1,035 posts, 52 pages, 175,865 views
Pacifique on luonteeltaan tapahtuma, joka on
kokoontumislain mukainen yleisötilaisuus.
Tämän tapahtuman päättymisaika (kello 02) noudattelee
Sisäasiainministeriön ohjetta kokoontumislain soveltamisesta
Lausunnon antamista ei ole millään tavalla viivytetty vaan
se on toimitettu 26.2.2004 faksilla asian ratkaisevalle
viranomaiselle.
Aluksi toteamme, että suhtautumisemme nuorille
järjestettäviin yleisötapahtumiin on positiivinen. On hyvä,
että on tarjolla erilaista toimintaa...
tuomas:
entisenä espoolaisena en yhtään ihmettele tätä sekoilua. kaupungin suhtautuminen kulttuuriin on pahimman luokan vapaamatkustamista helsingin kyljessä. suhtautuminen nuoriin ja nuorten tapahtumiin on myös jokseenkiin masentavaa.
[muokattu 2.3.2004 20:35]
Tachyon:
Itse olen paikanpäällä 100%:sti enkä ole lopettamassa juhlimista siihen että bileet puistossa päättyvät. Hotelli on varmasti buukattu täyteen porukkaa joilla energiaa riittää vielä hieman epävirallisemmille jatkoille... joten kaikesta hälinästä huolimatta suurimman ongelman edelleen aiheuttaa se, että missä pirussa on mun uimasortsit!!!
nonii nyt puhutaa asiaa eli juhlitaa nyt ne bileet ensin ja puidaa sitte miten ne oli järjestetty sun muuta
hallucinogen:
---
Vivo:
Huh! Nyt vasta uskon että virkavalta seuraa näitä foorumeita. Pitää alkaa varoo mitä sanoo.
[muokattu 2.3.2004 19:00]
---
Kyllä mä oon aina uskonut, että ne näitä seuraa, täältähän saa varsin helposti tiedon missä tapahtuu ja mitä. Tuskin niitä kovin kamalasti kiinnostaa noi huumetopicit tai mistäs sitä koskaan tietää. Eihän täällä nyt kukaan ole suurempia rikoksia tunnustellut, jotain pientä tuolla kepposissa
Espoon Poliisi on tulkinnut Pacifiquen yleisötilaisuudeksi, mutta ei ole tulkinnut (TV:ssäkin mainostettua) Serenassa järjestettyä Kirkan konserttia eikä Karibia-Iltaa yleisötilaisuudeksi, vaan ne ovat voineet jatkua klo 04 asti. Kaikkia näitä tapahtumia yhdistää musiikki, ravintolatilat, tanssi ja hauskanpito. Ainoana erona tuntuu olevan se, että minkälaista musiikia tapahtumissa soitetaan. Olemme yrittäneet toistuvasti kysyä poliisilta, että miksi lain tulkinta on erilainen näiden edellämainittujen tapahtumien välillä, mutta emme ole saaneet mitään selkeää ja perusteltua vastausta.
Individual:
Sanon nyt saman mitä olen sanonut ennenkin eli samassa suhteessa kun poliisin
voimattamuus rikollisuuden estämisessä ja rikosten selvittämisessä kasvaa, kasvaa
myös pakottava tarve olla edes jotenkin esillä yhteiskuntajärjestystä ylläpitävänä
voimana ja se sitten ilmenee tällaisena toimintana, eli kielletään jotain kieltämisen ilosta, että saadaan mielikuva ihmisille, että Kyllä se poliisi toimii.
Tai sitten tehdään näyttäviä ratsioita isoihin konemusiikkitapahtumiin ja saalis on samaa luokkaa jossain vitun luukuissa, mitä heidän luulisi pikemminkin käyvän läpi.
tuomas:
entisenä espoolaisena en yhtään ihmettele tätä sekoilua. kaupungin suhtautuminen kulttuuriin on pahimman luokan vapaamatkustamista helsingin kyljessä. suhtautuminen nuoriin ja nuorten tapahtumiin on myös jokseenkiin masentavaa.
kilobitti:
---
tuomas:
---
Entisenä espoolaisena olen täysin päinvastaista mieltä. Eläväksi esimerkiksi käy vaikka Espoon kulttuurikeskus, jossa ohjelmaa riittää käytännössä joka päivälle. EKK:lla tai sen välittömässä läheisyydessä järjestään vuosittain mm. April Jazz sekä Espoo Cine.
[muokattu 3.3.2004 10:33]