Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,479,548 views

Juhgu

Posts: 7,921

#2721 • • Edited Juhgu Virnistelijä

polve:
Onko aikuisiässä muistinsa kehittäminen mahdollista?
Jos on, niin miten moinen tapahtuu?



Tuostapa en tiedä, mutta ainakin aivot säilyvät paremmassa kunnossa (ts. degeneroituvat hitaammin) jos niitä harjoituttaa. Eli korvaa esim. telkkarin tuijottelua jollain haastavammalla tekemisellä, niin valot pysyvät vanhana pidempään päällä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Zyklonius

Posts: 1,629

#2722 • • Zyklonius Velvet Kevorkian

Kolera:
---

Missäs yhteydessä käytetään tämmöistä nimitystä ku "One kill wonder"



The Hauntedilta löytyy samanniminen levy. Bändin poikien itsensä mukaan on OKW-termi on tarkoitettu sivalluksena vasten musiikkiteollisuutta (jonka piiriin hekin lukeutuvat) aikojen alusta saakkaa leimanneen One Hit Wonder -oireyhtymän kasvoja. Kun otetaan vielä huomioon Hauntedin edustama musiikkityyli (brutaali keitos death ja thrash metallia), niin Hit-sanan korvaaminen teatraalisemmalla Kill-termillä tulee genreä kunnioittaen perustelluksi.

--
A short fuse to scatter steady hands if I forget to remember that better lives have been lived in the margins, locked in the prisons and lost on the gallows than have ever been enshrined in palaces.

andi--

Posts: 1,381

#2723 • • andi-- lunttu

SilverJo:
---
xcft:
Miksi karkkipusseja ei saa enää avata siten, kun pienenä on oppinut? Eli repäisisi vain tuon pussin yläreunan auki. Kun nykyään ne pitää avata repimällä toinen kylki auki. Stana, kyllä ennen oli kaikki paremmin.
---
Word! *hmph* Tahtoo vanhat pussit takaisin! *joo*


Taitavat käyttää vahvempia liimoja. *grr* Saahan noi vieläki auki niinku "vanhoina hyvinä aikoina", mut aikamoisen äheltämisen takana seki on. Nykysin taitaa kyllä hennompikin ihminen saada pussin auki näppärästi, ainaki muksuna joskus oli vaikeuksia ja sit piti huutaa isii tai äitii *nauru*


Epailija:
---
Avernian:
Miksi sumokat on niin totisia ja tyytymättömän näköisiä aina? Kehään tullessa, hävitessä, voittaessa, palkintoa hakiessa... Onkohan ne siviilissäkin?
---
Siviilistä en tiedä, mutta tunteiden näyttäminen kehässä on käsittääkseni etikettimoka. On epäkohteliasta riemuita voitosta ja muuten vain noloa itkeä tappiota. Herrasmiessoturi ottaa tyyneydellä vastaan kaiken, minkä elämä (ainakin kehässä) heittää eteen. Tunteet ovat huonommille ihmisille.



Ehkä niillä on vaan niin paljo massaa naamassa, ettei pikkulihakset kykene vääntelemään nassua virneeseen *nauru*

--
- RAAH -

Epailija

Posts: 5,636

#2724 • • Epailija Physicist, 2nd class.

SilverJo:
---
xcft:
Miksi karkkipusseja ei saa enää avata siten, kun pienenä on oppinut? Eli repäisisi vain tuon pussin yläreunan auki. Kun nykyään ne pitää avata repimällä toinen kylki auki. Stana, kyllä ennen oli kaikki paremmin.
---
Word! *hmph* Tahtoo vanhat pussit takaisin! *joo*



Ja miksi se pussi repeää aina huomattavasti helpommin siitä nurkasta, missä ei lue "revi tästä"? (Näin ainakin oman kokemukseni mukaan on Pantteri-pussien laita.) *ding*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#2726 • • Epailija Physicist, 2nd class.

mayah:
Tästä aiheesta oli telkkarissa juttua jossain ajankohtaisohjelmassa, kun puhuttiin vaikeasti avattavista pakkauksista. Leafilta tai Fazerilta oli joku tyyppi selittämässä, et on siirrytty vahvempaan liimaan ja pussi kuuluu nykyään avata nimenomaan sieltä kulmasta. Syytä tämän avausmekanismin muuttumiseen en nyt kuollaksenikaan saa päähäni, mutta kyllä siihen joku syy oikeasti oli.



Enhän minä tuota ihmetellyt, vaan sitä, että se pussi aukeaa (IMO) huomattavasti helpommin juuri siitä kulmasta, mistä sitä ei "kuulu" avata. Ainakin Pantteri-pusseissa on joutunut jopa vähän käyttämään voimaa (ja varomaan, etteivät karkit levähdä lattialle), kun on lähtenyt siitä "revi tästä"-merkin kohdalta tahi tietämiltä pussia aukaisemaan. Toisen kulman kohdalla taas riittää kun ottaa hennosti kiinni ja vain vetää sen kulman auki.


Musta se on mennyt vaan huonompaan suuntaan, koska joka kerta kun siitä pussin kulmasta repäisee, niin se pussi repeytyy sinne alas asti ja kaikki karkit leviää ympäriinsä. Eiku... siis... enhän mä noista karkkipusseista mitään tietäis... *justjoo*



Sen repeytymisen voi kyllä ohjata sinne sivuun, mutta joskus se jättää aukon niin pieneksi, että isompisorminen joutuu loppujen lopuksi sittenkin käyttämään väkivaltaa pussin aukaisemiseksi. Pienempisormiset sentään pärjäävät, mutta joutuvat silti näkemään hieman enemmän vaivaa namien tavoittelussa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

$

Posts: 1,802

#2727 • • $ Destination weekend!
Tilanteen voi vielä pelastaa ohjaamalla repeytyminen takaisin ylöspäin. Hyvällä mäihällä pussi säilyy käyttökelpoisena sen 5 min. (siis mulla jos Panttereista puhutaan).
Skipi

Posts: 650

#2728 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///

-Santtu-:
Miksi unohtaa yksinkertaisiakin asioita ja rutiineja niin helposti? Miksi toiset on hajamielisempiä kun toiset?


Miksi juuri minulla on tälläinen kanan muisti, hyvä mutta lyhyt? Miten sitä voisi kehittää?



Mä oon huomannu muistisäännöt todella hyviks..
Kaveri pyys mua vaihtamaan sen kattolampun, ku ei ite ylettäny ja sit sanoin, että sullahan on se peili.. ku mä nään ton peilin seuraavan kerran ni mä muistan että mun piti tehdä jotain. Aikaa kului välissä joku 3 - 4 viikkoa mutta silti muistin nähtyäni sen peilin, että nyt oli joku juttu ja huomasin että katossa on lamppu!! *hymy*
KOKEILE - ei vissiin tapa
Epailija

Posts: 5,636

#2729 • • Epailija Physicist, 2nd class.

root:
Tilanteen voi vielä pelastaa ohjaamalla repeytyminen takaisin ylöspäin. Hyvällä mäihällä pussi säilyy käyttökelpoisena sen 5 min. (siis mulla jos Panttereista puhutaan).



Miten voikaan olla niin, ettei niistä karkeista saa oikein tarpeekseen? Pärjäsin vuoden pari duunivuorot sillä, että vedin yhden tai kaksi sataa grammaa Panttereita vuoron puolivälin tienoilla. Nykyään jos käy laivalla, niin perussetti (joka normina kestää pari päivää) tax freestä on kaksi jättipussia Panttereita ja kilo happamia Wine Gumseja. Jos jotain einestarviketta tänne Ruotsin kauppoihin kaipaan, niin juuri noita Panttereita. *joo*

Sama kyllästymättömyys tosin pätee myös noihin happamiin Wine Gumseihin ja Lion-patukoihin. Valkoisen sokerin aiheuttamaa riippuvuutta?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#2730 • • Epailija Physicist, 2nd class.

mayah:
Sori.. karkeista puhuttaessa mun luetun ymmärtäminen heikkenee noin 70% *blush*



Ymmärtämättömyyden huipun voisi siis ehkä nähdä, jos puhuisi sinulle makeisista ja vaikkapa koodaamisesta samanaikaisesti? *vink*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#2731 • • Epailija Physicist, 2nd class.

mayah:
*lmao* Sä tunnet mut niin hyvin..



Jo toinen kerta, kun sanot noin. Sen täytyy siis olla Totta[tm]. Kumma kyllä siltä ei kuitenkaan tunnu. *ding*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

UnityF

Posts: 15,721

#2732 • • UnityF joo just se
Miksi tunnen oloni jotenkin tyhmäksi kun oon menossa ex-ukon & sen muksun kanssa kauppaan? *ding*
Kaaottisen mukava

Posts: 94

#2733 • • Kaaottisen mukava aka kamu

xcft:
Miksi karkkipusseja ei saa enää avata siten, kun pienenä on oppinut? Eli repäisisi vain tuon pussin yläreunan auki. Kun nykyään ne pitää avata repimällä toinen kylki auki. Stana, kyllä ennen oli kaikki paremmin.


Vielä suurempi kysymys on, että miksi karkkipussit aukeaa perinteisellä tyylillä helpommin alareunasta kuin yläreunasta?

--
Yön saalistajalla on aina hauskempaa!

asdf

Posts: 3,155

#2734 • • asdf
Mitä tarkoittaa imo/imho (tjsp)? *justjoo*
asdf

Posts: 3,155

#2735 • • asdf

Puistokemisti:
In My Opinion

In My Humble Opinion



Jeah, oon taas viisaampi *hih*
-Santtu-

Posts: 1,965

#2736 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

amxTC:
---
-Santtu-:
Miksi unohtaa yksinkertaisiakin asioita ja rutiineja niin helposti? Miksi toiset on hajamielisempiä kun toiset?

Miksi juuri minulla on tälläinen kanan muisti, hyvä mutta lyhyt? Miten sitä voisi kehittää?

---

Mä oon huomannu muistisäännöt todella hyviks..



No eräänlainen muistisääntöhän on tietenkin myös tämä että mun esimerkiksi pitäisi muistaa laittaa kahvi valmiiksi kun kello on kaksi, mut unohtuu usein *blush* Laitan aina kännykän herätyksen et muistan *hahjust* Ja olen kumminkin ollut tässä työpaikassa jo reilun pari kuukautta, että eikös tässä vaiheessa olis jo pitänyt muodostua jonkinlainen rutiinitoiminto tuosta? Mut ei mulla. Mä oon toivoton.
nomic

Posts: 4,120

#2737 • • Edited nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
jos olisi olemassa avaruus-alus joka kulkee valonnopeudella ja sen sisällä on HenkilöX, joka kävelee menosuuntaan päin, niin meneekö tämä HenkilöX valoa nopeammin eteenpäin jos sen nopeus laskettaisiin avaruusaluksen ulkopuolelta? *täh*
Epailija

Posts: 5,636

#2738 • • Epailija Physicist, 2nd class.

nomic:
jos olisi olemassa avaruus-alus joka kulkee valonnopeudella ja sen sisällä on HenkilöX, joka kävelee menosuuntaan päin, niin meneekö tämä HenkilöX valoa nopeammin eteenpäin jos sen nopeus laskettaisiin avaruusaluksen ulkopuolelta? *täh*



Vastaus, tavallaan

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

nomic

Posts: 4,120

#2739 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
hmm... liian vaikeaa tekstiä mulle näin nopeasti luettuna. täytyy perehtyä asiaan. kiitän linkistä :)
*ymmärsi otsikon ja velocity-sanan* :P
Epailija

Posts: 5,636

#2740 • • Epailija Physicist, 2nd class.

nomic:
hmm... liian vaikeaa tekstiä mulle näin nopeasti luettuna. täytyy perehtyä asiaan. kiitän linkistä :)
*ymmärsi otsikon ja velocity-sanan* :P



No lyhykäisyydessään vastaus on seuraava: Koska tilanne on käytännössä mahdoton, on kysymys puhtaasti hypoteettinen ja tällöin siihen ei varsinaisesti ole mitään ehdotonta vastausta. Loputkin tekstistä kannattaa toki lukea. *hymy*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous