394 posts, 20 pages, 135,610 views
greenie:
Sängyn ja makuuhuoneen pitäisi olla pelkästään nukkumista (ja seksiä) varten. Jos makuuhuoneessa viettää liikaa aikaa tehden muuta kuin nukkuen (tai harrastaen seksiä) saattaa olla vaikeuksia saada unta. Lomalla ollessani huomasin, että niinä päivinä, jolloin esim. luin, koodasin jne. sängyssä, oli ongelmia saada unta illalla. Ongelma poistui, kun tein ko. asiat muualla. Ongelma on enemmänkin psyykkinen kuin fyysinen. En tiedä, oletko koskaan yrittänyt (selvinpäin) nukkua esimerkiksi työpaikalla, keittiössä tai vaikka kylpyhuoneessa, mutta se on varsin vaikeaa, koska ko. paikkoja ei ole tarkoitettu nukkumiseen. Niissä ei pysty rentoutumaan. Tästä syystä, jos teet töitä makuuhuoneessa, et pysty välttämättä rentoutumaan, kun pitäisi alkaa nukkumaan.
Toivottavasti auttoi.
tez:
Oon myös lukenu naaaistenlehistä että jos on herkkäuninen ja on vaikea saada unta ei illalla tulisi juoda tavallista teetä ( vihreätä teetä saa juoda), kolajuomia eikä yllätys yllätys kahvia.
Tres:
Tai syödä mitään missä on paljon
sokeria.
terv. Klubituksen Anna-lehti.
Epailija:
---
Jaa että vihreää teetä saa juoda? Miksiköhän ihmeessä? Käsittääkseni sen piristävä vaikutus on vähintään samaa luokkaa kuin minkä tahansa muunkin teen.
tez:
Kun asuu yksiössä mikä on varmasti aika yleistä näin nuorten ihmisten keskuudessa, on makuuhuoneen rauhoittaminen vaikeaa, koska sänkyä tulee käytettyä muuhunkin kun nukkumiseen, sisutuksesta riippuen, se voi joilakin olla työpöytä, sohva jne..
Oon myös lukenu naaaistenlehistä että jos on herkkäuninen ja on vaikea saada unta ei illalla tulisi juoda tavallista teetä ( vihreätä teetä saa juoda), kolajuomia eikä yllätys yllätys kahvia.
Oon myös törmännyt lehdissä juttuun että tietokoneen parissa työskentely( ja ylipäätänsä hengailu, pelaaminen jne..) kun ylittää 4 tuntia päivässä alkaa se vaikuttaa unen laatuun.
itse istun koulussa noin 8 h ja lisäksi mahdollisesti duunissa vielä n. 5- 7h. eli koneen ääressä pahimmillaan tulee istuttua noin. 15 h! ja oon kyllä oikeesti huomannu että sillä on vaikutusta mun unen laatuun.
varmasti kyllä monet muutkin tekijät vaikuttaa siihen, mutta koneellakin on varmasti osuutensa mun yö pyörimisiin.