Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,479,757 views

larpap

Posts: 402

#11561 • • larpap UG
Mikä on Pink panther luojan nimi?
Jutu

Posts: 3,054

#11563 • • Jutu Blondi

REivaaja, 25.5.2008 20:07:
---
Jutu, 25.5.2008 20:00:
Kävin lääkärissä ja istuin 6 tuntia päivystyksestä. Ja olihan se umpilisäke mikä oli tulehtunut ja nyt oon sitten yhtä elintä köyhempi. Onneks se on niin turhake ettei sitä tarvii :P

---
Ei se kyllä ole turha, mutta hyvä että menit ajoissa.


"Umpilisäkkeellä ei tiedetä olevan ihmisen elintoimintojen kannalta mitään merkitystä--" näin mulle kertoi wikipedia. Umpisuoli on sitten asia erikseen ;)

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#11564 • • Edited REivaaja Guest

Jutu, 26.5.2008 12:48:

"Umpilisäkkeellä ei tiedetä olevan ihmisen elintoimintojen kannalta mitään merkitystä--" näin mulle kertoi wikipedia. Umpisuoli on sitten asia erikseen ;)

Mä oon lukenut että se saattaisi (ei varmaa tietoa kylläkään siis vaan teoria) 'treenata' valkosoluja tunnistamaan pahat pöpöt hyvistä.
Amma

Posts: 2,383

#11565 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Kumpi voisi tulla halvemmaksi: mennä sairaalan päivystykseen ("omaan sairaalaan") vai päivystysajan ulkopuolella (eli tyyppisesti keskellä päivää) yksityislääkärille?

--
*etsiskel*

Avatar
#11566 • • Edited REivaaja Guest

Amma, 27.5.2008 00:55:
Kumpi voisi tulla halvemmaksi: mennä sairaalan päivystykseen ("omaan sairaalaan") vai päivystysajan ulkopuolella (eli tyyppisesti keskellä päivää) yksityislääkärille?

Hmm... Tää on paha. Eisvas, otat ambulanssin ja vedät sinne julkiseen niin jää viel rahaa bileisiinkin. Jos rupee kuskit murisee, sano et ei ollut muuta keinoa. hinta? Oisko ollu kyyteineen 60-70 ekii, eli halpaa lystiä herran veneessä. Ambulanssissa saat myös ilmaisen tarjoilun glukoosin muodossa, jos hiukoo. Tuotetta ei siis lisätä laskuun. Psykoottisella käytöksellä ehkä onnella jopa pistoksen troppeja. Maksuaikakin on kohtuullinen ja tarpeita huomioiva. 'Yksityisen' ollessa nykyään julkinen, niin voidaan sitten ruveta miettimään keinotekoista asettelua kriittisesti.
Julkinen................ Palvelu 2/5, Hinta/laatu 4/5
Yksityinen............. palvelu 5/5 Hinta/laatu 2/5
Avatar
#11567 • • Annakins Guest

Amma, 27.5.2008 00:55:
Kumpi voisi tulla halvemmaksi: mennä sairaalan päivystykseen ("omaan sairaalaan") vai päivystysajan ulkopuolella (eli tyyppisesti keskellä päivää) yksityislääkärille?



Eiks sairaalan päivystyksestä tuu vaan se poliklinikkamaksu n. 20 euroo? En mä ainakaan muista maksaneeni mansikoita kun kerran jouduin Malmin sairaalassa pyörähtää yöllä. Yksityisellä asiat tosin varmasti hoituu nopeammin.
larpap

Posts: 402

#11570 • • larpap UG

domi, 28.5.2008 08:22:
---
larpap, 28.5.2008 04:40:
Miten veroprosentti määräytyy????

---

Normaalit ihmiset saa tiedon verotoimistosta.
Huumekauppiaat, kuten sinä, maksavat täydet 100%.





Mistäs sä oot taas saannu tollasta päähäs.





Ps. voisitko ystävällisesti lopettaa tuon............
Avatar
#11571 • • Annakins Guest
Miten esim. palokunta, ambulanssityypit ja postimiehet pääsee sisään kerrostaloihin, joiden alaovi on lukossa ja joissa ei ole ovikoodia?
Jutu

Posts: 3,054

#11572 • • Jutu Blondi

Annakins, 28.5.2008 09:57:
Miten esim. palokunta, ambulanssityypit ja postimiehet pääsee sisään kerrostaloihin, joiden alaovi on lukossa ja joissa ei ole ovikoodia?


Kai niillä joku yleisavain on. Ite oon meinaan miettinyt ihan samaa ja oon tullut siihen tulokseen, että niillä on oltava omat avaimet ellei sitten palokuntaa/ambulanssia/poliisia oo joku vastassa siinä ovella. Tai sitten ne vaan menee lasin läpi kun on oikeesti hätä :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

-Kerttu-

Posts: 4,542

#11573 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Jutu, 28.5.2008 10:01:
---
Annakins, 28.5.2008 09:57:
Miten esim. palokunta, ambulanssityypit ja postimiehet pääsee sisään kerrostaloihin, joiden alaovi on lukossa ja joissa ei ole ovikoodia?

---

Kai niillä joku yleisavain on. Ite oon meinaan miettinyt ihan samaa ja oon tullut siihen tulokseen, että niillä on oltava omat avaimet ellei sitten palokuntaa/ambulanssia/poliisia oo joku vastassa siinä ovella. Tai sitten ne vaan menee lasin läpi kun on oikeesti hätä :P



Eiks kerrostalojen seinässä ole niitä lukkoja, mistä löytyy talon yleisavaimet putkesta, vai oonko mä ihan totaalisen pihalla, mitä ne kerrostalon seinässä olevat lukot on?!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Jussi Soro

Posts: 6,385

#11574 • • Jussi Soro choon!

Annakins, 28.5.2008 09:57:
Miten esim. palokunta, ambulanssityypit ja postimiehet pääsee sisään kerrostaloihin, joiden alaovi on lukossa ja joissa ei ole ovikoodia?


Putkilukolla.

Talon seinistä löytyy lukon reikiä, joiden takaa tulee sylinteri, jossa on talon yleisavain. Vastaavia avaimia löytyy mm. sähkö- ja puhelinasentajille.

Samoin jos talossa on ovikoodi, niin ne aukeavat ns. palomieskoodeilla.
Avatar
#11575 • • Annakins Guest

JussiS, 28.5.2008 10:04:
---
Annakins, 28.5.2008 09:57:
Miten esim. palokunta, ambulanssityypit ja postimiehet pääsee sisään kerrostaloihin, joiden alaovi on lukossa ja joissa ei ole ovikoodia?

---

Putkilukolla.

Talon seinistä löytyy lukon reikiä, joiden takaa tulee sylinteri, jossa on talon yleisavain. Vastaavia avaimia löytyy mm. sähkö- ja puhelinasentajille.

Samoin jos talossa on ovikoodi, niin ne aukeavat ns. palomieskoodeilla.



Tänks! Tää vastaski kahteen mieltä askarruttaneeseen kysymykseen.
Ober

Posts: 587

#11576 • • Ober Dog shit taco

JussiS, 28.5.2008 10:04:
---
Annakins, 28.5.2008 09:57:
Miten esim. palokunta, ambulanssityypit ja postimiehet pääsee sisään kerrostaloihin, joiden alaovi on lukossa ja joissa ei ole ovikoodia?

---

Putkilukolla.

Talon seinistä löytyy lukon reikiä, joiden takaa tulee sylinteri, jossa on talon yleisavain. Vastaavia avaimia löytyy mm. sähkö- ja puhelinasentajille.

Samoin jos talossa on ovikoodi, niin ne aukeavat ns. palomieskoodeilla.


Hmm tuli mieleen noista putkilukoista. Joku joskus sano että noissa ois myös talon piirustuksia, pitääköhän paikkaansa?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#11577 • • Jussi Soro choon!

Ober, 28.5.2008 14:12:
Hmm tuli mieleen noista putkilukoista. Joku joskus sano että noissa ois myös talon piirustuksia, pitääköhän paikkaansa?


En ole ainakaan koskaan nähnyt. Eikä sinne kyllä oikein mahdukaan, lukon takana kun on tilaa n. 5 senttiä, ja halkaisija on n. 3 senttiä.

Piirustukset ja esim sähkö- ja puhelinverkkokuvat sijaitsevat yleensä teknisissä tiloissa, joihin pääsee näillä putkilukoilla.
Lyylikki

Posts: 2,975

#11578 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Onko Jeanette Snygg pantava nainen?
Comandante

Posts: 359

#11580 • • Comandante aka Miranda

Samoin jos talossa on ovikoodi, niin ne aukeavat ns. palomieskoodeilla.



Onko tietoa nykyisistä poliisin/palokunnan koodeista Turussa? Kun mulla on yksi vanha, muttei se ole toiminut about vuoteen.

--
Hooverhullu