Uusien leffojen surkea taso

120 posts, 6 pages, 19,994 views

Claquesous

#41 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Individual:

Täytyy kyllä myöntää LOTR-leffat on hyviä, ei mahda mitään.

LOTRit oli iha paskoi verrattuin kirjoihi! Tietyst kirjoje juonta oli iha pakko muunnella leffayleisölle sopivix mut silti... Venaan et tulee telkkarist tai vuokraan mut en käy ziigaa leffas!

1 Hollywood-leffa oli kyl hyvä... Siis puhe oli Kill Billist. Omast mielest yltää todellaki Pulp Fictioni ja Reservois Dogsie tasolle

--
32. of December

Individual

#42 • • Individual HYPNO!
Noh, mä arvostelinkin sitä elokuvana.

T:T

ps. Ja mitä elokuvanäyttelijöihin tulee, niin kyllä Suomesta tulee maailman parhaimmistoa.
Toisin kun nää ei enää kultavuosiensa kunnossa olevat vanhat starat tai uudet kansikuvapojat ja tytöt...Noh ei tietysti kaikki oo huonoi.

[muokattu 8.11.2003 15:34]

[muokattu 8.11.2003 15:37]
Lost-Soul

#43 • • Lost-Soul los pallos

mikkihiiri:

LOTRit oli iha paskoi verrattuin kirjoihi! Tietyst kirjoje juonta oli iha pakko muunnella leffayleisölle sopivix mut silti... Venaan et tulee telkkarist tai vuokraan mut en käy ziigaa leffas!

Tämä on juuri se pahin moka mitä voi tehdä.. Alkaa verrata elokuvaa kirjaan, tai kirjaa elokuvaan (riippuu tietenkin kumpi on tehty ensin). Jos lähtisi lotrii tekemään täysin kopiona kirjaan niin ei yleisö mitenkään jaksaisi katsoa sitä. Yhden osan pituus kasvaisi niiiiin monta tuntii et huh huh.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Karski

#44 • • Karski Pomon kätyri
Sitäpaitsi LOTRia ei pysty vielä edes täysin arvioimaan,
koska esim. Kaksi tornia ei mitenkään voi toimia
yksittäisenä elokuvana tai kirjana, vaan kyse on kolmessa
osassa julkaistavasta yksittäisestä teoksesta - kirjana
ja elokuvana. Ja muutenkin lopullinen tuomio vasta
kun Kuninkaan paluusta on julkaistu se extended versio.
Esim. Sormusten ritarit oli leffaversiona 3/5 juosten kustu
paketti, kun taas pitempi DVD-versio oli jo 4/5 tarinan
päästessä kasvamaan eeppisiin mittoihinsa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Blues

#45 • • Blues Koning van Afrika

Individual:
Mutta Battle Royale, Audition, Ichi-the killer jne... ja on jotain eurooppalaisiakin rainoja tullu katottua....*joo*

Takeshi Kitano on tehnyt muutamia loistavia elokuvia kuten Brother ja Hana-bi. Ovat kyllä väkivaltaisiakin mutta sitä ei kuitenkaan katso Kitanon elokuvissa paheksuvasti vaan kuuluvat osana hänen elokuviinsa ja niitä ei kuvata samalla tavalla kuin tyypillinen väkivaltafilmi. Hänen elokuvansa jopa koskettavat..figure of speech.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Mr. Sinner

#46 • • Mr. Sinner enimmäkseen harmiton
Miks helvetissä nykyään ei tehä sellasii scifi leffoi ku enne. Viime vuosin ainoa hyvä scifi leffa on ollu solaris. Uudemmat star warsit on totaalista paskaa imo. Eikä ees näytä siltä, että jotain mielenkiintosta kamaa olis ees tekeillä. Kaipa täs saa seuraavat vuodet kattoo vanhoi Blade Runner, 2001 - avaruus seikkailu ja Brazil -nauhoja. Voi surkua*nyyh*

--
We all need mirrors to remind ourselves who we are.

pinkki

#47 • • pinkki säätö et co.

alien:
Harmi, ettei suomeen tullut Terminator 2:n alkuperäistä jatko-osaa, mikä pyöri tietääkseni vain Amerikoissa. Se ei ollutkaan ”pelkkä” leffa btw.... T2-3D... *vink*

hitsi :o
mä näin jenkeis ollessani jonku t2-3d pätkän, tosin se ei kyl ollu mikää kokopitkä leffa vaan erityisesti universal studioihin väsätty 3D teatteripläjäys (saatto liikkuu muuallakin ”teemapuistoissa”), mikä sit katottii punaviherlaseil. Oli kyl aika himmeen siistii kun esim paha terminaattori läsähti iskuu saadessaa elohopeapalluroiks suoraa ”silmille”, ja sit ne pallurat jäi kelluskelee siihe etee (ja kaikki koettaa rivissä koskettaa niitä) :] *plur*

mutha. fanitin kyl matrixin jatko-osia molempia *sydän*

(seuraava kappale SPOILAA!)
kolmoses tosin on jeesustelua jo ihan huolella, ja muutama ihan käsittämättömän typerä clisee, oikeestaa tuntu että tekijät oli pistäny ne sinne ihan piruuttaan :) ..mutkun ne anto anteeks niin lopputulos oli oikein nätti ja mun mieleen. ..asiaa paransi myös se, että pienellä viilauksella tosta ois saatu oiva T3 X) ..eli tasotteli sitä termostaattorin aiheuttamaa pettymystä :) tavallaan myös pidin siitä että päähenkilöt ..erh.. enemmän tai vähemmän kuoli, ei ollut ihan niin happyhappyjoyjoy loppu kun yleensä länsimaises tavaras.
”mmuhuhuaHAHAHAHAA!” *evil smith laughter* o_O XDD
<end of spöil>

Kamalastihan joo nyt on tullu rapaa ulos, jokunen helmikin tosin, mutta onneksi löytyy vaihtoehtoja itämaisessa tavarassa. Tuntuu että siihen lämpee sitä enemmän mitä kattoo. Johtuskohan tosta länsimaisen tyypillisestä karja-asenteesta (öh..ja karjasta;) ”tarpeeks vaa äksönii, räjähteit, huumorii ja seksii ni enemmistö diggaa!!1!” ..Ihan ku huonokin itämainen leffa ois parempi kuin keskiverto länsimainen. jokusen helmen mainitakseni (laidasta laitaan): The Twins Effect, Dead Or Alive Final, Resurrection of the Little Match Girl, Tale of Two Sisters, Viisi Vuodenaikaa ja hillitön klasari The Evil Cult *plur*
lostgone

#48 • • lostgone

pinkki:

mutha. fanitin kyl matrixin jatko-osia molempia *sydän*

(seuraava kappale SPOILAA!)
kolmoses tosin on jeesustelua jo ihan huolella, ja muutama ihan käsittämättömän typerä clisee, oikeestaa tuntu että tekijät oli pistäny ne sinne ihan piruuttaan :) ..mutkun ne anto anteeks niin lopputulos oli oikein nätti ja mun mieleen. ..asiaa paransi myös se, että pienellä viilauksella tosta ois saatu oiva T3 X) ..eli tasotteli sitä termostaattorin aiheuttamaa pettymystä :) tavallaan myös pidin siitä että päähenkilöt ..erh.. enemmän tai vähemmän kuoli, ei ollut ihan niin happyhappyjoyjoy loppu kun yleensä länsimaises tavaras.
”mmuhuhuaHAHAHAHAA!” *evil smith laughter* o_O XDD
<end of spöil>

Pidin kanssa. Tiesin mitä odotin ja suurimmalta osin ihan mieleinen. Kävin äsken katsomassa Matrix 3:en ja en tuntenu tulleeni petetyx. Elokuva oli trilogiasarjan lopetus joitakin tämän hetken elokuvakäännekliseitä seuraten.. lopussa on alku jne.. Tyylikkään näköinen toteutukseltaan. Ja minusta puheesta oli hauska etsiä viittauksia ja lainauksia sinne sun tänne.
Yx asia kyl harmitti.. se Neon takki.. ei ollu koko ajan sama.. *eiei*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

pupuankka

#49 • • pupuankka poly-wtf?!
huhhuh..matrix-trilogia... mä tykkäsin! *pihkassa*

myös wachowski-veljesten aikaisempi leffa the bound oli hyvä mut enpä silti odottanut tällaista viihde-elämystä. mahtavaa! *kuuma**sydän*
Karski

#50 • • Karski Pomon kätyri

Mr. Sinner:
Miks helvetissä nykyään ei tehä sellasii scifi leffoi ku enne. Viime vuosin ainoa hyvä scifi leffa on ollu solaris. Uudemmat star warsit on totaalista paskaa imo. Eikä ees näytä siltä, että jotain mielenkiintosta kamaa olis ees tekeillä. Kaipa täs saa seuraavat vuodet kattoo vanhoi Blade Runner, 2001 - avaruus seikkailu ja Brazil -nauhoja. Voi surkua*nyyh*

Noo... Onhan ihan päteviäkin ollu,
esim. Dark City vaikka meneekin
enemmän fantasian puolelle. Saati
Gattaca jota suomessa ei noteerattu
teatterilevitykseen kelpaavaksi
vaikka IMHO oli pätevintä scifiä
dickiläisessä hengessä moneen
vuoteen. *hmph* Ei muuta ku vuokraamon
hyllyjä penkomaan.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

typ0

#51 • • typ0 syntax error
toteampa omankin kommenttini tänne...

matrix kolmonen on niin pohjanoteeraus et melkein itkin ja kun ensiiltaa odotin kuin kuutanousevaa oli pettymyksen ääni niin käsittämättömän suuri ettei sanoja löydy...

mutta jos säästän ihmiset spoilaukselta jos joku sen paskan haluaa kattoo...

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

hallucinogen

#52 • • hallucinogen Edain
Koko matrix-trilogia oli aivan loistava, en oikeen itse pysty käsittämään ihmisiä jotka dissaa kahta viimesintä osaa mutta makunsa meillä kullakin *hymy*
Itse odotin kolmosessa olevan paljon rähinää ja suuressa mittakaavassa ja oli todella vaikuttavan näköistä kun kalmarit apu-yksiköt rähisee *hymy*

--
pikku-*possu*

typ0

#53 • • typ0 syntax error

hallucinogen:
Koko matrix-trilogia oli aivan loistava, en oikeen itse pysty käsittämään ihmisiä jotka dissaa kahta viimesintä osaa mutta makunsa meillä kullakin *hymy*
Itse odotin kolmosessa olevan paljon rähinää ja suuressa mittakaavassa ja oli todella vaikuttavan näköistä kun kalmarit apu-yksiköt rähisee *hymy*

en dissaa kakkos osaa se on mun mielestä paras osa noista toi kolmonen oli vaan nii paha pettymys et itkettäää ja parhaillaan asennan matrix peliä koneeseen joten en todellakaan dissaa trilogiaa
edelliset osat ostin heti ku ne dvdeel tuli mut tää kolmas... no ootan et se on siin anttilan tarjoukses ^__^

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

ParodY

#54 • • ParodY käsittämättömyyden huippu
Nykyään elokuvatekijät panostavat enemmän visuaaliseen puoleen, ku siihen itse stooriin, mikä saa aika useat elokuvat näyttämään hyviltä, mutta tekee niistä turhia ja usein ajan haaskauksia*dissaa**uuh*
hallucinogen

#55 • • hallucinogen Edain
Noista lisenssipeleistä ei ole itselläni kyllä kovin ruusuisia kokemuksia, tosin en ole kamalasti pelannut mutta mitä muut on kertoillu niin rahastuksen makua.

--
pikku-*possu*

#56 • • -Tiger- Guest
se on totta että viime aikojen leffat ovat olleet melkoisia pettymyksiä.
mun mielestä ideat meinaan loppuu leffan teossa ja yhä useammin tekijät piileskelevät erikoisefectien ja tyhmien räjähtyksien takana. eka Matrix elokuva oli mun mielestä ihan ok, koska siinä oli kokonaan uusi idea ja efectit oli kans aika ainutlaatuisia ja uusia, mutta sekin muuttui tyypilliseksi Hollywood kassaks kun 2. ja 3. osa tehtiin. vaikka niissä on 'cool' kohtia..ei ne hirveesti liikuta.
mieluumin katon komedioita. se on yks alue jossa riittää vielä mielenkiintoa ja nauramista.
saattaa myös olla että monet meistä ovat nähneet yksinkertaisesti liian monta leffaa!..tiien et mä oon heh! *piis*
Individual

#57 • • Individual HYPNO!
Espanjalainen kauhuelokuva,
Jaume Balagueron ohjaama Nimetön ( Los sin nombre ) kannattaa katsoa.
Yksi pelottavimmista elokuvista pitkään aikaan.

Ja jälleen kerran tunnelma luotu aivan helvetin taidokkaalla kuvan ja äänen leikkauksella.
Ja erikoismaininnan antaisin lavastukselle.

Pelotti...

*kuuma**nauru*

T:T

[muokattu 14.11.2003 23:17]
ämsee

#58 • • ämsee

alien:

Tähän on kyl pakko mainita ALIENS -paluu oli semmoinen jatko-osa, mikä vei katsojilta jalat alta ja oli täysin erilainen, kuin ALIEN -kahdeksas matkustaja. Aliens -paluun tarina oli ehkä vähän simppeli, mutta toteutus oli ainutlaatuisen loistava ja toimiva. Toimintaa ja jännitystä, sekä enemmän xenomorpheja. Cameron teki hyvän valinnan päättäessään, että Ellen Ripley on myös tässä osassa ja vielä, että nainen pääsi olemaan itse leffan action sankari. Tuottajat luottivat Cameroniin jo pelkästään Terminator -elokuvan perusteella, mikä oli todellinen hitti vaikka olikin tehty nk.”halvalla budjetilla”.

Ja mitä Terminator 2:seen vielä tulee niin siinäkin oli yllättävän hyvä toteutus jatko-osaksi, vaikka taas olikin tää sama periaate, että tulevaisuudesta lähetetään kone tuhoamaan tulevan vastarinnan johtajaa. Oli myös ihan hyvä idea laittaa tarinaa eteen päin viitaten siihen hyökkäykseen Cyberdyne Systemsiin. Toteutus oli jälleen kerran erittäin positiivisella tavalla vaikuttava monille kovillekin kriitikoille ja leffahan sai paljon positiivista palautetta.

Harmi, ettei suomeen tullut Terminator 2:n alkuperäistä jatko-osaa, mikä pyöri tietääkseni vain Amerikoissa. Se ei ollutkaan ”pelkkä” leffa btw.... T2-3D... *vink*

[muokattu 8.11.2003 14:25]

Samoilla linjoilla alienin kans! *piis*

Mun mielest tuo T2-3D pyöri joskus hesan teattereissa..? Vai olikohan se meil Imatral*ding*

--
hyvä yritys

Metsäpiru

#59 • • Metsäpiru metsäpiruilee
jippiii!!! huomenna jonottamaan lotr lippuja ensi-iltaan! *sydän**plur**sydän*
Tetsu

#60 • • Tetsu Naksutohtori

Magia:
jippiii!!! huomenna jonottamaan lotr lippuja ensi-iltaan! *sydän**plur**sydän*

Se on kyllä ihan must! *joo*