Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,398,108 views

Avatar
#7882 • • Annakins Guest

Displacer, 19.12.2006 16:44:
Entäs miten saan firefoxin soittamaan settejä, ilman että lataa niitä ensin pysyvästi koneelle? ilman quicktimea siis, vai pitääkö sitä semmonen sit koneelle laittaa..



Mulla ainakin toimii open with -> valitse haluamasi soitin
Displacer

Posts: 1,828

#7883 • • Displacer

Annakins, 19.12.2006 16:46:
---
Displacer, 19.12.2006 16:44:
Entäs miten saan firefoxin soittamaan settejä, ilman että lataa niitä ensin pysyvästi koneelle? ilman quicktimea siis, vai pitääkö sitä semmonen sit koneelle laittaa..

---


Mulla ainakin toimii open with -> valitse haluamasi soitin



Klubbarissa ton kuuntele-napin kanssa myös? Ei mulla ainakaan ole tollasta vaihtoehtoa :( yleensä täältä tulee kumminkin kuunneltua settejä jos jostain...
Avatar
#7884 • • Edited Annakins Guest

Displacer, 19.12.2006 16:53:
---
Annakins, 19.12.2006 16:46:
---
Displacer, 19.12.2006 16:44:
Entäs miten saan firefoxin soittamaan settejä, ilman että lataa niitä ensin pysyvästi koneelle? ilman quicktimea siis, vai pitääkö sitä semmonen sit koneelle laittaa..

---


Mulla ainakin toimii open with -> valitse haluamasi soitin

---


Klubbarissa ton kuuntele-napin kanssa myös? Ei mulla ainakaan ole tollasta vaihtoehtoa :( yleensä täältä tulee kumminkin kuunneltua settejä jos jostain...



Juu, siis mulla aukee tollanen ikkuna mistä voi valita joko open with tai save as. Firefoxissa siis.
typ0

Posts: 1,892

#7885 • • typ0 syntax error

Annakins, 19.12.2006 16:45:
---
typ0, 19.12.2006 16:38:
edullisin vaihtoehto sähkönjakeluun tampereella? eli keltä saa halvinta sähköä?

---


http://www.vertaa.fi/cgi-bin/l.cgi?special=invergelijkframeset&cat=wonen&theme=vertaa&wi_id=764&short=vaihtovirta&url=http://tracker.tradedoubler.com/click?p=19081&a=150148&g=0&url=https://www.vaihtovirta.fi/etusivu.html



tjoo... mää tuola kävin kurkkimassa... ja jos toho sitte on uskominen nii meillä on sit vissii edullisin sähkö mitä saa *ding*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Freja

Posts: 8,774

#7886 • • Freja Sihteeri
Kuinka monta finrexiniä/buranaa voin ottaa turvallisuuden rajoissa? Entä jos otan molempia, niin kuinka monta?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

RiD

Posts: 2,817

#7887 • • Edited RiD Nukemi

Freja, 20.12.2006 03:36:
Kuinka monta finrexiniä/buranaa voin ottaa turvallisuuden rajoissa? Entä jos otan molempia, niin kuinka monta?



5 molempia ja viskillä alas huuhdeltuna!

eivaan, veikkaan että joku parikolmeneljä on vielä kohtuu terveellistä, yhdessä en osaa sanoa.

--
*super* *possu*

Lyylikki

Posts: 2,975

#7888 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Freja, 20.12.2006 03:36:
Kuinka monta finrexiniä/buranaa voin ottaa turvallisuuden rajoissa? Entä jos otan molempia, niin kuinka monta?



Tämä on tämmöistä mutu/kuulotietoa, joku lääkkeistä enemmän tietävä korjatkoon. Mulle on ainakin sanottu, että ei kannattaisi miksata kahta tulehduskipulääkettä. Finrexinissä vaikuttavana aineena asetyylisalisyylihappo (esim. Aspirin) ja Buranassa ibuprofeeni. Siellä pakkausselostukissa lukee, että kuinka monta niitä saa ottaa. Se taitaa olla sellainen "turvallinen" päiväannos, että haittavaikutukset pysyvät minimissä. Muistelisin, että sekä Buranaa, että Finrexiniä saa ottaa sen 1 tabletti/pussi 3-4 kertaa päivässä.
oooo

Posts: 1,249

#7889 • • Edited oooo

Freja, 20.12.2006 03:36:
Kuinka monta finrexiniä/buranaa voin ottaa turvallisuuden rajoissa? Entä jos otan molempia, niin kuinka monta?



Ja onkohan nyt kyseessä Burana 200mg vai Burana 800mg vai joku siltä väliltä. Mihin vaivaan lääkettä otetaan. Onko mitään sairauksia. Onko muuta lääkitystä.


Näistä löytyy tarvittavat tiedot:

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/72458.shtml

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/72455.shtml
Garo

Posts: 446

#7890 • • Garo #jake
Mistä helsingistä saa ostettua hyvää vihreää teetä? Kuulemma jossakin ruttopuiston lähellä on jokin liike (annankadulla? mikä?).

- Garo
tomo

Posts: 286

#7891 • • tomo ¤ motaOy ¤

Garo, 20.12.2006 11:29:
Mistä helsingistä saa ostettua hyvää vihreää teetä? Kuulemma jossakin ruttopuiston lähellä on jokin liike (annankadulla? mikä?).

- Garo




annankadulta (siinä ruttopuiston vieressä) sijaitsee Tokyokan http://www.tokyokan.fi/
sieltä pitäis kyllä löytyy niin japanilaista kuin kiinalaistakin vihreää teetä...
ja HYVÄÄ on. :)

tomo
Freja

Posts: 8,774

#7892 • • Freja Sihteeri

satumetsä, 20.12.2006 10:11:
Ja onkohan nyt kyseessä Burana 200mg vai Burana 800mg vai joku siltä väliltä. Mihin vaivaan lääkettä otetaan. Onko mitään sairauksia. Onko muuta lääkitystä.



En oikeen löytänyt linkeistä tarvittavia tietoja :/ Kyseessä on burana-caps, eli se punainen nestemäinen nappi.

Lääkettä otetaan tuhottomiin pääsärkyihin jotka johtuvat jumissa olevien hartioiden ja niskan lihaksista.

"Sairautena" voisin sanoa just ton helvetin kivun, mikä ei helpota. Sairautena olo, että vastustuskykyä ei olisi ollenkaan.

E-pillerit.

Muistan joskus jonkun lääkärin sanoneen, että niitä saisi ottaa enemmän kuin pakkauksessa lukee. Kai mun pitäs taas soitttaa 10023.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

oooo

Posts: 1,249

#7893 • • Edited oooo

Freja, 20.12.2006 12:02:

En oikeen löytänyt linkeistä tarvittavia tietoja :/ Kyseessä on burana-caps, eli se punainen nestemäinen nappi.

Lääkettä otetaan tuhottomiin pääsärkyihin jotka johtuvat jumissa olevien hartioiden ja niskan lihaksista.

"Sairautena" voisin sanoa just ton helvetin kivun, mikä ei helpota. Sairautena olo, että vastustuskykyä ei olisi ollenkaan.

E-pillerit.

Muistan joskus jonkun lääkärin sanoneen, että niitä saisi ottaa enemmän kuin pakkauksessa lukee. Kai mun pitäs taas soitttaa 10023.



4.2 Annostus ja antotapa

Kapselit otetaan riittävän nestemäärän kera (esim. lasillinen vettä).

Aikuiset:

Annostus on yksilöllinen. Useimmissa käyttöaiheissa riittävä annostus on 400 mg 3–4 kertaa vuorokaudessa. Vaikeammissa tapauksissa ja akuuttihoidossa voidaan käyttää 800 mg 3 kertaa vuorokaudessa.

Kuukautiskipujen hoidossa suositeltava annostus 400 mg 3 kertaa vuorokaudessa. Kierukkaa käyttävillä naisilla runsaiden kuukautisvuotojen hoidossa käytetään samaa annostusta niinä vuotopäivinä, jolloin vuodon odotetaan olevan runsasta.

Migreenin estohoidossa ibuprofeenia käytetään yleensä 400 mg 3 kertaa vuorokaudessa. Akuutissa migreenikohtauksessa alkuannos on 400–800 mg heti oireiden ilmaantuessa ja tämän jälkeen tarpeen mukaan 400–800 mg 2–3 kertaa vuorokaudessa.

Tilapäisten kipu- ja kuumetilojen hoidossa suositusannostus on 400 mg 3 kertaa vuorokaudessa.

Missään käyttöaiheessa kerta-annos ei saa ylittää 1600 mg. Yleensä 2400 mg:n vuorokausiannos on riittävä ja 3200 mg:n vuorokausiannosta ei saa ylittää.

Lapset ja alle 12-vuotiaat nuoret:

Vuorokausiannos on 20–40 mg/kg jaettuna 3–4 osa-annokseen. Maksimi kerta-annos on 10 mg/kg. Burana-Caps 400 mg -kapseleita ei pidä antaa alle 40 kg painaville lapsille tai nuorille. 40–50 kg painaville annostus on 1 kapseli 3–4 kertaa vuorokaudessa. Yli 50 kg painaville voidaan käyttää aikuisten annostusta.

Iäkkäät potilaat:

Annostusta ei välttämättä tarvitse muuttaa iäkkäille potilaille, ellei heillä ole merkittävää munuaisten tai maksan vajaatoimintaa. Iäkkäät potilaat voivat muita potilaita herkemmin saada haittavaikutuksia tulehduskipulääkkeistä. Näistä syistä johtuen iäkkäille potilaille suositellaan edellä kuvatuista pienempiä kerta-annoksia. Katso myös kohta Munuaisten ja maksan vajaatoiminta sekä 4.4.

Munuaisten ja maksan vajaatoiminta:

Lievässä tai kohtalaisessa munuaisten vajaatoiminnassa (s-krea 116–565 mmol/l tai kreatininiinipuhdistuma 80–10 ml/min) annosväliä suositellaan pidennettäväksi 8 tuntiin ja vaikeassa vajaatoiminnassa (s-krea yli 565 mmol/l tai kreatiniinipuhdistuma alle 10 ml/min) 12 tuntiin käyttäen normaaleita hoitoannoksia 400–800 mg. Ibuprofeeni ei merkittävästi eliminoidu hemodialyysissä, joten dialyysipäivinä ei yleensä tarvita täydennysannoksia.

Vaikeassa maksan vajaatoiminnassa ibuprofeenin metabolia hidastuu ja tällöin suositellaan joko annosvälin kaksinkertaistamista tai kerta-annosten puolittamista.




Asetyylisalisyylihappo syrjäyttää ibuprofeenin plasman proteiinisidoksista, mikä nopeuttaa ibuprofeenin eliminaatiota. Ibuprofeenin ja muiden tulehduskipulääkkeiden käyttöä samanaikaisesti ei suositella, koska haittavaikutukset voivat lisääntyä.




Kyllä noita voi syödä enemmän kuin pakkausselosteessa sanotaan (siis jos näin on määrätty) mutta tuskin suurempi määrä tehoaa mikäli suositeltavat annokset eivät ole tehonneet (HUOM YLLÄ SANOTAAN, ETTÄ KERTA- ANNOS EI SAA YLITTÄÄ 1600MG EIKÄ VUOROKAUSIANNOS 3200MG). Mutta kannattaa kysyä asiasta lääkäriltä niin hän mahdollisesti vaihtaa lääkkeen tai muuttaa annosta.
Displacer

Posts: 1,828

#7894 • • Displacer

Annakins, 19.12.2006 16:55:
---
Displacer, 19.12.2006 16:53:
---
Annakins, 19.12.2006 16:46:
---
Displacer, 19.12.2006 16:44:
Entäs miten saan firefoxin soittamaan settejä, ilman että lataa niitä ensin pysyvästi koneelle? ilman quicktimea siis, vai pitääkö sitä semmonen sit koneelle laittaa..

---


Mulla ainakin toimii open with -> valitse haluamasi soitin

---


Klubbarissa ton kuuntele-napin kanssa myös? Ei mulla ainakaan ole tollasta vaihtoehtoa :( yleensä täältä tulee kumminkin kuunneltua settejä jos jostain...

---


Juu, siis mulla aukee tollanen ikkuna mistä voi valita joko open with tai save as. Firefoxissa siis.



no juu, onhan siel tommonen vaihtoehto itseasias... ja tolla tavalla toimiikin just miten kysyin.

Vielä ku sais sillein että se alkaa soittamaan sitä heti latauksen alkaessa eikä vasta sitten kun koko filu on ladattu koneelle. (myös tätä itseasiassa hain alunperin jäi vaan tuo kysymyksen asettelu vähän vajavaiseksi :D)
Amuck

Posts: 2,396

#7895 • • Amuck dub-i-dub
Miksi sitä jalkapohjienpainelua sanotaan? Onko se jonkinlaista akupunktiota?

Ja koska olen huono googlettaja, löytyisikö Raumalta sellaista hoitoa antavaa firmaa? Tai Turusta?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Avatar
#7896 • • Annakins Guest

Displacer, 20.12.2006 15:09:
Vielä ku sais sillein että se alkaa soittamaan sitä heti latauksen alkaessa eikä vasta sitten kun koko filu on ladattu koneelle. (myös tätä itseasiassa hain alunperin jäi vaan tuo kysymyksen asettelu vähän vajavaiseksi :D)



Ootko kattonu saisko soittimen asetuksista muutettua sitä?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#7897 • • Jussi Soro choon!

Displacer, 20.12.2006 15:09:
Vielä ku sais sillein että se alkaa soittamaan sitä heti latauksen alkaessa eikä vasta sitten kun koko filu on ladattu koneelle. (myös tätä itseasiassa hain alunperin jäi vaan tuo kysymyksen asettelu vähän vajavaiseksi :D)


Toi vaatii jo vähän kikkailua, mut esim winampissa saa soimaan sen silleen et kaivaa osoitteen, jossa file on esille, ja pistää winampissa "play url"-kohtaan.
hrdkvr

Posts: 3,929

#7898 • • hrdkvr KURGO

2la, 20.12.2006 15:31:
Miksi sitä jalkapohjienpainelua sanotaan? Onko se jonkinlaista akupunktiota?

Ja koska olen huono googlettaja, löytyisikö Raumalta sellaista hoitoa antavaa firmaa? Tai Turusta?



ainakin malesiassa oli tarjolla reflexology hierontaa. siinä taustalla oli kai et hieroja saa selville sun taudit ja viat kun kerrot missä kohtaa jalkaa sattuu, mutta mä otin sen vaan rentouttavana hierontana

--
-keep it hard-

ezzy

Posts: 8,060

#7899 • • ezzy Droid-pappa

Lyylikki, 20.12.2006 08:00:
---
Freja, 20.12.2006 03:36:
Kuinka monta finrexiniä/buranaa voin ottaa turvallisuuden rajoissa? Entä jos otan molempia, niin kuinka monta?

---


Tämä on tämmöistä mutu/kuulotietoa, joku lääkkeistä enemmän tietävä korjatkoon. Mulle on ainakin sanottu, että ei kannattaisi miksata kahta tulehduskipulääkettä. Finrexinissä vaikuttavana aineena asetyylisalisyylihappo (esim. Aspirin) ja Buranassa ibuprofeeni. Siellä pakkausselostukissa lukee, että kuinka monta niitä saa ottaa. Se taitaa olla sellainen "turvallinen" päiväannos, että haittavaikutukset pysyvät minimissä. Muistelisin, että sekä Buranaa, että Finrexiniä saa ottaa sen 1 tabletti/pussi 3-4 kertaa päivässä.



Apteekkari heitti ostaessani kaksi pakettia burana capseja, että "noistahan menee vatsa". Luulikohan se, että vedän ne naamaan samaan aikaan kaikki...
hrdkvr

Posts: 3,929

#7900 • • hrdkvr KURGO
selkäkipuihin tohtori määräsi 3x2tabua buracapseja

--
-keep it hard-