Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,481,148 views

sapeli

Posts: 11,768

#8541 • • sapeli jokukukamikä?
Miksi kutsutaan sitä kasvojen osaa joka on nenän 'keskiseinän' ja ylähuulen välissä? Meilläpäin Heinolassa sitä sanottiin vaan räkäränniks *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Marjo

Posts: 1,796

#8542 • • Marjo pupuTupuna

xcft, 3.3.2007 05:08:
---
blastic, 3.3.2007 04:39:
---
inneah, 2.3.2007 22:58:
Spiraalia on ehdotettu mut en voi hyväksyä et se olis sen niminen *toktok*

---


No mikset?
En mää muuta nimeä ole tolle kuullut kuin spiraali.

---
Kyl ite taivun enemmän ton spritsin puoleen. Spiraali on sellanen kiehkura. About tällanen: http://homepages.wmich.edu/~s8waluna/Images/spiral.gif



Mäkin olen kuullut puhuttavan spiraalista, vaikka se onkin oikeesti tollanen "kiehkura".
Avatar
#8543 • • Edited niomic Guest

pupuTupuna, 3.3.2007 11:17:
---
xcft, 3.3.2007 05:08:
---
blastic, 3.3.2007 04:39:
---
inneah, 2.3.2007 22:58:
Spiraalia on ehdotettu mut en voi hyväksyä et se olis sen niminen *toktok*

---


No mikset?
En mää muuta nimeä ole tolle kuullut kuin spiraali.

---
Kyl ite taivun enemmän ton spritsin puoleen. Spiraali on sellanen kiehkura. About tällanen: http://homepages.wmich.edu/~s8waluna/Images/spiral.gif

---


Mäkin olen kuullut puhuttavan spiraalista, vaikka se onkin oikeesti tollanen "kiehkura".



Tietosanakirjat eivät ainakaan tunne muuta kuin spagaatin, jonka kuvataan olevan kumminpäin vain. Musta tuntuu et spiraali ja spritsi ovat enintään tietyissä piireissä levinneitä epävirallisia lainasanoja tai jopa ihan keksittyjä termejä :)

Spritsiin en voi uskoa jo ihan siitäkin syystä, että guugeli antaa vain kolme tulosta haettaessa "spritsi" suomenkielisiltä sivuilta.

Näistäkin toinen on demi.fi:stä ja toinen pakkotoisto.com:
"Oikein pitkiä venytyksiä isoille lihaksille (spritsi, spakaati) vaikka 5 min kestolla (vähitellen lisää venytystä) kannattaa tehdä max pari kertaa viikossa ..."

Spakaati tosiaan :F

Spiraalinkin google + erinäiset sanakirjatulokset ovat kyl niin heikot, että ylempi mielipiteeni pysyy :)

Jokuhan voi ottaa yhteyttä kielitoimistoon, jos vieläkään ei tyydytä:
http://www.kotus.fi/kielitoimisto/
Jago

Posts: 4,039

#8545 • • Jago un-trained monkee
kuinka kauan iho ja muut vähemmän tärkeet elimet kestää ilman happea(jos siis pintaverenkierto ei toimi normaalisti)?

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

greencorbie

Posts: 25

#8546 • • greencorbie

sapeli, 3.3.2007 09:40:
Miksi kutsutaan sitä kasvojen osaa joka on nenän 'keskiseinän' ja ylähuulen välissä? Meilläpäin Heinolassa sitä sanottiin vaan räkäränniks *hih*


Amorinkaari *hihu*
Amuck

Posts: 2,396

#8547 • • Amuck dub-i-dub

greencorbie, 4.3.2007 23:03:
---
sapeli, 3.3.2007 09:40:
Miksi kutsutaan sitä kasvojen osaa joka on nenän 'keskiseinän' ja ylähuulen välissä? Meilläpäin Heinolassa sitä sanottiin vaan räkäränniks *hih*
---

Amorinkaari *hihu*


Ohisektori, amorinkaari on ylähuulen yläreuna. Tuolle räkärännille en kyllä tiedä parempaa nimeä :)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Foxmagon

Posts: 1,329

#8548 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Miks ihmiset on hankalia? *hihu*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Foxmagon

Posts: 1,329

#8550 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

domi, 6.3.2007 13:23:
---
Foxmagon, 6.3.2007 13:23:
Miks ihmiset on hankalia? *hihu*

---

Ei, vaan miks naiset on vaikeita *joo*



No okei, nyt on kyse eräästä naisesta. Tai tytöstä. Eh. No ihan sama. Mut osaa ne miehetki olla, joten suu suppuun suppilo!

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Lyylikki

Posts: 2,975

#8551 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

onni3mk, 1.3.2007 05:41:
Mitä tapahtuu postimerkittömille kirjeille, jotka on heitetty postin laatikkoon?



Mä nyt en ole iiiiihan satavarma, mutta ainakin mulle töihin tuli yksi kirje, jonka postimaksu ei ollut riittänyt. Se oli kannettu tohon meidän lähipostiin ja se piti käydä lunastamassa sieltä eli siitä piti maksaa, jotta sen sai ulos sieltä. Veikkaisin, että postimerkittömille kirjeille tapauhtuisi sama. Varma en ole asiasta. Postin sivuilta en nopsasti löytänyt.
Euphoria

Posts: 542

#8552 • • Euphoria 4 everyone
Minkä takia maitopartaa sanotaan parraks, vaikka se tulee ylähuuleen?

Vai juoko joku leuka mukin sisällä?*nauru*
rainy

Posts: 208

#8553 • • rainy

Euphoria, 7.3.2007 11:11:
Minkä takia maitopartaa sanotaan parraks, vaikka se tulee ylähuuleen?

Vai juoko joku leuka mukin sisällä?*nauru*



Mä kyllä olen kuullut vaan maitoviiksistä. *ding*
Lyylikki

Posts: 2,975

#8554 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Pystyykö napin tuloksia nollaamaan? En nimittäin halua, että mulla on tuolla profiilissa säälittävät:

Nappi #1: 201
Nappi #2: 56
Nappi #3: 1177

Nuita ei ole nyt eli en ole nappia napsutellut, haluaisin kyllä vähän koklata, mutta jos ei saa nollattua, niin enpä viitsi *vink* Voisko joku viksumpi kertoa.
Ironraver1

Posts: 1,158

#8555 • • Ironraver1 Housemotion
Miksi Paavilla on tyhmän näköinen hattu?
$

Posts: 1,802

#8556 • • $ Destination weekend!

Ironraver1, 7.3.2007 13:11:
Miksi Paavilla on tyhmän näköinen hattu?



Se on ihan täysin katsojasta kiinni näyttääkö se tyhmältä vai ei.

Monet keskiaikaiset vaatteet näyttävät koomisilta näinä päivinä.

(Mikä taas on koomista, riippuu asiaa tarkastelevasta henkilöstä itsestään)
Ironraver1

Posts: 1,158

#8557 • • Ironraver1 Housemotion
Onko kuppa kadonnut töölöstä??
Samu

Posts: 517

#8559 • • Samu Bodhisattva

sapeli, 3.3.2007 09:40:
Miksi kutsutaan sitä kasvojen osaa joka on nenän 'keskiseinän' ja ylähuulen välissä? Meilläpäin Heinolassa sitä sanottiin vaan räkäränniks *hih*



En tiedä miksi sitä kutsutaan, mutta on kuulemma tullu siitä, että penskana on puhunu rumia ja siitä on jouduttu painamaan (jonkun läpän mukaan enkelin toimesta).

En tiedä uskoisko tuota, mutta jos pitää paikkansa ni mä olen ollut kakarana helvetin paha suustani.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

tir

Posts: 951

#8560 • • tir
mistä saisi laturin tollaseen perusnokiaan? (6021 mallinen)
ja maksaako ihan hirveästi?