Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,470,139 views

akir0

Posts: 2,554

#8581 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

%, 11.3.2007 02:04:
Pitäis saada jotenkin 515 Megaa dataa siirrettyä verkon yli toiselle koneelle, varmuuskopiointia varten. Joo mulla ei oo usbia tässä paska koneessa, mp3 soitin kyllä löytyis. Miten sen siis teen helpoiten, joku serveri olis kiva, johon sais vaikka päiväks heittää ton datan talteen, onko semmoisia? Mun pitää olla molemmilla koneilla yhtäaikaa, joten joku messengerin datan siirto ei oo niin kätevää, koska joudun matkustaan 30 minsaa tolle toiselle koneelle.



Nappaat koneesta a kiintolevyn irti ja viet sen koneeseen b. Ruuvausten kanssakin saat tolla todennäköisesti parhaat siirtonopeudet :)
kitry

Posts: 32

#8582 • • kitry
taas tarviin apua ! *ding*

eli, kun haluun omat "modaukset" tai mitkä ne nyt olikaan, niin omille sivuilleni, niin saako ne siis siitä kohdasta missä lukee url? ja mitä siihen url kohtaan siis laitetaan? mistä löydän modauksia?

oon ihan urpo näis jutuissa*possu*

--
oh, me so happy <3

Jocular

Posts: 1,359

#8583 • • Edited Jocular Janni
Jos ostan lentoliput netistä, niin voinko varata ne ja maksaa parin kk päästä? *nauru*

Ennenki matkustellu. Maailmanmatkaaja-Janni

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Avatar
#8584 • • Gini Guest

Jone, 11.3.2007 16:26:
Sunnuntain Macromedia Freehand-kysymys:
Jos jollekin objektille vetää stroken, niin onko olemassa komentoa, jolla asetetun stroken ulkokehästä tulisi aidosti objektin uusi ulkoreuna ja jos on, niin mikä se on?

Ongelma on siis käytännössä seuraava:
Mä haluan pystyä laittamaan esim. tekstinobjektin ympärille tietynlevyisen väristroken ja tämän tehtyänä pystyä alkuperäisen objektin kopiolla punchaamaalla erottelemaan kopion ja stroken kahdeksi erilliseksi reunaviivattomaksi objektiksi. Helpottais muutamassa asiassa hommia kummasti.










Joskus Freehand on kyl ohjelmana niiiiin perseestä ja hankala tai vaihtoehtoisesti en sit ehkä ymmärrä tätä Macromedia softien toimintalogiikkaa kauhean hyvin.



Pitäisköhän tällä kysymyksellä alottaa uusi Virallinen "kysy vaikeita"-thread?*nauru* Koska mä voin tunnustaa et tuntu ku olis vierasta kieltä lukenut...*blush**pepsodent*
remotion

Posts: 5,283

#8585 • • remotion nostatus guru

Gini, 12.3.2007 16:35:
Pitäisköhän tällä kysymyksellä alottaa uusi Virallinen "kysy vaikeita"-thread?*nauru* Koska mä voin tunnustaa et tuntu ku olis vierasta kieltä lukenut...*blush**pepsodent*



ei kai, epäilen vahvasti että kohta joku giikki ilmottautuu onnellisena huokaisten, että jes kerrankin kysymys jonka ymmärrän ja johon on vielä helppo vastata. *nauru*
Avatar
#8586 • • Annakins Guest

Jocular, 12.3.2007 11:44:
Jos ostan lentoliput netistä, niin voinko varata ne ja maksaa parin kk päästä? *nauru*

Ennenki matkustellu. Maailmanmatkaaja-Janni



Yleensä et vaan joudut maksamaan varatessasi esim. luottokortilla tai nettipankin kautta.
Amarie

Posts: 261

#8587 • • Amarie täysipäiväinen lusmu
Värjäsin takkia ja sinne taskuun oli unohtunut kaksi kaksikymppistä. Mitä teen kahdelle violetille 20 euron setelille, ottaako pankit niitä vastaan tai jotain?

--
In her eyes I see the sky.

Zapa

Posts: 1,393

#8588 • • Zapa Mr Wrangler

Amarie, 12.3.2007 17:11:
Värjäsin takkia ja sinne taskuun oli unohtunut kaksi kaksikymppistä. Mitä teen kahdelle violetille 20 euron setelille, ottaako pankit niitä vastaan tai jotain?



En usko että ottavat. Lähetä mulle ne, maksan postikulut *enkeli*
Displacer

Posts: 1,828

#8589 • • Displacer

kitry, 11.3.2007 21:47:
taas tarviin apua ! *ding*

eli, kun haluun omat "modaukset" tai mitkä ne nyt olikaan, niin omille sivuilleni, niin saako ne siis siitä kohdasta missä lukee url? ja mitä siihen url kohtaan siis laitetaan? mistä löydän modauksia?

oon ihan urpo näis jutuissa*possu*




asetukset -> lisäasetukset -> oma stylesheet (url):

tonne ne laitetaan ne "modaukset"

Sitä en tiedä löytääkö niitä mistään.
Apo

Posts: 1,574

#8590 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Amarie, 12.3.2007 17:11:
Värjäsin takkia ja sinne taskuun oli unohtunut kaksi kaksikymppistä. Mitä teen kahdelle violetille 20 euron setelille, ottaako pankit niitä vastaan tai jotain?



Kannattaa kokeilla pankissakäyntiä, kyllä ne setelit pitäis olla teknisesti vielä ihan tunnistettavissa.
MiMoSa

Posts: 1,664

#8591 • • MiMoSa

Amarie, 12.3.2007 17:11:
Värjäsin takkia ja sinne taskuun oli unohtunut kaksi kaksikymppistä. Mitä teen kahdelle violetille 20 euron setelille, ottaako pankit niitä vastaan tai jotain?


Tää kuulostaa just siltä et näin voi käydä vain mulle, mutta näköjään on muitakin yhtä huono-onnisia. *nauru* Vähän vois kyllä ottaa päähän...

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

fosa

Posts: 382

#8592 • • fosa

Amarie, 12.3.2007 17:11:
Värjäsin takkia ja sinne taskuun oli unohtunut kaksi kaksikymppistä. Mitä teen kahdelle violetille 20 euron setelille, ottaako pankit niitä vastaan tai jotain?



*plur*

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Lyylikki

Posts: 2,975

#8593 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Amarie, 12.3.2007 17:11:
Värjäsin takkia ja sinne taskuun oli unohtunut kaksi kaksikymppistä. Mitä teen kahdelle violetille 20 euron setelille, ottaako pankit niitä vastaan tai jotain?



Eiköhän ne ota ne vastaan, jos vaan sarjanumerot on näkyvissä. Esimerkiksi niissä tapauksissa, joissa seteli on mennyt kahtia/palasiksi, niin saa uuden setelin, jos sulla on hallussa siitä yli puolet. Johonkinhan se on pakko aina se raja vetää.
Amarie

Posts: 261

#8594 • • Amarie täysipäiväinen lusmu

Amarie, 12.3.2007 17:11:
Värjäsin takkia ja sinne taskuun oli unohtunut kaksi kaksikymppistä. Mitä teen kahdelle violetille 20 euron setelille, ottaako pankit niitä vastaan tai jotain?


Ottivat pankissa vastaan ja vaihtoivat normaalinvärisiin rahoihin. Hyvähyvä.

--
In her eyes I see the sky.

Jone

Posts: 8,258

#8595 • • Jone Archibald Haddock

Gini, 12.3.2007 16:35:
Pitäisköhän tällä kysymyksellä alottaa uusi Virallinen "kysy vaikeita"-thread?*nauru* Koska mä voin tunnustaa et tuntu ku olis vierasta kieltä lukenut...*blush**pepsodent*



Tää on siinä mielessä ihan "kysy tyhmiä"-tavaraa, että jos joku tohon kysymykseen vastauksen tietävä sattuu sen lukemaan, niin saan todennäköisesti ensimmäiseksi runtua epäammattimaisten termien käytöstä sekä vaikeaselkoisuudesta ja sitten vasta sen kaipaamani vastauksen. *vink*

Mut joo, "kysy vaikeita"-thread vois olla paikallaan, niin haasteita etsivät avuliaat sielut voisivat rynnätä sinne ja jargoni jäisi tästä threadistä pois. *nauru*
Lyylikki

Posts: 2,975

#8596 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Jocular, 12.3.2007 11:44:
Jos ostan lentoliput netistä, niin voinko varata ne ja maksaa parin kk päästä? *nauru*

Ennenki matkustellu. Maailmanmatkaaja-Janni



No jos ostat suoraan lentoyhtiöltä, niin yleensä ei voi tehdä tolleen. Ainakaan halpalentoyhtiöillä (Blue1, Ryanair), vaan sinne pitää antaa luottokortin numero ja sieltä veloittaavat sitten ajallaan, muutaman päivän sisällä. Vaihtoehto on sitten ostaa matkatoimiston kautta laskulla "netistä", jolloin tulee vähän enemmän hintaa, mutta on usein maksuaikaakin. Vaikka muistaakseni eBookersin laskussakin taitaa olla vaan 14 pvä maksuaikaa ja jotta en ihan läpiä päähäni puhu, niin useamman kympin maksaa tuo laskulla homman hoitaminen. Ja nyt puhuin läpiä päähäni eli eBookerisssä ei pysty maksamaan laskulla, vaan siellä tarjotaan vaan tota verkkopankki ja pankkikortti vaihtoehtoa.

Matkatoimistoissa saattaa myös mennä niin, että maksaa varausmaksun ja sitten myöhemmin, lähempänä matkaa, loppusumman. Eli siellä onnistuu sen kulun siirtäminen.
Verano

Posts: 4,649

#8597 • • Verano Merituuli
Onko Helsingissä muuta Megazonen kaltaista "kaupunkitaistelu"-mestaa kuin itse Megazone? Megazonehan on nykyään vain Pitskussa.
hemuz

Posts: 2,178

#8598 • • hemuz kätevä emäntä

Verano, 14.3.2007 12:50:
Onko Helsingissä muuta Megazonen kaltaista "kaupunkitaistelu"-mestaa kuin itse Megazone? Megazonehan on nykyään vain Pitskussa.



Ai onks se siit lasipalatsin vierestä häippässy? *ding*
Verano

Posts: 4,649

#8599 • • Verano Merituuli

hemuz-, 14.3.2007 12:58:
Ai onks se siit lasipalatsin vierestä häippässy? *ding*



Joo, on siirtynyt Pitäjänmäelle. Tuli mullekin yllätyksenä.