Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,484,490 views

Snaggo

Posts: 1,147

#9662 • • Snaggo ;__;
huhuh, jopas spämmäsitte vastauksia minuutin sisään :D

--
bojoing.

crissy

Posts: 1,958

#9663 • • Edited crissy

duvin, 20.7.2007 14:15:
---
crissy, 20.7.2007 13:15:
onko 2e:n kolikko mis on norja mukana niin arvokaskin?

---


eiks niissä nykyään ole?

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:2_euro_coins.png

edit:
"In 2007, a new design was introduced which shows a map of Europe 'as a continent' rather than just the individual member states as previously."

lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_coins#Current_issues_.28common_side.29




Joo nää uudet on ihan ok.. mut siihen vaadittiinki sen vuos 2006 et olis ollukki arvokas.. kuulin tossa jälkeenpäin.
MesMeRise

Posts: 667

#9664 • • MesMeRise Spinnamon

MiMoSa, 13.7.2007 07:36:
---
$, 13.7.2007 00:00:
---
MiMoSa, 12.7.2007 21:51:
Täällä Jyväskylässä oli alkuviikosta vuotanu jotain vaarallista kaasua ilmaan ja lehdessä oli et sen alueen asukkaiden piti olla 3 tuntia sisätiloissa et se kaasu kerkes leviämään/haihtumaan. Miten niitä ihmisiä sit tiedotetaan tollasissa tilanteissa kun tosi nopeestihan pitää saada kaikille siitä tieto?*ding*

---


Yleisradio tiedottaa näissä tapauksissa. Paikallisesti voi olla muitakin ratkaisuja, varmaan.

---

No mut entä jos ei kuuntele radiota?*ding* En mä ainakaan ikinä kotona aamuisin kuuntele. Toikin kaasu oli ollu jotain tosi vaarallista hengityksen lamauttavaa, et olispa ollu kiva jos se vuoto olis ollu tossa mun nurkilla ja olisin vaan normisti lähteny aamulla töihin. Onko se sit vaan niin, et paska mäihä, mitäs et kuunnellu radiota?*nauru*



Itseasias; joskus jo vuosia sitten, jossain kaukana kyllä asuinpaikastani oli joku kaasuvuoto, niin ylen kanavan ohjelmat keskeytettiin ja tilalle tuli joku hätätilaruutu, jossa luki et asukkaita kehoitetaan sulkemaan ikkunat yms. Siinä taustalla vielä pyöri joku nauhote jossa hoettiin, ettei tarvi hätääntyä, ja et ei tarvi soittaa hätänumeroon ja pilvi liikkuu länteen :D

Oli kieltämättä vallan absurdi olo ku jotain leffaa katsoessa kuva vaihtuu siihen hätätila ilmotukseen. :D
MiMoSa

Posts: 1,664

#9665 • • MiMoSa
Mä oon jo kauan pohtinu et kun ilmotetaan raskausviikot, niin siinä perässä on aina (tai en tiiä onko aina mut ainakin usein oon nähny) +jotain, esim 22+4. Niin mitä tuo loppu tossa sit oikein meinaa ja miks se noin ilmotetaan?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Miinapiina

Posts: 3,494

#9666 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

MiMoSa, 28.7.2007 17:24:
Mä oon jo kauan pohtinu et kun ilmotetaan raskausviikot, niin siinä perässä on aina (tai en tiiä onko aina mut ainakin usein oon nähny) +jotain, esim 22+4. Niin mitä tuo loppu tossa sit oikein meinaa ja miks se noin ilmotetaan?



tuossa 22+4 esimerkissä 22 kertoo viikot ja 4 päivät...

--
pinkki on pop!!!

Freja

Posts: 8,775

#9667 • • Edited Freja Sihteeri
Mä osaan muuttaa kuvan pikselikokoo, mut en kuvan itse kokoa. help me.

Edittiä: Elikkä siis, miten kuvan sais nätisti pienemmäksi, kun nyt pienentelin yhtä kuvaa ja se on ihan pikselikuva *nyyh*

Pitäs kai mennä jollekin photoshopin peruskurssille *igor*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Hitchhiker

Posts: 1,754

#9668 • • Hitchhiker
Nyt tarvittais jonkinlainen ilmainen nettimonitorointisofta, josta näkee mikkä softat kuljettaa dataa ja kuinka paljon. Jos joltain löytyy mielestään jokin hyvä softa, niin otan vinkkejä mielelläni vastaan.
Avatar
#9669 • • Annakins Guest
Kuvasin kamerallani videon niin, että kamera oli "pystyssä". Miten saan käännettyä videon niin, että päätä ei tartte taivuttaa kun sitä yrittää katsoa koneelta?
Avatar
#9670 • • Annakins Guest

Freja, 28.7.2007 18:37:
Mä osaan muuttaa kuvan pikselikokoo, mut en kuvan itse kokoa. help me.

Edittiä: Elikkä siis, miten kuvan sais nätisti pienemmäksi, kun nyt pienentelin yhtä kuvaa ja se on ihan pikselikuva *nyyh*

Pitäs kai mennä jollekin photoshopin peruskurssille *igor*



Irfan view toimii ainaki mulla.
m1kk3

Posts: 5,560

#9671 • • m1kk3 no-life

Annakins, 30.7.2007 23:21:
Irfan view


Joo, toi on loistava ohjelma. Ei muuta kun avaat sen kuvan siihen ohjelmaan, sitte vaan ylhäältä valitset "Image" ja siitä pudotusvalikosta "Resize/Resample" ja sit ei muuta kun lyömään uutta kuvakokoa kehiin :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

UnityF

Posts: 15,721

#9672 • • UnityF joo just se
Ostin digiboxin (kaapelitalouteen) conax kortilukia paikalla.
Onko siihin olemassa niitä prepaid esim diney chanel kortteja?
Kun ne mitä meijän kaupassa on niin on antennitalouksiin *grr*
Mä haluun piirettyjä prkl! *hih*
Dave

Posts: 1,750

#9673 • • Dave Team Teknolipat :) / The Bunk

UnityF, 31.7.2007 22:28:
Ostin digiboxin (kaapelitalouteen) conax kortilukia paikalla.
Onko siihin olemassa niitä prepaid esim diney chanel kortteja?
Kun ne mitä meijän kaupassa on niin on antennitalouksiin *grr*
Mä haluun piirettyjä prkl! *hih*



Ei niitä tainnu saada kaapelilootaan ellen väärin muista. :/

--
a veteran police of means and talent can wear whatever the fuck he damn well pleases.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#9674 • • Lost-Soul los pallos

UnityF, 31.7.2007 22:28:
Ostin digiboxin (kaapelitalouteen) conax kortilukia paikalla.
Onko siihin olemassa niitä prepaid esim diney chanel kortteja?
Kun ne mitä meijän kaupassa on niin on antennitalouksiin *grr*
Mä haluun piirettyjä prkl! *hih*


Eipä tollasii prepaid korttei taida olla.. Kannattaa toki mennä sen kaapelioperaattorin luokse juttelee, että miten saat piirrettyi kotiisi. (Siis Welho tai Elisa tai joku)

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

UnityF

Posts: 15,721

#9675 • • UnityF joo just se
Eli welholle huomenna puhelinsoittoa *joo*
Dave

Posts: 1,750

#9676 • • Dave Team Teknolipat :) / The Bunk

Lost-Soul, 31.7.2007 22:33:

Eipä tollasii prepaid korttei taida olla.. Kannattaa toki mennä sen kaapelioperaattorin luokse juttelee, että miten saat piirrettyi kotiisi. (Siis Welho tai Elisa tai joku)



Kyl niitä on (ainakin oli, oon nähny.) mutta ei niitä oo musta kun antenni talouksiin. Eikä nekään sinänsä prepaideja ole, vissiin pari kk - vuos maksettuna jonkajälkeen jatkuu normi tilauksena.

--
a veteran police of means and talent can wear whatever the fuck he damn well pleases.

zeuzz

Posts: 526

#9677 • • zeuzz digital punk
miten jauhelihakastikkeesta saa oikein tummaa? aina tulee liian vaaleata.
Kolera

Posts: 4,256

#9678 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

zeuzz, 1.8.2007 22:42:
miten jauhelihakastikkeesta saa oikein tummaa? aina tulee liian vaaleata.


laita väriainetta =P niin ne suurtalouskeittiöissäki tekee

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Lyylikki

Posts: 2,975

#9679 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

zeuzz, 1.8.2007 22:42:
miten jauhelihakastikkeesta saa oikein tummaa? aina tulee liian vaaleata.



Siis olet tekemässä ihan jauhoilla suurustaen ruskeata kastiketta, johon laitat jauhelihaa. Ei siinä auta mikään muu, kuin käräyttää ne jauhot kunnolla. Eli siis voita/margariinia pannun pohjalle ja sopivasti jauhoja siihen (saa olla suhteellisen paljon, että menee semmoiseksi muruiseksi, ei tahnaksi). Sitten vain ruskistat, ruskistat, ruskistat ja ruskikstat. Niin kauan, että alkaavat mielellään jo tuoksahtaakin vähän kärähtäneeltä ja väri todella on suklaan ruskea. Aikaa kuluu USEITA minuutteja.

Itselläni oli sama ongelma kastikkeiden kanssa, että niistä tuli AINA liian vaaleita. Kerran sitten vain päätin ruskistaa jauhoja niin, että niistä tuli kunnolla ruskeita. Siitä saakka onkin ruskea kastike onnistunut paremmin.

Terveellisempi vaihtoehto on kyllä ostaa ruskeaa Maizenaa, jolla kastikkeesta saa suoraan ruskean. Ilman, että joutuu käristämään niitä jauhoja. Ei maistu ehkä ihan samalta, mutta jos sitä osaa maustaa jotenkin, niin kyllä se menee (ts. ketsuppia + voita, niin maistuu melkein oikealta).
Kit^

Posts: 798

#9680 • • Kit^ ihme höpöttäjä
miks tehdään huonoja leffoja..? ja miks niit silti pitää jäädä kattoo..? *igor*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..