Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,490,315 views

Amma

Posts: 2,383

#6221 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Onko olemassa tilastoa siitä, montako kertaa vuodessa hääpari tai puolet siitä päätyvätkin H-hetkellä vastaamaan "tahdotko"-kysymykseen negatiivisesti?

Mistä juontaa juurensa termi "H-hetki"?

--
*etsiskel*

Epailija

Posts: 5,636

#6222 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Amma, 2.6.2006 22:20:
Mistä juontaa juurensa termi "H-hetki"?



Hädän hetki.








What?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

twistedsushi

Posts: 211

#6224 • • twistedsushi Nihil declaro
Mun on pitäny aiemmin tätä kysyä mut en o koskaan muistanu. Mä kuuntelin tällasia todella todella ihania biisejä ja suorastaan rakastuin tollaseen nopeatempoiseen "chilliin" musaan, näit on kiva kuunnella vaik kotona silloin ku ei tee juurikaan mitään.
Eli kysyisin et mitä tyyppiä tällaset biitit edustaa? eli jos vaik lähtisin tällasta musaa etsimään ni osaisin edes etsiä oikeaa musatyyppiä.. *ding*
Kiitos etukäteen jos joku viittii/jaksaa kertoa et mitä tää tällanen musa oikein on *hymy*

Tässä muutama esimerkki:

B.U.Z.Z. feat. Ron Ayers - Everybody Loves The Sunshine

Nuyorican Soul - I Am The Black Gold Of The Sun (4 Hero Mix)

--
Itse valitset puolesi.

mekaanikko

Posts: 1,176

#6225 • • mekaanikko don selecta

twistedsushi, 2.6.2006 22:53:
Mun on pitäny aiemmin tätä kysyä mut en o koskaan muistanu. Mä kuuntelin tällasia todella todella ihania biisejä ja suorastaan rakastuin tollaseen nopeatempoiseen "chilliin" musaan, näit on kiva kuunnella vaik kotona silloin ku ei tee juurikaan mitään.
Eli kysyisin et mitä tyyppiä tällaset biitit edustaa? eli jos vaik lähtisin tällasta musaa etsimään ni osaisin edes etsiä oikeaa musatyyppiä.. *ding*
Kiitos etukäteen jos joku viittii/jaksaa kertoa et mitä tää tällanen musa oikein on *hymy*

Tässä muutama esimerkki:

B.U.Z.Z. feat. Ron Ayers - Everybody Loves The Sunshine

Nuyorican Soul - I Am The Black Gold Of The Sun (4 Hero Mix)



Ensinmainittu biisi ei ole tuttu (orkkis ei Roy Ayersin Everybody Loves the Sunshine toki on), mutta toi Nuyorican Soulin biisistä tehty remiksi on ns. atmosfääristä drum&bassia eli atmoa.

Näitä "chillimpiä" genrejä on vaikka kuinka, eikä niiden luettelu ole ehkä täysin tarkoituksenmukaista. Molemmille mainitsemillesi biiseille on yhteistä se, että ne ovat vanhoista soul/jazz-fuusiobiiseistä tehtyjä uusintaversioita (Nuyorican Soulin biisi on siis brittisoulin klassikkobändin, Rotary Connectionin - jonka laulajana vaikutti eräskin neiti Minnie Riperton joka tunnetaan mm. mahtavasta Les Fleur -biisistään - biisi alunperin). Tältä pohjalta voisi suositella vaikka seuraavia levyjä:

- Nuyorican Soul: Nuyorican Soul. Levy, josta on lohkaistu sinkuksi tuo I Am the Black Gold of the Sun; Masters at Workin (Kenny "Dope" Gonzales ja "Little" Louie Vega) tuottama hieno latinohouselevy, joka pääosin koostuu vanhojen soul/jazz/latin-klassikoiden uudelleenlämmittelyistä.
- 4 Hero: Two Pages. 4Heron ehkä paras albumi, kaunista ja tunnelmallista drum&bass-saundia. Muutkaan 4 Heron levyt eivät ole hassumpia, mutta tämä on oma suosikkini.
- Omni Trio: Even Angels Cast Shadows. Samaa saundia kuin tuo 4 Heron klassikkoalbumi.
- Buddha Bar -kokoelmat. Laadukkaimpia "chill out" -kokoelmia joita maa päällään kantaa. Yleensä chillikokoelmat sisältävät yhdentekevää skeidaa, mutta Buddha Barin kokkareille on onnistuttu koostamaan upeaa musiikkia laajalla skaalalla. Läpikulkevana teemana on maailmanmusiikkiviba.
- Verve Remixed -kokoelmat. Verve-levy-yhtiön klassikkobiiseistä (jazz/soul/lattari) työstettyjä uusia remiksejä, hyvinkin samaa maailmaa kuin mainitsemasi remiksit.
- Thievery Corporation: Sounds from the Thievery Hi-Fi. Muutkin Thievery Corporationin levyt ovat hyviä, mutta tämä on se paras. Upea downtempoalbumi joka yhdistelee eri vaikuttteita hienosti rennoksi ja sielukkaaksi kokonaisuudeksi.
- DJ Shadow: Endtroducing... Tämä on todellinen klassikko, yksi 1990-luvun tärkeimmistä levyistä joka kuuluu joka kodin levyhyllyyn. Ei varmasti ole chillout-DJ:tä jonka kokoelmista tätä ei löytyisi. Diippiä instrumentaalihiphoppia, levy joka oli aikaansa edellä lähemmäs 10 vuotta.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

aleksisi

Posts: 282

#6226 • • aleksisi
Paljonko on VR:n vuotuinen sähkölasku?

--
siellä missä jatkot..

twistedsushi

Posts: 211

#6227 • • twistedsushi Nihil declaro

mekaanikko, 3.6.2006 04:19:

twistedsushi, 2.6.2006 22:53:

---




Kiitos kiitos oikein paljon *hihu* Mut mistäköhän mä näitä levyjä löytäisin, ku ei täält kvlan pikku kylästä noita levyjä ainakaan löydy. Oisko jotain netti mestaa tai sit joku muu liike mistä vois löytää?

Varmaan hesan reissu edessä *hih*

--
Itse valitset puolesi.

Hitchhiker

Posts: 1,754

#6228 • • Edited Hitchhiker

mayah, 3.6.2006 08:32:
---
aleksisi, 3.6.2006 05:01:
Paljonko on VR:n vuotuinen sähkölasku?
---
Oon muuten miettiny ihan samaa junassa istuessani.
"Haluatteko laskun kuukauden vai kolmen kuukauden välein?" :)



Lueskelin justiinsa tämän seurauksena VR:n 2004 vuosikatsauksen, siellä ei suoranaisesti puhuttu käytetyn sähkön kustannuksista. Kustannukset käytöstä ja huollosta olivat yhteensä 96,4 miljoonaa euroa http://www.rhk.fi/2004/RHK_VSK_2004_fin.pdf tossa linkki jos vaikka joku tarkkasilmäinen löytäisi sieltä suoran informaation *hymy*

edit:
Nyt löytys käytetyn sähkön määrä joka on 563GWh. Ympäristöraportissa hieman enemmän infoa (ei edelleenkään kustannuksia), raportti on vuodelta 2003
http://www.vr.fi/yhtyma/vuosikertomus/ymp_rapo03.pdf
mekaanikko

Posts: 1,176

#6229 • • mekaanikko don selecta

twistedsushi, 3.6.2006 08:51:
Kiitos kiitos oikein paljon *hihu* Mut mistäköhän mä näitä levyjä löytäisin, ku ei täält kvlan pikku kylästä noita levyjä ainakaan löydy. Oisko jotain netti mestaa tai sit joku muu liike mistä vois löytää?



Nää listaamani levyt on sen verran "isoja" julkaisuja, että ne kyllä löytyy Helsingissä ainakin isommista levykaupoista ihan hyvin, ei tarvitse mennä siis välttämättä Lifesaverin tai Street Beatin kaltaisiin erikoisliikkeisiin (toki näiden pikkukauppojen toimintaa on aina suositeltavaa tukea). cdon.comista näytti kans löytyvän melkein kaikki noi mainitsemani levyt myöskin jos netistä haluaa tilata.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

coolcat82

Posts: 771

#6230 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

Miksan, 30.5.2006 20:07:
---
coolcat82, 30.5.2006 16:32:
Mitäköhän tarkotusta varten on kehitetty rakotulkki??? Ja mistä moinen nimi *ding*

---

Rakotulkeilla mitataan pieniä rakoja (niinku nimestä voi päätellä).

Stah11095.jpg



Kiitos tiedosta, tiesin kyllä miltä ko. esine näyttää. Ja jotenki se rakojen mittailu liitty kai venttiileihin *vink*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

kml

Posts: 1,142

#6231 • • kml Keyhole Markup Language
Mikä on 'Lajitteleva viratussytomeri' ?

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Bio

Posts: 4,429

#6232 • • Bio The Bullies / Pinky

kumimuumi, 5.6.2006 10:02:
Mikä on 'Lajitteleva viratussytomeri' ?



Tarkoitatko lajittelevaa virtaussytometriä?

Ainakin virtaussytometreja käytetään labrassa eri analyysien tekoon mm. verestä.
Sitä en tiä mikä toi "lajitteleva" tossa tarkoittaa.. ehkä se vaan lajittelee näytteet tai lajittelee eri analyysit.. ihan arvaus.
kml

Posts: 1,142

#6233 • • kml Keyhole Markup Language

Bio, 5.6.2006 10:10:
Tarkoitatko lajittelevaa virtaussytometriä?

Ainakin virtaussytometreja käytetään labrassa eri analyysien tekoon mm. verestä.
Sitä en tiä mikä toi "lajitteleva" tossa tarkoittaa.. ehkä se vaan lajittelee näytteet tai lajittelee eri analyysit.. ihan arvaus.



Joo siis tarkotus oli kirjottaa virtaussytomeri, ja toikin on luultavasti typotettu että kuuluis olla siis sytometri *nauru*. Mut joo, ehkäpä noin *hih*. Kauheen vaikeita sanoja.

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Avatar
#6234 • • Annakins Guest
Mulla on ongelma: en voi sietää toisten ihmisten hiuksia. Nyt mun (muutenkin sangen idiootilla) kämppiksellä tuntuu olevan joku v*tun hiustenlähtöaika, jonka seurauksena esim. kylppäri on jatkuvasti mustien, lyhyiden hiuksien saastuttama. Miten a) kerron ko. puupäälle, että en pidä siitä, että hänen hiuksiaan on ympäri kämppää tai b) saan aikaiseksi tilanteen, jossa hiuksia ei ole ympäriinsä (muuten kuin hiipimällä huoneeseensa yöllä ja ajamalla tukan pois)?

Oletan, että hiusäklötykseni johtuu siitä, että omia, vaaleita hiuksiani ei näy koskaan missään.
hallucinogen

Posts: 8,190

#6235 • • Edited hallucinogen Edain

Annakins, 5.6.2006 13:05:
Miten a) kerron ko. puupäälle, että en pidä siitä, että hänen hiuksiaan on ympäri kämppää tai b) saan aikaiseksi tilanteen, jossa hiuksia ei ole ympäriinsä (muuten kuin hiipimällä huoneeseensa yöllä ja ajamalla tukan pois)?

Oletan, että hiusäklötykseni johtuu siitä, että omia, vaaleita hiuksiani ei näy koskaan missään.


Eiköhän se ihan sanomalla onnistu et koittaa vähän siivota omia karvojaan tai sit ostat sille uimalakin =) Tai osta sille harja et voi vähän harjailla irtonaisia kutrejaan :P

tai sitten ostat:

"Viviscal puriste
Ohuet hiukset, harvenevat hiukset vai ei hiuksia ollenkaan? Joku meistä on saanut kaljuuntumistaipumuksen perintönä, toiselta hiukset lähtevät hormonaalisista syistä, kolmas on käsitellyt kiharansa kehnoon kuntoon. Mutta lähes kaikki voivat saada avun Viviscal-hoitosarjasta. Se pysäyttää tutkitusti hiustenlähtöä ja auttaa kasvattamaan uusia elinvoimaisia hiuksia. MIEHILLE JA NAISILLE:"

1xViviscal puriste 60 tablettia. 49.20
http://www.luontaisporssi.fi/

--
pikku-*possu*

remotion

Posts: 5,283

#6236 • • remotion nostatus guru

Annakins, 5.6.2006 13:05:
Mulla on ongelma: en voi sietää toisten ihmisten hiuksia. Nyt mun (muutenkin sangen idiootilla) kämppiksellä tuntuu olevan joku v*tun hiustenlähtöaika, jonka seurauksena esim. kylppäri on jatkuvasti mustien, lyhyiden hiuksien saastuttama. Miten a) kerron ko. puupäälle, että en pidä siitä, että hänen hiuksiaan on ympäri kämppää tai b) saan aikaiseksi tilanteen, jossa hiuksia ei ole ympäriinsä (muuten kuin hiipimällä huoneeseensa yöllä ja ajamalla tukan pois)?

Oletan, että hiusäklötykseni johtuu siitä, että omia, vaaleita hiuksiani ei näy koskaan missään.




hanki häiriintyneisyyteesi lääkkeet tai opettele olee hieman sietokykyisempi ihminen.
Foxmagon

Posts: 1,329

#6237 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
OT, mut mä voin tulla kylvämään hiuksiani niitä haluaville, metrihintaan!

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Verano

Posts: 4,649

#6238 • • Verano Merituuli

Foxmagon, 5.6.2006 13:43:
OT, mut mä voin tulla kylvämään hiuksiani niitä haluaville, metrihintaan!



OT part 2. Vinkkinä muillekin runsashiuksisille, joilla sattuu maton pinta olemaan polypropeenia. (Esim Ikean ihanat matot...) Sen hiuskuorrutuksen saa näppärästi juuriharjalla pois *joo*
Avatar
#6239 • • Annakins Guest

Remotion, 5.6.2006 13:27:
---
Annakins, 5.6.2006 13:05:
Mulla on ongelma: en voi sietää toisten ihmisten hiuksia. Nyt mun (muutenkin sangen idiootilla) kämppiksellä tuntuu olevan joku v*tun hiustenlähtöaika, jonka seurauksena esim. kylppäri on jatkuvasti mustien, lyhyiden hiuksien saastuttama. Miten a) kerron ko. puupäälle, että en pidä siitä, että hänen hiuksiaan on ympäri kämppää tai b) saan aikaiseksi tilanteen, jossa hiuksia ei ole ympäriinsä (muuten kuin hiipimällä huoneeseensa yöllä ja ajamalla tukan pois)?

Oletan, että hiusäklötykseni johtuu siitä, että omia, vaaleita hiuksiani ei näy koskaan missään.

---



hanki häiriintyneisyyteesi lääkkeet tai opettele olee hieman sietokykyisempi ihminen.



Koit tärkeäksi jakaa mielipiteesi kanssani ja kiitos siitä. Valitettavasti en voi sille mitään, että en pidä toisten hiuksista ja mielestäni on vähintäänkiin huonoa käytöstä olla siivoamatta omia sotkujaan yhteisestä kylpyhuoneesta. En minäkään jätä säärikarvojani lojumaan ympäri ammetta tai puuterinmuruja altaan reunoille.
Avatar
#6240 • • Annakins Guest

Verano, 5.6.2006 14:27:
---
Foxmagon, 5.6.2006 13:43:
OT, mut mä voin tulla kylvämään hiuksiani niitä haluaville, metrihintaan!

---


OT part 2. Vinkkinä muillekin runsashiuksisille, joilla sattuu maton pinta olemaan polypropeenia. (Esim Ikean ihanat matot...) Sen hiuskuorrutuksen saa näppärästi juuriharjalla pois *joo*



Tai imuroimalla maton niin, että imurin suulakkeessa on ne karvat ulkona (eli siis lattia"asetus" tms).