Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,492,543 views

lunake

Posts: 800

#3141 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä

mayah:
---
lunake:
En tiedä onko joku muu törmännyt samaan "ongelmaan", mutta
minkä takia juomasta samassa ravintolassa baaritiskistä riippuen
pyydetään eri hintaa? Itse olen tykännyt hörppiä sex on the beach-
drinksua ("teinijuoma", tiedän, mutta hyvää=) ravintoloissa.
Tehdäänkö kyseinen drinksu niin monella eri kaavalla
että hinnat vaihtelevat drinksun sisällön mukaan?

---


Joo, tähänhän tää aika pitkälti perustuu! Sex on te beachille kun on niin monta valmistustapaa ja kaikki ravintolat, jotka haluavat pitää inventaarionsa kunnossa, lyö drinkit palasina koneelle. Esim. ville vallaton lyödään koneelle likööri+viina+mixer. Toki työtä helpottavia pikanäppäimiä löytyy. Sex on the beachin kohdalla hintaerot voi johtua esim. siitä, käyttääkö baarimikko drinkissäsi halvempaa kaatovodkaa / jotain kalliimpaa vodkaa, tekeekö hän sen passoasta / peach-likööristä, lyökö hän mixerin koneelle (yleensä jotain 1-2 riippuen ravintolasta) jne.

Ideaali-tilannehan olisi, jos ravintolalla olisi selkeä yhtenäinen linja miten näitten "niin monta kuin on baarimikkoa, on valmistustapaakin"-drinkkien kanssa toimittaisiin. Aina se vaan ei mee niin...




Kiitoskiitos ! *hymy*


*possu*

--
Hedelmällisyys on påp!

ariel

Posts: 308

#3142 • • ariel ananas

Jone:
Onko kenelläkään kokemusta siitä hyväksyykö Gemm.com Visa Electronin Visana, kuten ilmeisesti monet saitit tekevät?



Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.

--
Vous allez faire des merveilles!

Displacer

Posts: 1,828

#3143 • • Edited Displacer

ariel:
---
Jone:
Onko kenelläkään kokemusta siitä hyväksyykö Gemm.com Visa Electronin Visana, kuten ilmeisesti monet saitit tekevät?

---


Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.



pööh, väärää infoa. Kyllä Visa Electronilla pystyy maksamaan useissa nettikaupoissa mikäli nettimaksuominaisuus on pistetty päälle. Itselläni ei ole ollut tarvetta maksaa electronilla mitään netin välityksellä mutta TIEDÄN että se on mahdollista.

edit: nii tosta Gemm.comista en tiedä. eikö helpoin tapa selvittää asia olisi kokeilla?
Jone

Posts: 8,258

#3144 • • Jone Archibald Haddock

ariel:
Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.



Täällä väitetään aivan toisin kuin väität.
ezzy

Posts: 8,060

#3145 • • Edited ezzy Droid-pappa

ariel:
---
Jone:
Onko kenelläkään kokemusta siitä hyväksyykö Gemm.com Visa Electronin Visana, kuten ilmeisesti monet saitit tekevät?

---


Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.



Sammon electron on ainakin yksi, joka menee täydestä nettikaupoissakin. ja tämä on siis ihan FAKTAA.
ariel

Posts: 308

#3146 • • Edited ariel ananas

Displacer:
---
---klipati klip---

pööh, väärää infoa. Kyllä Visa Electronilla pystyy maksamaan useissa nettikaupoissa mikäli nettimaksuominaisuus on pistetty päälle. Itselläni ei ole ollut tarvetta maksaa electronilla mitään netin välityksellä mutta TIEDÄN että se on mahdollista.



Jaahas. No niin olin sen järkeillyt kun en ollut saanut futaamaan missään. Mistä sen sit saa päälle?

--
Vous allez faire des merveilles!

Displacer

Posts: 1,828

#3147 • • Displacer

ariel:
---
Displacer:
---
---klipati klip---

pööh, väärää infoa. Kyllä Visa Electronilla pystyy maksamaan useissa nettikaupoissa mikäli nettimaksuominaisuus on pistetty päälle. Itselläni ei ole ollut tarvetta maksaa electronilla mitään netin välityksellä mutta TIEDÄN että se on mahdollista.

---


Jaahas. No niin olin sen järkeillyt kun en ollut saanut futaamaan missään. Mistä sen sit saa päälle?



Tarkempaa tietoa ei ole, mutta veikkaisin että pankkisi nettisivuilta tahi konttorista kysymällä selviää viimeistään. Itselläni ei tosiaan ole ollut tarvetta käyttää tuota palvelua.
Jone

Posts: 8,258

#3148 • • Jone Archibald Haddock
Totesin, että taidan tässä vasta omaan tyhmään kysymykseeni kokeilemalla onneani siellä gemm.com:issa omalla kortillani. Jos asiat futaavat niinkuin olisi tarkoitus, niin olen kohta Synthesizer Greatest Vol. 2:n (LP, Kunto VG+) onnellinen omistaja kuudella eurolla, joka on halpaa kuin huono saippua.
Avatar
#3149 • • astaroth Guest

Jone:
Totesin, että taidan tässä vasta omaan tyhmään kysymykseeni kokeilemalla onneani siellä gemm.com:issa omalla kortillani.


Tietääkseni VISA Electron käy maksuvälineenä, jos sille on määritelty nuo solo-tunnukset (sanoinko oikein?). Eli itse pankilla ei tietääkseni ole tekemistä asian kanssa...
Jone

Posts: 8,258

#3150 • • Jone Archibald Haddock

Astaroth:
Tietääkseni VISA Electron käy maksuvälineenä, jos sille on määritelty nuo solo-tunnukset (sanoinko oikein?). Eli itse pankilla ei tietääkseni ole tekemistä asian kanssa...



Joo, oon itsekin toiveikas, koska tilaus meni läpi ilman mitään huomautuksia. Mut jos tuolta oikeesti pystyy tilaamaan Visa Electronilla levyjä, niin ootte sit kaikki ihan hipihiljaa, ettekä mainitse tolle mun emännälleni mitään. *häntäkoipienvälissäkarkuunluikiskelemoticon*
Android

Posts: 3,908

#3151 • • Edited Android

Astaroth:
---
Jone:
Totesin, että taidan tässä vasta omaan tyhmään kysymykseeni kokeilemalla onneani siellä gemm.com:issa omalla kortillani.

---

Tietääkseni VISA Electron käy maksuvälineenä, jos sille on määritelty nuo solo-tunnukset (sanoinko oikein?). Eli itse pankilla ei tietääkseni ole tekemistä asian kanssa...



Kylläpäs muuten on. Käsittääkseni Sammon Visa Electron on ainoa noista Electron-korteista joka kelpaa maksuvälineenä tilattaessa ulkomailta. Itse en ainakaan Aktian kortilla voinut tilata yhtään mitään ulkomailta, mutta hankittuani Sammon kortin tilaaminen sujuu ongelmitta. Sillä, onko nettipankkiyhteys vai ei, ei ole mitään väliä.
W

Posts: 1,049

#3152 • • W
Nordean Solo verkkopankin kohta VERKKOKÄYTTÖ

Verkkokäyttö


Nyt voit tehdä Internetissä verkko-ostoksia turvallisella tavalla sekä Suomessa että ulkomailla. Voit liittää uuteen luotettavaan maksujärjestelmään käytössäsi olevat MasterCard-, Visa- ja Visa Electron -kortit.

MasterCard-korteilla teet ostoksia MasterCard SecureCode –todentamispalvelua käyttäen. Visa- ja Visa Electron –korteilla käytät Verified by Visa –palvelua.

Jos haluat käyttää korttiasi verkkomaksamiseen, valitse kortti ja toimi ohjeiden mukaan. Voit myös halutessasi poistaa verkkomaksuominaisuuden kortilta.

Sieltä klikkaa korttia ja kohta:
Haluan käyttää korttia verkkomaksamiseen RASTI RUUTUUN!
Se on siinä! *vink*
Android

Posts: 3,908

#3153 • • Android

W:
-clip-



Okei, nemmä eri pankeissa on sitten aika erilaiset käytännöt. Jokatapauksessa Sammon kortilla pystyin heti tilaamaan levyjä ulkomailta ilmaan minkäänlaisia ongelmia, jotain mitä Aktian kortilla ei pystynyt.
W

Posts: 1,049

#3154 • • W

Android:
---
W:
-clip-

---


Okei, nemmä eri pankeissa on sitten aika erilaiset käytännöt. Jokatapauksessa Sammon kortilla pystyin heti tilaamaan levyjä ulkomailta ilmaan minkäänlaisia ongelmia, jotain mitä Aktian kortilla ei pystynyt.



Ei kai kukaan nyt mitään Aktiaa käytäkkään *nauru**nauru*
Android

Posts: 3,908

#3155 • • Edited Android

W:
---
Android:
---
W:
-clip-

---


Okei, nemmä eri pankeissa on sitten aika erilaiset käytännöt. Jokatapauksessa Sammon kortilla pystyin heti tilaamaan levyjä ulkomailta ilmaan minkäänlaisia ongelmia, jotain mitä Aktian kortilla ei pystynyt.

---


Ei kai kukaan nyt mitään Aktiaa käytäkkään *nauru**nauru*



Näköjään joku käyttää *täh*
Jone

Posts: 8,258

#3156 • • Jone Archibald Haddock
Jeppistä, asia nyt varmistettu ja esim. Gemm.com:ista pystyy tosiaan ainakin Nordean Visa Electronilla tilaamaan tavaraa. *sydän*
serotonot

Posts: 3,137

#3157 • • serotonot Paul Easy
joo siis toi riippuu siitä onko pankki tehny luottokunnan kanssa siitä sopimuksen..

joidenkin pankkien nettipankissa on sellainen ruutu tyyliin "salli nettiostot" ja ku siihen pistää rastin ni pitäis saada tilattua.

Sampo ja nordea toimii nykyään ainakin.. (nordealla muistaakseni tuo rasti ruutuun-homma)
Verano

Posts: 4,649

#3158 • • Verano Merituuli

Android:
---
W:


Ei kai kukaan nyt mitään Aktiaa käytäkkään *nauru**nauru*

---


Näköjään joku käyttää *täh*



Kyllä meitä löytyy, kiva pankki opintolainaakin ajatellen. Pitäs sitäki alkaa takasin maksaa kohta.. *igor*

Aikoinaan oli tili sekä SYP:ssä että Aktiassa, mut kun Merita ilmesty kuviohin niin lopetin tilin sieltä.
Fyrisch

Posts: 4,525

#3159 • • Fyrisch

W:
Ei kai kukaan nyt mitään Aktiaa käytäkkään *nauru**nauru*



Syntymäst asti ollu tili Aktial >:)
AnssiV

Posts: 1,798

#3160 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Jos nopeusrajoitus maantiellä on 80km/h niin mikä on pienin nopeus jolla nopeusvalvontakamera ottaa kuvan? Ja muutetaanko sitä nopeutta mielivaltasesti joskus poliisin toimesta?
Ajoin nimittäin melkein kax vuotta rekalla 90kmH 80:n alueella länsiväylää välillä Karjaa - Espoo eikä koskaan kamera räpsäyttänyt, nyt tänä aamuna ajoin Kirkkonummelta Karjaalle 85km/h ja edellä meni toinen yhdistelmä, eräässä kohtaa kamera ei ottanut edellä ajavasta kuvaa mutta minun kohdalla räpsähti.*ding*
Ajopiirturin kiekkokin näyttää minun ajaneen 85km/h...
Mina ei ummarra....*uuh*