Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,892 views

UzU

#101 • • UzU [33100]
mikä unirytmi? *plur*
mobstarr

#102 • • mobstarr
joululomalla sai rytminsä sen verran huolel heitettyy ympäri että nyt on kauheita vaikeuksii saada herättyy.

TJEU: tän aamun tentti kahdeksalta aamulla 1,5 tunnin yöunien jälkeen *nukkuu*
andi--

#103 • • andi-- lunttu
Toissayönä taas ei uni tullut, koko päivä vaan kahvia ja kokista niin hyvin jakso. Leffaankaa en nukahtanu ja jakso hyvin dokailla ja bilettää Mustissa. Kotiin tulinki sitte suht väsyneenä joskus vähän ennen neljää tms ja sammahdin aika lahjakkaasti. *nauru*

--
- RAAH -

#104 • • candyraver Guest
\”En unta saa,ajatukset yksinäisen valvottaa.
Antaisin mitä vaan
jos joku tahtois sisään mun maailmaan.

Ei oo reilua,aina kaatua
kun koitan kuilun pohjalta kurkottaa
kohti parempaa,
maailmaa kauniimpaa.

Ympärillä pelkkää kipua,tuskaa
sekä väriä mustaa.
Kuka tätä jaksaa
saa kaiken sydämestä maksaa.

Tahdon pois muistojeni kaltereiden takaa
sieluni jo meren pohjassa makaa.

Paljoa en pyydä
hieman rehellisyyttä
syliä lämmintä
joka turvaa minut pimeältä.

Luvata en voi mitään
voi olla että käperryn kuoreni sisään
kylmään
elettyyn elämään.

Anna mulle mahdollisuus
nähdä elämän ihanuus.
Todellisuus sattuu liikaa
antaisitko lisää aikaa
se haavat parantaa
muistot kultaa
ajatukset tulevaisuuteen suuntaa.

Ei oo reilua
aina kaatua
kun koitan kuilun pohjalta kurkottaa
kohti jotain jota rakastaa
tää maiilma sieluni varastaa.\”By:CandyRaver´04
#105 • • GoA Guest
Heräsinpä taas 4 aikaan yöllä ja hereillä ollaan. Taas alkoi vaivaamaan unettomuus. *igor* Ja kun tuohon ei tiedä edes syytä, ei ole stressiä, ei ole murheita, ei ole ylikuntoa ja on yksi ihana ihminen josta välitän. Ja siltikään, en saa nukuttua. *uuh*
#106 • • Enkeli Guest

Kooaliini:
Heräsinpä taas 4 aikaan yöllä ja hereillä ollaan. Taas alkoi vaivaamaan unettomuus. *igor* Ja kun tuohon ei tiedä edes syytä, ei ole stressiä, ei ole murheita, ei ole ylikuntoa ja on yksi ihana ihminen josta välitän. Ja siltikään, en saa nukuttua. *uuh*

mul ihan päinvastaiset ongelmat, nukun liikaa, voisin nukkua koko ajan. työpäivinä tarvii vähintään 8 tunnin yöunet, muuten ei elämästä tule mitään...
mut noo...nukkuminen on ihanaa *nukkuu**nukkuu**sydän*
Kävelevä katastrofi

#107 • • Kävelevä katastrofi tekevälle sattuu
apua,mie en enää osaa nukkua,apuva!aamulla 7 jälkee jo pystyssä;)oli vapaa tai ei;)*jiihaa*

--
TERKKUJA KAIKILLE IHAN HIRVEESTI!!!

andi--

#108 • • andi-- lunttu

Sapis:
apua,mie en enää osaa nukkua,apuva!aamulla 7 jälkee jo pystyssä;)oli vapaa tai ei;)*jiihaa*

Hankkiudu hoitoon, toi ei ole normaalia *nauru* Heh, nojoo.. olisin kyl tyytyväinen jos heräilis itekseen joskus 8 aikoihin pirteänä ja vois sit jatkaa vielä unia jos huvittaa. Mut toisaalta pitäis kai oppia menemään nukkumaan ajoissa ettei olis kokoajan hirveetä kasaa univelkaa. *uuh*

--
- RAAH -

Sithil

#109 • • Sithil Drifter
Tjaah, minä nukun senverta huonosti, että tarvitsen nukahtamis- ja unilääkkeitä. Hörrh, olisi kivaa saada joskus unta ilman pilleireitä. *uuh*

--
And we want you to pretend it's the most fantastic thing you've ever heard!

Metsäpiru

#110 • • Metsäpiru metsäpiruilee
Apua, en pysty menemään nukkumaan, jäin tähän koneen eteen jumittamaan. Hmh, jos menisin nukkumaan, en kumminkaan saisi unta, vaan kieriskelisin sängyssä. Tiedän sen. Uniongelma on ollut tässä jonkin aikaa. Tai nykyään saan kyllä unta päivisin tai aamuyöllä (mikä ei välttämättä ole positiivista), mutta ennen en nukkunut varmaan yhtään.
Kolera

#111 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
sain tuossa viikko sitten jonkun ihme kohtauksen kun heräsin 2h unien jälkeen ja en saanut millään unta vaan pyörin ku puolukka pillussa siinä sängyllä. Lopulta menin katsomaan jotain chattia ja avaraa luontoa videolta ja kirjoittelin kavereille viestiä uskomattomissa ahistusoloissa. Tunnin pari siinä tapoin aikaa ja nukahin. Kaikkein kamalin asia tolla hetkellä oli mulla se etten saa unta vaikka kuin yritän *hih* koskaa ennen tommosii ollu ni olin vähän hukassa. Seuraavan kerran kun heräsin ni eipä ollut oikeen mitään muistikuvia tapahtuneesta tai silloisesta uskomattoman perse olotilasta. Tiiä sit viakuttiko syöminen ennen nukkumaanmenoa noin paljon kun jossain vaiheessa oksettikin.
Unikalia auttaa monasti kyllä aika hyvin saamaan unenpäästä kiinni vaikka ei paljoa väsyttäisikään. Unenpäästäkin kai aika hyvin saan, kun en yleensä koskaan puolta tuntia pitempään hereillä ole nukkumaanmenon jälkeen. Unirytmit menee monasti vähän miten sattuu, mut onneks koulu on vähän tasottamassa.

[muokattu 19.1.2004 09:14]

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

äm

#112 • • äm
Nyt menee meikäläisen tahdit sekasin.
Tähän asti olen aina nukkunut about 8 tuntia yössä ja herännyt klo 07 virkeänä. Nyt tulee rinnalle uusi työ, joka valvottaa 03-04:ään asti. Siitä huolimatta herätys on edelleen klo 07.
Vähän kammottaa, että miten sitä pärjää viisikin tuntia lyhyemmillä yöunilla.
Kaikki keinotekoiset hereilläpitäjätkin kun on meikäläiseltä kielletty *nukkuu*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Chatte

#113 • • Chatte Team Teknolipat :)
Minä kyllä nukun milloin vaan ja missä vaan, jos vaan annetaan hetki aikaa silmät ummistaa. Viime yönä nukuin tosin liian vähän; oma valinta, roikuin koneella kahteen asti. *nukkuu*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

andi--

#115 • • andi-- lunttu
Eipä oo tällä viikolla taas ollu ongelmia unen saamisessa... tehny 12 tunnin duunipäiviä, herätys kuuden aikoihin. No ens viikolla kun tää ”hiihtoloma” on ohi ja duunit myös niin unirytmi varmasti taas heittää häränpyllyä ja koulupäivät menee puoliunessa koomatessa.

--
- RAAH -

ParodY

#116 • • ParodY käsittämättömyyden huippu

Lene:
Oikein ajoitetut 15 min päikkärit päivällä kuulemma virkistää paremmin kuin kahvin litkiminen.

kahvi ei ees piristä, se unettaa*joo*... heiii ehkä mun pitäis juoda kaffeeta nii saan untaki*heiii*

[muokattu 18.2.2004 10:00]
#117 • • tomaattisose Guest
mä olen ollut jotain 8vko hereillä ja tää on osittain todella perseestä.. silmänaluset pikimustat ja ihan outo olo kokoajan, uni ei tule MILLÄÄN.. kämästä.
Hansu

#118 • • Hansu
Mulla on ollut koko ikäni vaikeuksia saada unen päästä kiinni, pahimmillaan oon kieriskellyt sängyssä täysin valveilla tai sitten unen ja valveen rajamailla jopa useita tunteja. Erityisesti ajatus siitä että \”on pakko saada unta että jaksaa nousta aamulla aikaisin\” on vaan pahentanut unettomuutta. Liekö perinnöllistä, isäni ainakin on samanlainen kiehnääjä.

No, parin viimeisen vuoden aikana tilanne on sitten kääntynyt päälaelleen: nykyisin ei tarvitse kuin sammuttaa yölamppu ja odottaa pari minsaa (jos aina sitäkään) niin oon jo höyhensaarilla. Itselleni tämä uusi käänne on enemmän kuin tervetullut, mutta poikaystäväni ei ole aina ihan samaa mieltä... Se ei kuulemma saa nukuttua kun mä aloitan heti karmean tuhinan. Siispä ojasta allikkoon!
pinkki

#119 • • pinkki säätö et co.
mulla on mitä sekavimmat unirytmit riippumatta oikeen mistään. tavallisin on 25h vuorokaus joka pyörtää kokoaja tasasesti eteenpäin. silti välillä tulee jaksoja et saatan yhtäkkiä olla 20-40 tuntia hereillä, välillä tasanen 16-18h hereil ja 7-8h unta, yhtäkkiä taas vetelen 12-15h yöunia tai sitten nukun kahdessa jaksossa. insomniakohtaukset iskee aina kun noita ”rytmejä” vastaan yrittää pidemmän aikaa tapella :)

..yks mihin kannattaa kiinnittää erittäin paljon huomiota, on ”valosaaste”. Ihmisen kroppa nimittäin reagoi yllättävän paljon siihen.
Pimeän tullen keho rupeaa erittämään ns pimeähormonia, melatoniinia, mikä saa nukahtamaan. Käpylisäke reagoi valon vaihteluihin niin herkästi, että jos yöllä nukkuvaa ihmistä altistaa hitusen kuunvaloa kirkkaammalle loisteelle hetkeksikin, tyssää melatoniinin eritys kuin seinään. Valon spektrit vaikuttavat asiaan myös, illalla punaisen sävyset valot edesauttaa nukahtamista, sinisen ja vihreän sävyt on taas niitä pahimpia unen kannalta.

Kannattaa siis käyttää paksuja verhoja ja eliminoida turhia valonlähteitä makuuhuoneista, kuten tietokoneen ja kaapelimodeemin ökykirkkaita vihreitä ledejä yms.
Armin

#120 • • Armin surffitukka
Minä nukun hyvin! *nukkuu*

Baarimikontyön lopettamisen jälkeen oli vaikea päästä säännölliseen unirytmiin mutta kun elämänrytmi muuttui säännölliseksi niin myös unirytmi muuttui.
Monet sanovat, että nukun liikaa mutta menen arki-iltoina nukkumaan ennen yhtätoista, yleensä jo kymmenen jälkeen ja ja herään aamulla noin puolikahdeksalta.
Minua ei väsytä päivisin ja olen hyvällä tuulella. (ja kauneusvinkkinä; iho pysyy loistavassa kunnossa).

Viikonloppuisin onkin sitten toinen juttu jos sattuu lähtemään ”ulkoilemaan”.

Viime viikonloppuna menimme milleniumeihin töihin ja olin kauhuissani kun työ oli niin yöpainotteista.
Menimme perjantaina Caribialle yhdeltätoista ja lähdimme sieltä aamulla puolikuuden aikaan, nukkumaan pääsimme seitsemän maissa. Aamupäivällä yhdeltätoista ylös ja taas menoksi. Seuraavan kerran pääsimme nukkumaan sunnuntaiaamuna puoli kahdeksalta.
Pelkäsin, että lauantaisen väsymyksen takia bileet menisivät aivan myttyyn mutta ei *jiihaa* loppuun saakka jaksoi tanssia ja viilettää joka suuntaan (vaikkakin kuudelta tuntui siltä et tippuu päälleen).
Sitä ei aina ymmärrä mistä se energia tuli. Energiajuomiinkaan en koskenut lauantaina ja kahvia en edes nähnyt.
Se oli varmaan se aamulla syöty kaurapuuro...

Mutta kyllä sitä sunnuntaina sitten nukuttiinkiin *vink*