Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,488,061 views

hemuz

Posts: 2,178

#4481 • • hemuz kätevä emäntä

onni3mk, 19.9.2005 15:44:
Onko mannasuurimot käyttökelvottomia eräpäivän jälkeen? Eräpäivä on ollut 7.9.05.



Tos tapaukses epäilen. Töissä tullu testattuu kaiken näköstä ja isommal heitol. (oon siis kaupassa töissä ja syön päivittäin vanhaa ruokaa)
efo

Posts: 1,908

#4482 • • efo Laserpoint

Jone, 19.9.2005 15:23:
Mun seuraava arvaukseni on että lasi ei ole puhdas tai se on jotenkin vaurioitunut, mutta sekin kuullostaa ehkä vähän hakevalta teorialta.


Mä olisin itse tän kannalla koska mulla on itselläni koneella pari vähän vastaavanlaista otosta joita aluksi tipahtelin että wtf mutta kun tarkistin linssin siinä oli pascetta.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

onni3mk

Posts: 3,973

#4483 • • onni3mk Onni on.

hemuz-, 19.9.2005 15:45:
---
onni3mk, 19.9.2005 15:44:
Onko mannasuurimot käyttökelvottomia eräpäivän jälkeen? Eräpäivä on ollut 7.9.05.

---


Tos tapaukses epäilen. Töissä tullu testattuu kaiken näköstä ja isommal heitol. (oon siis kaupassa töissä ja syön päivittäin vanhaa ruokaa)



Ok, syytän sua jos saan ruokamyrkytyksen *vink*

No ei, itekkin aattelin, et kaipa sitä voi syödä, mut varmistin vaan.

--
Onni on.

hemuz

Posts: 2,178

#4484 • • hemuz kätevä emäntä

onni3mk, 19.9.2005 16:18:
---
hemuz-, 19.9.2005 15:45:
---
onni3mk, 19.9.2005 15:44:
Onko mannasuurimot käyttökelvottomia eräpäivän jälkeen? Eräpäivä on ollut 7.9.05.

---
Tos tapaukses epäilen. Töissä tullu testattuu kaiken näköstä ja isommal heitol. (oon siis kaupassa töissä ja syön päivittäin vanhaa ruokaa)
---

Ok, syytän sua jos saan ruokamyrkytyksen *vink*

No ei, itekkin aattelin, et kaipa sitä voi syödä, mut varmistin vaan.



En oo mäkää kuollu tai vastaavaa vielä ja ollu tuol duunis likimain kolme kk.
Jone

Posts: 8,258

#4485 • • Edited Jone Archibald Haddock
Sitten ihan toisenlaiseen kysymysryppääseen:
- Jos havaitsee saaneensa viallisen elämän, niin mihin sen voi palauttaa?
- Vaiko palautuksen yhteydessä vaatia viallisen elämän vaihtoa kunnolliseen tai saako uudesta edes alennusta?
- Saako vuosimallin 1978-kehoon vaihdon yhteydessä mahdollisesti päivitetyn version elämästä? Ajattelin et jos vaihtaisin vaikka vuosimalliin 1988 jos varallisuuteni antaa myöten.
- Jos edellä mainitut toimintamallit eivät käy päinsä, niin haluisko joku vaihtaa omansa mun kanssani? Nyt lähtis ilman välirahaa.
Optik

Posts: 1,691

#4486 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Jone, 19.9.2005 16:58:
Sitten ihan toisenlaiseen kysymysryppääseen:
- Jos havaitsee saaneensa viallisen elämän, niin mihin sen voi palauttaa?
- Vaiko palautuksen yhteydessä vaatia viallisen elämän vaihtoa kunnolliseen tai saako uudesta edes alennusta?
- Saako vuosimallin 1978-kehoon vaihdon yhteydessä mahdollisesti päivitetyn version elämästä? Ajattelin et jos vaihtaisin vaikka vuosimalliin 1988 jos varallisuuteni antaa myöten.
- Jos edellä mainitut toimintamallit eivät käy päinsä, niin haluisko joku vaihtaa omansa mun kanssaan? Nyt lähtis ilman välirahaa.



Sori, pakko tuottaa pettymys. Kaikkiin kysymyksiisi löytämäni vastaukset olivat varustettuna negatiivisella tuloksella. Kyseisillä tuotteilla ei ole takuuta, eikä vaihto- tai palautusoikeutta.

Tuotteiden valmistajat eivät kuulemma ole vastuussa mahdollisista valmistusvioista missään tapauksessa, vaan kyseiset viat jäävät omistajan päänvaivaksi tuotteen loppukäyttöiäksi. Täten tuotteen omistajan tulee vain purra hammasta ja hyväksyä mahdolliset viat perus-designin ulkoisina speksauksen epätarkkuuksina.

Tietenkin on mahdollista korjata ja muokata mahdollisia pahimpia epäkohtia käyttäen hyväksi ns. after-market osia, mutta ne tuppaavat olemaan tavalliselle kuluttajalle niin maan helvetin kalliita.

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Jone

Posts: 8,258

#4487 • • Edited Jone Archibald Haddock

Optik, 19.9.2005 17:18:
Sori, pakko tuottaa pettymys. Kaikkiin kysymyksiisi löytämäni vastaukset olivat varustettuna negatiivisella tuloksella. Kyseisillä tuotteilla ei ole takuuta, eikä vaihto- tai palautusoikeutta.

Tuotteiden valmistajat eivät kuulemma ole vastuussa mahdollisista valmistusvioista missään tapauksessa, vaan kyseiset viat jäävät omistajan päänvaivaksi tuotteen loppukäyttöiäksi. Täten tuotteen omistajan tulee vain purra hammasta ja hyväksyä mahdolliset viat perus-designin ulkoisina speksauksen epätarkkuuksina.

Tietenkin on mahdollista korjata ja muokata mahdollisia pahimpia epäkohtia käyttäen hyväksi ns. after-market osia, mutta ne tuppaavat olemaan tavalliselle kuluttajalle niin maan helvetin kalliita.



Mutta eikö toi nyt oo kaikkien mahdollisten kuluttajasuojalakien vastaista ottaen huomioon senkin, että kyseessä on kuitenkin vähintäänkin merkittävä tuote joka on jokapäiväisesti kaikkien meidän käytössä ja siedettävänä?

Luonnollisesti myönnän että olen itse liikkeellä asiani kanssa hieman jälkijättöisesti (...ja siksi saattaa olla että tuotteen takuuaika on umpeutunut jo viimeistään 80-luvulla) - multa on tosiaan kulunut yli 27 vuotta ennenkuin havaitsin että saamassani elämässä on mitä ilmeisimmin merkittävä valmistusvirhe. Puolustuksekseni mainitsen kuitenkin sen, että ko. elämä on käyttäytynyt kuluttajaa harhaanjohtavalla tavalla ja antanut satunnaisesti jopa vuosien jaksoissa ymmärtää olevansa parempilaatuinen kuin mihin minulla olisi edes varaa. Hieman ahneena miehenä en siis ole jo tämän spekseistä poikkeavuuden havaitessani ryhtynyt aikaisemmin tuotetta palauttamaan vaikka eittämättä tämän perusteella oli jo vakavasti syytä arvella ettei kaikki ole kohdallaan.

Lähiaikoina elämäni huonolaatuisuus ja viallisuus on kuitenkin tullut yhä konkreettisemmaksi - se aiheuttaa jo epätoivottuja neste- ja limavuotojakin kehoni yläosassa. Koen ne äärimmäisen sopimattomiksi ja hankaliksi.

Kertoisitko lisää mainitsemistasi after market-osista? Epäilen vahvasti että ne ovat varallisuuteni ulkopuolella, mutta mikäli niistä olisi apua, niin saattaisin olla valmis yrittämään niiden hankkimista itselleni varkaudella, petoksella tai muulla vääryydellä rangaistuksen uhallakin.
Samu

Posts: 517

#4488 • • Samu Bodhisattva

Jone, 19.9.2005 16:58:
Sitten ihan toisenlaiseen kysymysryppääseen:
- Jos havaitsee saaneensa viallisen elämän, niin mihin sen voi palauttaa?
- Vaiko palautuksen yhteydessä vaatia viallisen elämän vaihtoa kunnolliseen tai saako uudesta edes alennusta?
- Saako vuosimallin 1978-kehoon vaihdon yhteydessä mahdollisesti päivitetyn version elämästä? Ajattelin et jos vaihtaisin vaikka vuosimalliin 1988 jos varallisuuteni antaa myöten.
- Jos edellä mainitut toimintamallit eivät käy päinsä, niin haluisko joku vaihtaa omansa mun kanssaan? Nyt lähtis ilman välirahaa.



- Kierrätyskeskukseen, josta se välitetään vielä vähäosaisemmille.
- Jos olet hindu tai buddhalainen ja jos oot kuitenkin skulannu noin niinku öbaut kunnolla. Toimitusaika vaan saattaa mennä ns. "ehtoopuolelle"
- Suurin osa 197x komponenteista ei istu millään 198x sarjan elämiin. -70 luvun mallit on enempi tai vähempi hätäsesti tehty. Helpommalla pääsee kun vaihtaa koko järjestelmän, jos nykyinen systeemi on mätä. Säästyt yhteensopivuusongelmilta.
- Entäs ilman välilihaa?

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Optik

Posts: 1,691

#4489 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Jone, 19.9.2005 17:42:
---
Optik, 19.9.2005 17:18:



Mutta eikö toi nyt oo kaikkien mahdollisten kuluttajasuojalakien vastaista ottaen huomioon senkin, että kyseessä on kuitenkin vähintäänkin merkittävä tuote joka on jokapäiväisesti kaikkien meidän käytössä ja siedettävänä?



Saamieni tietojen mukaan tässä tapauksessa eivät tämänhetkiset kuluttajansuojalait päde millään tavalla. Valmistajien EULA-sopimuksessa lukee heidän varaavan oikeuden kieltää kaikki sitoumukset ja velvoitteet 18 käyttövuoden jälkeen, ja jo sitäkin aiemmin jos vain on suinkin mahdollista, heti tuotteen valmistusprosessin päätyttyä.


Kertoisitko lisää mainitsemistasi after market-osista? Epäilen vahvasti että ne ovat varallisuuteni ulkopuolella, mutta mikäli niistä olisi apua, niin saattaisin olla valmis yrittämään niiden hankkimista itselleni varkaudella, petoksella tai muulla vääryydellä rangaistuksen uhallakin.



Tottahan toki miestä pitää auttaa ylämäessä *joo*

Tätä kyseistä after-market osien asennusta varten korkeakoulutetaan nykyisin ns. Liha-mekaanikkoja, joista myös plastiikkakirurgi-titteliä käytetään tavallisen kaduntallaajan näkökulmasta.

Kyseiset henkilöt voivat tarkastaa kohteen kunnon ja antaa arvionsa tehtävän remontin kustannuksista.. Nämä kustannukset ovat täysin yksilökohtaisia, joten tarkkaa arviota en voi antaa. Kaikki riippuu siitä, tarvitaanko ainoastaan niinsanottu pintamaalaus, vai tarvitseeko liha-mekaanikon aukaista kuoret vaihtaakseen tai kunnostaakseen huonoiksi havaitsemansa osat.. Perstuntumalla voisin kuitenkin arvioida kustannuksien kohoavan sadoista euroista useisiin tuhansiin.

Huomauttaisin kuitenkin että kyseiset liha-mekaanikot kykenevät ainoastaan korjaamaan rakenteellisia vikoja/puutteellisuuksia. Softwaren ollessa kyseessä hekään eivät voi muuta kuin nostaa kätensä pystyyn, koska heillä ei ole käytettävissään tarpeellisia kehitys-ympäristöjä eikä sourcekoodia ohjelmistopäivityksiin eikä firmware upgreidaukseen. Ihmiskunta on valitettavasti siltä osin speksattu "Proprietary ClosedSource":ksi, johon ei kuolevaisilla ole oikeutta reverse-engineerata... valitettavasti.. *hmph*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Jone

Posts: 8,258

#4490 • • Edited Jone Archibald Haddock

Samu, 19.9.2005 17:46:
- Kierrätyskeskukseen, josta se välitetään vielä vähäosaisemmille.



Epäilen vahvasti ettei se kelpaa ns. vähäosaisemmillekkaan ainakaan tällaisenaan, vaan se tuodaan uuden käyttöönoton jälkeen takaisin bumerangina "paskan möitte"-huutomyrskyn kanssa. Minua ei kuitenkaan liene voida enää pitää vastuullisena tästä jos olen jo hankkinut jostain uuden korvaavan tuotteen itselleni, koska silloin palauttaminen kierrätykseen tuojalle menee hieman haastavaksi?

Samu, 19.9.2005 17:46:
- Jos olet hindu tai buddhalainen ja jos oot kuitenkin skulannu noin niinku öbaut kunnolla. Toimitusaika vaan saattaa mennä ns. "ehtoopuolelle"



Valitettavasti en edusta kumpaakaan mainitsemistasi uskontokunnista - enkä oikein mitään muutakaan muuten kuin nimillisesti. Olen itseasiassa spektikko. Epäilen että tämä henkisyyden puute on myös valmistusvirhe.

Samu, 19.9.2005 17:46:
- Suurin osa 197x komponenteista ei istu millään 198x sarjan elämiin. -70 luvun mallit on enempi tai vähempi hätäsesti tehty. Helpommalla pääsee kun vaihtaa koko järjestelmän, jos nykyinen systeemi on mätä. Säästyt yhteensopivuusongelmilta.



Itseasiassa epäilinkin jotain tällaista, koska oman 78-mallini sulauttaminen 8X-mallisen kanssa päättyi suuriin komplikaatioihin vaikka olin toiveikas mallien yhteensopivuuden suhteen suhteellisen pienen numeraalisen tyyppimerkintäeron johdosta. Viittauksesi 7X-mallien huonoon tuotantolaatuun lienee totisinta totta ja lohtua tullee koittaa etsiä siitä että ne tulevat kuitenkin pääsääntöisesti perkeleen hyvännäköisissä kuorissa. Tässä onkin seuraava epäkohta - kuka nyt vaihtaisi 7X-vuosikertamallin ulkoasun 8X-malliin? En minä ainakaan, siinä sahattais taas silmään kuluttajaa.

Samu, 19.9.2005 17:46:
- Entäs ilman välilihaa?



Ei oo niin nokonuukaa miten deali saadaan kokoon kuhan saadaan. Olisitko mahdollisesti kiinnostunut vaihtamaan? Mua kyl huimaa korkeilla paikoilla.
Jone

Posts: 8,258

#4491 • • Jone Archibald Haddock

Optik, 19.9.2005 18:06:
Saamieni tietojen mukaan tässä tapauksessa eivät tämänhetkiset kuluttajansuojalait päde millään tavalla. Valmistajien EULA-sopimuksessa lukee heidän varaavan oikeuden kieltää kaikki sitoumukset ja velvoitteet 18 käyttövuoden jälkeen, ja jo sitäkin aiemmin jos vain on suinkin mahdollista, heti tuotteen valmistusprosessin päätyttyä.



No mutta kuka helvetti sitä pientä pränttiä nyt lukee? Taas tunnen oloni huijatuksi.

18 käyttövuoteen asti mulle toimitettu tuote oli ihan speksien mukainen eli suhteellisen normisti anaalista. Tää on taas näitä juttuja kun heti takuun päätyttyä tuote laukeaa käsiin ja valmistaja kieltää vastuun.

Optik, 19.9.2005 18:06:
Tottahan toki miestä pitää auttaa ylämäessä *joo*

Tätä kyseistä after-market osien asennusta varten korkeakoulutetaan nykyisin ns. Liha-mekaanikkoja, joista myös plastiikkakirurgi-titteliä käytetään tavallisen kaduntallaajan näkökulmasta.

Kyseiset henkilöt voivat tarkastaa kohteen kunnon ja antaa arvionsa tehtävän remontin kustannuksista.. Nämä kustannukset ovat täysin yksilökohtaisia, joten tarkkaa arviota en voi antaa. Kaikki riippuu siitä, tarvitaanko ainoastaan niinsanottu pintamaalaus, vai tarvitseeko liha-mekaanikon aukaista kuoret vaihtaakseen tai kunnostaakseen huonoiksi havaitsemansa osat.. Perstuntumalla voisin kuitenkin arvioida kustannuksien kohoavan sadoista euroista useisiin tuhansiin.

Huomauttaisin kuitenkin että kyseiset liha-mekaanikot kykenevät ainoastaan korjaamaan rakenteellisia vikoja/puutteellisuuksia. Softwaren ollessa kyseessä hekään eivät voi muuta kuin nostaa kätensä pystyyn, koska heillä ei ole käytettävissään tarpeellisia kehitys-ympäristöjä eikä sourcekoodia ohjelmistopäivityksiin eikä firmware upgreidaukseen. Ihmiskunta on valitettavasti siltä osin speksattu "Proprietary ClosedSource":ksi, johon ei kuolevaisilla ole oikeutta reverse-engineerata... valitettavasti.. *hmph*



Kyllä nyt taitaa olla niin etteivät lihamekaanikotkaan voi mua auttaa, koska peiliin katsomalla olen itseasiassa varsin hyvässä lihassa - jopa niin hyvässä että tosta kyljestä vois vähän sipaista poiskin osamaksuksi softapuolen fiksailuun mikäli se olisi mahdollista. Säälittävän paskaa koodia sitä onkin saanut 7X-malleihin ympätä messiin.

Alan näiden vastausten jälkeen epäilemään, että kusessa ollaan. Voihan nääs.
Optik

Posts: 1,691

#4492 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Jone, 19.9.2005 18:13:
---
No mutta kuka helvetti sitä pientä pränttiä nyt lukee? Taas tunnen oloni huijatuksi.

18 käyttövuoteen asti mulle toimitettu tuote oli ihan speksien mukainen eli suhteellisen normisti anaalista. Tää on taas näitä juttuja kun heti takuun päätyttyä tuote laukeaa käsiin ja valmistaja kieltää vastuun.
---



Valitettavasti asia on juurikin näin *grr**hmph*



---
Kyllä nyt taitaa olla niin etteivät lihamekaanikotkaan voi mua auttaa, koska peiliin katsomalla olen itseasiassa varsin hyvässä lihassa - jopa niin hyvässä että tosta kyljestä vois vähän sipaista poiskin osamaksuksi softapuolen fiksailuun mikäli se olisi mahdollista. Säälittävän paskaa koodia sitä onkin saanut 7X-malleihin ympätä messiin.

Alan näiden vastausten jälkeen epäilemään, että kusessa ollaan. Voihan nääs.
---



Tekemäni pikaisen tutkimuksen mukaan Liha-mekaanikot voivat tarvittaessa myös poistaa tuotteen rakenteessa havaitsemansa ylimääräiset rakenneainekset yms valuvirheet kohdekohtaisesti. *jiihaa*

Mutta nuo softapuolen ongelmat kuulemma ovat vielä meissä 7X-malleissa vielä suhteellisen hyvässä jamassa verrattuna 8X ja erityisesti 9X-malleihin nähden. Myönnettäköön toki, että kyseisten sarjojen valmistuksessa ovat olleet jo käytettävissä paremmat kehitys-ympäristöt, mutta valmistuksen jälkeiset esikäyttö- ja betatestaukset ovat useimmissa tapauksissa sysätty kolmansille osapuolille, joten tuotteen jälkitarkastukset ovat jääneet yhä kasvavammassa määrin retuperälle.. *justjoo*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

onni3mk

Posts: 3,973

#4493 • • onni3mk Onni on.
Joku kielinero vois nyt kertoa, että mistä johtuvat päätteet esim. Korsossa ja Malmilla? Siis miksei se ole Malmissa tai Korsolla? Tai Espoossa, Espoolla? Minä asun Vantaalla, miksei Vantaassa? Mikä kielijuttu tässä on takana? Siis joku muukin kuin vain tapa...

--
Onni on.

sapeli

Posts: 11,768

#4494 • • sapeli jokukukamikä?

onni3mk, 20.9.2005 01:13:
Joku kielinero vois nyt kertoa, että mistä johtuvat päätteet esim. Korsossa ja Malmilla? Siis miksei se ole Malmissa tai Korsolla? Tai Espoossa, Espoolla? Minä asun Vantaalla, miksei Vantaassa? Mikä kielijuttu tässä on takana? Siis joku muukin kuin vain tapa...



No semmoisen kaavan tuossa huomaan että ainoastaan niihin paikannimiin tulee -ssa missä on s:kirjain. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

onni3mk

Posts: 3,973

#4495 • • Edited onni3mk Onni on.

sapeli, 20.9.2005 01:20:
---
onni3mk, 20.9.2005 01:13:
Joku kielinero vois nyt kertoa, että mistä johtuvat päätteet esim. Korsossa ja Malmilla? Siis miksei se ole Malmissa tai Korsolla? Tai Espoossa, Espoolla? Minä asun Vantaalla, miksei Vantaassa? Mikä kielijuttu tässä on takana? Siis joku muukin kuin vain tapa...

---


No semmoisen kaavan tuossa huomaan että ainoastaan niihin paikannimiin tulee -ssa missä on s:kirjain. *joo*



Ruskeasannassa, Ruskeasannalla

Edit: Kouvolassa, Kouvolalla *vink*

--
Onni on.

efo

Posts: 1,908

#4496 • • efo Laserpoint

onni3mk, 20.9.2005 01:22:
Ruskeasannassa, Ruskeasannalla

Edit: Kouvolassa, Kouvolalla *vink*


Ruskeasannalla ja Kouvolalla on omistusmuotoja.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

onni3mk

Posts: 3,973

#4497 • • onni3mk Onni on.

efo, 20.9.2005 01:24:
---
onni3mk, 20.9.2005 01:22:
Ruskeasannassa, Ruskeasannalla

Edit: Kouvolassa, Kouvolalla *vink*
---

Ruskeasannalla ja Kouvolalla on omistusmuotoja.



Häh? Nii mut siis..tässä olikin kyse, et kumman muodon valitsee, kun sanoo "mä asun..." ja mä sanon kyl et mun mutsi asuu Ruskeasannalla.
Kouvolalla on toki omistusmuoto, mut siinä oli vaan esimerkki, et Sapelin päätelmä ei pidä paikkaansa, koska se on "mä asun Kouvolassa" Eikä Kouvola-sanassa ole s-kirjainta *hymy*

--
Onni on.

efo

Posts: 1,908

#4498 • • Edited efo Laserpoint

onni3mk, 20.9.2005 01:27:
Häh? Nii mut siis..tässä olikin kyse, et kumman muodon valitsee, kun sanoo "mä asun..." ja mä sanon kyl et mun mutsi asuu Ruskeasannalla.


Tossa lähinnä kusee se että toi kuulostaa siltä että mutsis ois jonkun henkilön luona asumassa eikä paikkakunnassa. Kässäätkö?
Ruskeasannalla on vihreät saappaat.
Ruskeasannassa on kivoja ihmisiä*plur*

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

onni3mk

Posts: 3,973

#4499 • • onni3mk Onni on.

efo, 20.9.2005 01:30:
Tossa lähinnä kusee se että toi kuulostaa siltä että mutsis ois jonkun henkilön luona asumassa eikä paikkakunnassa. Kässäätkö?
Ruskeasannalla on vihreät saappaat.
Ruskeasannassa on kivoja ihmisiä*plur*



Tajuun, ja siltä se itseasiassa vähän vaikuttaakin, nyt kun rupesin miettimään.. Mut mun suuhun toi Ruskeasannalla kuulostaa paremmalta. Ihan sama kuin Vantaalla. Ei Vantaassa.
Eli hienosti pääsen takasin alkuperäseen kysymykseeni: Mikä "logiikka" tai sääntö on siinä, milloin tulee -ssa/ssä ja milloin -lla/llä. Vantaalla esim ei ole omistusmuoto. Tai siis on se myös omistusmuoto, mut...Mä asun Vantaalla. Tai Malmilla, tai Rovaniemellä. Miksi sanotaan noin, vaik ne onkin omistusmuotoja, mut niillä ei tarkoiteta omistamista?

--
Onni on.

efo

Posts: 1,908

#4500 • • efo Laserpoint

onni3mk, 20.9.2005 01:35:
Mikä "logiikka" tai sääntö on siinä, milloin tulee -ssa/ssä ja milloin -lla/llä. Vantaalla esim ei ole omistusmuoto. Tai siis on se myös omistusmuoto, mut...Mä asun Vantaalla. Tai Malmilla, tai Rovaniemellä. Miksi sanotaan noin, vaik ne onkin omistusmuotoja, mut niillä ei tarkoiteta omistamista?


Aina ei voi voittaa, edes Suomen kielessä.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke