488 posts, 25 pages, 177,300 views
Keniro:
Suoraan sanottuna mua vituttaa kun mulla näinkin huono kone. Käytän sentakia lähinnä FL.4 Studioo ja mul on siihen pari samplepakkii jotka ei varsinaisesti o tullu sen mukana, mul ois hirvee into alkaa opetteleen Reasonii mutta jos en saa konetta niin on vähän mahdotonta.
nomic:
---
Keniro:
Suoraan sanottuna mua vituttaa kun mulla näinkin huono kone. Käytän sentakia lähinnä FL.4 Studioo ja mul on siihen pari samplepakkii jotka ei varsinaisesti o tullu sen mukana, mul ois hirvee into alkaa opetteleen Reasonii mutta jos en saa konetta niin on vähän mahdotonta.
---
mitä vikaa fruityssä on? siis tottakai on miljoona sitä parempaa softaa mutta itelle se kolahti paremmin kuin reason (mielipide asia sekin) ja kyllä fruitylläkin saa ihan pätevää tavaraa tehtyä, ei sitä aina tarvii parempaa, siis sulla voi olla ohjelma joka on kaksiraitainen ja joka soittaa pc-speakkeri tasoista aaltoa niin jos oot hyvä voit saada sillä maailman parasta musiikkia aikaiseksi tai pahimmassa tapauksessa luoda uuden genren/ala-kulttuurin
eli siis sillä ei ole väliä millä teet ja millä koneella, sillä on väliä mikä on sopivin softa just sulle ja sillä on väliä miten paljon on mielikuvitusta biiseihin
ja ps. epilimilläkään ei ollut käytössä mitään maailman parasta softaa ja loi niin loistavaa musiikkia, eikä se laatu vaan se idea :) jos biisi on hyvä niin ei sillä oo väliä miten se on tehty, jos on räkänen niin olkoon :]
ja monella on huippusoftat ja studiot ja kaikki lelut niin tulee huonompaa jälkeä kuin multa (kuvitteellista) mutta siis... mun mielestä softa ei tee biisistä hyvää, seon se ihminen ja softan välinen kommunikaatio, ja sekin toimii jos se oma softa löytyy, kannattaa kokeilla monia erilaisia jotta löytää sen oman
tai mitä mä oon selvittää, keltanokkana muitten joukossa mutta oon huomannut että vaikka reasonia oli mulle hehkutettu iha älyttömästi niin hommasin sen ja pari päivää koitan sisäistää siitä edes pieniä asioita niin siirryin nopeasti vanhaan softaan, se on sentään semmoinen missä jopa tajuan mitä teen :) ja jossa on vst-tuki <--- oho! joku iha huippu salee!
Pablo:
---
TeppoPerkele:
Fruity Loopsia tullee käytettyä. ( Reasonia odotellessa )
sit pitäis hommata joku hyvä syna ettei tarvis näppiksen kans räveltää...
---
osta midi-kiippari - maksaa ehket n. 150 sellainen perusvekoitin missä saattaa olla jopa muutama potikka väännettäväksi
JussiS:
---
tony_e:
Juup. Olenkin kuullut tuosta, mutta kun ei ole ollut tarvetta Reasonille, niin en ole jaksanut alkaa kikkailemaan. Tosin Malström syna kiinnostaa hieman tuossa. Reasonista puheen ollen Propellerheadil on yks toinen aika hyvä ohjelma, mitä on tullu käyteltyä. Recycle. Aika kätevä ohjelma looppien pilkkomiseen.
---
Malström on kyl _loistava_. Toinen Reasonin hyvä puoli on just toi Dr. Rex looppikone, johon saa kivasti loopattua kaiken, ja tota voi käyttää myös näppärästi esim vokaalien laittamiseen tietylle biitille.
Helicon:
Ostin kerran Anttilasta sellasen E-Jay:n sample CD:n. Oli kyllä virheostos. Pitäishän se tietää et jos E-Jay lukee päällä ni ei hyvää saa. Ne kaikki samplet oli jotain 10 sekunnin pituisia valmiita vingutuksia. Ei niillä voi tehdä omia melodioita!
Howdy:
Kännykän biisien sävellys on kyl aika jees
hardikaveri:
hmm olet oikeassa mutta..
iski vaan silmään että rinnastit reasonsukupolvea tilanteeseen että haluttaisiin laatua lautasella... mielestäni reasonissa juuri tarvii nähdä kauheasti vaivaa saadakseen laatua.