Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,398,197 views

Avatar
#11981 • • REivaaja Guest
Tuli ketjukirje... Onkohan tää nyt ihan laillista mainostamista?

Empä tiedä uskoakko vaiko eikö, mutta kokeileminen ei maksa mitään...
Rullaa sivun loppuun asti!!



moikka kaikki, lukekaa allaoleva teksti, erittäin mielenkiintoinen, et
menetä mitään..mutta suosittelen lämpimästi toimimaan ohjeen mukaan..


Suomeksi:

Yleensä en lähettele eteenpäin tämän tyyppisiä sähköpostiviestejä, mutta
tämän vastaanotin hyvältä ystävättäreltäni, joka on asianajaja ja näki tämän

kiinnostavaksi mahdollisuudeksi. Hän kertoi, että tämä toimii! Meillä ei ole

missään olosuhteissa mitään menetettävää.



Ystävättäreni kertoi: Olen asianajaja ja tunnen lakiasiat. Tämä on varma
asia.



'Rakkaat ystävät!

Tämä ei ole vitsi.

Bill Gates (Microsoftin omistaja) jakaa ulos omaisuuttaan.



Mikäli ette ota tätä viestiä tosissaan, tulette katumaan! Windows on
edelleenkin eniten käytetty ohjelma. Microsoft ja AOL tekevät kokeilun tämän

sähköisen viestin (e-mail beta-testi) avulla. Microsoft pystyy seuraamaan
ohjelman käyttöä 2 viikon ajan, kun lähetät tämän viestin eteenpäin
ystävillesi.



Jokaiselle henkilölle, joka lähettää tämän viestin eteenpäin, Microsoft
maksaa 245 EUROA.



Jokaiselle henkilölle, joka vastaanottaa tämän viestin ja lähettää sen
eteenpäin muille, Microsoft maksaa 243 EUROA.



Jokaiselle kolmannelle henkilölle, joka vastaanottaa tämän viestin,
Microsoft maksaa 241 EUROA.



Lähimmän 2 viikkon aikana tulee Microsoft ottamaan sinuun yhteyttä
vahvistaakseen osoitteesi, jotta sinulle voidaan lähettää shekki.



Ystävällisin terveisin

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
General Manager, Field Opérations.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ajattelin, että tämä on huijausta, mutta 2 viikon jälkeen vastaanotettuani
ja edelleen lähetettyäni tämän viestin Microsoft otti minuun yhteyttä
saadakseen osoitteeni ja vastaanotin 24.800 EURON shekin.



Sinun tulee lähettää tämä viesti ennen kuin kokeilu loppuu. Lähetä viesti
niin monelle kuin mahdollista. Jos jollakulla on mahdollista tehdä tällaista

niin se on Bill Gates. Hänelle tämä lukeutuu mainoskuluihin.



Sinun pitäisi kyetä vastaanottamaan vähintään 10.000 EUROA.



Intel ja AOL neuvottelevat fuusioitumisesta, jonka ansiosta yhtiöstä tulee
maailman suurin. Varmistaakseen, että he ovat käytetyin ohjelma jatkossakin,

ovat Intel ja AOL tehneet tämän tapaisen kokeilun.

...

[Viestiä on leikattu]



--
Yksi tärkeimmistä matkoista, minkä ihminen voi tehdä - on mennä toista puolitiehen vastaan.
Ja perässä vielä Microsoftin mainoksia... Anyone?
Zapa

Posts: 1,393

#11982 • • Zapa Mr Wrangler
^^ In Finland we call this kind of emails SPAM!
Avatar
#11984 • • Edited REivaaja Guest
Voi jeesus. Luetko sä ikinä postauksia kokonaan vai jätätkö ne kesken kun keksit nokkelan kommentin? Ettei vaan se kalan muististasi katoa? Vaiko onko syynä kiperampi dilemma: vastaus vs. donitsi? Ihmisellä ei aika riitä kaikkeen, siksi ei edes kannata yrittää :(

Urp-o-translator: *ruksrukspoks* *poks*

No kait se pitää kokeilla ihan itse:
Onkohan tää nyt ihan laillista mainostamista?
Kolera

Posts: 4,256

#11985 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
onko spammi laillista mainostamista?

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Lyylikki

Posts: 2,975

#11986 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Firma tarjoaa ilmaisen influenssarokotteen, mutta kannattaako se ottaa?

Mitä hyötyä/mitä haittaa? Tarvitseeko alle 30 v., perusterve ihminen yleensäkään kys. rokotetta?
akir0

Posts: 2,554

#11987 • • akir0 idleRPG champion 2009

Lyylikki, 12.8.2008 11:57:
Firma tarjoaa ilmaisen influenssarokotteen, mutta kannattaako se ottaa?

Mitä hyötyä/mitä haittaa? Tarvitseeko alle 30 v., perusterve ihminen yleensäkään kys. rokotetta?



Mä oon muutaman kerran ottanut ja talvisin olen yleensä selvinnyt ilman sitä influenssaa, jota varten rokote annetaan.

Joillekkin työkavereille rokotteesta on tullut sellainen tila, että ovat koko talven pikkunuhassa, mutta kunnon kuumetta/flunssaa ei nouse.

Joka vuosihan rokotetta ei suositella otettavaksi, itsekin olen ottanut aina 2 vuotta peräkkäin ja sitten pitänyt vuoden taukoa.
ezzy

Posts: 8,060

#11988 • • ezzy Droid-pappa

Lyylikki, 12.8.2008 11:57:
Firma tarjoaa ilmaisen influenssarokotteen, mutta kannattaako se ottaa?

Mitä hyötyä/mitä haittaa? Tarvitseeko alle 30 v., perusterve ihminen yleensäkään kys. rokotetta?



Itselle tuli about heti ton jälkeen 6kk flunssa jne tulehdusputki. Ei tosin influenssaa, jota sitäkin kiersi firmassa. Sattumaa tai ei *pepsodent*
Bio

Posts: 4,429

#11989 • • Bio The Bullies / Pinky

ezzy, 12.8.2008 12:01:
---
Lyylikki, 12.8.2008 11:57:
Firma tarjoaa ilmaisen influenssarokotteen, mutta kannattaako se ottaa?

Mitä hyötyä/mitä haittaa? Tarvitseeko alle 30 v., perusterve ihminen yleensäkään kys. rokotetta?

---


Itselle tuli about heti ton jälkeen 6kk flunssa jne tulehdusputki. Ei tosin influenssaa, jota sitäkin kiersi firmassa. Sattumaa tai ei *pepsodent*



Vois kuvitella et rokotus hetkellisesti alensi sun vastustuskykyä ja sit pääsi se pöpö iskemään.

Itellä kans on joka vuos ollu mahis töissä ottaa toi rokotus, mut oon aina jättäny väliin. Syy ehkä just sen takia et siit tulis jotain oireita ja onhan se hyvä sairastaa silloin tällöin joku flunssa niin elimistö pysyy hereillä :)
ezzy

Posts: 8,060

#11990 • • ezzy Droid-pappa

Bio, 12.8.2008 12:07:
---
ezzy, 12.8.2008 12:01:
---
Lyylikki, 12.8.2008 11:57:
Firma tarjoaa ilmaisen influenssarokotteen, mutta kannattaako se ottaa?

Mitä hyötyä/mitä haittaa? Tarvitseeko alle 30 v., perusterve ihminen yleensäkään kys. rokotetta?

---


Itselle tuli about heti ton jälkeen 6kk flunssa jne tulehdusputki. Ei tosin influenssaa, jota sitäkin kiersi firmassa. Sattumaa tai ei *pepsodent*

---


Vois kuvitella et rokotus hetkellisesti alensi sun vastustuskykyä ja sit pääsi se pöpö iskemään.

Itellä kans on joka vuos ollu mahis töissä ottaa toi rokotus, mut oon aina jättäny väliin. Syy ehkä just sen takia et siit tulis jotain oireita ja onhan se hyvä sairastaa silloin tällöin joku flunssa niin elimistö pysyy hereillä :)



flunssa != influenssa. influenssa on aikalailla eri juttu, kysy sen kärsineiltä :)
Bio

Posts: 4,429

#11991 • • Bio The Bullies / Pinky

ezzy, 12.8.2008 12:24:
---
Bio, 12.8.2008 12:07:
---
ezzy, 12.8.2008 12:01:
---
Lyylikki, 12.8.2008 11:57:
Firma tarjoaa ilmaisen influenssarokotteen, mutta kannattaako se ottaa?

Mitä hyötyä/mitä haittaa? Tarvitseeko alle 30 v., perusterve ihminen yleensäkään kys. rokotetta?

---


Itselle tuli about heti ton jälkeen 6kk flunssa jne tulehdusputki. Ei tosin influenssaa, jota sitäkin kiersi firmassa. Sattumaa tai ei *pepsodent*

---


Vois kuvitella et rokotus hetkellisesti alensi sun vastustuskykyä ja sit pääsi se pöpö iskemään.

Itellä kans on joka vuos ollu mahis töissä ottaa toi rokotus, mut oon aina jättäny väliin. Syy ehkä just sen takia et siit tulis jotain oireita ja onhan se hyvä sairastaa silloin tällöin joku flunssa niin elimistö pysyy hereillä :)

---


flunssa != influenssa. influenssa on aikalailla eri juttu, kysy sen kärsineiltä :)




juu, kyllä mä tiedän mitä eroa noilla on, ihan töidenkin puolesta niiden kans on tekemisissä aaltoaikoina ;)
Avatar
#11992 • • Annakins Guest

whispering, 6.8.2008 17:02:
---
Jutu, 6.8.2008 16:58:
Kysyn taas tyhmiä, mutta ei voi mitään. Mun täytyis hakea passi, mutta poliisin sivuilla lukee, että "henkilöllisyys tulee todistaa joko passilla tai henkilökortilla, ajokortti ei kelpaa". Noh, milläs mä nyt sen todistan kun ei oo passia eikä tota henkilökorttia? *ding*

---


Kyl se ajokortti kelpaa. Ainakin mulla kelpas *joo* Mun tietääkseni ainoastaan siirtyessä toiseen EU maahan sulla tulee olla jompikumpi noista.

Edit: voi olla et se teksti on siellä sen takia että ne ei hyväksy niitä vanhoja ajokortteja?



Ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus.
Lyylikki

Posts: 2,975

#11993 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Jutu, 6.8.2008 17:07:
---
whispering, 6.8.2008 17:02:
Kyl se ajokortti kelpaa. Ainakin mulla kelpas *joo* Mun tietääkseni ainoastaan siirtyessä toiseen EU maahan sulla tulee olla jompikumpi noista.

---

Ai. No luin tarkemmin sen kohdan mistä tuo oli otettu niin siellä lukee "Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin."

Edittiä: en taas lukenut kunnolla mitä olit kirjottanut :D



Kävin juuri pari kuukautta sitten hakemassa uuden passin. Vanhaa passia en muistanut ottaa matkaan, joten "todistin" henkilöllisyyteni ajokortilla + multa kyseltiin erilaisia kysymyksiä mun elämästä. Auton rekisterinumero, isän toinen nimi, äidin syntymäpaikka, sisarukset, oma edellinen osoite, milloin muuttanut nykyiseen osoitteeseen jne. sitä luokkaa.

Ei siis mitään ihmeellisiä kysymyksiä, jos itse on itse, eikä sairasta dementiaa. Ja pienet virheet ei haitanneet mitään (mä en esim. itse ikinä muista, että päättyykö auton rekisterinumero 4 vai 5).
ezzy

Posts: 8,060

#11994 • • ezzy Droid-pappa

Lyylikki, 12.8.2008 12:55:
---

Kävin juuri pari kuukautta sitten hakemassa uuden passin. Vanhaa passia en muistanut ottaa matkaan, joten "todistin" henkilöllisyyteni ajokortilla + multa kyseltiin erilaisia kysymyksiä mun elämästä. Auton rekisterinumero, isän toinen nimi, äidin syntymäpaikka, sisarukset, oma edellinen osoite, milloin muuttanut nykyiseen osoitteeseen jne. sitä luokkaa.

Ei siis mitään ihmeellisiä kysymyksiä, jos itse on itse, eikä sairasta dementiaa. Ja pienet virheet ei haitanneet mitään (mä en esim. itse ikinä muista, että päättyykö auton rekisterinumero 4 vai 5).



lol, mä muistais puoliakaan noista :D
Wolverine

Posts: 1,860

#11995 • • Wolverine
semmosta oon miettiny pidemmän aikaa et mikä käytäntö on oikea jos satut löytämään lompakon täynnä luottokortteja ja rahaa. pitääkö viedä suoraan löytötavaratoimistoon jolloin et saa mitään käteen vai onko oikein ottaa luottokortit pois ja viedä ne suoraan pankkiin jolloin niistä saa pankin antaman löytöpalkkion?
Avatar
#11998 • • Edited Kauno Saario Guest

Wolverine, 12.8.2008 13:22:
semmosta oon miettiny pidemmän aikaa et mikä käytäntö on oikea jos satut löytämään lompakon täynnä luottokortteja ja rahaa. pitääkö viedä suoraan löytötavaratoimistoon jolloin et saa mitään käteen vai onko oikein ottaa luottokortit pois ja viedä ne suoraan pankkiin jolloin niistä saa pankin antaman löytöpalkkion?


tai soittelet omistajalle suoraan, jos saat selville nron, eiköhän joku siivu löytäjällekkin irtoa. Voisin kuvitella et omistaja olisi iloinen saatuaan vähän nopeammin omaisuutensa takaisin?
Avatar
#11999 • • gnomex Guest

Wolverine, 12.8.2008 13:22:
semmosta oon miettiny pidemmän aikaa et mikä käytäntö on oikea jos satut löytämään lompakon täynnä luottokortteja ja rahaa. pitääkö viedä suoraan löytötavaratoimistoon jolloin et saa mitään käteen vai onko oikein ottaa luottokortit pois ja viedä ne suoraan pankkiin jolloin niistä saa pankin antaman löytöpalkkion?


Nuo on hyvä lukasta läpi:

Löytötavaralaki: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1988/19880778
Löytötavara-asetus: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1988/19881079

Ei oo pitkiä :)
Jutu

Posts: 3,054

#12000 • • Jutu Blondi
Miks mulla särkee päätä aina kun on vähääkään ukkosta ilmassa? Ja miks mua väsyttää ukonilmalla?



Ja sit aiheesta toiseen. Mulla on paljon aikaa kotona, niin tulee mietittyä kaikkea tyhmää. Kummassa leipä säilyy paremmin; paperipussissa vai muovipussissa? Oon tehnyt kenttätutkimusta ja tullut siihen tulokseen, että leipää kuivaa paperisessa pussissa nopeemmin. Miks?


Kuinka kauan näön pitää pysyä tasasena, että silmäleikkaus voidaan tehdä?

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.