4pop nelosella sunnuntaina 16.11. klo. 16.50

38 posts, 2 pages, 5,552 views

kilobitti

#21 • • kilobitti 1-2-3 techno

paanos:
Asiaa pohdittuani tulin erilaiseen johtopäätökseen ajatellen konemusiikkia ja muutenkin kapellimestari on huono esimerkki, onko ne oikeesti artisteja, eihän ne edes soita tai sävellä, tiedä häntä.
Anyway, esim useat kuuluisat sooloviulistit tai -kitaristit soittavat vain ja ainoastaan muiden sävellyksiä ja silti heitä pidetään artisteina.
Mutta jos toisten sävellyksiä soitetaan levyiltä ei olla artisti vaan dj.
Eli jos dj haluaa olla artisti, täytyy hänen tehdä ITSE omia kappalaleita tai remixejä joita esittää/soittaa livenä.

Itse lähtisin purkamaan tota vyyhtiä eri päästä. Kapellimestari nitoo esim. orkesterin yhteen tuodakseen esiin oman tulkintansa biisistä. Siksi eri johtajien harjoittamat/esittämät tulkinnat samasta biisistä voi olla todella erilaisia. Täysin tulkitsematon versio jostain klassisesta teoksesta ei IMHO ole vielä taidetta - tjeu MIDI-versio vaikka Finlandiasta*nauru*

Vähän sama juttu DJ:llä, jos DJ soittaa vaan levyä toisen perään ilman sen kummempaa juonta tai linjaa, hän ei ole artisti. Sen sijaan, jos hän onnistuu tekemään toisten biiseistä jonkun kokonaisuuden, jonka lopputulos on suurempi kuin osien summa on tilanne jo toinen. Asiaa vois varmaan kysyä vaikka Kris Kylveniltä (joka mielestäni on artisti) - onko hän vähemmän artisti soittaessaan levyjä vs. paukuttaessaan rumpuja?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

florx

#22 • • florx

kilobitti:
Vähän sama juttu DJ:llä, jos DJ soittaa vaan levyä toisen perään ilman sen kummempaa juonta tai linjaa, hän ei ole artisti. Sen sijaan, jos hän onnistuu tekemään toisten biiseistä jonkun kokonaisuuden, jonka lopputulos on suurempi kuin osien summa on tilanne jo toinen. Asiaa vois varmaan kysyä vaikka Kris Kylveniltä (joka mielestäni on artisti) - onko hän vähemmän artisti soittaessaan levyjä vs. paukuttaessaan rumpuja?

Mut jos Krisulla on huono päivä ja hän soittaa huonon ja mielikuvituksettoman setin?
Silloin hän on mielestäni enemmän artisti paukuttaessaan rumpuja. Täähän on silkkaa pilkunnussintaa, mutta mahtakohan tähän kysymykseen olla edes oikeata vastausta.
Jokiasella on oma mielipiteensä siitä, miten määrittelee artistin...
Jone

#23 • • Jone Archibald Haddock

paanos:
Mut jos Krisulla on huono päivä ja hän soittaa huonon ja mielikuvituksettoman setin?
Silloin hän on mielestäni enemmän artisti paukuttaessaan rumpuja. Täähän on silkkaa pilkunnussintaa, mutta mahtakohan tähän kysymykseen olla edes oikeata vastausta.
Jokiasella on oma mielipiteensä siitä, miten määrittelee artistin...

IMO ”artisti”-nimikettä ei ole syytä pompotella päivittäisellä tasolla on/off-asentojen välillä. Joko sitä on artisti tai ei ole, mutta sitä ei yksi setti suuntaan tai toiseen muuta.
florx

#24 • • florx

Jone:
IMO ”artisti”-nimikettä ei ole syytä pompotella päivittäisellä tasolla on/off-asentojen välillä. Joko sitä on artisti tai ei ole, mutta sitä ei yksi setti suuntaan tai toiseen muuta.

Totta, artisti on artisti, vaikka soittais päin vittuun instrumentilla kuin instrumentilla, mut edelleen harvoin levareilla imo. Mutta kuka on artisti?*pahis*

[muokattu 17.11.2003 09:31]

[muokattu 17.11.2003 09:39]
kilobitti

#25 • • kilobitti 1-2-3 techno

paanos:
Totta, artisti on artisti, vaikka soittais päin vittuun instrumentilla kuin instrumentilla, mut edelleen harvoin levareilla imo. Mutta kuka on artisti?*pahis*

En totta puhuen ymmärrä mikä järki tässä keskustelussa on. IMO jos joku heittelee paskaa seinälle ja onnistuu tekemään siitä taidetta, niin se on taiteilija. Kysymykseen (mun) vastaus on siis ”tyyppi joka tekee taidetta” teki se sen ihan millä vaan. No mitä on taide? Kuten itsekkin sanoit, ”ei siihen ole oikeata vastausta”. Ja se on aika epämielenkiintoinen kysymys, me thinks.

edit: boldasin ohi menneitä pointteja.

[muokattu 17.11.2003 10:54]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

florx

#26 • • florx
Paskan heittelykin on oma idea ja omaa tuotantoa->artisti, mut vois kyllä melkein pikkuhiljaa lopetella tämän paskanjauhannan.
Mä en kirjota tähän topicciin enää. Piste.*hih*

[muokattu 17.11.2003 10:10]
Jone

#27 • • Jone Archibald Haddock

paanos:
Paskan heittelykin on oma idea ja omaa tuotantoa->artisti, mut vois kyllä melkein pikkuhiljaa lopetella tämän paskanjauhannan.
Mä en kirjota tähän topicciin enää. Piste.*hih*

Niinno, jokainenhan meistä puskee paskaa ulos ja kaikki mitä suolesta ulos tulee on ihan omaa tuotantoa. Olemme siis kaikki artisteja. *nauru*
PuuhaOsku

#28 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...

Jone:
Niinno, jokainenhan meistä puskee paskaa ulos ja kaikki mitä suolesta ulos tulee on ihan omaa tuotantoa. Olemme siis kaikki artisteja. *nauru*

FAKTAA*pahis*
Summerblink

#29 • • Summerblink 2 vasenta jalkaa

PuuhaOsku:
---
Jone:

---

FAKTAA*pahis*

En nyt tiedä onko tää vähän off-topic mutta kun tosta paskasta nyt ruvettiin jauhamaan:

Muistatteko vielä tämän:

”Jumalan Teatteri ja vaalikampanja
Tammikuussa 1987 Jumalan Teatteri nimellä esiintyvä ryhmä Teatterikorkeakoulun opiskelijoita esittää Oulussa kokeellisen esityksen, jossa yleisön päälle heitetään muun muassa ulostetta. Esitys aiheuttaa valtavan skandaalin.”

Kyllä totakin näytöstä katseleva yleisö varmasti piti näyttelijöitä taiteilijoina, kunnes.... *ding*
Sallakat

#30 • • Sallakat jungle, baby !
ihan hyvä idis tolla ohjelmalla mutta jotenkin hirvitti pariin otteeseen kun a) joku kuka-se-nyt-olikaan sanoi jotain että suomessa kun DJ:tä arvostetaan muihin maihin verrattuna niin vähän, ett kun niitä _listasijoituksia_ alkaa niillekin tippumaan niin luulis sitte arvostuksen muuttuvan *poks**poks* joo muuttuu ainakin huononpaan. Mun mielestä _niin sanotun_ ug DJ:n EI pidä näkyä missään TOP40 listoilla *eiei**piru**eiei**ankka*
ja toisekseen oli kauheeta katseltavaa kun orkideasta ja proteuksesta puhuttiin niin ikään samassa hengenvedossa kun darude ja JS16 *hmph*
bates

#31 • • bates Tirehtööri

Salla:
ihan hyvä idis tolla ohjelmalla mutta jotenkin hirvitti pariin otteeseen kun a) joku kuka-se-nyt-olikaan sanoi jotain että suomessa kun DJ:tä arvostetaan muihin maihin verrattuna niin vähän, ett kun niitä _listasijoituksia_ alkaa niillekin tippumaan niin luulis sitte arvostuksen muuttuvan *poks**poks* joo muuttuu ainakin huononpaan. Mun mielestä _niin sanotun_ ug DJ:n EI pidä näkyä missään TOP40 listoilla *eiei**piru**eiei**ankka*

No eipä Suomessa todellakaan tuo dj:n arvostus missään huippuluokassa olekaan.
Johtunee varmasti siitä, että Suomessa on aina palvottu viisihenkistä rokkia soittavaa bändiä huomattavasti enemmän kuin yhtä hyypiötä dekkien takana joka ”vaan soittaa toisten tekemiä kappaleita kun ei osaa tehdä omia biisejä...”
Eli verrattuna esim. Britteihin tai Keski-Eurooppaan, Suomesta puuttuu konemusiikilta perinteet ja siihen liittyvä arvostus ja ymmärrys koko kulttuuria kohtaan.

[muokattu 18.11.2003 16:12]

--
The best way to predict the future is to invent it.

Lost-Soul

#32 • • Lost-Soul los pallos

Salla:
ihan hyvä idis tolla ohjelmalla mutta jotenkin hirvitti pariin otteeseen kun a) joku kuka-se-nyt-olikaan sanoi jotain että suomessa kun DJ:tä arvostetaan muihin maihin verrattuna niin vähän, ett kun niitä _listasijoituksia_ alkaa niillekin tippumaan niin luulis sitte arvostuksen muuttuvan *poks**poks* joo muuttuu ainakin huononpaan. Mun mielestä _niin sanotun_ ug DJ:n EI pidä näkyä missään TOP40 listoilla.

Itse ainakin ymmärsin tuon vähän niin, että tulee arvostusta muualtakin kuin konemusiikkin piiristä. Yleisöhän syö mielellään juuri sitä, mitä sille syötetään.. Ainakin itsestäni tuntuu pikkuisen tuntuu siltä.

ja toisekseen oli kauheeta katseltavaa kun orkideasta ja proteuksesta puhuttiin niin ikään samassa hengenvedossa kun darude ja JS16 *hmph*

Mitenköhän tuo pitäisi tulkita. Jos en ihan väärin muista, niin JS16 on yksi parhaiten menestystä saannut heebo. Eikä tuo Darudekaan ihan mikään turha nimi ole. Silläkin taisi pukata tuota keikkaa vähän ympäriinsä. Tietenkin Proteus ja Darude soittavat täysin erilaista musiikkia, mutta niin myös tekevät Orkidea ja Proteus. En mitenkään itse väitä, etteikö Orkidea ja Proteus olisi mitenkään hyviä. Mielestäni ne ovat jopa Suomen parhaimmistoa, mutta ei pidä mitenkään vähätellä Darudea ja JS16:sta.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Sallakat

#33 • • Sallakat jungle, baby !

Lost-Soul:
---

Mitenköhän tuo pitäisi tulkita. Jos en ihan väärin muista, niin JS16 on yksi parhaiten menestystä saannut heebo. Eikä tuo Darudekaan ihan mikään turha nimi ole. Silläkin taisi pukata tuota keikkaa vähän ympäriinsä. Tietenkin Proteus ja Darude soittavat täysin erilaista musiikkia, mutta niin myös tekevät Orkidea ja Proteus. En mitenkään itse väitä, etteikö Orkidea ja Proteus olisi mitenkään hyviä. Mielestäni ne ovat jopa Suomen parhaimmistoa, mutta ei pidä mitenkään vähätellä Darudea ja JS16:sta.

joo en sillai dissaakaan darudea ja kumppaneita, MUTT kun ne on sitä tanssipoppi genreä, mikä taas mun mielestä eroaa aikasen paljon tästä ”oikeasta” trance-ug-whatever genrestä. Niiden kohdeyleisö on eri kun orkidean ja proteuksen. itse (clubeilla ja bileissä käyvänä ihmisenä) en ainakaan missään nimessä samaistu euro/dance pop meininkiin enkä ihmisiin ketä siitä diggaa. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin?

ja se että arvostusta tulisi muualta kuin konemusapiireistä hmmmm.... niin kai se sitten on että tää koko touhu on jomahdollisimman kaukana UG:sta kuin mitä se joskus on ollut.... valitettavaa. En itse kuitenkaan alkanut diggailemaan tästä menosta ikinä sen takia että oisin saanut televisiosta katsottua ja kuunneltua vaikka esim Coman uusinta _hittiä_ *igor* mun mielestä tää juttu ei oo kaikille tarkoitettukaan ja toivottavasti se pysyy niin. Ideana siis, että siinä vaiheessa kun jokainen tuleva teini-ikäinen tuntee jo vaikka orkidean ja jussiS:n niin siinä vaiheessa alan kuuntelee klassista *hmph*
Jussi Soro

#34 • • Jussi Soro choon!

Salla:
joo en sillai dissaakaan darudea ja kumppaneita, MUTT kun ne on sitä tanssipoppi genreä, mikä taas mun mielestä eroaa aikasen paljon tästä ”oikeasta” trance-ug-whatever genrestä. Niiden kohdeyleisö on eri kun orkidean ja proteuksen. itse (clubeilla ja bileissä käyvänä ihmisenä) en ainakaan missään nimessä samaistu euro/dance pop meininkiin enkä ihmisiin ketä siitä diggaa. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin?

Tota, sikäli mä kyl pidän Darudea, JS16:ta ja Dallas Superstarsia ihan klubiuskottavina, että vaikka ne Suomessa onkin peruspoppia, niin ulkomailla ne on täysin uskottavia ug-artisteja. Ja takuuvarmasti ne tekee sikäli hyvää ”skenelle”, että enempi ihmisiä oppii kuunteleen tätä musaa.

ja se että arvostusta tulisi muualta kuin konemusapiireistä hmmmm.... niin kai se sitten on että tää koko touhu on jomahdollisimman kaukana UG:sta kuin mitä se joskus on ollut.... valitettavaa. En itse kuitenkaan alkanut diggailemaan tästä menosta ikinä sen takia että oisin saanut televisiosta katsottua ja kuunneltua vaikka esim Coman uusinta _hittiä_ *igor* mun mielestä tää juttu ei oo kaikille tarkoitettukaan ja toivottavasti se pysyy niin. Ideana siis, että siinä vaiheessa kun jokainen tuleva teini-ikäinen tuntee jo vaikka orkidean ja jussiS:n niin siinä vaiheessa alan kuuntelee klassista *hmph*

Mä saan ainakin tosta sellasen kuvan, et sä käyt bileissä vaan sen takia et se on ug:ta. Ei se kyl sitä oo ollu enää viiteen vuoteen, reivejäkään ei Suomessa oo järjestetty oikeestaan ikinä. Ei tää oo kenenkään skene. Kaikki jotka näissä bileissä pyörii, pitäis olla ainakin osittain musan ja hauskanpidon takia liikkeellä, sillä sitähän tää käytännössä aina on.

Ja BTW, kaikki teinithän jo tuntee mut *hih*
Dalifemme

#35 • • Dalifemme Dementia simplex
No voi hellanlettas...taas mennään tähän ”älä tunge mun skeneen” meininkiin..*justjoo* Ja kuka sen ”oikean” genren määrittelee?
Ja aina sama jankutus tosta ”UG:stä” Britti dj.t on siis myyneet sielunsa markkinakoneistolle ja eivät ole ug jengin ”arvoisia” kun siellä keikkuvat ”poppilistojen” kärjessä? Toi on nyt todella kärjistetty mielipide mutta minkä takia artistit, oli sitten joku örinä bändi tai dj, ei saisi olla suuren yleisön diggaama? Ei se musan laatu suurimissa tapauksissa siitä muutu. Voi jopa parantua, koska maallinen mammona ie. teosto maksut, keikka palkkiot jne. antaa näille artisteille mahdollisuuden keskittyä vain musan tekoon jos haluavat.
*piis*
#36 • • kelasin Guest
jos haluis olla tosi ug; ni vois mennä pimeeseen koppiin yksi bilettää *hmph*
Sallakat

#37 • • Sallakat jungle, baby !

JussiS:
---

---

---

Mä saan ainakin tosta sellasen kuvan, et sä käyt bileissä vaan sen takia et se on ug:ta. Ei se kyl sitä oo ollu enää viiteen vuoteen, reivejäkään ei Suomessa oo järjestetty oikeestaan ikinä. Ei tää oo kenenkään skene. Kaikki jotka näissä bileissä pyörii, pitäis olla ainakin osittain musan ja hauskanpidon takia liikkeellä, sillä sitähän tää käytännössä aina on.

Ja BTW, kaikki teinithän jo tuntee mut *hih*

hehe okei *hymy*
mutt siis sen takia mä valitsin tän 'skenen' musan takia ehdottomasti *sydän* ja sen takia että se ei ollut just sitä peruspuuroa, tähän verrannollisesti heitän esimerkiksi nimen entinen arkadia (en tiiä onko meno samaa nykyään, luultavasti,eri nimellä varustettuna). Sitä lihatiskimeininkiä. Porukkaa oli vähemmän kun perus tanssipoppis mestoissa (en siis edelleenkään ole näiden monituhatpäisten bileiden suurin fani) ja tuntui olevan _omien_mittapuitteni_ mukaan vähän laadukkaampaa (huom huom tämä siis puhdas makuasia huom) , jotenkin mulle sopivampaa. Se koko atmosphere sopi mulle kun nenä päähän. Eihän se nyt niin ug:ta (warehouse-rave jne mielessä tarkoitettuna) ollut ei, mutta pois kuitenkin todella julkisista pintaliitomestoista. kai tätä toimintoa nykyisin vastaa lähinnä metsäbileet *sydän* sinne en toivoisi tällaisen yleistymisen ikinä ulottuvan, koska se ei vaan sovi ja tästä voin kiistellä mutt mieltä en voi muuttaa.

Mulle tää koko 'skene' ja se miksi tykkään on monien asioiden summa alkaen musiikista ja päättyen ihmisiin. Väliin mahtuu tila, valot, decot, fiilis ja vaik mitä.
*piis*

p.s. voikohan tämän offtopicimmaksi enää mennä, sortsi vaan *iloinen*
Viltsu

#38 • • Viltsu noname

dalifemme77:
Toi on nyt todella kärjistetty mielipide mutta minkä takia artistit, oli sitten joku örinä bändi tai dj, ei saisi olla suuren yleisön diggaama? Ei se musan laatu suurimissa tapauksissa siitä muutu. Voi jopa parantua, koska maallinen mammona ie. teosto maksut, keikka palkkiot jne. antaa näille artisteille mahdollisuuden keskittyä vain musan tekoon jos haluavat.
*piis*

Siinä vaiheessa kun alkaa myymään niin siinä vain voi käydä helposti niin että musa toistaa samaa hyväksi opittua kaavaa jota ei muuteta ennenkuin ollaan lypsetty lehmä luurangoksi ja seuraava trendi nousee pinnalle.
”Britney siirtyy tranceen”, ”Ferry elektroon”

- rahat vaikka sossusta, musa sydämestä *sydän*-

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen