Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,403,503 views

Freja

Posts: 8,774

#15121 • • Freja Sihteeri

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 2.6.2010 18:35:
---
Freja, 1.6.2010 21:14:
Kun iho on auringonpolttama, niin kuinka monta kertaa se oikein kuoriutuu jotta se lakkais tekemästä sitä? Mul o toka kierros menos, en tykkää.

---

Vastaus kysmään lienee: se on yksilöllistä.
Tästä ihon irtoamisesta käytetään muuten myös termiä "iho kesii".

Muutama vinkki:
- Voitele palanutta kohtaa (esim. hydrokortisonia jos se soveltuu sulle, myös after sun -voiteet auttanevat - itse suosin geelimäisiä ja aloe veraa sisältäviä after suneja, jotka imeytyvät hyvin ja viilentävät mukavasti)
- Jos iho on jo palanut ja kesii, suojaa sitä vaatteella, ettei se pala uudestaan... ja uudestaan.. ja...
- Ja jatkossa: aurinkosuojavoiteet eivät oman kokemukseni mukaan ole pelkkää huuhaata = käytä - mieluummin liikaa kuin liian vähän.

http://www.verkkoklinikka.fi/?page=6027826&id=4782954



Yep, siis iho itsessään ei oo enää yhtään punanen tai mitään, se vaan kuoriutuu. Rasvata oon koittanut minkä pystyy (nyt taas pari kertaa päivässä), mietityttää vaan toi et montakohan kertaa se viel tapahtuu että olisi kunnossa? Näytti jo jossain vaihees olevan ok mut ei ookaan. Ja hassua on se, et mul paloi sillon sekä selkä että takareidet, mutta vaan reidet alkoi kuoriutuun uusiks. Hmm *ding*

Ja siis palaminenhan tapahtui (SK30 huolimatta) vedessä, kun olin snorklaaassa - vaikka kuinka suojautuu niin siinä ne ihan mukavasti suojat katosivat. Suojasta siis huolehdin aina kun vaa mahdollista. :(

Oh well, kai tää tästä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Kolera

Posts: 4,256

#15122 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
rikesakko napsahti ylinopeudesta just sopivasti 11km/h ylityksestä. Tuossa sitten tuo varmuusvähennys on se 3km/h niin mä en ole nyt yhtään mukana et mikä vitun idea tuossa hommassa on? Missä vaiheessa tuo oikeesti vaikuttaa mihinkään muuhun kuin siihen et paperilappu jonka saan kotiini missä nopeuteni ilmoitetaan niin siinä lukee 3km/h pienempi numero yhdessä kohtaa.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Jussi Soro

Posts: 6,385

#15123 • • Jussi Soro choon!

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Kolera, 4.6.2010 22:05:
rikesakko napsahti ylinopeudesta just sopivasti 11km/h ylityksestä. Tuossa sitten tuo varmuusvähennys on se 3km/h niin mä en ole nyt yhtään mukana et mikä vitun idea tuossa hommassa on? Missä vaiheessa tuo oikeesti vaikuttaa mihinkään muuhun kuin siihen et paperilappu jonka saan kotiini missä nopeuteni ilmoitetaan niin siinä lukee 3km/h pienempi numero yhdessä kohtaa.


tolla kompensoidaan mittarivirhettä, esim erikokoiset renkaat saa mittarin heittämään hiukan. ajoit siis 14 km/h ylinopeutta.
Kolera

Posts: 4,256

#15124 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Jussi Soro, 4.6.2010 22:06:
---
Kolera, 4.6.2010 22:05:
rikesakko napsahti ylinopeudesta just sopivasti 11km/h ylityksestä. Tuossa sitten tuo varmuusvähennys on se 3km/h niin mä en ole nyt yhtään mukana et mikä vitun idea tuossa hommassa on? Missä vaiheessa tuo oikeesti vaikuttaa mihinkään muuhun kuin siihen et paperilappu jonka saan kotiini missä nopeuteni ilmoitetaan niin siinä lukee 3km/h pienempi numero yhdessä kohtaa.

---

tolla kompensoidaan mittarivirhettä, esim erikokoiset renkaat saa mittarin heittämään hiukan. ajoit siis 14 km/h ylinopeutta.


siis ajoin ihan 11km/h ylinopeutta kun lapussa luki 68km/h 60 alueella ja siis MITÄ VITTUA?! et oo tosissas et ton vähennyksen idea on vaan se et autoilijoiden mittarit näyttää eri tuloksia.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Jussi Soro

Posts: 6,385

#15125 • • Jussi Soro choon!

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Kolera, 4.6.2010 22:24:
siis ajoin ihan 11km/h ylinopeutta kun lapussa luki 68km/h 60 alueella ja siis MITÄ VITTUA?! et oo tosissas et ton vähennyksen idea on vaan se et autoilijoiden mittarit näyttää eri tuloksia.


Joo siin lapus lukee et 68, mut siitä on vähennetty jo se 3 km/h. Ja joo, mittarivirheen takia toi vähennys tehdään. Noi tutkathan on ihan helvetin tarkkoja, et ei niis heittoo tuu.

Tuli iteki otettua torstaina pikavoitto, niin aika tuoreessa muistissa nää :P
Kolera

Posts: 4,256

#15126 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
joo kylhän mä tiesin jo tos joku aika sit jo et siitä varsinaisesta lukemasta on vähennetty se 3km/h mut siis musta on vaan aivan vitun käsittämätöntä paskaa tehä joku täysin turha kosmeettinen vähennys paperiin sen takia et eri autojen nopeusmittarit nyt vaan näyttää erilaisia nopeuksia. Yhtä hyvin sitä vois vaan lisätä huviksee 5km/h ja sakottaa sen alkuperäsen mukaa ku ei sillä ole vittuakaan merkitystä käytännössä.
vittu että voi ragettaa pientä ihmistä näin paljon noin pieni asia.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Kriss G

Posts: 1,492

#15127 • • Kriss G Wir brauchen bass

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

ezzy, 1.3.2010 11:56:
---
Kriss G, 28.2.2010 22:40:
---
UkeUke, 28.2.2010 22:30:
saa nauraa, mutta mä en rehellisesti sanottuna tiedä tarkalleen mitä tarkotatte kun puhutte kiksusta *blush* Luulisin, että tämä on just se mitä ite kuuntelen, mutta kun enhän mä peräkylänpoika tiedä tälläsiä termejä..

---


Melodic trance --> meloDICK trance --> kikkelitrance --> kiksu

Näin se on ainakin joskus järkeilty.

---


Tais olla vaan jonkun dj:n (orkidea?) heitto random bileessä "kikkelitrancesta" joka ton nimityksen sai aikaan.



Ja MISTÄKÖHÄN se on voinu sen keksiä?

--
DESTROY ALL HIPPIES

m1kk3

Posts: 5,560

#15128 • • m1kk3 no-life
Tää on sitte todella tyhmä kysymys, mutta mutta: Jos mä tilaan uuden liittymän puhelimeeni, ja siirrätän vanhan numeroni siihen, niin irtisanoutuuko entinen liittymäni automaattisesti, vai pitääkö se irtisanoa erikseen ? Täst on niin pitkä aika, ku viimeks oon noita vaihdellu...

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

JuBe-Q

Posts: 111

#15129 • • JuBe-Q

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

mikke, 7.6.2010 17:28:
Tää on sitte todella tyhmä kysymys, mutta mutta: Jos mä tilaan uuden liittymän puhelimeeni, ja siirrätän vanhan numeroni siihen, niin irtisanoutuuko entinen liittymäni automaattisesti, vai pitääkö se irtisanoa erikseen ? Täst on niin pitkä aika, ku viimeks oon noita vaihdellu...



Automaattisesti :)
Freja

Posts: 8,774

#15130 • • Freja Sihteeri

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

mikke, 7.6.2010 17:28:
Tää on sitte todella tyhmä kysymys, mutta mutta: Jos mä tilaan uuden liittymän puhelimeeni, ja siirrätän vanhan numeroni siihen, niin irtisanoutuuko entinen liittymäni automaattisesti, vai pitääkö se irtisanoa erikseen ? Täst on niin pitkä aika, ku viimeks oon noita vaihdellu...



Sil hetkel ku vanha operaattori lakkaa toimimasta, alkaa uus toimimaan (saattaa olla about 10 min verkkoviive). Mut tuplalaskutusta ei tule. Eli irtisanoutuu automaattisesti.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

m1kk3

Posts: 5,560

#15131 • • m1kk3 no-life
okei, kiitoksia :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

noemi

Posts: 535

#15132 • • noemi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Elias, 31.5.2010 09:50:
En tiedä mihin tää olis mennyt mutta kai tänne :D joten mistä löydän helsingistä levarin neuloja? ja mistä voin ostaa vinyylejä kun streetbeattia ei näytä enään olevan. ja en sitten kaipaa mitään nettilinkkejä vaan kiinnostaisi ihan fyysiset kohteet :D



Neuloista en osaa sanoo mut vinyyliä myy esim. Kampissa Levykauppa Äx (Fredrikinkadun ja Arkadiankadun risteyksessä). Jos hyllystä ei löydy mitä etit, kysy rohkeesti myyjiä tilaamaan ko. levyt...yleensä saapuvat parin viikon sisällä eikä tuu mitään lisäkuluja *piis*

T; Tyytyväinen asiakas vuodesta -08

--
Oikeutta koneille!

Kimbou

Posts: 608

#15134 • • Kimbou
ois probleema!! eli olisin menossa kesähäihin. Onko sopivaa pitää pellavapukua? Juhlat kumminkin parin omassa puutarhassa mutta kirkko menot luonnollisesti sitä ennen.

Ajattelin nyt laittaa sen pellavapuvun mutta, mitä sen alle? en viitsisi laittaa kauluspaitaa vaan jotain hieman erilaista. Itsellä kävi mielessä laittaa sellanen "talonpoikaispaita" sellanen napillinen "korkea" kauluksinen paita mutta kun en tiedä kyseisen paidan nimeä enkä tiedä mistä löytää ja onko sopivaa edes moista laittaa häihin, nuoren parin häät tosin kyseessä ja omassa puutarhassa tuskin niin vimpan päälle vanhanaikaset koodit. Tresscodessakin luki sään mukainen varustus.

osaisko jopa auttaa? naiset jopa?

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

pululu

Posts: 1,102

#15135 • • pululu .jemmutti.

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Kimbou, 7.6.2010 19:41:
ois probleema!! eli olisin menossa kesähäihin. Onko sopivaa pitää pellavapukua? Juhlat kumminkin parin omassa puutarhassa mutta kirkko menot luonnollisesti sitä ennen.

Ajattelin nyt laittaa sen pellavapuvun mutta, mitä sen alle? en viitsisi laittaa kauluspaitaa vaan jotain hieman erilaista. Itsellä kävi mielessä laittaa sellanen "talonpoikaispaita" sellanen napillinen "korkea" kauluksinen paita mutta kun en tiedä kyseisen paidan nimeä enkä tiedä mistä löytää ja onko sopivaa edes moista laittaa häihin, nuoren parin häät tosin kyseessä ja omassa puutarhassa tuskin niin vimpan päälle vanhanaikaset koodit. Tresscodessakin luki sään mukainen varustus.

osaisko jopa auttaa? naiset jopa?



No mutta pellavapukuhan kuulostaa oikein mainiolta tuollaisiin vanhanaikaisiin häihin, pellavaa kun on kautta aikain käytetty suomalaisten vaatetuksessa.

Tarkoititko riihipaitaa?
riihipaita_puna_oranssi.jpg
(kuva: www.juuttiputiikki.fi)

Netistä näyttäis ainakin googlettamalla löytyvän nettikauppoja, missä noita paitoja myydään. Aika muikeita värejäkin kuten tuo punainen, niin ei tarvii sillä perinteisellä valkoisella/mustalla/pellavanvärisellä mennä :)

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

kinderi

Posts: 1,783

#15136 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Minkähän takia mun läppäri hukkaa äänet? En jaksa aina sammutella tätä, eli siis käytön välillä pistän vaan läpyskän kiinni odottamaan seuraavaa käyttökertaa.

Yöks sammutan kokonaan, ja aamulla löytyy äänetki, mutta seuraavalla käytöllä ei löydykkään. Kaikkien asetusten mukaan äänet on päällä, mutta hiljasta on.

Pitääkö mun oikeesti sammuttaa tää vähän väliä?

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

whispering

Posts: 871

#15137 • • whispering Super Juusto

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

kinderi, 8.6.2010 23:39:
Minkähän takia mun läppäri hukkaa äänet? En jaksa aina sammutella tätä, eli siis käytön välillä pistän vaan läpyskän kiinni odottamaan seuraavaa käyttökertaa.

Yöks sammutan kokonaan, ja aamulla löytyy äänetki, mutta seuraavalla käytöllä ei löydykkään. Kaikkien asetusten mukaan äänet on päällä, mutta hiljasta on.

Pitääkö mun oikeesti sammuttaa tää vähän väliä?



Ohjauspaneeli -> Äänet ja äänilaitteet. Avautuvasta ikkunasta Oletukset -välilehti. Onko Äänen toiston Oletuslaite oikea?
Freja

Posts: 8,774

#15138 • • Freja Sihteeri
Plyyh, en nopeel etsinnäl löytäny täält joten:
Provinssirockiin on kiellettyä tuoda ammattimaiset kamerat.
Miten määritellään ammattimainen kamera?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Amma

Posts: 2,383

#15139 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 9.6.2010 10:54:
Plyyh, en nopeel etsinnäl löytäny täält joten:
Provinssirockiin on kiellettyä tuoda ammattimaiset kamerat.
Miten määritellään ammattimainen kamera?


Yleensä kai järjestelmäkamera.


http://www.provinssirock.fi/jarjestyssaannot

"TALLENNUSTOIMINTA

Valokuvaaminen alueella on sallittua, mikäli otat kuvia omaan käyttöön.
Pidätämme kuitenkin oikeuden asettaa tiettyjä rajoituksia, joista ilmoitetaan ajoissa.

Esityksien luvaton videointi ja äänittäminen on ehdottomasti kielletty (Tekijänoikeuslaki 2. ja 45. pykälä). Tästä johtuen porttihenkilökunta saattaa estää nauhureitten ja videokameroitten tuomisen alueen sisäpuolelle. Pyydämme, että jättäisittekin ko. laitteet kokonaan kotiin tai narikkaan. Järjestyksenvalvojilla ja yhtyeiden edustajilla on oikeus tarvittaessa takavarikoida tallenteet tai poistaa ko. tallentaja alueelta.

Järjestelmäkameran tuonti alueelle on kielletty ellet ole työn puolesta valokuvaustehtävissä, anonut etukäteen Provinssirockin PHOTO-passia ja sinulle on myönnetty kyseinen passi = kuvauslupa. Jotkut artistit asettavat välillä erittäinkin tiukkoja rajoituksia kuvauksen suhteen, mutta näistä ilmoitamme etukäteen kaikille niille, joille on myönnetty kuvaukseen oikeuttava PHOTO-passi. Ajankohtaisin tieto kuvausrajoitteista löytyy Pressirekasta, joka sijaitsee Päälavan takana ja jonne pääsee kulkemaan MEDIA/PHOTO-passilla. Esitysten luvaton taltiointi on kielletty."

--
*etsiskel*

Jush

Posts: 103

#15140 • • Jush

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 9.6.2010 10:54:
Plyyh, en nopeel etsinnäl löytäny täält joten:
Provinssirockiin on kiellettyä tuoda ammattimaiset kamerat.
Miten määritellään ammattimainen kamera?



Siellä on porteilla ihan normaajia tallaajia, ja he sitten itse päättelevät onko kyseessä ammattimainen kamera. Suurin osa varmasti ihan vain katsoo ja toteaa että tuo on varmasti järjestelmäkamera kun se on noin iso.

Näin ainaki kokemuksen perusteella.

--
DJ, Graphic design