Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,410,882 views

whispering

Posts: 871

#14021 • • Edited whispering Super Juusto

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

peikkolapsi, 20.8.2009 00:29:
mikä tää lamajuttu oikeen on?
en tiiä ainaka ketään kuka ois muuttanu mitenkään ostotottumuksiaan.
onko meillä ns. tavallisilla taatelintallaajilla mitn tekemistä koko asian kanssa?
porukkaa vaan jää työttömäks ja firmoja kaatuu, mut miten ihmeessä o_O maailmantalous? ulkomaankauppa heikentynyt?
joku vitsi?



Ei vaikuta suoraan Suomeen, eli muiden maiden taloudellisen tilanteen takia vienti laskenu. Yksityinen rakentaminen (sis kerrostalot jne) kans laskenu (lähti laskuun jo ennen tätä taantumaa). Asuntojen yli suuret hinnat normalisoitunu josta sit monet vetäny johtopäätöksen et romahdus tulossa.

Omalla työpaikalla vedettiin firman paras vuosi sillon ku piti uutisten mukaan mennä alaspäin, ja oon sellasella alalla johon taantuman pitäis vaikuttaa heti ku rakentaminen vähentyy. Tiedä sitten.

Ostokäyttäytymistä seurataan kokoajan eikä mun tietääkseni taantuma oo vaikuttanu siihen paljoakaan. Huonot paikat tulee sitten kun teollisuuden nykyiset tilaukset loppuu, eikä suuria isoja tiedossa. Työttömyys nousee, ostovoima laskee ja siitä sitten lähtee kertautumaan muille aloille.
Slim_Jim

Posts: 573

#14022 • • Slim_Jim
Jaa-a, kylältä lähtee ensivuonna tuo Tura-Enson tehdas, tulee aika tiukat paikat monelle.
Itsehän en Ensolla työskentele, mutta ~600 ihmisen potkuista kyllä lähtee dominoefekti liikkeelle joka vaikuttaa myös alihankkijoihin ja muihin palveluihin.

Jos tekisi tämän projektin loppuun ja jos ei uutta duunia ensivuonna tule niin kamppeet läjään ja muutto jonnekin muualle.
djbege

Posts: 264

#14023 • • djbege
Miksi en saa liitettyä liitetiedostoa koneeltani nettisähköposteihin (Saunalahti, suomi24.fi)?

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

Jutu

Posts: 3,054

#14024 • • Jutu Blondi
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

ezzy

Posts: 8,060

#14025 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Jutu, 20.8.2009 17:13:
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D



Saattaa olla vaan viallinen liitekin. Kokeile asentaa Word Viewer, jos se näyttäis, sillä ei tosin voi editoida. Tai sit pyydä vaan lähettäjää laittamaan uusiks.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3657CE88-7CFA-457A-9AEC-F4F827F20CAC&DisplayLang=en
peikkolapsi

Posts: 1,180

#14026 • • peikkolapsi miisa the maskotti

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

whispering, 20.8.2009 14:27:
---
peikkolapsi, 20.8.2009 00:29:
mikä tää lamajuttu oikeen on?


---


Ei vaikuta suoraan Suomeen, eli muiden maiden taloudellisen tilanteen takia vienti laskenu. Yksityinen rakentaminen (sis kerrostalot jne) kans laskenu (lähti laskuun jo ennen tätä taantumaa).
--
Ostokäyttäytymistä seurataan kokoajan eikä mun tietääkseni taantuma oo vaikuttanu siihen paljoakaan. Huonot paikat tulee sitten kun teollisuuden nykyiset tilaukset loppuu, eikä suuria isoja tiedossa. Työttömyys nousee, ostovoima laskee ja siitä sitten lähtee kertautumaan muille aloille.



että sitä odotellessa, et tää joko levii vielä ihan käsiin tai sitten loppuu kokonaan o_o

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

whispering

Posts: 871

#14027 • • Edited whispering Super Juusto

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Jutu, 20.8.2009 17:13:
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D



Meillä on noita aika paljon töissä, kysyykse aina et mitä koodausta tjsp käytetään? Tod näk tallennettu uudella officella siihen uuteen doc muotoon. Pitäis avata sillä uudella officella ja tallentaa siihen 1997-2003 doc muotoon et aukee muillakin koneilla.
andi--

Posts: 1,381

#14028 • • andi-- lunttu

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

whispering, 21.8.2009 07:03:
---
Jutu, 20.8.2009 17:13:
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D

---

Meillä on noita aika paljon töissä, kysyykse aina et mitä koodausta tjsp käytetään? Tod näk tallennettu uudella officella siihen uuteen doc muotoon. Pitäis avata sillä uudella officella ja tallentaa siihen 1997-2003 doc muotoon et aukee muillakin koneilla.



Tällä saa auki Office 2007 -formaatissa olevat tiedostot Office XP:ssä ja 2003:ssa: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en

--
- RAAH -

Yallu

Posts: 1,910

#14029 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

andi--, 21.8.2009 11:02:
---
whispering, 21.8.2009 07:03:
---
Jutu, 20.8.2009 17:13:
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D

---

Meillä on noita aika paljon töissä, kysyykse aina et mitä koodausta tjsp käytetään? Tod näk tallennettu uudella officella siihen uuteen doc muotoon. Pitäis avata sillä uudella officella ja tallentaa siihen 1997-2003 doc muotoon et aukee muillakin koneilla.

---


Tällä saa auki Office 2007 -formaatissa olevat tiedostot Office XP:ssä ja 2003:ssa: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en


Paitsi että Office 2007 tiedostomuoto on docx, ei doc..
Yallu

Posts: 1,910

#14031 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

vala, 21.8.2009 11:24:
---
vala, 19.8.2009 20:18:
Pystyykö yli cd pituuden olevia miksauksia polttaa cd:lle? Jääkö se vaan kesken vai eikö sitä pysty polttaa ollenkaan?

---


pump


Jossain vanhassa Nerossa oli ainakin sellainen feature kuin overburn, joka "venytti" tallennusaikaa (ei kapasiteettia).. En saanut koskaan toimimaan oikein ja ainoa ohje mikä siihen löytyi, oli italiaksi.. Tätä ominaisuutta tarvittiin 100min "pitkissä" CD levyissä..

Muussa tapauksessa poltto-softa alkaa herjaamaan ettei kohde mahdu levylle..
Arsk4_

Posts: 833

#14032 • • Arsk4_ Lihis

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

vala, 21.8.2009 11:24:
---
vala, 19.8.2009 20:18:
Pystyykö yli cd pituuden olevia miksauksia polttaa cd:lle? Jääkö se vaan kesken vai eikö sitä pysty polttaa ollenkaan?

---


pump



Cd:ssä on jonkunverran ylipolttovaraa, mutten tiiä tarkalleen kuinka paljon. Ei pitäs muuta vaikutusta olla ku raita loppuu sitten kesken... Nerolla ainakin voi valita että "kirjoita ylipoltto levy" tai vastaavaa.

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

akir0

Posts: 2,554

#14033 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

vala, 21.8.2009 11:24:
---
vala, 19.8.2009 20:18:
Pystyykö yli cd pituuden olevia miksauksia polttaa cd:lle? Jääkö se vaan kesken vai eikö sitä pysty polttaa ollenkaan?

---


pump



Riippuu ohjelmasta, levystä, asemasta ja tuurista. Suurin osa ohjelmista tarjoaa mahdollisuuden ylipolttamiseen, mutta toimivuus onkin sitten kiinni ihan tuurista (lähinnä levyn laadusta).

Omien kokemuksien perusteella en suosittele.

http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/ylipoltto.cfm
Displacer

Posts: 1,828

#14034 • • Edited Displacer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

vala, 21.8.2009 11:24:
---
vala, 19.8.2009 20:18:
Pystyykö yli cd pituuden olevia miksauksia polttaa cd:lle? Jääkö se vaan kesken vai eikö sitä pysty polttaa ollenkaan?

---


pump



Tämä on nyt vähän mutulla kun ei ole tullut varmaan viiteen vuoteen poltettua mitään cd-levylle ja äänilevyn polttamisesta vielä pidempi aika mutta:

Riippunee sekä ohjelmistosta, polttavasta asemasta että levystä. joillekin levyille mahtuu enempi tavaraa kuin toisille ja jotkut ohjelmistot ja asemat tukevat ylipolttamista. Nämä ylipoltetut levyt toimii joissakin soittimissa ja joissakin ei.

Useimmat ohjelmistot varmaan katsoo että mahtuuko se levylle vai ei ja jos ei mahdu niin ei aloita edes polttamista.

Kokeilemalla selviää parhaiten...

edit: hidas olin :P
josbe

Posts: 1,982

#14036 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Miksi jooga maksaa usein moninkertaisesti verrattuna muihin ryhmäliikuntamuotoihin?
andi--

Posts: 1,381

#14037 • • andi-- lunttu

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

josbe, 21.8.2009 12:32:
Miksi jooga maksaa usein moninkertaisesti verrattuna muihin ryhmäliikuntamuotoihin?



Nopeasti mietittynä mitään erityistä syytä siihen ei pitäisi olla. Saattaa olla sen verran suosittua, että vedättävät sitten hyvät rahat joogailusta. *ding*

--
- RAAH -

Yallu

Posts: 1,910

#14038 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

andi--, 21.8.2009 12:19:
---
Yallu, 21.8.2009 11:20:
Paitsi että Office 2007 tiedostomuoto on docx, ei doc..

---


Kiitos, tiedän kyllä tämän. Tiedän myös sen että ihmiset väittävät tiedostoa .doc-päätteiseksi vaikka se on .docx.


Tiedän että tiedät tämän. Tiedän myös että tiedät että ihmiset väittävät sitä .doc-päätteiseksi. Tiedän myös että ihmiset sanovat mopoa moottoripyöräksi ja päinvastoin. Heitä pitää kouluttaa. *pepsodent*
Jutu

Posts: 3,054

#14039 • • Jutu Blondi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

whispering, 21.8.2009 07:03:
---
Jutu, 20.8.2009 17:13:
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D

---


Meillä on noita aika paljon töissä, kysyykse aina et mitä koodausta tjsp käytetään? Tod näk tallennettu uudella officella siihen uuteen doc muotoon. Pitäis avata sillä uudella officella ja tallentaa siihen 1997-2003 doc muotoon et aukee muillakin koneilla.


Öö. Eli siis nuo kaksi tiedostoa se on avannut suoraan, ton yhen tiedoston kohdalla se kysyy sitä sovellusta.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#14040 • • Edited opmdevil Guest
Tuli väittely yhden tyypin kaa baarissa ja toivoisin että viisas nettiihminen tämän ratkaisee. Eli:

HIV-positiivinen mies ottaa kiinni naisen puistossa ja sanoo, että hän aikoo raiskata naisen ja että hän on hiv-positiivinen. Nainen saa itse päättää, että laittaako vastaan vai ei. Jos laittaa vastaan, mies uhkaa laittaa ilman kumia ja todennäköisesti tartuttaa naisen. Jos nainen lupaa että ei laita vastaan, mies lupaa käyttää kondomia. Nainen ajattelee, että kun joka tapauksessa on paha juttu edessä, kannattaa ottaa varman päälle ja lupaa että ei laita vastaan jotta hiv-mies käyttäisi kumia. Tässä sitten tämä suuren väittelyn aihe: Onko kyseessä raiskaus jos nainen suostuu harrastamaan seksiä hiv-miehen kanssa ilman vastarintaa jotta tämä käyttäisi kondomia?