Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,470,147 views

Jago

Posts: 4,039

#13021 • • Jago un-trained monkee
Olen päättänyt pestä valkoiset lenkkarini*huokaus*. Tämä on ehkä hyvä päätös, sillä kyseiset lenkkarit ovat olleet jo monta kuukautta vessassa odottamassa pesua*joo*

Missä lämpötilassa ne pitäisi pestä? pesuaineella vai ilman?

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Avatar
#13022 • • jukebox Guest

Jago, 19.2.2009 11:49:
Olen päättänyt pestä valkoiset lenkkarini*huokaus*. Tämä on ehkä hyvä päätös, sillä kyseiset lenkkarit ovat olleet jo monta kuukautta vessassa odottamassa pesua*joo*

Missä lämpötilassa ne pitäisi pestä? pesuaineella vai ilman?


itse pistänyt neljään kymppiin koneeseen ja 1tä hyvä tulos joka kerta. lenkkareissakin toki eroja.*hmph*
Lyylikki

Posts: 2,975

#13023 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

noena, 19.2.2009 11:32:
Juu, tuo lynx lynx tarkoittaa nimenomaan tätä meillä päin oleilevaa euraasian ilvestä :) voisikohan sitä käyttää ilmaisua lynx (lynx) filia? Filia kun tarkoittaa tytärtä, et voisikohan sitä käyttää naaras pennusta? hieman hankalaksi meni kun ei oikeastaan itsekkään tarkalleen tiedä että mitä haluaa sanoa tai miten sen haluaisi sanoa :D



Ena hei, mun tyhmä kysymys on, että mihin hittoon sä tota tarvitset? *iloinen*

Joskin mäkin kyllä yritin eilen ettiä eri lihasten latinankielisiä nimiä. Pirisformis ja silleen...
noena

Posts: 3,138

#13024 • • Edited noena first breath after coma

Lyylikki, 19.2.2009 12:05:
Ena hei, mun tyhmä kysymys on, että mihin hittoon sä tota tarvitset? *iloinen*


Pitkä tarina :D
...mut siis äitini on sodankylästä ja hänen sukunimensä on ilveskivi. Hänellä ja veljillään on kaikilla ilves tatuoinnit. Kuten serkkuni, olen monen vuoden ajan suunnitellut ottavani itsellenikin ilves tatuoinnin, nimenomaan kuvan ilveksen pennusta, mutta en jotenkaan ole ollut tyytyväinen tarjolla olleisiin piirroksiin. Ajattelin että mielenkiintoinen vaihtoehto olisi naputtaa se ihooni latinaksi vaikka en latinaa osaakaan. Ja haluan nimenomaan ilmaista tällä että olen ilveksen pentu, sillä nimityksellä mua ja siskoani on kutsuttu penskasta asti kun ollaan käyty pohjosessa :P

--
TwistedLife™ Amusement Park

Lyylikki

Posts: 2,975

#13025 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

noena, 19.2.2009 12:59:
Pitkä tarina :D
...mut siis äitini on sodankylästä ja hänen sukunimensä on ilveskivi. Hänellä ja veljillään on kaikilla ilves tatuoinnit. Kuten serkkuni, olen monen vuoden ajan suunnitellut ottavani itsellenikin ilves tatuoinnin, nimenomaan kuvan ilveksen pennusta, mutta en jotenkaan ole ollut tyytyväinen tarjolla olleisiin piirroksiin. Ajattelin että mielenkiintoinen vaihtoehto olisi naputtaa se ihooni latinaksi vaikka en latinaa osaakaan. Ja haluan nimenomaan ilmaista tällä että olen ilveksen pentu, sillä nimityksellä mua ja siskoani on kutsuttu penskasta asti kun ollaan käyty pohjosessa :P



Ihana tarina *plur*

Mun vastaus on, että soitat Luontoiltaan ja kysyt niiltä siellä. (Tosin just eilen ollu, että nyt sun tarttee oottaa kuukausi.)
noena

Posts: 3,138

#13026 • • noena first breath after coma

Lyylikki, 19.2.2009 13:06:
Ihana tarina *plur*

Mun vastaus on, että soitat Luontoiltaan ja kysyt niiltä siellä. (Tosin just eilen ollu, että nyt sun tarttee oottaa kuukausi.)


Thanks *pepsodent*
Voisin koittaa laittaa tonne luontoiltaan sähköpostia, jos sellaisen tuolta nettisivuilta löydän *joo* *hihu*

--
TwistedLife™ Amusement Park

kotivalo

Posts: 190

#13027 • • kotivalo
Mitä tämä: Saturday February 21, 2009 9:00 am PST. on Suomen ajassa, eli moneltako mun täytyy lauantaina skarpata?
Takyon

Posts: 2,945

#13030 • • Takyon Möwkö
Pirssin navigaattori hiukan ihmetyttää. Tuossa kun on vielä reilun vuoden vanhat karttatiedot ja esimerkiksi kehä III:n tunnelijatketta Vuosaaressa ei tuon kartan mukaan ole edes olemassa, niin miten on mahdollista että karttasofta pysyy koko tunnelin läpi täysin kärryillä siitä mihin suuntaan ajetaan, millä nopeudella ja näyttää sijainninkin ihan oikein. Nämä kaikki vaikka ei ole mitään yhteyttä paikannussatelliitteihin eikä tietoa tiestä. Tiedän kyllä että jo jokusen vuoden navigaattoreissa on ollut ominaisuus joka laskee tunnelissa etenemisen viime hetkien keskinopeuden mukaan, mutta entäs kun ei tunneta tietä joka mutkittelee maa alla?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Takyon

Posts: 2,945

#13032 • • Takyon Möwkö

ezzy, 26.2.2009 10:58:
---
Takyon, 26.2.2009 10:02:
...mutta entäs kun ei tunneta tietä joka mutkittelee maa alla?

---


...ollaan kusessa.



No mut sitähän mä tässä ihmettelenkin kun tuo pirssin navi hoitaa hommansa ja miten se on mahdollista kun se ei tunne tietä eikä sillä ole yhteyttä satelliitteihin?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#13033 • • ezzy Droid-pappa

Takyon, 26.2.2009 11:03:
---
ezzy, 26.2.2009 10:58:
---
Takyon, 26.2.2009 10:02:
...mutta entäs kun ei tunneta tietä joka mutkittelee maa alla?

---


...ollaan kusessa.

---


No mut sitähän mä tässä ihmettelenkin kun tuo pirssin navi hoitaa hommansa ja miten se on mahdollista kun se ei tunne tietä eikä sillä ole yhteyttä satelliitteihin?



Veikkaisin, että siinä on vaan tietty aika jonka se arpoo sijaintia ja sitten vaan katoaa kärry kartalta ja sanoo erroria :)
Takyon

Posts: 2,945

#13034 • • Takyon Möwkö

ezzy, 26.2.2009 11:04:
Veikkaisin, että siinä on vaan tietty aika jonka se arpoo sijaintia ja sitten vaan katoaa kärry kartalta ja sanoo erroria :)



Sä et nyt selvästikään lukenu mun ekaa postausta kunnolla. Tuo navi siis näyttää joka ikisen käännöksen ja nopeuden muutoksen, vaikka päällä on tonneittain kalliota eikä se tunne koko tietä millä ajetaan.. Kun ajoin ulos tunnelista niin se jatkoi ihan saumattomasti niinkuin mitään kummallista ei oliskaan..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#13035 • • ezzy Droid-pappa

Takyon, 26.2.2009 11:09:
---
ezzy, 26.2.2009 11:04:
Veikkaisin, että siinä on vaan tietty aika jonka se arpoo sijaintia ja sitten vaan katoaa kärry kartalta ja sanoo erroria :)

---


Sä et nyt selvästikään lukenu mun ekaa postausta kunnolla. Tuo navi siis näyttää joka ikisen käännöksen ja nopeuden muutoksen, vaikka päällä on tonneittain kalliota eikä se tunne koko tietä millä ajetaan.. Kun ajoin ulos tunnelista niin se jatkoi ihan saumattomasti niinkuin mitään kummallista ei oliskaan..



Kyllä sillä sitten oli sateliittiin(tai useampiin) yhteys, eihän se muualta sitä tietoa voi mitenkään saada?
Takyon

Posts: 2,945

#13036 • • Takyon Möwkö

ezzy, 26.2.2009 11:10:
---
Takyon, 26.2.2009 11:09:
---
ezzy, 26.2.2009 11:04:
Veikkaisin, että siinä on vaan tietty aika jonka se arpoo sijaintia ja sitten vaan katoaa kärry kartalta ja sanoo erroria :)

---


Sä et nyt selvästikään lukenu mun ekaa postausta kunnolla. Tuo navi siis näyttää joka ikisen käännöksen ja nopeuden muutoksen, vaikka päällä on tonneittain kalliota eikä se tunne koko tietä millä ajetaan.. Kun ajoin ulos tunnelista niin se jatkoi ihan saumattomasti niinkuin mitään kummallista ei oliskaan..

---


Kyllä sillä sitten oli sateliittiin(tai useampiin) yhteys, eihän se muualta sitä tietoa voi mitenkään saada?



No kun ei ollut. Esimerkiksi sukeltajat ei käytä rannetietokoneissaan paikannusta koska se gps-signaali ei kuulu edes 10 metrin syvyyteen, vielä vähemmän se kuuluu paksun kalliokerroksen läpi. Lisäksi tuo navi näyttää ihan lukumääränä moneenko satelliittiin sillä on yhteys ja tuolla tunnelissa luku oli pyöreä nolla.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Karski

Posts: 6,049

#13037 • • Karski Pomon kätyri

Takyon, 26.2.2009 11:17:
---
ezzy, 26.2.2009 11:10:
---
Takyon, 26.2.2009 11:09:
---
ezzy, 26.2.2009 11:04:
Veikkaisin, että siinä on vaan tietty aika jonka se arpoo sijaintia ja sitten vaan katoaa kärry kartalta ja sanoo erroria :)

---


Sä et nyt selvästikään lukenu mun ekaa postausta kunnolla. Tuo navi siis näyttää joka ikisen käännöksen ja nopeuden muutoksen, vaikka päällä on tonneittain kalliota eikä se tunne koko tietä millä ajetaan.. Kun ajoin ulos tunnelista niin se jatkoi ihan saumattomasti niinkuin mitään kummallista ei oliskaan..

---


Kyllä sillä sitten oli sateliittiin(tai useampiin) yhteys, eihän se muualta sitä tietoa voi mitenkään saada?

---


No kun ei ollut. Esimerkiksi sukeltajat ei käytä rannetietokoneissaan paikannusta koska se gps-signaali ei kuulu edes 10 metrin syvyyteen, vielä vähemmän se kuuluu paksun kalliokerroksen läpi. Lisäksi tuo navi näyttää ihan lukumääränä moneenko satelliittiin sillä on yhteys ja tuolla tunnelissa luku oli pyöreä nolla.



Oliko tää navigaattori joku erillislaite
vai autoon integroitu? Jos integroitu, niin
tieto auton nopeudesta ja käännöksistä
on melko helppo välittää navigaattorille.
Muussa tapauksessa hyvin mystistä, ainakin
Tomtomit luovuttaa suunnan arpomisen
heti jos yhteys satelliitteihin on poikki.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Takyon

Posts: 2,945

#13038 • • Takyon Möwkö

Karski, 26.2.2009 11:21:
Oliko tää navigaattori joku erillislaite
vai autoon integroitu? Jos integroitu, niin
tieto auton nopeudesta ja käännöksistä
on melko helppo välittää navigaattorille.
Muussa tapauksessa hyvin mystistä, ainakin
Tomtomit luovuttaa suunnan arpomisen
heti jos yhteys satelliitteihin on poikki.



Ei ole autoon tehtaalla asennettu tai muutenkaan tähän autoon tarkoitettu laite, vaan ihan lähitaksin jokaisesta autosta löytyvä laite. Onhan tuo toki paljon järeämpi systeemi kuin kuluttajamarkkinoilla olevat imukuppinavigaattorit, en sitten tiedä onko tuolla keskusyksikössä jotain piuhoja auton järjestelmiin.. Toisaalta taksamittarillehan tulee kyllä tieto ajetusta matkasta, ehkä se sitten sitäkautta saa tiedot myös kääntymisistä mutta omituiselta kuulostaa:)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#13039 • • ezzy Droid-pappa

Takyon, 26.2.2009 11:42:
---
Karski, 26.2.2009 11:21:
Oliko tää navigaattori joku erillislaite
vai autoon integroitu? Jos integroitu, niin
tieto auton nopeudesta ja käännöksistä
on melko helppo välittää navigaattorille.
Muussa tapauksessa hyvin mystistä, ainakin
Tomtomit luovuttaa suunnan arpomisen
heti jos yhteys satelliitteihin on poikki.

---


Ei ole autoon tehtaalla asennettu tai muutenkaan tähän autoon tarkoitettu laite, vaan ihan lähitaksin jokaisesta autosta löytyvä laite. Onhan tuo toki paljon järeämpi systeemi kuin kuluttajamarkkinoilla olevat imukuppinavigaattorit, en sitten tiedä onko tuolla keskusyksikössä jotain piuhoja auton järjestelmiin.. Toisaalta taksamittarillehan tulee kyllä tieto ajetusta matkasta, ehkä se sitten sitäkautta saa tiedot myös kääntymisistä mutta omituiselta kuulostaa:)



Noi näyttäis ottavan kaiken tarvittavan CAN-väylästä
Takyon

Posts: 2,945

#13040 • • Takyon Möwkö
Ehkä se täytyy uskoa että ne tiedot tulee auton järjestelmistä.. Samalla vois kyllä todeta että on tuon systeemin suunnittelu ja toteutus kohdallaan :)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.