E-jay StreetStyle

30 posts, 2 pages, 8,150 views

JLoud

Posts: 25

#21 • • Edited JLoud

ant1:
---
JLoud:
---
ant1:
miten sä harjottelet musiikin tekoo ejaylla ? sit ku sulle lyödään joku kunnon ohjelma nenän eteen ni et tajuu hevon vittuakaan sittten

---


Mut toihan oli syventävä vastaus. Oikein hyvä! *piis*. Pää asia on et SÄ tajuut!

Paras tapa on aloittaa musiikin tekeminen, että ostaa kaikkein kalleimman softan ja varmistaa, ettei varmasti tajuu siitä yhtään mitään. Ai niin! Sit viel pitää varmistaa, et on tarpeeksi pro ohjelma, että klubituksesta voi kysyy neuvoa.

---


tänne helsinkiin on tullut internet ja valmistajien sivuilta saa myös demoja :j



I-n-t-e-r-n-e-t? *aplodit*. Hyvä. Nyt mä voin tulostaa sen!
JLoud

Posts: 25

#22 • • JLoud

JussiS:
---
ant1:
tänne helsinkiin on tullut internet ja valmistajien sivuilta saa myös demoja :j

---

mikä ei silti tarkota että sekvenssereitten ja vst-intrumenttien maailma aukeis yhtään sen helpommin. eiks se nyt oo ihan sama millä tekee alkuun musaa, jostain se kipinä on lähdettävä

nimim: "Amigan modit <3"



Aivan näin.
sts

Posts: 7,969

#23 • • sts Sama pyynti aitta!

JussiS:
nimim: "Amigan modit <3"



Those were the days... Ja Commodoren Sidit <3
antonsonin

Posts: 2,712

#24 • • antonsonin laserpoint.

JussiS:
---
ant1:
tänne helsinkiin on tullut internet ja valmistajien sivuilta saa myös demoja :j

---

mikä ei silti tarkota että sekvenssereitten ja vst-intrumenttien maailma aukeis yhtään sen helpommin. eiks se nyt oo ihan sama millä tekee alkuun musaa, jostain se kipinä on lähdettävä

nimim: "Amigan modit <3"



ei suinkaan mutta tässä oli kyse siitä että _OSTETAANKO_ kalliit ohjelmat heti alkuun
sts

Posts: 7,969

#25 • • sts Sama pyynti aitta!

ant1:
---
JussiS:
---
ant1:
tänne helsinkiin on tullut internet ja valmistajien sivuilta saa myös demoja :j

---

mikä ei silti tarkota että sekvenssereitten ja vst-intrumenttien maailma aukeis yhtään sen helpommin. eiks se nyt oo ihan sama millä tekee alkuun musaa, jostain se kipinä on lähdettävä

nimim: "Amigan modit <3"

---


ei suinkaan mutta tässä oli kyse siitä että _OSTETAANKO_ kalliit ohjelmat heti alkuun



Hanki trakkeri, saat ilmaiseksi.
nomic

Posts: 4,120

#26 • • Edited nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

JLoud:
Paras tapa on aloittaa musiikin tekeminen, että ostaa kaikkein kalleimman softan ja varmistaa, ettei varmasti tajuu siitä yhtään mitään. Ai niin! Sit viel pitää varmistaa, et on tarpeeksi pro ohjelma, että klubituksesta voi kysyy neuvoa.


ja hintahaitari ohjelmien välillä on melko suuri että en tiedä kannattaako sitä kalleinta ostaa sieltä...
ja miksi pitäisi varmistaa ettei tajua? sen takia kannattaa ostaa ohjelma jotta saa mukana se tutoriaalit jotka opettaa miten pääset alkuun! *eiei* nämä tutoriaalit onkin yleensä tehty sen verran tasokkaaksi että kuka tahansa pääsee alkuun, se on vain enään käyttäjästä kiinni mitä tulee ulos...

eihän sitä mikää pro-ohjelma tarvii olla, mutta hei mieti vaihtoehtoja. netti on pullollaan ilmaisia helppoja ohjelmia
niissä on vain semmoinen "huono"puoli että kaikki pitää tehdä ite *justjoo*

*hymy*

JussiS:
mikä ei silti tarkota että sekvenssereitten ja vst-intrumenttien maailma aukeis yhtään sen helpommin. eiks se nyt oo ihan sama millä tekee alkuun musaa, jostain se kipinä on lähdettävä



yleensä mukana tulee pätevät ohjeet jotta ei ole ihan pallo hukassa näitten kanssa, niinkuin myöskin eri ohjelmien mukana.

en vähättele ejaytä ja joillekin ejay varmasti sopii aloittelu-ohjelmaksi
mutta syy miksi en itse sitä suosittelisi on se (huom. oma mielipide:) että ejayssä logiikka on se että sä valikoit loopin ja laitat sen johonkin kohtaan
ja tätä jatkuu jonkin aikaa mutta missä on se "oma juttu"? et voi tehdä omia fillejä, kickejä, melodioita, variaatioita joihinkin kohtiin, automatioita jne... eli nää perus jutut mitkä yleensä löytyy monista ohjelmista, vaan käytät valmiita asioita.
mutta plussa jonka ejay tuo on se että oppii ehkä tekemään runkoja biiseihin.*piis*
ok flstudio toimii myös periaatteella että sulla on patterni/raita/mikälie jossa on joku melodia ja änkeet sen johonkin kohtaan sekvenseriin mutta mukavinta on se että tietää että "hei, mä oon tehnyt tän melodian/kompin ihka ite!"
se ei todellakaan aina kuulosta hyvältä mutta se on oman näköinen, kyllä sitä arvostaa seinääkin enemmän jos on sen ite laittanut pystyyn remontissa kuin että muuttaa kämppää ja pitää itsestään selvyytenä et "täs kohtaa on seinä"

pidätkö enemmän asiasta jonka olet itse tehnyt ja näin ollen on yksilöllinen vai pidätkö enemmän siitä että sulla on jokin asia mikä on miljoonalla muullakin täysin samanlaisena?

vertaus: kumpi on kivempi? metsän puu vaiko muovipuu jota myydään myymälöissä x?

eli mielipiteitä on monia ja tulee aina olemaan, monilta saiteilta saa ohjelmista demoversioita ladattavaksi jotta voi tutkia ohjelmaa ja katsoa mikä soveltuu itselleen parhaiten myöskin ohjelmien kotisivuilta löytyy yleensä joitakin tutoriaaleja tai sitten demon mukana ihan ja niitä tutkimalla saa jo aikaa jotain kivaa pientä. on se hienoa kun on 4h koittanut säätää jotain ohjelmaa ja sit saa ekaa kertaa "piip" äänen ulos ja heti hoksaa miten homma toimii :)

mutta ihan sama millä sitä musaa tekee, kunhan tykkää musiikista ja voi itse nauttia tai olla tyytyväinen suoritukseensa joskus *hymy*
darkfr

Posts: 232

#27 • • darkfr d:play
tässä nyt on sellainen mielenkiintoinen ristiriita että itsestään musiikintekemisestä e-jay ei opeta yhtään mitään. ymmärrän sen sillä tavalla että jos sillä sitten sais vaikka kipinän musiikintekoon ja siirtyisi muihin ohjelmiin, mutta toisaalta jos haluaa opetella tekemään musiikkia koneella niin pitää mun mielestä olla sen verran selkärankaa ihmisellä että ymmärtää sen että kaikkea ei nyt ihan hetkessä saa eikä välttämättä pidemmässäkään sellaisessa.

mitä miettisitte 3D ohjelmasta joissa koottaisiin robotteja/mechejä sillä tavalla että valittaisiin aina eri osat valmiista malleista? ehkä asia nyt ei ihan suoraan oo rinnastettavissa mutta osapuilleen noin se käy, ja sitten ihmetellään että miksi ihmiset nauraa? kyllä pitää myöntää että voisi ehkä antaa erilaista palautetta kuin "heitä se paska pois ja osta uus ohjelma ja tuu kysyy sitte", aika turhaa loppupeleissä, pitäs kuitenkin aina muistaa että ihan kaikki ei voi tietää kaikkea, suvaitseva saa olla ihmisiä kohtaan jotka ei oo ihan selvillä esim. musasoftista.

mutta yhtä kaikki, e-jay ei oo mitenkään fiksua sinällään, kuten sanoin, se ei itse musanteosta opeta juurikaan mitään, joku fruity esim. (joka nyt mun mielestä sattuu alotuskynnykseltään olemaan varsin matala) ajas aika hyvin asian koska siinä kuitenkin joutuu vähän opettelemaan yleisiä musantekoon liittyviä juttuja.

demoja kannattaa tsekkailla ja sitten jos mieltyy johonkin niin sitten hankkii sen. FLstudio 4-5 suosittelisin vasta-alkavalle ohjelmaksi mieluummin kuin e-jaytä kyllä.

offtopic: kuka muuten keksi sanan fruityloops. järki tais juosta päässä aika hyvin. tosi mediaseksikästä. :)

--
4/4

Juhgu

Posts: 7,921

#28 • • Juhgu Virnistelijä

tenkai:
offtopic: kuka muuten keksi sanan fruityloops. järki tais juosta päässä aika hyvin. tosi mediaseksikästä. :)


Hölmö nimi joo *nauru* mutta toisaalta ihan kiva ettei kaikki yritä olla niin uskottavaa.

En itse tiedä millainen eJay on, mutta jos siitä ei kerran opi mitään, niin turha sellaiseen ohjelmaan on aikaansa tuhlata.

Fruity ei tosiaan ole aloittelijalle mikään mahdoton, kun ei heti hanki miljoonaa pluginia ja syvenny vaikeimpiin asioihin vaan aloittelee niillä perusosilla. Tokihan siinä menee viikkoja tai kuukausia ennenkuin saa edes mitään siedettävän kuuloista tehtyä, mutta saapahan oppimisen iloa kun oivaltaa asiat itse *hymy*. Tai helpommalla pääsee, kun pyytää fruityä osaavan kaverin neuvomaan IRL. Saman luulisi pätevän muihinkin softiin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

darkfr

Posts: 232

#29 • • darkfr d:play

Juhgu:
Tai helpommalla pääsee, kun pyytää fruityä osaavan kaverin neuvomaan IRL. Saman luulisi pätevän muihinkin softiin.



tuo on kyllä niin totta kuin ikinä voi ollakaan. ehdottomasti jos sattuu olemaan kaveri joka osaa käyttää jotain softaa niin
asiat oppii hurjan paljon nopeemmin. melodia-älyä jne. pikkuseikkoja ei ihan niin vain kehitetä (ellei omaa klassista
musiikkitaustaa mikä auttaa aika paljon) mutta työkalut saa näin hanskaan ultranopeasti. ja tottakai netissä myöskin
kannattaa kysellä jos ei vaikka manuaali auttanut / sitä ei ymmärtänyt.

--
4/4

dB

Posts: 1,318

#30 • • dB Digital Beat Music
onhan se lapsille ja alottelijoille hyvä ohjelma muttei muusikoille. Käyttäköön mun puolesta ken tahtoo. Ei pidä kuitenkaan arvostella henkilöä vaan antaa hänen tutustua samplepalikoiden ihmeelliseen maailmaan. Mun musanteon alotteluaikoina ei ollut e-jayta oli vaan trakkeri, muutama vinyyli ja kaverin kolvaama äänendigitoija. Tee se itse tyylillä oppii paremmin kuin toisten valmiiksi tekemillä palikoilla. Se on vähän niinku ostat kirjakaupasta värityskirjan tai sitten taiteilijan tarvikesetin ja taulukankaan.