Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,405,315 views

innae

Posts: 1,377

#1961 • • innae PaskaJätkä

JussiS:
---
Jocular:
Miten raejuusto tehään?

---

En tiedä, mut miten helvetissä siitä ei kahdesta purkista saa samanmakuista. Niis on joko nestettä paljon tai vähän tai sit ne on liian suolasia tai mauttomia, mut kahta ei voi samanlaista tulla vastaan. Käsittämätön juttu.



Tuo muuten ärsyttää paljon*grr* Jos ostaa 2purkkiia raejuustoa niin toinen niistä on sopivan mehukas ja mausteinen ja töinen on niin vitun paska kuiva köntti.

--
PaskaJätkä

sapeli

Posts: 11,768

#1962 • • sapeli jokukukamikä?
Miks ketsuppi (ainaki Heinz) on NIIN hyvää kylmänä ja NIIN pahaa jos sitä on ees hetken lämmittäny mikrossa?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

UnityF

Posts: 15,721

#1963 • • UnityF joo just se
miksi toisilla ihmisillä naksuu nivelet melkein kokoajan kun ne kävelee tai nousee jne jne ja toisilla taas ei ollenkaan naksu ikinä tai sitten tosi harvoin... *ding*


nimimerk. tänään ihmisten naksahtelevia niveliä miettiny.. *ding*
Avatar
#1964 • • astaroth Guest

mayah:
Ja sit tää pätee myös sisälamppuihin, eli mikä sen määrittelee, et just tää kyseinen käynnistyskerta on se, ku se lamppu sanoo poks ja pitää (saa) olla kynttilänvalossa, kunnes marketti aukeaa??


Lampussa olevan hehkulangan palamisvara on sen verran lopussa, että se ei enää kestä uutta virtalatausta, joka tulee silloin, kun laitat valot päälle.

Katulampuissa eriaikaan sammumiseen voi olla useita tekijöitä: Oikosulut, kaapelien kunto, sääolosuhteiden rapautus jne. Sen lisäksi kaupungin virranjakelu voidaan säätää niin, että vain tiettyä osaa valoista pidetään päällä tarpeiden mukaan. Näin kaupunki säästää virranjakelukuluissa.
Eli ne valot eivät välttämättä aina ole rikki.

Ainakin näin minä maalaisjärjellä.
Epailija

Posts: 5,636

#1965 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Astaroth:
Lampussa olevan hehkulangan palamisvara on sen verran lopussa, että se ei enää kestä uutta virtalatausta, joka tulee silloin, kun laitat valot päälle.

Katulampuissa eriaikaan sammumiseen voi olla useita tekijöitä: Oikosulut, kaapelien kunto, sääolosuhteiden rapautus jne. Sen lisäksi kaupungin virranjakelu voidaan säätää niin, että vain tiettyä osaa valoista pidetään päällä tarpeiden mukaan. Näin kaupunki säästää virranjakelukuluissa.
Eli ne valot eivät välttämättä aina ole rikki.

Ainakin näin minä maalaisjärjellä.



Ja sitten ihan triviaali syy: Edes samasta lampputehtaasta tulevat lamput eivät ole identtisiä. Muun muassa lankojen paksuudessa on valmistustarkkuudesta riippuvia heittoja, joiden seurauksena kullakin lampulla on yksilöllinen elinikä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

hrdkvr

Posts: 3,929

#1966 • • hrdkvr KURGO

sOuphy:
Miksi ei-absolutisti -ihminen ei voi olla juomatta bileissä/ ylipäätänsäkin juhliessaan ilman,että joku tulee tyrkyttämään viinaa ja kyselemään ns.huolestuneena, että "miksi ihmeessä et juo?!?" ja että "Mikä sulla on??, No joisit nyt, ota, ota , maista, ota!!" ??

Miksi on epätavallisempaa ja kyseenalaistettavampaa olla juomatta kuin juoda alkoholia?

Mietittiin sitäkin vielä, että miten esimerkiksi tänäpäivänä naiset voivat halutessaan salata raskautensa tämän samaisen "ongelman" takia??



koska ainakin täällä suomessa porukka on niiiiin kapeekatseista, et kaikkien tulee toimii samalla tavalla tai sut leimataan!
esim kun suomessa nuoret juo niin sit kaikkien pitää juoda tai oot friikki.. tai ethän sä voi harkita lapsia kun ei sulla ole miestäkään tai kunnon ammattia tai sähän oot niin nuori vasta, miten muka pärjäät.??

mut kyllä mä sanon että tämä sukupolvi mitä jo itse edustan(80) niin on jo mun mielestä paljon kansainvälistyineisempää ja kokoajan parempaan päin

--
-keep it hard-

Hibi

Posts: 28

#1967 • • Hibi Pikku kenguru
Jos Steven Seagal ja Iso-Arska tappelis kumpi voittais? *kivatsulle*
ezzy

Posts: 8,060

#1968 • • Edited ezzy Droid-pappa

Hibi:
Jos Steven Seagal ja Iso-Arska tappelis kumpi voittais? *kivatsulle*



ne väsähtäis samantien ja jatkais shakin parissa.

hardikaveri:
---
koska ainakin täällä suomessa porukka on niiiiin kapeekatseista, et kaikkien tulee toimii samalla tavalla tai sut leimataan!
esim kun suomessa nuoret juo niin sit kaikkien pitää juoda tai oot friikki.. tai ethän sä voi harkita lapsia kun ei sulla ole miestäkään tai kunnon ammattia tai sähän oot niin nuori vasta, miten muka pärjäät.??

mut kyllä mä sanon että tämä sukupolvi mitä jo itse edustan(80) niin on jo mun mielestä paljon kansainvälistyineisempää ja kokoajan parempaan päin



kyllä ne ulkomaillakin osaa saman "hei mixetsä vedä pirii, hei hei mikä sulla oooooon, mikä sua vaivaa?"

Kyllä se siitä porukasta on kiinni, erilaiset tyypit leimataan ja pyritään meilkeinpä savustamaan ulos.
kiiki

Posts: 491

#1969 • • kiiki hankala

Lene:
Saako sellaista paitaa/takkia kokonaan auki, jossa on sellainen vetoketjusysteemi, että toinen avataan alasuuntaan ja toinen yläsuuntaan? *ding*



saa, ne molemmat menee alas ja toimii ihan niinku normaali yksisuuntanenkin vetskari, kai... tai näin ainakin mun yks takki toimii.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1970 • • Aziz Combat Fighter

hardikaveri:
mut kyllä mä sanon että tämä sukupolvi mitä jo itse edustan(80) niin on jo mun mielestä paljon kansainvälistyineisempää ja kokoajan parempaan päin



Seuraava sukupolvi on aina ja poikkeuksetta vanhempiaan viisaampi *vink*
kiiki

Posts: 491

#1971 • • kiiki hankala

Lene:
Mä en saa tota auki ja kyseessä on talvitakki! *nyyh* Ehkä toinen vetoketju pitää rikkoa tai jotain... *ding*



ohoh. aika jännää, talvitakki joka pitää pujottaa päälle *nauru* ei vaan, kai se nyt on pakko saada auki jos kerran vetskari menee alas asti eikä ole anorakkimalli... juttele sille hellästi?
Pätkis

Posts: 1,038

#1972 • • Edited Pätkis Pikkis

UnityF:
miksi toisilla ihmisillä naksuu nivelet melkein kokoajan kun ne kävelee tai nousee jne jne ja toisilla taas ei ollenkaan naksu ikinä tai sitten tosi harvoin... *ding*


nimimerk. tänään ihmisten naksahtelevia niveliä miettiny.. *ding*


Se on joku rakenteellinen juttu, hiljaisessa talossa esim faijastani tapasi aina kuulla missä se milloinkin mennä naksutti *igor* itse en saa edes sorminiveliä naksumaan kuin joskus ihan vahingossa.
edit: eipä ne nivelet toisaalta vapaaehtoisesti mulla muutenkaan mihinkään liiku tai taivu, että ehkä tällä on jotain tekemistä asian kanssa... ei ole tarvittavaa yliliikkuvuutta *ding*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1973 • • Aziz Combat Fighter

sOuphy:
Miksi ei-absolutisti -ihminen ei voi olla juomatta bileissä/ ylipäätänsäkin juhliessaan ilman,että joku tulee tyrkyttämään viinaa ja kyselemään ns.huolestuneena, että "miksi ihmeessä et juo?!?" ja että "Mikä sulla on??, No joisit nyt, ota, ota , maista, ota!!" ??

Miksi on epätavallisempaa ja kyseenalaistettavampaa olla juomatta kuin juoda alkoholia?



Sul on vaan tyhmiä kavereita kun ei kunnioita sun päätöstäs olla juomatta. Sano niille et sun mielestä on ahdistavaa ja loukkaava kun ne tunkee jumalattomia saatananesteitään sun nenäs alle, ja muistuta niitä perikadosta ja turmiolan tommista!
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1974 • • Aziz Combat Fighter

UnityF:
miksi toisilla ihmisillä naksuu nivelet melkein kokoajan kun ne kävelee tai nousee jne jne ja toisilla taas ei ollenkaan naksu ikinä tai sitten tosi harvoin... *ding*


nimimerk. tänään ihmisten naksahtelevia niveliä miettiny.. *ding*



teacher.gif Nivelien naksuminen johtuu nivelpussiin kertyvästä mekaanisesta paineesta, joka vapautuessaan nivelen kääntyessä tiettyn asentoon päästää naksahdusta kuulostavan äänen.
Pätkis

Posts: 1,038

#1975 • • Pätkis Pikkis

Ana:
---
UnityF:
miksi toisilla ihmisillä naksuu nivelet melkein kokoajan kun ne kävelee tai nousee jne jne ja toisilla taas ei ollenkaan naksu ikinä tai sitten tosi harvoin... *ding*


nimimerk. tänään ihmisten naksahtelevia niveliä miettiny.. *ding*
---
teacher.gif Nivelien naksuminen johtuu nivelpussiin kertyvästä mekaanisesta paineesta, joka vapautuessaan nivelen kääntyessä tiettyn asentoon päästää naksahdusta kuulostavan äänen.


*aplodit* mutta MIKSI TOISILLA EI TAPAHDU näin, ainakaan yhtä useasti?

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Lin

Posts: 230

#1976 • • Lin Kebab - ilman valkosipulia
1. Miksi metroissa ei ole roskiksia?
2. Miksi minulla on pakonomainen tarve potkia sienet kumoon (siis esim. ollessani metsässä kävelyllä)?

--
Vois tästä lähtee ostaa nakkeja piste kom

kiiki

Posts: 491

#1977 • • kiiki hankala

sOuphy:
Miksi ei-absolutisti -ihminen ei voi olla juomatta bileissä/ ylipäätänsäkin juhliessaan ilman,että joku tulee tyrkyttämään viinaa ja kyselemään ns.huolestuneena, että "miksi ihmeessä et juo?!?" ja että "Mikä sulla on??, No joisit nyt, ota, ota , maista, ota!!" ??

Miksi on epätavallisempaa ja kyseenalaistettavampaa olla juomatta kuin juoda alkoholia?



NIIN SAMAA MIELTÄ!! *joo*

Ana:

Sul on vaan tyhmiä kavereita kun ei kunnioita sun päätöstäs olla juomatta.



tässon vähän samaa tyyliä ku niissä jotka ihmettelee juomattomuutta. ei se välttämättä ole mikään PÄÄTÖS olla juomatta, eipä vaan tee mieli juoda. jos tekee ni sit juodaan. päätöksestä voi ennemminkin puhua absolutismin kohdalla.

Ana:
Sano niille et sun mielestä on ahdistavaa ja loukkaava kun ne tunkee jumalattomia saatananesteitään sun nenäs alle, ja muistuta niitä perikadosta ja turmiolan tommista!



ja tässähän just on se pointti; miks pitää puolustella kavereille (saati sitte tuntemattomille) ja selitellä miksi ei halua juoda? se alkuperäinen "tyhmä" kysymys; miksei voi olla selvin päin ilman typeriä kommentteja?
kiiki

Posts: 491

#1978 • • kiiki hankala

Lene:
Taas sen huomasi, että väkivalta ei ainakaan auta. *nauru* Sain sen pirulaisen siis auki pitkällisen yrittämisen jälkeen. *iihhih*



*aplodit*
mähän sanoin että puhu sille kauniita ni kyllä toimii!
lumen

Posts: 2,398

#1979 • • lumen lumelääke

sOuphy:
Miksi ei-absolutisti -ihminen ei voi olla juomatta bileissä/ ylipäätänsäkin juhliessaan ilman,että joku tulee tyrkyttämään viinaa ja kyselemään ns.huolestuneena, että "miksi ihmeessä et juo?!?" ja että "Mikä sulla on??, No joisit nyt, ota, ota , maista, ota!!" ??

Miksi on epätavallisempaa ja kyseenalaistettavampaa olla juomatta kuin juoda alkoholia?


toUdellakin! ilman alkohoUliakin voi pitää kiwwaa ja wipeltää.. *vink* (joku saattaa olla joskus havainnutkin..*nauru*)
se on ihan hölmöä joukkotyhmyyttä, ku joku ei pysty elää elämäänsä, jos joku toinen ei satu haluumaankaa gallonaa viUnaa just sillon.. *ding**hih*

--
älä tule tänne kertomaan faktoja, minulla on jo täysin vakiintuneet mielipiteet asioista! *pepsodent*

Avatar
#1980 • • GoA Guest

lumen:

toUdellakin! ilman alkohoUliakin voi pitää kiwwaa ja wipeltää.. *vink* (joku saattaa olla joskus havainnutkin..*nauru*)
se on ihan hölmöä joukkotyhmyyttä, ku joku ei pysty elää elämäänsä, jos joku toinen ei satu haluumaankaa gallonaa viUnaa just sillon.. *ding**hih*



Mutta meitä juoppoja ahdistaa jos muut ovat selvinpäin koska tällöin vain nolaamme itsemme pahemmin. Ja jos pitää alkaa jarruttelemaan omaa menoa niin sekin pilaa illan.