Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,397,358 views

Apo

Posts: 1,574

#7701 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Saara, 25.11.2006 16:39:
Mutta miksi ne rupee särkemään? Ne on jo jonkun aikaa piereskellyt mun korvaan, mut on tullut musaa molemmista napeista kuitenkin. On se kiva kuunnella pieru-tumtumia :D.



Särkemistä tulee mieleen että toivottavasti et luukuta niitä rikki. Kaikki skobet saa pieremään kun niihin johtaa tarpeeks ääntä.

Ja tuohon nuolemiskikkaan en luottaisi, tai ainakaan pistäisi liitintä märkänä laitteiseen. Ihmisen sylki ei taida olla sähkölaitteiden suhteen kovin puhdas tai hyvä puhdistusaine.

Niin ja siis tosiaan kosketushäriö kuulostaa kyllä järkevimmältä syyltä. Jos äänisignaali pääsee katkonaisesti läpi, niin se voi kuulua särönä. Kosketushäiriön taustalla voi olla joko mekaaninen vika tai kemiallinen, eli liittimeen kertyy jotain shittiä mikä estää sähkön liikkumisen. Kosteus yms. voi tehdä hallaa, varsinkin jos liittimen metalli on huonompaa kuin soittimen.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#7702 • • Jussi Soro choon!

Apo, 26.11.2006 16:39:
Truetypet (*.TTF) voi varmaan kopioida ihan suoraan %windir%fonts hakemistoon. Ota cd:n juuresta haku (vaikka *.* tai *.TTF) ja kopioi hakutulokset tohon hakemistoon (ctrl-a, ctrl-c, ctrl-v).


Joo mulla ainakin on aina toiminu suoraan copypastella. Kandee käynnistää kone uusiks sen jälkeen.
kiiki

Posts: 491

#7703 • • kiiki hankala
Millasen johdon tarvii videokameran ja tietokoneen väliin? Tarviiko jonkun erillisen ohjelman jotta sais mini-dv:ltä kamat cd:lle tai dvd:lle?

t. tosi-nörtti
provision

Posts: 178

#7704 • • provision
Mistä saisi tietoa Lontoon klubiscenestä?
Lyylikki

Posts: 2,975

#7706 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

onni3mk, 26.11.2006 15:38:
Mistä mä saan tietää et mihin kaupungin osaan (vai mikskä näitä nyt sanotaan) tietty katu kuluu? Esim. Helsingissä Käenkuja, kuuluuko se Sörnäisiin, Lintulahteen vai johonkin muuhun?



Lintulahtihan ei taida olla varsinaisesti mikään kaupunginosa, mutta Kaikukatu kuuluu kyllä Sörnäisiin. Tuolta Helsingin kaupungin paikkatietopalvelusta kun valitsee näytöksi kaupunginosajako ja klikkailee sitä isoa kuvaa "kulmasta" niin se siirtyy haluttuun suuntaan ja näkee ihan tarkat kaupunginosarajat.

Itselläni ei tosin toiminut Operalla, mutta IE:llä toimi.
akir0

Posts: 2,554

#7707 • • akir0 idleRPG champion 2009

kiiki, 26.11.2006 17:16:
Millasen johdon tarvii videokameran ja tietokoneen väliin? Tarviiko jonkun erillisen ohjelman jotta sais mini-dv:ltä kamat cd:lle tai dvd:lle?

t. tosi-nörtti



Riippunee "aika" paljon siitä, että millainen liitin siinä kamerassa on. Melkein sanon, että jos et tiedä tai osaa kertoa kameran mallia niin käveleppä liikkeeseen apua varten.
Freja

Posts: 8,774

#7710 • • Freja Sihteeri
Aattelin aloittaa yhenlaisen proggiksen, mihin tarvitsisin tietoa helsingin kävelykaduista. Eli mistäpä tällaiset tiedot repisin, vai osaisko joku täällä luetella niitä ulkoa? *pepsodent*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

domi

Posts: 7,069

#7711 • • domi Työn sankari.

Freja, 27.11.2006 14:24:
Aattelin aloittaa yhenlaisen proggiksen, mihin tarvitsisin tietoa helsingin kävelykaduista. Eli mistäpä tällaiset tiedot repisin, vai osaisko joku täällä luetella niitä ulkoa? *pepsodent*



Lainaus: http://taloforum.fi/viewtopic.php?t=395

"Helsingissä on ainakin Mikonkatu, Kluuvikatu, Isoroba, Salomonkatu ja en ole varma jos Ateneuminkuja on kävelykatu"

Verano

Posts: 4,649

#7712 • • Verano Merituuli
Sofiankatu myös.
Freja

Posts: 8,774

#7713 • • Freja Sihteeri

Verano, 27.11.2006 14:39:
Sofiankatu myös.



Eiks se oo se puhelinkoppikatu siinä Tuomiokirkon lähel?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,774

#7715 • • Freja Sihteeri

Verano, 27.11.2006 14:54:
*joo*



\\o/ TIESIN! ...Se onki sit ainoo minkä tiesinki :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Verano

Posts: 4,649

#7716 • • Verano Merituuli

Freja, 27.11.2006 14:56:
o/ TIESIN! ...Se onki sit ainoo minkä tiesinki :D



Et tiennyt mitään noista muista :D
Freja

Posts: 8,774

#7717 • • Freja Sihteeri

Verano, 27.11.2006 14:58:
Et tiennyt mitään noista muista :D



Ai katos joo. No toi Sofiankatu oli ainoo mikä itellä oli mielessä. Mikonkatukin on osittain muullekin kuin kävelyliikenteelle, ni siks en sitäkään osannu ajatella *blush* Oon kyl tosi huono näis kaduissa :/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Verano

Posts: 4,649

#7718 • • Verano Merituuli

Freja, 27.11.2006 15:00:
Ai katos joo. No toi Sofiankatu oli ainoo mikä itellä oli mielessä. Mikonkatukin on osittain muullekin kuin kävelyliikenteelle, ni siks en sitäkään osannu ajatella *blush* Oon kyl tosi huono näis kaduissa :/



No arvaa vaan kuinka monta katua mä tiedän Vaasasta *justjoo*
Bio

Posts: 4,429

#7719 • • Bio The Bullies / Pinky
Miks kivat unet päättyy aina nopeasti ja pahat unet taas voi jatkuu koko yön?
%

Posts: 568

#7720 • • %

%, 25.11.2006 20:25:
---
Saara, 25.11.2006 17:15:
---
akir0, 25.11.2006 16:44:
---
Kyl mä edelleen vahvasti veikkaan kosketushäiriötä :)

---


On kyl kumma ku pamahtaa noinkin nopeasti :E.

En enää koskaan osta noita.

---


Nuolet vaan säännöllisin väliajoin sitä kuulokkeiden liitintä niin kosketushäiriöt on historiaa. Käytätkö kuulokkeita kenties huokean mp3-soittimen kanssa. Voi olla että se soittimen liitin ei ole ihan täsmälleen sopiva niille kuulokkeille, jos siis kyseessä kosketushäiriötä. Itse kyllä luotan sonyn tuotteisiin aika lailla, ne on aika laadukkaita yleensä.


Joo pitikin alkaa kehumaan sonyn tuotteita, sonyn kuulokkeet alko pätkiin samantien, on toki ollut jo muutaman vuoden käytössä. Joo taidan jättää sen syljellä kostuttamisen väliin ja koittaa putsata ton liittimen vaikka jollain CRC-tyylisellä aineella.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.