Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,485,257 views

thomas

Posts: 5,618

#6441 • • thomas

D, 28.6.2006 18:33:
ANTEEX?!

Miten mä saan mun windows xp:n sammumaan "shut down" nappulasta.
Se ei sammu sieltä kovin useasti, kun ilmeisesti jotkut ohjelmat jäävät
taustalle bugittaa tms. Onks tos jotain sulkukoodia, jolla se sammuttais
itsensä ns. väkisin? En vaan nyt osaa. :(



osta macci niin ei tartte sammuttaa windowsii !
Jussi Soro

Posts: 6,385

#6442 • • Jussi Soro choon!

D, 28.6.2006 18:33:
ANTEEX?!

Miten mä saan mun windows xp:n sammumaan "shut down" nappulasta.
Se ei sammu sieltä kovin useasti, kun ilmeisesti jotkut ohjelmat jäävät
taustalle bugittaa tms. Onks tos jotain sulkukoodia, jolla se sammuttais
itsensä ns. väkisin? En vaan nyt osaa. :(


Sul on varmaan jotain basaa koneel, jos ei sammu... Paina virtanappulaa pohjas 5 sekkaa ni pitäis sammuu.
kml

Posts: 1,142

#6443 • • kml Keyhole Markup Language

D, 28.6.2006 18:33:
ANTEEX?!

Miten mä saan mun windows xp:n sammumaan "shut down" nappulasta.
Se ei sammu sieltä kovin useasti, kun ilmeisesti jotkut ohjelmat jäävät
taustalle bugittaa tms. Onks tos jotain sulkukoodia, jolla se sammuttais
itsensä ns. väkisin? En vaan nyt osaa. :(



Itellä "Progress Quest"-niminen progu estää kans sulkemisen, se pitää itse sulkea ettei tallennus korruptoidu..

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

:D

Posts: 3,707

#6444 • • :D

kumimuumi
Itellä "Progress Quest"-niminen progu estää kans sulkemisen, se pitää itse
sulkea ettei tallennus korruptoidu..



Nojoo mul on jotain selainohjelmat jotka estää ja winamp useasti estää
sammumisen jne.
yoni k

Posts: 667

#6445 • • Edited yoni k disko
Öärr. Voiko äänikortti olla rikki miksausten nauhotusten takia, kun ei kuulu luurien avulla eikä läppärin pikkukajareista kuin iha pieni ääni ? o_O
Äänikortti pashana ?
(Winukan ja äänikortin equt + äänet täysillä)
m1kk3

Posts: 5,560

#6446 • • Edited m1kk3 no-life
Saakohan Suomessa nukkua autossa humalassa ? Muistelisin että joissain Jenkkilän maissa toi on kiellettyä ja siitä voi saada rangaistuksen, vaikka et olis ajanu metriäkään. *täh*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

toma

Posts: 2,009

#6447 • • toma Tototoototo

mikke, 28.6.2006 22:52:
Saakohan Suomessa nukkua autossa humalassa ? Muistelisinn että jossain Jenkkilän maissa toi on kiellettyä ja siitä voi saada rangaistuksen, vaikka et olis ajanu metriäkään. *täh*


Muistelisin kuulleeni, että kuljettajan paikalla ei ainakaan avaimet lukossa saa olla jos on alkoholia veressä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

domi

Posts: 7,069

#6448 • • Edited domi Työn sankari.

mikke, 28.6.2006 22:52:
Saakohan Suomessa nukkua autossa humalassa ? Muistelisinn että jossain Jenkkilän maissa toi on kiellettyä ja siitä voi saada rangaistuksen, vaikka et olis ajanu metriäkään. *täh*


Tää on monesti kysytty juttu, ja ainakin täälläpäin yksiselitteinen vastaus on että: saa
(en tiedä siis lain virallista muotoa, mutta lainoppineet noin väittävät niin....*vink*)
Jago

Posts: 4,039

#6449 • • Jago un-trained monkee
oftopic.. en kysy tyhmiä vaan sanon tyhmiä*nauru*

jotenkin mielenkiintoinen tää klubbari kun täällä on selkeesti omat juttunsa ja käyttäytymissääntönsä.

en oo aikasemmin tajunnu niitä, mutta nyt alan vähitellen ymmärtää mitä ja miksi..
ehkä mäkin opin vähitellen tässä käyttäytymään...

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Amuck

Posts: 2,396

#6450 • • Amuck dub-i-dub

Jago, 28.6.2006 22:55:
jotenkin mielenkiintoinen tää klubbari kun täällä on selkeesti omat juttunsa ja käyttäytymissääntönsä.


Mitäköhän tarkoitat tuolla?
Itse en juurikaan muilla foorumeilla/"yhteisösaiteilla" hillu, eli en tiedä miten asiat muualla.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Jago

Posts: 4,039

#6451 • • Jago un-trained monkee

Amokk, 29.6.2006 12:11:
---
Jago, 28.6.2006 22:55:
jotenkin mielenkiintoinen tää klubbari kun täällä on selkeesti omat juttunsa ja käyttäytymissääntönsä.

---

Mitäköhän tarkoitat tuolla?
Itse en juurikaan muilla foorumeilla/"yhteisösaiteilla" hillu, eli en tiedä miten asiat muualla.


öh... en osaa selittäää... mähän sanoin että sanon tyhmiä*nauru*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

andi--

Posts: 1,381

#6452 • • andi-- lunttu

yoni-, 28.6.2006 22:37:
Öärr. Voiko äänikortti olla rikki miksausten nauhotusten takia, kun ei kuulu luurien avulla eikä läppärin pikkukajareista kuin iha pieni ääni ? o_O
Äänikortti pashana ?
(Winukan ja äänikortin equt + äänet täysillä)



Ettet olis tökänny luureja/kaiuttimia line-in -reikään tms? Itelle ainaki joskus käyny tolleen *nauru*

--
- RAAH -

MiMoSa

Posts: 1,664

#6454 • • MiMoSa
Mitä tarkoittaa jos ihminen on alentuneesti syyntakeeton?*ding* Kaikki muutkin "oikeustermit" on mulla pikkusen hakusessa.. Täyttä ymmärrystä vailla, syyntakeeton jne.. *hmph* Mitäs muita niitä sit vielä olikaan?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

pirpeli

Posts: 5,533

#6455 • • pirpeli

MiMoSa, 30.6.2006 09:38:
Mitä tarkoittaa jos ihminen on alentuneesti syyntakeeton?*ding* Kaikki muutkin "oikeustermit" on mulla pikkusen hakusessa.. Täyttä ymmärrystä vailla, syyntakeeton jne.. *hmph* Mitäs muita niitä sit vielä olikaan?



Nää tarkoittaa sitä, että rikos on tehty ns. "järkeä vaikka", mielenterveyshäiriössä, lääkkeiden vaikutuksen alaisena tms. Ne on tavallaan lieventäviä asianhaaroja, ihme sinänsä.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

MiMoSa

Posts: 1,664

#6456 • • MiMoSa

pirpeli, 30.6.2006 10:26:
---
MiMoSa, 30.6.2006 09:38:
Mitä tarkoittaa jos ihminen on alentuneesti syyntakeeton?*ding* Kaikki muutkin "oikeustermit" on mulla pikkusen hakusessa.. Täyttä ymmärrystä vailla, syyntakeeton jne.. *hmph* Mitäs muita niitä sit vielä olikaan?

---


Nää tarkoittaa sitä, että rikos on tehty ns. "järkeä vaikka", mielenterveyshäiriössä, lääkkeiden vaikutuksen alaisena tms. Ne on tavallaan lieventäviä asianhaaroja, ihme sinänsä.


Ai tarkottaako noi kaikki sitä? Mitä eroa niillä sit on keskenään?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

pirpeli

Posts: 5,533

#6457 • • Edited pirpeli

MiMoSa, 30.6.2006 10:56:
Ai tarkottaako noi kaikki sitä? Mitä eroa niillä sit on keskenään?



(http://fi.wikipedia.org/wiki/Tahallisuus, http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomen_laki)

Täyttä ymmärrystä vailla->rikos on tehty tilassa, jossa tekijällä ei ole tietoa omasta teostaan

Alentuneesti syyntakeeton-> hetkellinen mielijohde, hetkellisesti "poissa raiteilta"

Sitä en nyt just osaa kertoa, että mitä eroa on syyntakeettomalla ja alentuneesti syyntakeettomalla. Otan selvää :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

mastream

Posts: 549

#6458 • • mastream

pirpeli, 30.6.2006 11:14:

(http://fi.wikipedia.org/wiki/Tahallisuus, http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomen_laki)

Täyttä ymmärrystä vailla->tekijä on tehnyt rikoksen esim. kovien huumeiden, lääkkeiden tai psyykkisen sairauden alaisena



Lukiko tuossa jossain, että kovien huumeiden vaikutuksen alaisena tehty rikos on tehty täyttä ymmärrystä vailla? Eikö tässä ole sama juttu kuin alkoholin kanssa, eli on täysin vastuussa tekemästään rikoksesta?
pirpeli

Posts: 5,533

#6459 • • Edited pirpeli

Jiimo, 30.6.2006 12:44:
Lukiko tuossa jossain, että kovien huumeiden vaikutuksen alaisena tehty rikos on tehty täyttä ymmärrystä vailla? Eikö tässä ole sama juttu kuin alkoholin kanssa, eli on täysin vastuussa tekemästään rikoksesta?



Taidat olla oikeassa. Minä korjaan tuon kohdan koskemaan ainoastaan psyykkisiä sairauksia. Enkä tosiaankaan ole lakitekstien asiantuntija, joten saa vapaasti korjata.

Ja jos tilanne on se, että kysymys oikeasti vaikuttaa jonkun ihmisen elämään, eikä ole siis vain itse pähkäilty(toki siinäkin tapauksessa tärkeä), kannattaa laittaa kysymys tänne:

Kysymykset/palaute: [email protected]

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

bubbelgum

Posts: 2,477

#6460 • • bubbelgum ~sylikissa~
Miten tissit teipataan? *ding*

Siis, kun kaikki maailman hollywoodtähdet sun muut starat ja missit teippaa tissinsä niin että voi pitää jotain paljastavia asuja ilman rintsikoita, ja niin ettei tissit siltikään roiku... (Näin olen siis jostain roskalehdistä lukenut.)

Niin miten se muka tehdään? Mitä teippiä käytetään? Miten se muka laitetaan paikoilleen niin et se oikeesti tukee/toimii? Ja eikö se satu ihan vitusti sit ku ne teipit revitään veke? *ding*

--
Hullu ku pullosta tullu.