Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,462,314 views

oooo

Posts: 1,249

#5421 • • oooo

mekaanikko, 26.1.2006 22:26:
---
satumetsä, 26.1.2006 20:29:
Siis onhan sossullakin lain mukaan fiksatut rahamäärät. Perusosa, joka kattaa myös 7% asumismenoista. Ja sen lisäksi ns. harkinnanvarainen toimeentulotuki ja myös ehkäisevä toimeentulotuki. jne.. *iloinen* vai ymmärsinköhän oikein mitä tarkotit..?

---


Niin siis olet aivan oikeassa sinänsä, mutta tarkoitin lähinnä, että sossu ei toimi sillä tavoin mekaanisesti, että jos tulot ovat alle X niin saat Y euroa jos asut kuntaryhmässä A (kuten Kela aika pitkälle toimii), vaan toi toimeentulotuen perusosa on vain tietty laskennallinen perustaso ja toimeentulotuen määrä käytännössä perustuu tulojen ja menojen suhteeseen (Kelalla menot eivät useimmissa etuuksissa vaikuta suoraan tukiin tai ainakin niissä on selkeät kattorajat) ja siinä on aika paljon harkintavaltaa viranomaisilla että mitä lasketaan tuloiksi ja mitä menoiksi.



Niin aivan... Joo kyllä se on välillä varmaan aikamoista peliä noiden tulojen ja menojen määrittelyjen kanssa.
Twist

Posts: 925

#5422 • • Edited Twist Team Kemuttajat

mekaanikko, 26.1.2006 22:32:
---


Mikäs sun ratkaisusi työttömyysturvan korvikkeeksi on? Katsellaan kun työttömät jäätyvät pakkasella hengiltä kun ei ole varaa asuntoon tai kuolevat nälkään?


Okei Ilmaisin itseäni huonosti. Kysymys on siitä , että elämäntapatyöttömät saavat enemmän rahaa kuin opiskelijat! Minkä takia kelkkaa ei käännetä toisinpäin ? Voisi kannustaa joitakin jopa lähtemään opiskelmaan
---

Opiskelijat ovat kuitenkin tulevaisuuden suurimpia veronmaksajia!
---


Kuka on ja kuka ei, on meillä aika paljon akateemisia työttömiäkin. Pitäisikö opintotuki ottaa pois niiltä, jotka opiskelevat aloilla joilla työllistyminen on epävarmaa?
[/quote]
Joo, tietenkin on akateemisia työttömiä , mutta kuitenkin korkeakoulutetut ovat suurimpia veronmaksajia.
Twist

Posts: 925

#5423 • • Edited Twist Team Kemuttajat

Twist, 26.1.2006 22:45:
---
mekaanikko, 26.1.2006 22:32:
---


Mikäs sun ratkaisusi työttömyysturvan korvikkeeksi on? Katsellaan kun työttömät jäätyvät pakkasella hengiltä kun ei ole varaa asuntoon tai kuolevat nälkään?

---


Okei Ilmaisin itseäni huonosti. Kysymys on siitä , että elämäntapatyöttömät saavat enemmän rahaa kuin opiskelijat! Minkä takia kelkkaa ei käännetä toisinpäin ? Voisi kannustaa joitakin jopa lähtemään opiskelmaan
---

Opiskelijat ovat kuitenkin tulevaisuuden suurimpia veronmaksajia!
---



Kuka on ja kuka ei, on meillä aika paljon akateemisia työttömiäkin. Pitäisikö opintotuki ottaa pois niiltä, jotka opiskelevat aloilla joilla työllistyminen on epävarmaa?

---

Joo, tietenkin on akateemisia työttömiä , mutta kuitenkin korkeakoulutetut ovat suurimpia veronmaksajia.




Vittu ... en osaa quatee... vois opetella .. *hihu*
Epailija

Posts: 5,636

#5424 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Twist, 26.1.2006 22:25:
En ole syyttänyt valtiota mistään.



Et, mutta tunnuit nillittävän siitä, ettei opintotuesta plus sallitusta palkasta jää paljon käteen yksiön vuokran jälkeen. Semmoinen taas on ihan turhaa, koska se yksiö on kuitenkin valinta. Solussa (oli se sitten HOASin tai ei) jäisi enemmän rahaa käteen, puhumattakaan sitten siitä, etteikö sillä 500:llakin voisi elää.


Ahneutta? Jos on resulsseja ja halua tehdä töitä , niin mielestäni siihen pitäisi kannustaa, eikä asettaa mitään rajoja. Valitukseni kohteena on o se , että tekemällä ei mitään saat katon pään päälle ja viellä hieman käyttörahaa ! Opiskelijat ovat kuitenkin tulevaisuuden suurimpia veronmaksajia!



No eihän valtio työnteolle mitään rajoja asetakaan. Valtio ei vain koe tarpeelliseksi antaa ilmaista rahaa niille, jotka eivät sitä tarvitse ja se on ihan järkevää - etenkin kun ottaa huomioon sen, että työnteko haittaa usein opintoja ja johtaa näiden "tulevaisuuden suurimpien veronmaksajien" valmistumisen viivästymiseen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Twist

Posts: 925

#5425 • • Twist Team Kemuttajat

Epailija, 26.1.2006 23:07:
---
Twist, 26.1.2006 22:25:
En ole syyttänyt valtiota mistään.

---

Et, mutta tunnuit nillittävän siitä, ettei opintotuesta plus sallitusta palkasta jää paljon käteen yksiön vuokran jälkeen. Semmoinen taas on ihan turhaa, koska se yksiö on kuitenkin valinta. Solussa (oli se sitten HOASin tai ei) jäisi enemmän rahaa käteen, puhumattakaan sitten siitä, etteikö sillä 500:llakin voisi elää.

---



Valinnoistahan se on kiinni ja ei minulla nyt mitään kummempaa valitettavaa ole; ihan hyvin toimeen tulen. Välillä se tuntuu vaan niin epäoikeudenmukaiselta.
innae

Posts: 1,377

#5426 • • innae PaskaJätkä
Mikä muotivillitys tms. tyttölapsille on tullut, kun käytetään tuollaisia aluspaita-korsetti-nönnönnöötä pelkästään.
Ei mitään hlö-kohtaista kenellekkään, mutta mielestäni se nyt on vähän hyvän maun rajoilla.

--
PaskaJätkä

elektraline

Posts: 7

#5427 • • elektraline
Osaisko joku auttaa, kun mun hihnavetoisesta levysoittimesta (Technincs SL-J110D) on irronut kuminauha paikaltaan. Ei ole käsittääkseni venyny, ja nyt pitäis asennella paikalleen se. Onko mahdollista tehdä se itse? Miten asennan hihnan takaisin? Käsittääkseni moottorin keskelle pitäis ainakin asentaa jossain vaiheessa...vai? *ding*
ezzy

Posts: 8,060

#5428 • • Edited ezzy Droid-pappa

innae, 27.1.2006 05:50:
Mikä muotivillitys tms. tyttölapsille on tullut, kun käytetään tuollaisia aluspaita-korsetti-nönnönnöötä pelkästään.
Ei mitään hlö-kohtaista kenellekkään, mutta mielestäni se nyt on vähän hyvän maun rajoilla.



Kun henkkamaukka määrää, että moinen pitää olla päällä, niin se on menoa sit...


...vaikka olisit 12v
Avatar
#5429 • • Edited ALIEN Guest

Itis, 17.1.2006 11:05:
---

-snip-
wiwi>
Miksei muuten koskaan puhuta naisrentuista?
-snip-

---


Kuulostaa liian miehekkäältä... olis varmasti parempikin nimitys, ei vaan tule mieleen *hymy*




ah.. roskia ne ovat. Tai rosvoja.
jansq

Posts: 197

#5430 • • jansq Team Emmätajuu
Paljonko painaa keskimäärin yksi vinyylilevy? Siis ihan tavallinen maxi-sinkku esim. pahvikoteloineen päivineen?

--
loud music is good for you

Karski

Posts: 6,049

#5431 • • Karski Pomon kätyri

jansq, 30.1.2006 12:53:
Paljonko painaa keskimäärin yksi vinyylilevy? Siis ihan tavallinen maxi-sinkku esim. pahvikoteloineen päivineen?



~200 g AFAIK

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Foxmagon

Posts: 1,329

#5432 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Haluisko joku mitenkään kertoa mulle, että mihin helevettiin kaikki pinnit katoaa? *grr* Vaikka tietää että levittelee niitä pitkin poikin asuntoa aina välillä, mut ei niitä kyllä siivotessa enää sieltä löydä. Joku prkeleen pinnimörkö käy näemmä kyläilemässä. Sama juttu ponnareiden kanssa.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

pirpeli

Posts: 5,533

#5433 • • Edited pirpeli

Foxmagon, 2.2.2006 10:40:
Haluisko joku mitenkään kertoa mulle, että mihin helevettiin kaikki pinnit katoaa? *grr* Vaikka tietää että levittelee niitä pitkin poikin asuntoa aina välillä, mut ei niitä kyllä siivotessa enää sieltä löydä. Joku prkeleen pinnimörkö käy näemmä kyläilemässä. Sama juttu ponnareiden kanssa.



Pinnit katoaa ystävien koteihin. Sänkyyn, lattialankkujen väliin, sohvalle :D Täältä minunkin luota löytyy melkein viikottain pinnejä, ja omassa päässä ne ei oo kyl ollu. Ponnareille kyl sitte onkin joku ponnarivaras olemassa, koska ne ei mahdu lattialankkujen väliin. Ellei oo iso rako.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

lohikarme

Posts: 1,730

#5434 • • lohikarme RitariVittupää
Miksi Nordea pankin on niin helvetin vaikea noudattaa tehtyä sopimusta joustoluotossa? nimim. Viimesestä 3 kuukaudesta 2 sopimuksen mukaan maksuvapaata, mutta silti olen maksanut 5 lyhennystä kyseisenä aikana...SUORAVELOTUKSENA.

Palautuksessa sit menee aikaa... olis vaan kiva maksaa muitakin laskuja *grr*

--
Qualis artifex pereo

Foxmagon

Posts: 1,329

#5435 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

pirpeli
Pinnit katoaa ystävien koteihin. Sänkyyn, lattialankkujen väliin, sohvalle :D Täältä minunkin luota löytyy melkein viikottain pinnejä, ja omassa päässä ne ei oo kyl ollu. Ponnareille kyl sitte onkin joku ponnarivaras olemassa, koska ne ei mahdu lattialankkujen väliin. Ellei oo iso rako.



Ähkunpöhkyn, en oo koskaan sängystä löytäny, en tosin sohvastakaan eikä oo lattialankkuja. Oiskohan kissa syyllinen jossain määrin? Tuntuu ihan että niitä katoaa sieltä pienestä laatikostakin itsestään *tirsk*

Eikunymmääsenkeksin. MIEHEKE! Se ei kuitenkaan tiedä mitä ne on niin luulee roskiksi. *hmph* Pitänee piiskata välillä niin pysynee ruodussa.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Foxmagon

Posts: 1,329

#5436 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

lohikarme, 2.2.2006 10:45:
Miksi Nordea pankin on niin helvetin vaikea noudattaa tehtyä sopimusta joustoluotossa? nimim. Viimesestä 3 kuukaudesta 2 sopimuksen mukaan maksuvapaata, mutta silti olen maksanut 5 lyhennystä kyseisenä aikana...SUORAVELOTUKSENA.

Palautuksessa sit menee aikaa... olis vaan kiva maksaa muitakin laskuja *grr*




Mua ärsyttää sammossa taas se, kun ne nyt päätti että käytetäänpäs sisäänkirjautumisessa turvalukua myös. Mutta, miks ketussa sitä sit pitää käyttää uudestaan kun vahvistaa maksut? Siellä ne joskus kitisi että niiden muovikorttien tekeminen on kallista, mut miks niitä sitten halutaan kuluttaa kahta nopeammin? En vaan tajuu.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

wiwi

Posts: 1,575

#5437 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Foxmagon, 2.2.2006 10:40:
Haluisko joku mitenkään kertoa mulle, että mihin helevettiin kaikki pinnit katoaa? *grr* Vaikka tietää että levittelee niitä pitkin poikin asuntoa aina välillä, mut ei niitä kyllä siivotessa enää sieltä löydä. Joku prkeleen pinnimörkö käy näemmä kyläilemässä. Sama juttu ponnareiden kanssa.



Mä oon vakaasti sitä mieltä, että ne on samassa paikassa parittomien sukkien kanssa. Ja ilmeisesti myös viihtyy kovin hyvin kun ei ole pelkoa jällennäkemisestä*igor*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Foxmagon

Posts: 1,329

#5438 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

wiwi,
Mä oon vakaasti sitä mieltä, että ne on samassa paikassa parittomien sukkien kanssa. Ja ilmeisesti myös viihtyy kovin hyvin kun ei ole pelkoa jällennäkemisestä*igor*



Itse huomasin eilen että kolmena päivänä putkeen on jokaisessa eri sukassa ollut oikean kantapään kohdalla reikä. Hiukan O_o -olo, enkä oikein tiedä mistä ne on tulleet, kun en samoja kenkiäkään käytä päivittäin. Mitä parittomiin tulee, meillä on läjä mustia samannäkösiä sukkia makkarin kaapissa, eikä oikein tiedetä mikä on minkäkin pari. *tirsk* Pesukonekkin tosin tainnut syödä pari sukkaa.. Etsintäkuulutetaan PinniPonnariSukkaMÖRKÖ! Palkkioksi 10euroa ja tölkillinen batteryä.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

asdf

Posts: 3,155

#5439 • • asdf
Mistä pakkomielteet johtuvat? *ding*
Avatar
#5440 • • Peppi Guest

Foxmagon, 2.2.2006 10:40:
Haluisko joku mitenkään kertoa mulle, että mihin helevettiin kaikki pinnit katoaa? *grr*
---
Sama juttu ponnareiden kanssa.


Ja sama juttu sukkien (? - vaikka niitä miljoonat onkin) ja kaikenlaisten asusteiden, esim. korujen, kanssa. Aina hukassa juuri se, jota tarvitsee. Weirdo.