Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,601 views

Sinza

#21 • • Sinza
Arkisin tulee nukuttua n. 7-8 tuntia yössä, mut se ei oikein tunnu riittävän*uuh*... Viikonloppusin sit usein ehkä vähän enemmin. Tuntuu kuitenkin koko ajan siltä, et on aina univelkaa *nukkuu*! Ehkä vasta noin 10 tunnin unien jälkeen tunnen oloni virkeeksi. Mut onhan se nukkuminen kyllä ihanaa.. *plur*

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Aidrian

#22 • • Aidrian Furian Master
yleensä kun nukun ehkä 8h yössä jaksaa aamullakin nousta ilman tuskaa, nyt on parina viime yönä jäänyt unet 5-6 tuntiin yössä ja tuntuu ku kävelis puolzombina ympäri koulua.. taitaa olla päikkäripäivä tänään..*nauru*
Chatte

#23 • • Chatte Team Teknolipat :)
Olisi tod. pitänyt taas nukkua viime yönä enemmän... miksi pitää aina kukkua pitkin yötä, vaikka tietää että tämä *poks* on tulos!!!

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Kolera

#25 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Nukuttua tulee yleensä sillo ku nukuttaa ja se on sit monasti joskus 6 aikoihin nukkumaan ja heräilee parin tunnin päästä pää täynnä pumpulia tai aikaisemmin kun joku kaveri soittelee ja tulee piinaa niinko eilen perkeleen apina vaan tökki nipisteli ja veti peittoo ku minä yritän nukkuu *hih* liian vähän tulee nukuttua kun ei vaan nukuta yleensä ennen 22 ja aamul on tuskaa heräillä ku haluis vaan maata sängyl ja olla ja nukahella uudestaa.
Nukkuminen on vaan niin mukavaa touhua.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

JuHnu

#26 • • JuHnu
mul on ollu jo vähän pidemmän aikaa sellanen unirytmi et nukkumaan joskus about 6-7 aamulla ja sit herää joskus päivällä*hahjust* tällänen rytmi on sinäänsä aika jees kosk yöllä on niin rauhallista ja siinä on se oma tunnelma..nytkin vielä hereillä mut millään ei tajuu mennä *nukkuu**eiei**iihhih*

--
ai mitä?siis hä?niiku mitä?mä en kyl nyt tajuu..

Jussi Soro

#27 • • Jussi Soro choon!
Mä nukun keskimäärin 5 tuntia yössä, johtuu siitä etten saa iltasin unta millään. Ihan hyvin tällä pärjää, ja aamustekin pääsee ylös ihan suht helposti.
tez

#28 • • tez hottie

greenie:
Sängyn ja makuuhuoneen pitäisi olla pelkästään nukkumista (ja seksiä) varten. Jos makuuhuoneessa viettää liikaa aikaa tehden muuta kuin nukkuen (tai harrastaen seksiä) saattaa olla vaikeuksia saada unta. Lomalla ollessani huomasin, että niinä päivinä, jolloin esim. luin, koodasin jne. sängyssä, oli ongelmia saada unta illalla. Ongelma poistui, kun tein ko. asiat muualla. Ongelma on enemmänkin psyykkinen kuin fyysinen. En tiedä, oletko koskaan yrittänyt (selvinpäin) nukkua esimerkiksi työpaikalla, keittiössä tai vaikka kylpyhuoneessa, mutta se on varsin vaikeaa, koska ko. paikkoja ei ole tarkoitettu nukkumiseen. Niissä ei pysty rentoutumaan. Tästä syystä, jos teet ”töitä” makuuhuoneessa, et pysty välttämättä rentoutumaan, kun pitäisi alkaa nukkumaan.

Toivottavasti auttoi.

Kun asuu yksiössä mikä on varmasti aika yleistä näin nuorten ihmisten keskuudessa, on makuuhuoneen rauhoittaminen vaikeaa, koska sänkyä tulee käytettyä muuhunkin kun nukkumiseen, sisutuksesta riippuen, se voi joilakin olla työpöytä, sohva jne..

Oon myös lukenu naaaistenlehistä että jos on herkkäuninen ja on vaikea saada unta ei illalla tulisi juoda ” tavallista” teetä ( vihreätä teetä saa juoda), kolajuomia eikä yllätys yllätys kahvia.

Oon myös törmännyt lehdissä juttuun että tietokoneen parissa työskentely( ja ylipäätänsä hengailu, pelaaminen jne..) kun ylittää 4 tuntia päivässä alkaa se vaikuttaa unen laatuun. itse istun koulussa noin 8 h ja lisäksi mahdollisesti duunissa vielä n. 5- 7h. eli koneen ääressä pahimmillaan tulee istuttua noin. 15 h! ja oon kyllä oikeesti huomannu että sillä on vaikutusta mun unen laatuun. varmasti kyllä monet muutkin tekijät vaikuttaa siihen, mutta koneellakin on varmasti osuutensa mun yö pyörimisiin.
*ding*

--
...do you fuck as well as you dance?

Karski

#29 • • Karski Pomon kätyri

tez:
Oon myös lukenu naaaistenlehistä että jos on herkkäuninen ja on vaikea saada unta ei illalla tulisi juoda ” tavallista” teetä ( vihreätä teetä saa juoda), kolajuomia eikä yllätys yllätys kahvia.

Tai syödä mitään missä on paljon
sokeria.

terv. Klubituksen Anna-lehti.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Epailija

#30 • • Epailija Physicist, 2nd class.

tez:

Jaa että vihreää teetä saa juoda? Miksiköhän ihmeessä? Käsittääkseni sen piristävä vaikutus on vähintään samaa luokkaa kuin minkä tahansa muunkin teen. En muuten ole laisinkaan yllättynyt näistä naistenlehtien vinkkien tasosta. *nauru* Ai että ei saa juoda teetä, kolajuomia taikka kahvia? You don't say... *nauru*

Tres:
sokeria.

Päätit sitten takertua tuohon vertaukseen ihan kunnolla. *nauru*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Karski

#31 • • Karski Pomon kätyri

Epailija:
Tres:
sokeria.

---
Päätit sitten takertua tuohon vertaukseen ihan kunnolla. *nauru*

No se oli niin osuva *vink*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

DiamonDie

#32 • • DiamonDie mediahippi

Epailija:
---
Jaa että vihreää teetä saa juoda? Miksiköhän ihmeessä? Käsittääkseni sen piristävä vaikutus on vähintään samaa luokkaa kuin minkä tahansa muunkin teen.

Vihreässä teessä on kyllä kofeiinia, mutta siinä on myös aminohappoa nimeltä L-teaniini, jota on nykyään monissa luontaistuotevalmisteissakin, koska se vaikuttaa rentouttavasti (mutta ei varsinaisesti väsytä) ja sillä on muitakin edullisia vaikutuksia elimistöön. Ilmeisesti tuo L-teaniini ainakin osittain kumoaa kofeiinin piristävän vaikutuksen.

Ja jos haluaa juoda teetä, mutta haluaa kofeiinin määrän mahdollisimman vähäiseksi, niin kannattaa pistää teepussi/siivilä ensin 20 sekunniksi kiehuvaan veteen ja heittää se vesi pois, jolloin suurin osa kofeiinista liukenee siihen ja sitten kun hauduttaa varsinaisen teen niin se on lähes kofeiinitonta. Menipäs taas tieteelliseksi.
#33 • • greenie Guest

tez:

Kun asuu yksiössä mikä on varmasti aika yleistä näin nuorten ihmisten keskuudessa, on makuuhuoneen rauhoittaminen vaikeaa, koska sänkyä tulee käytettyä muuhunkin kun nukkumiseen, sisutuksesta riippuen, se voi joilakin olla työpöytä, sohva jne..

Totta. Tuollaisissa tilanteissa on tilanne vähän vaikeampi, mutta esim. petaamalla aina päiväpeitettä käyttäen ja tuulettaen kämppää ennen nukkumaan menoa, luulisi unta saavan. Jos jostain syystä Matti jää matkalle, eikä tule heittelemään hiekkaa, voi aina turvautua tietysti lääkkeisiin. Turvallisin näistä lienee melatoniini, jota kehittyy aivoissa, ympäristön ollessa hämärä/pimeä. Kaupoissa myytävien ”yömaitojen” rauhoittava vaikutus perustuu melatoniiniin, joka kyllä ko. tuotteissa on hieman kyseenalainen markkinointikikka, kun missään ei ilmoiteta pitoisuuksia.

Joo, kofeiinipitoiset juomat kannattaa jättää väliin.

Oon myös törmännyt lehdissä juttuun että tietokoneen parissa työskentely( ja ylipäätänsä hengailu, pelaaminen jne..) kun ylittää 4 tuntia päivässä alkaa se vaikuttaa unen laatuun.

Näinhän se on, erityisesti jos viettää ne neljä tuntia koneen ääressä illalla.

itse istun koulussa noin 8 h ja lisäksi mahdollisesti duunissa vielä n. 5- 7h. eli koneen ääressä pahimmillaan tulee istuttua noin. 15 h! ja oon kyllä oikeesti huomannu että sillä on vaikutusta mun unen laatuun.

15h! Aika hakkeri! Ja vielä tyttö! *pihkassa*

varmasti kyllä monet muutkin tekijät vaikuttaa siihen, mutta koneellakin on varmasti osuutensa mun yö pyörimisiin.

Samoin. Rumpukoneet , samplerit jne. vie yöhön :)
cheat

#34 • • cheat
jos elettäis lauralandiassa mun säännöillä niin valvottais kaikki yöt ja nukuttais sulassa sovussa päikkäreitä sit iltapäivällä...mun elimistö herää vasta kuuden jälkeen illalla...
huono juttu mun elämässä tällä hetkellä on että mun pomo ei tarvi unta kun noin 3h/vrk ja se ei tajua että mun täytyy saada nukkua, eli jos oon yön töissä niin en tule aamuun suoraan...mutta se on hänelle välillä käsittämätöntä, kuten kyllä moni muukin asia.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Unik

#35 • • Unik
Nukkuminen on ihan yli-arvostettua hommaa *ding*
Toisaalta se on kyllä aikas mukavaa aktiviteettiä silloin kun se luistaa, eikä näe painajaisia.
TR3OX

#36 • • TR3OX
..nukkumaan meno pyörii yleensä tos 0000 ympäril..musanteko yleensä aamuun asti 1-2 vuorokautta/viikos+ yhtäkkiset fiilarit 7 x viikos...*igor*

ZRO

[muokattu 10.10.2003 00:43]
KaveriTavara

#37 • • KaveriTavara pyryharakka
hmm...nukkuminen..nukkuminen on oikeesti ihan kivaa puuhaa..mut joskus sitä on vaan niin helkutin paljon kaikkea puuhaa et ei ehi millään nukkumaan...
joskus valvon neljäkin päivää putkeen käyden töissäkin siinä samalla (selvinpäin!!) ...ensimmäiset kaksi päivää (eli 48 tuntia) menee ihan lepposasti mut sit mä menetän kokonaan ruokahaluni...sit pari päivää viel lisää syömättä ja nukkumatta niin keho ei jaksa enää sitä rasitusta...mä en nimittäin koskaan pysty olla tekemättä ei mitään joten sitä rasittuu koko ajan...
joskus on vaan et ei uni tuu niin se johtuu yleensä siitä et pään sisällä on paljon miettimisen aiheisia asioita tai on jokin stressi...
sillon kun valvon useita päiviä putkeen niin viimeisillä päivillä mun ajatukset rupee jumittaa tosi paljon...ilmeisesti mun aivotkin rasittuu..ja mä rupean tosi hidas liikkeiseksi...
yleensä mä nukun jotain viis tuntii per yö...ihan hyvin on riittänyt tähän asti...nukkua ehtii sitten haudassa...

--
hyvässä lihassa ei harmita

rec

#38 • • rec
Nukkuminen?! Mitä se on? *täh*

Valvominenhan on tunnetusti helvetin hienoa, mutta entäpä kun koetat käydä nukkumaan?! Siitä ei tule mitään, ei sitten millään... eräänlainen ”vaihe” oli itselläni tässä hiljattain päällä, ettei unta saanut haettua kirveellä uhatessakaan. ”Vaiheen” ohitettuani nukuin kaikki vapaapäivät tyyliin kellon ympäri ja ylläri, ylläri univelat tuli kuitattua sillä, mutta siinä se ”vapaa-aika” sitten olikin.

Tilanne on uusiutunut, eikä nukkumisesta tule yhtään mitään. Perseestä sanoisin!!! *igor* Pahimmassa tapauksessa iltapäivä vuoroon menevänä voin sanoa, että yön yli valvottuani ja aamulla joskus 5-7 aikaa nukkumaan mentyäni on olo todella heikko duunissa, suoraan hirveä!

No... ”sitä saa mitä tilaa”, mutta entä silloin, kun ”saa vaikkei tilaa”? Tämäkin on juuri niitä arvoituksellisimpia asioita mielestäni tässä maailmankaikkeudessa, mitä voi olla.. yleensä ne on negatiivisia. Kun kerran tästä aiheesta puhuttiin, nii yksi niistä on juuri tämä nukkuminen.

Fak tät! *hmph*
typ0

#39 • • typ0 syntax error
arkisin tulee 3-5 tuntia unta.. vloppusi vähä enemmä.. sit ihmettelen mist mun migreeni johtuu *eiei*
oikeesti myykää mulle unta *nuha**hih*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Stratos

#40 • • Stratos
Hitto, mulla tuntuu kaikki yöt menevän nykyään valvoessa kun ei vaan saa unta, sit aamulla pitäs mennä kouluun ja siitähän ei sit tuu yhtään mitn, jokus jopa oon jo ulko-ovella kovast menossa mut sit kuitenkin toteaa et paskat ja kääntyy kantapäillä ympäri ja takas sänkyyn pyörimään. Mä oon kyl aina ollu yö eläjä mut nyt tuntuu menevän jo liiallisuuksiin. Tosin kaikkeen tähän tuntuu vaikuttavan tää ainainen pimeys, ainakun kattoo ulos ikkunast tuntuu olevan pimeetä, kyllä suomi on kiva paikka näin talvella! *hmph*