Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,397,984 views

ezzy

Posts: 8,060

#12041 • • ezzy Droid-pappa

Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..



Miten se toimi eri tavalla ennen?
Mimir

Posts: 1,366

#12042 • • Mimir Rouva Yninä
Kuinka kauan matkakortilla maksettu Helsingin sisäinen matka on voimassa? Jotenkin kuvittelin, että se olisi tunti (oliko se joskus?), mutta nyt näytti olevan enemmän.

--
[Wings are growing on her.]

ezzy

Posts: 8,060

#12043 • • ezzy Droid-pappa

Mimir, 28.8.2008 13:52:
Kuinka kauan matkakortilla maksettu Helsingin sisäinen matka on voimassa? Jotenkin kuvittelin, että se olisi tunti (oliko se joskus?), mutta nyt näytti olevan enemmän.



ytv.fi

"Arvolippujen vaihto-oikeus on voimassa Helsingin, Keravan ja Kirkkonummen sisäisillä lipuilla 60 minuuttia. Seutuliikenteessä, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan sisäisillä lipuilla sekä kahden vyöhykkeen lähiseutulipuilla vaihtoaika on 80 minuuttia. Kolmen vyöhykkeen lähiseutulippujen vaihtoaika on 100 minuuttia. "
yertle

Posts: 421

#12044 • • yertle

ezzy, 28.8.2008 13:55:
---
Mimir, 28.8.2008 13:52:
Kuinka kauan matkakortilla maksettu Helsingin sisäinen matka on voimassa? Jotenkin kuvittelin, että se olisi tunti (oliko se joskus?), mutta nyt näytti olevan enemmän.

---


ytv.fi

"Arvolippujen vaihto-oikeus on voimassa Helsingin, Keravan ja Kirkkonummen sisäisillä lipuilla 60 minuuttia. Seutuliikenteessä, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan sisäisillä lipuilla sekä kahden vyöhykkeen lähiseutulipuilla vaihtoaika on 80 minuuttia. Kolmen vyöhykkeen lähiseutulippujen vaihtoaika on 100 minuuttia. "



Mut ne koneet antaa siihen aina viel 20 min about lisäaikaa. Se korvaa niinku sen sun bussi matkan. Eli kun meiltä menee puol tuntii stadii, ja se antaa 20 min ylimäärästä, ni mul on 50 min aikaa hoitaa asiani keskustassa ja päästä viel vaihdolla himaa. Eikä vaa puolta tuntia.
Mimir

Posts: 1,366

#12045 • • Mimir Rouva Yninä

ezzy, 28.8.2008 13:55:
---
Mimir, 28.8.2008 13:52:
Kuinka kauan matkakortilla maksettu Helsingin sisäinen matka on voimassa? Jotenkin kuvittelin, että se olisi tunti (oliko se joskus?), mutta nyt näytti olevan enemmän.

---


ytv.fi

"Arvolippujen vaihto-oikeus on voimassa Helsingin, Keravan ja Kirkkonummen sisäisillä lipuilla 60 minuuttia. Seutuliikenteessä, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan sisäisillä lipuilla sekä kahden vyöhykkeen lähiseutulipuilla vaihtoaika on 80 minuuttia. Kolmen vyöhykkeen lähiseutulippujen vaihtoaika on 100 minuuttia. "




Ok, kiitos. Tämä tosin ei ainakaan tänään täsmännyt omalla kohdallani, vaihtoaika oli näköjään 1h 20min, ja olen joskun aiemminkin tätä ihmetellyt. Liekö sitten ollut bussin kello väärässä ajassa vai mitä.

--
[Wings are growing on her.]

Mimir

Posts: 1,366

#12046 • • Edited Mimir Rouva Yninä

yertle, 28.8.2008 13:56:
---
ezzy, 28.8.2008 13:55:
---
Mimir, 28.8.2008 13:52:
Kuinka kauan matkakortilla maksettu Helsingin sisäinen matka on voimassa? Jotenkin kuvittelin, että se olisi tunti (oliko se joskus?), mutta nyt näytti olevan enemmän.

---


ytv.fi

"Arvolippujen vaihto-oikeus on voimassa Helsingin, Keravan ja Kirkkonummen sisäisillä lipuilla 60 minuuttia. Seutuliikenteessä, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan sisäisillä lipuilla sekä kahden vyöhykkeen lähiseutulipuilla vaihtoaika on 80 minuuttia. Kolmen vyöhykkeen lähiseutulippujen vaihtoaika on 100 minuuttia. "

---


Mut ne koneet antaa siihen aina viel 20 min about lisäaikaa. Se korvaa niinku sen sun bussi matkan. Eli kun meiltä menee puol tuntii stadii, ja se antaa 20 min ylimäärästä, ni mul on 50 min aikaa hoitaa asiani keskustassa ja päästä viel vaihdolla himaa. Eikä vaa puolta tuntia.



No niin, aivan. Siinähän se tulikin, kiitos :)

muoks. +Siinä on ilmeisesti myös vielä jonkunlainen (parin minuutin?) joustovara, jos nouset kulkuneuvoon heti sen jälkeen, kun vaihtoaika on mennyt umpeen. Tänään kävi siis niin, että multa oli vaihtoaika umpeutunut jo pari minuuttia aiemmin, mutta bussin lukija näytti edelleen vihreää, eli pääsin vielä samalla kyydillä takas kotiin.

--
[Wings are growing on her.]

Euphoria

Posts: 542

#12047 • • Euphoria 4 everyone

Lyylikki, 28.8.2008 12:25:
Mulla on määräaikainen työsopimus voimassa 30.9.2008 saakka, jonka jälkeen uusi toistaiseksi voimassaoleva sopimus alkaa 1.10.2008.

Jos mä nyt sitten jostain kumman syystä haluaisinkin lähteä meneen täältä, niin miten mun pitäisi toimia? Jos mä ilmoittaisin esim. 22.9. että mä irtisanoudun, niin pitäisikö mun olla töissä 7.10. saakka eli periaattessa se 2 viikon irtisanoutumisaika. Eli voidaanko ajatella, että mä olen tällä hetkellä toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa, koska mun määräaikainen jatkuu sellaisena syyskuun lopusta eteenpäin?



Jätät allekirjoittamatta uuden sopparin ja lähet 30.9 pois?
Lyylikki

Posts: 2,975

#12048 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Euphoria, 28.8.2008 14:30:
---
Lyylikki, 28.8.2008 12:25:
Mulla on määräaikainen työsopimus voimassa 30.9.2008 saakka, jonka jälkeen uusi toistaiseksi voimassaoleva sopimus alkaa 1.10.2008.

Jos mä nyt sitten jostain kumman syystä haluaisinkin lähteä meneen täältä, niin miten mun pitäisi toimia? Jos mä ilmoittaisin esim. 22.9. että mä irtisanoudun, niin pitäisikö mun olla töissä 7.10. saakka eli periaattessa se 2 viikon irtisanoutumisaika. Eli voidaanko ajatella, että mä olen tällä hetkellä toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa, koska mun määräaikainen jatkuu sellaisena syyskuun lopusta eteenpäin?

---


Jätät allekirjoittamatta uuden sopparin ja lähet 30.9 pois?



Soppari siis allekirjoitettu. Sitten jos ei olisi, niin mähän vain ilmoittaisin, että en jatka.
onni3mk

Posts: 3,973

#12049 • • onni3mk Onni on.
Millä ohjelmalla mod-tiedoston pitäis aueta?

--
Onni on.

-marjo-

Posts: 60

#12051 • • -marjo-

IInesAnkka, 28.8.2008 11:49:
---
-marjo-, 26.8.2008 14:00:
Onko olemassa kattavaa neuropsykologian kirjaa suomen kielellä? Ja jos niin mistäköhän semmoisen voisi ostaa?

---


Itse olen lueskellut Hänninen, Kuikka, Pulliainen Kliininen neuropsykologia mutta se oli lainassa. Akateeminen kirjakauppa Helsingissä ei ole pettänyt kertaakaan.



kiitos. mutta itseasissa akateemisessa ei kyseistä kirjaa ollut. olisi kuulemma pitänyt olla kirjasta yksi painos vuodelta 2002 mutta ei pienen etsikelyn jälkeenkään sitä ei sieltä löytynyt.
Jutu

Posts: 3,054

#12052 • • Jutu Blondi

-marjo-, 28.8.2008 15:46:
---
IInesAnkka, 28.8.2008 11:49:
---
-marjo-, 26.8.2008 14:00:
Onko olemassa kattavaa neuropsykologian kirjaa suomen kielellä? Ja jos niin mistäköhän semmoisen voisi ostaa?

---


Itse olen lueskellut Hänninen, Kuikka, Pulliainen Kliininen neuropsykologia mutta se oli lainassa. Akateeminen kirjakauppa Helsingissä ei ole pettänyt kertaakaan.

---


kiitos. mutta itseasissa akateemisessa ei kyseistä kirjaa ollut. olisi kuulemma pitänyt olla kirjasta yksi painos vuodelta 2002 mutta ei pienen etsikelyn jälkeenkään sitä ei sieltä löytynyt.


Kuinka kattavaa kirjaa sä tarviit? Aattelin vaan, että riittääkö sellanen mitä on käytettä lukiossa neuropsykologian tunnilla?

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Takyon

Posts: 2,945

#12053 • • Takyon Möwkö

ezzy, 28.8.2008 12:34:
---
Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..

---


Miten se toimi eri tavalla ennen?



Lähinnä se listaus kun alkaa kirjottamaan osoitetta ja sitten se ehdottaa niitä sivuja mitä aiemmin on sellanut, mä haluun että siinä näkyis pelkästään urlit, ei mitään sivuston otsikoita tai muuta kakkulia.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

kotivalo

Posts: 190

#12055 • • kotivalo
Meinasin kans tulla kyselemään tosta FF:n osoterivistä, takas vanhaan ja heti, kiitos!
Hitchhiker

Posts: 1,754

#12056 • • Edited Hitchhiker

Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..




kotivalo, 28.8.2008 21:43:
Meinasin kans tulla kyselemään tosta FF:n osoterivistä, takas vanhaan ja heti, kiitos!


Tommonen lisäosa löytyi, jolla saa vanhan URL:i bar:n FF3:n (toiminnasta sitten en tiiä, mutta saahan sen aina poistettua *hymy*).

https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/6227
Takyon

Posts: 2,945

#12058 • • Edited Takyon Möwkö

Hitchhiker, 28.8.2008 21:51:
---
Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..

---




---
kotivalo, 28.8.2008 21:43:
Meinasin kans tulla kyselemään tosta FF:n osoterivistä, takas vanhaan ja heti, kiitos!

---

Tommonen lisäosa löytyi, jolla saa vanhan URL:i bar:n FF3:n (toiminnasta sitten en tiiä, mutta saahan sen aina poistettua *hymy*).

https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/6227



Kiitoksia ^_^

[o]Vielä kun sais autocopy:n toimimaan tuossa ff3:ssa niin elämä loistaisi jälleen, ehkä se vielä joku päivä päivitetään.[/o] Sainpas :)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Rubicon

Posts: 550

#12059 • • Edited Rubicon

Lyylikki, 28.8.2008 14:44:
---
Euphoria, 28.8.2008 14:30:
---
Lyylikki, 28.8.2008 12:25:
Mulla on määräaikainen työsopimus voimassa 30.9.2008 saakka, jonka jälkeen uusi toistaiseksi voimassaoleva sopimus alkaa 1.10.2008.

Jos mä nyt sitten jostain kumman syystä haluaisinkin lähteä meneen täältä, niin miten mun pitäisi toimia? Jos mä ilmoittaisin esim. 22.9. että mä irtisanoudun, niin pitäisikö mun olla töissä 7.10. saakka eli periaattessa se 2 viikon irtisanoutumisaika. Eli voidaanko ajatella, että mä olen tällä hetkellä toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa, koska mun määräaikainen jatkuu sellaisena syyskuun lopusta eteenpäin?

---


Jätät allekirjoittamatta uuden sopparin ja lähet 30.9 pois?

---


Soppari siis allekirjoitettu. Sitten jos ei olisi, niin mähän vain ilmoittaisin, että en jatka.



Mun muistaakseni se menee niin, että jos ilmoitat ennen kuin uusi sopimus astuu voimaan,
se menee sopimuspurkuna ellei sun sopimuksessa ole mainittu siitä jotain erikseen.
Tää siis tarkoittaisi sitä, ettet oo velvollinen olemaan kahden viikon irtisanomisaikaa.
Tosin, muistini voi brakailla tän suhteen koska mun ei ole hetkeen tarvinnut näiden pulmien kanssa painia.

Myös jos sulla alkaa uuden sopimuksen myötä koeaika, sulla ei ole irtisanomisaikaa puolin eikä toisin.

Tosin, mä en nyt millään saa kaivettua aivojeni perukoilta että miten toi nyt sitten menikään kun oot jo kerran allekirjoittanut uuden sopimuksen.

Eli eipä musta tainnut kauheesti apua olla :D

edit. mä tarkistinmiten ite oon joskus työntekijän kanssa toiminut vastaavassa tilanteessa ja mä tein vaan sopimuspurun eli ei irtisanomisaikaa, koska se sopimus ei ollut varsinaisesti astunut voimaan.
Mut mä oonkin kiva.

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

Rels

Posts: 796

#12060 • • Rels setämies
Miten Mozilla firefoxista saa ladattua aiemman version kätevästi? Päivityksen takia ei toimi työpaikan sivut oikein hyvin ja ajattelin palata aikaisempaan versioon.

Yritin suoraan asentaa vanhempaa versiota päälle mutta ei natsaa. Pitääkö koko mozilla poistaa ennenku vois yrittää? vai löytyykö jostain firefoxin sisuksista nappi josta voi ottaa aikaisemman päivityksen juuri tällaisten ongelmia takia.. ?


*piis*

--
Alcohol - cause and solution to all life´s problems, Homer Simpson