Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,398,131 views

Verano

Posts: 4,649

#5961 • • Verano Merituuli
Mitä hemmettiä te poistelette viestejänne?

Ja tämä oli tyhmä kysymys pirpalle ja domille.
innae

Posts: 1,377

#5962 • • innae PaskaJätkä
Oih te viisaammat ihmiset; tarvitseeko Kodakin digikameralla otettuihin kuviin jonkun tietyn ohjelman?
Kuvat on otettu jenkeissä kaverin (jenkkiläläisellä) digikameralla mutta oma kone ei syystä tai toisesta avaa niitä kunnolla vaan pikselimössövaakaraitanegatiivipositiivina.
Ärsyttää :(

--
PaskaJätkä

Jammailija

Posts: 3,224

#5963 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Tartteeko Yhdysvaltoihin viisumia, kun sinne matkustaa?

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Samu

Posts: 517

#5964 • • Samu Bodhisattva

Jammailija, 22.4.2006 15:17:
Tartteeko Yhdysvaltoihin viisumia, kun sinne matkustaa?



Joo tarttee. Lentskarissa jakavat viisuminhakupaperit, jotka sit leimataan (tai ei leimata) rajalla. Se käy ihan huomaamatta (, jos et oo etsintäkuulutettu tai sua ei epäillä jostain rikollisesta toiminnasta tms. nää tavanomaiset) ja näppärästi.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

duvin

Posts: 582

#5965 • • Edited duvin Jay v/d Veen

Samu, 22.4.2006 15:27:

Joo tarttee. Lentskarissa jakavat viisuminhakupaperit, jotka sit leimataan (tai ei leimata) rajalla. Se käy ihan huomaamatta (, jos et oo etsintäkuulutettu tai sua ei epäillä jostain rikollisesta toiminnasta tms. nää tavanomaiset) ja näppärästi.



Ei tavitse.

*pilknus* Se ei ole viisumi, mikä rajalla leimataan. Suomi kuuluu monien muiden maiden tavoin "Visa Waiver Programiin". Lisätietoa löytyy osoitteesta http://www.usembassy.fi/visas/visawaiver.htm
Samu

Posts: 517

#5966 • • Samu Bodhisattva
No hemmetti, ei sit! Piti oikein kaivaa passi esiin ja tsiigaa, mitä merkkejä ne sinne iski toissa kesänä.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

ttomi

Posts: 101

#5967 • • ttomi
paljon yksi vinyylilevy painaa kansineen?
Karski

Posts: 6,049

#5968 • • Edited Karski Pomon kätyri

ttomi, 23.4.2006 18:34:
paljon yksi vinyylilevy painaa kansineen?


Jostain syystä tää sama kysymys tulee
esiin toistuvasti *ding* Vinyylilevyt painaa
yleensä 180 g -220 g, kuoret painaa n. 50-70
grammaa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

mastream

Posts: 549

#5969 • • mastream
Mistä mahtaisi Suomessa saada ostettua DJ-mag lehteä?
Tapi

Posts: 1,437

#5970 • • Tapi Dreamstate

Karski, 23.4.2006 19:16:
---
ttomi, 23.4.2006 18:34:
paljon yksi vinyylilevy painaa kansineen?

---

Jostain syystä tää sama kysymys tulee
esiin toistuvasti *ding* Vinyylilevyt painaa
yleensä 180 g -220 g, kuoret painaa n. 50-70
grammaa.


Koska mulla just nyt ei ollu parempaa tekemistä, niin valitsin massiivisesta kokoelmastani muutamia plätyjä punnitukseen ilman kansia. Tulokset:

Kevyt levy: Ordinary People - Mahatma 110g

Normaali levy 1: Bedrock - Emerald (disc 2) 120g

Normaali levy 2: Paul Van Dyk - Another Way / Avenue 140g

Paksu levy: Kristy Hawkshaw - Fine Day 180g

Suurin osa mun levyistä kuuluvat kahteen keskimmäiseen ryhmään. Nuo 180 gramman levyt ovat havaintojeni mukaan harvinaista herkkua, eikä mun kokoelmista löydy moisia kuin ihan muutama.

Nimim. Ostetaan elämä
Karski

Posts: 6,049

#5971 • • Edited Karski Pomon kätyri

Tapi, 24.4.2006 10:05:
---
Karski, 23.4.2006 19:16:
---
ttomi, 23.4.2006 18:34:
paljon yksi vinyylilevy painaa kansineen?

---

Jostain syystä tää sama kysymys tulee
esiin toistuvasti *ding* Vinyylilevyt painaa
yleensä 180 g -220 g, kuoret painaa n. 50-70
grammaa.

---

Koska mulla just nyt ei ollu parempaa tekemistä, niin valitsin massiivisesta kokoelmastani muutamia plätyjä punnitukseen ilman kansia. Tulokset:



Joo, my bad. Noi 180-220 g on siis maksimipainoja *blush*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Amuck

Posts: 2,396

#5972 • • Amuck dub-i-dub

Juhgu, 24.4.2006 03:51:
Ruokatarvikkeissa ilmoitetaan niiden energiapitoisuus (esim. kilokaloria/100g). Miten se oikein mitataan?


Mä ihmettelin just ihan samaa. Joku viisaampi selitti että niistä lasketaan rasvan, hiilihydraattien jne. määrä, ja niiden perusteella selvitetään energiamäärä (tottakai), mutta miten se sokerinkin kaloripitoisuus on määritelty?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Amma

Posts: 2,383

#5973 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Mikä oli se Iltasanomien viikonloppuna uutisoima suru-uutinen, joka pysäytti formulaperhe Häkkiset?

--
*etsiskel*

embie

Posts: 531

#5974 • • embie Shwoopsie poo

Amma, 24.4.2006 21:27:
Mikä oli se Iltasanomien viikonloppuna uutisoima suru-uutinen, joka pysäytti formulaperhe Häkkiset?



Ilmeisesti Erjan isä kuoli pääsiäisenä.
Mr Gorilla

Posts: 23

#5975 • • Mr Gorilla HEAD OF THE GORILLA ARMY

Jammailija, 22.4.2006 15:17:
Tartteeko Yhdysvaltoihin viisumia, kun sinne matkustaa?



Ei tarvinnu ainakaan ku mä lensin San Franciscoon. Semmonen iso paha ruma musta poliisisetä vaan kysy lentokentällä että mitä mä täällä teen, miks tulin, kauan oon täällä? Tuijotti vähän aikaa silmiin ja sano et Welcome to Frisco!
Jocular

Posts: 1,359

#5976 • • Jocular Janni
Miks ruumiinavauksessa punnitaan aivot, keuhkot, sydän jne?

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

vaavu

Posts: 1,324

#5977 • • vaavu vara-vana

Juhgu, 24.4.2006 03:51:
Ruokatarvikkeissa ilmoitetaan niiden energiapitoisuus (esim. kilokaloria/100g). Miten se oikein mitataan?



Mun käsittääkseni se saadaan laskennallisesti siitä, kuinka paljon proteiinia, hiilihydraattia ja rasvaa ruoassa on. Näiden osuudet taas saadaan erinäisillä laboratoriokokeilla poistamalla ruoasta ainesosa kerrallaan. Muistaakseni eka poistetaan vesi haihduttamalla, sitten rasva liottamalla, sitten hiilihydraatit polttamalla tjsp. Joka välivaiheen jälkeen katsotaan, kuinka paljon massa on keventynyt, ja tästä päätellään kunkin ainesosan määrä.

Joku korjannee jos muistin ihan väärin.
pirpeli

Posts: 5,533

#5978 • • pirpeli

Jocular, 25.4.2006 14:36:
Miks ruumiinavauksessa punnitaan aivot, keuhkot, sydän jne?



Viisaat sanovat, että ne analysoidaan ja tarkastetaan ovatko ne normaalin painoisia. Elikkäs jos jotain häikkää löytyy, niin kuolinsyy voi liittyä sisäelinten kokoon tms...

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

vaavu

Posts: 1,324

#5979 • • vaavu vara-vana

Amokk, 24.4.2006 14:27:
Mä ihmettelin just ihan samaa. Joku viisaampi selitti että niistä lasketaan rasvan, hiilihydraattien jne. määrä, ja niiden perusteella selvitetään energiamäärä (tottakai), mutta miten se sokerinkin kaloripitoisuus on määritelty?



Hiilareiden, proteiinin ja rasvan energiamäärää on varmaan aika vaikea mitata suoraan, joten mä luulen, että noi arvot on saatu ruumiissa tapahtuvien kemiallisten reaktioiden pohjalta. Toisin sanoen, lasketaan kemian ja fyssan periaatteiden pohjalta, kuinka paljon energiaa vapautuu niissä kemiallisissa reaktiossa, joilla keho pilkkoo em. ainesosat.
Amma

Posts: 2,383

#5980 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Ainakin säätiedotuksissa puhutaan usein rannikolla tapahtuvista säämuutoksista.
Onko jossain määritelty, kuinka laajaa kaistaletta rannasta sisämaahan päin rannikko käsittää? Paljonko luku mahtaa olla?

--
*etsiskel*