Telemarkkinointi / Puhelinmyyjät / Suoramarkkinointi

129 posts, 7 pages, 51,373 views

phanatic

#101 • • Edited phanatic

mkuisma, 14.9.2005 15:58:
Raha ei ole enempää, kuin kierrätettyä velkaa. Käteinenkään ei teoriassa ole edes rahaa, vain painettu velkakirja. Raha, sen kaikissa muodoissaan on luotu myöntämällä velkaa.

Raha on varastoitua vaivannäköä.

Velka on illuusio rahasta. Kun pankki lainaa rahaa, se ei anna mitään pois itseltään. Pankkijärjestelmä perustuu petokseen, jossa pankit saavat lainata valtiosta riippuen noin kymmenen kertaa enemmän kuin oma omaisuus. Joka kerta kun talletat euron tilillesi, pankki saa ottaa itselleen sitä vastaan 10 euroa lainaa.

Pankki toimiikin vain välittäjänä, ja ei se pankki sitä rahaa ilmasta generoi, vaan tallettajilta. Sinun asuntolainasi on maksettu naapurin Pekan ja Villen säästöistä, ja Jannen säästöt ovat Tiinan kylpyhuoneremontissa.

Koko yhteiskuntamme kaatuisi, jos 10% väestöstä haluaisi nostaa 'rahansa' pois pankista. Alas painetuilla koroilla on synnytetty lainanottoryntäys, jolla ihmisiä sitoutetaan tiukemmin yhteiskuntaan ja ostaan järjestelmälle hetki lisäaikaa, ennenkuin se repeää liitoksistaan.[/i]

On totta, että kaikki eivät voi yhtä aikaa nostaa rahojaan. Koska jonkun talletus on jonkun toisen asunnossa. Näen - riskistä huolimatta - pankkijärjestelmästä olevan paljon enemmän hyötyä kuin haittaa.
Dinsku

#102 • • Dinsku

Loose Grip, 14.9.2005 13:19:
Puhelinmyynti on kyllä vihonviimeinen homma. Aikoinaan lukiosta päästyäni olin vähän aikaa vailla töitä armeijaa odotellessa ja kokeilin moista hommaa. Neljä päivää mä jaksoin siellä käydä soittelemassa, kunnes palo niin käämi, että soitin sinne, että saatte pitää puljunne ja hommanne.

Viimenen tikki oli se, kun kysyin siltä ns. "työnjohtajalta", että mikä olis paras lähestymistapa, miten sais parhaiten lehtiä kaupaks, niin tää torsti vastasi jotain aivan käsittämättömän ympäripyöreetä. Muistan sen vastauksen vieläkin: "kannattee asettaa omat tavotteet ja pyrkiä niihin". Siis mitä vittua?! *grr* Mä kysyin, että miten sais parhaiten lehtiä myydyks ja tää vastaa jotain tommosta siansaksaa. *ding* Siinä vaiheessa mulle piisas, varsinkin kun koko homma oli ärsyttäny ensimmäisestä puhelusta saakka. Loppupäivän istuskelin siinä kopissa ja kävin pihalla tupakalla, enkä paljon viittiny ees soitella mihinkään. Eli varsinaista työntekoa siinä tulikin tehtyä kolme päivää, mikä on yhden ihmisen osalta tarpeeks häirikköpuheluja koko loppuiäks *iihhih*

Puhelinmarkkinointi on perseestä, mutta mulle voidaan noi neljä päivää kaiketi antaa anteeks koska olin nuori ja viaton ja vailla parempaa ymmärrystä *iloinen*

Hehhe!! Emmä tollasta tiennykkä.. *lmao*
kilobitti

#103 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

mkuisma, 14.9.2005 15:58:
Ahneudesta puheenollen, tässä mielenkiintoinen analysointi rahan olemuksesta. Ei ole siis omaa läppää.. -clip-

Varsin yksipuolinen teksti joka yritti saada kaiken rahaliikenteen kyseenalaiseen
valoon yrittämättä edes nähdä mitä hyviä puolia siitä löytyy. Osin totta kyllä,
mut en ihan tajunnu mitä hyötyä tästä oli.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Ozie

#104 • • Edited Ozie
En tiiä onko linkkiä täällä ollu, mutta

https://lomake.fi/ec/index.cgi/forminfo?lomake_id=801

"Henkilötietojen luovutuksen kieltäminen"

Eli tolla voi kieltää henkilötietojen luovuttamisen muistaakseni väestörekisteristä ja maistraatista. Vähensi ainakin omalla kohdallani puhelujen määrää.
shaderna

#105 • • shaderna
Myyn ite telefinland liittymii ja mun puhelut kestää noin 30sekunttii ku meen suoraa asiaa, ni harvoi asiakkait on vituttanu, päin vastoin on ollu tosi chillei asiakkait. Täl duunil kyl tekee yllättävän hyvin rahaa.

--
just tryin` not to give a fuck

isfnbojbbssn

#106 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
olin kaksi ja puoli kuukautta mediapexillä myymässä lehtiä
ja voin kyllä sanoa, etten suosittele ko. duunia kellekään.

ikinä ei ole vituttanut olla töissä niin paljon. huonot provisiot,
moraalisesti hieman kyseenalaiset myyntitaktiikat ja ihan
helvetin huono työilmapiiri.

never again *igor*

--
dasinoaisnvs

SyndroDome

#107 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri
Mulle ei itseasiassa ole juurikaan puhelinmyyjät soitelleet, usein monet valittavat, että puhelinmyyjät soittelevat heille jatkuvasti, jopa päivittäin.. Onko tosiaan näin??

No joo mutta asiaan. Sillon harvoin, kun mulle on joku puhelinmyyjä soitellut, niin eipä se mua ole kyllä häirinnyt, yleensä kuuntelen mitä niillä on sanottavaa, ja jos ei kiinnosta, niin ilmaisen asian kyllä suht asiallisesti. Tosin koskaan en heiltä mitään ole ostanut/tilannut.

Ja onhan sitten paljon näitä firmoja, ketkä tekevät kaikenlaisia haastatteluja ja kyselevät ihmisiltä mielipiteitä millon mistäkin.. Yhtään semmoista puheluakaan en ole koskaan saanut. Ja jos joskus saisin, niin kyllä mä varmaan sitten siihen haastatteluun vastaisin.

Ja työtähän se on toi puhelinmyyntikin, jonkun sitäkin on tehtävä *joo* mutta ymmärrän kyllä, jos se joitain ihmisiä (tai varmaan aika monia) ottaa päähän..

--
Life is full of choises.

hallucinogen

#108 • • hallucinogen Edain
Itse tulee tehtyä puhelinmyyntihommia opiskelun ohessa. Sopii silleen suht hyvin kun joustavat työajat ja voi päästä ihan kohtuulliseen tuntipalkkaan opiskelijalle. Silloin kun alotin puhelinmyyntihommat niin tuli myytyä kännykkäliittymiä ja se oli sinällään ihan ok koska moni tyyppi jolle soitti säästi rahaa vaihtaessaan liittymän ja jos ei säästänyt niin sit vaan toivoteltiin hyvät päivän jatkot kun en ainakaan itse viitsi väkisin myydä =D Sit päätin vaihtaa tuotetta koska lähes kaikki suomalaiset oli saanut varmaan 10 liittymänvaihtopuhelua joko tele finlandilta, dna:lta, saunikselta ja kolumbukselta joten alettiin myymään sähköä josta ihmiset oli aika innoissaan oikeastaan.

Mut joo kyllä toi silleen on aika koiran homma varsinkin jos itsellä on pinna kireellä kun kaiken maailman mulkkuja sattuu välillä vastaamaan mut joskus sitä vaan lähtee itse mukaan ja heittää takas jos tulee paskaa niskaan :D

--
pikku-*possu*

Chatte

#109 • • Chatte Team Teknolipat :)
Blaa blaa blaa... osui topikki silmään juuri puhelinta sulkiessani; kirjamyyjä tuputti teoksiaan noin sadatta kertaa. Eli juu, tilaan kyllä puhelimitse esim. lehtiä, jos sattuu hyvä tarjous ja sellainen lehti, jonka oikeasti haluan. Mutta sanon sen kyllä heti ja suoraan, jos jotain haluan. Sadannella kerralla en osta yhtään todennäköisemmin kuin ensimmäisellä. *grr*

Mutta se on tosiaan äärettömän ärsyttävää, että vaikka myyjälle sanoo suoraan, ettei yksikään lehti kiinnosta edes siinä määrin, että tilaisin ilmaiseksi, litania vaan jatkuu. Oppiiko tuossa hommassa sulkemaan korvansa siltä, mitä linjan toisessa päässä sanotaan, vai eikö sitä kunnioiteta ollenkaan? Vai onko tämä väsytystaktiikkaa? No ei kyllä toimi ainakaan minuun, ärsyttää vaan suunnattomasti.

Loppukevennykseksi eräästä rekrytointi-ilmosta, jonka näin yliopiston käytävällä. Jotenkin näin se meni: "Me emme myy puhelimia, me emme siis ole puhelinmyyjiä, vaikka niin usein tunnutaan luulevan." *nauru*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Auacusha

#110 • • Auacusha Koneradio

Chatte, 16.9.2005 11:58:

Loppukevennykseksi eräästä rekrytointi-ilmosta, jonka näin yliopiston käytävällä. Jotenkin näin se meni: "Me emme myy puhelimia, me emme siis ole puhelinmyyjiä, vaikka niin usein tunnutaan luulevan." *nauru*

*nauru*

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Jinx

#111 • • Jinx Superfeminine

k1mm0, 15.9.2005 10:47:
olin kaksi ja puoli kuukautta mediapexillä myymässä lehtiä
ja voin kyllä sanoa, etten suosittele ko. duunia kellekään.

ikinä ei ole vituttanut olla töissä niin paljon. huonot provisiot,
moraalisesti hieman kyseenalaiset myyntitaktiikat ja ihan
helvetin huono työilmapiiri.

never again *igor*

Tässä on tän asian tonen puoli eli se että niitä ihmisiä jotka noissa firmoissa on töissä käytetään "hyväksi" tuskin kovin moni noita hommia kovin pitkään kestää

--
Pyllykkä

hallucinogen

#112 • • hallucinogen Edain
Silloin kun tuli ahkerasti myytyä kännykkäliittymiä niin usein tuli sellainen tunne, että kuinka tyhmä jokin ihminen voi olla :D Kerran tuli vastaan yksi perhe jossa oli mies, vaimo ja kaksi lasta ja olisivat neljästä liittymästä säästäneet 1200e vuodessa mut eivät sit vaihtaneet "nää liittymät on ollu ihan hyviä" :D Kerran oli myös eräs naishenkilö joka olisi säästänyt 600e vuodessa omassa laskussaan mut eipä vaihtanut :D

--
pikku-*possu*

akir0

#113 • • akir0 idleRPG champion 2009

Chatte, 16.9.2005 11:58:

"Mitäs te oikein myytte?"
"Me emme myy mitään, me tarjoamme kumppanuutta"
z

#114 • • z

hallucinogen, 16.9.2005 12:20:
Silloin kun tuli ahkerasti myytyä kännykkäliittymiä niin usein tuli sellainen tunne, että kuinka tyhmä jokin ihminen voi olla :D Kerran tuli vastaan yksi perhe jossa oli mies, vaimo ja kaksi lasta ja olisivat neljästä liittymästä säästäneet 1200e vuodessa mut eivät sit vaihtaneet "nää liittymät on ollu ihan hyviä" :D Kerran oli myös eräs naishenkilö joka olisi säästänyt 600e vuodessa omassa laskussaan mut eipä vaihtanut :D

ihminen se on kuluttajakin ja toimii aina rationaalisesti oman tietämyksensä ja logiikkansa mukaan. logiikka voi tietty olla tunnepohjaista (esim. jättää tippiä jos palvelusta jää 'hyvä fiilis') ja tietämys vailinnaista..

mutta anyway, näissä tapauksissa ei myyjä selkeästikään ymmärtänyt asiakkaan vaikuttimia. jos pelkästään tuosta rahasta olisi ollut kiinni, niin eiköhän kuka tahansa asiakas olisi sen säästön ottanut. nyt molemmissa tapauksissa oli jotkut hyvin merkittävät (koska isoista rahoista kyse) syyt, miksi kauppaa ei tehty. ei ne ihmiset oo (erityisen) tyhmiä, ne on vaan erilaisia.

se oikea syy jättää jotain ostamatta jää monesti sanomatta - sen sijaan annetaan mieluummin jokin neutraali heitto / tekosyy. sanotaan vaikkapa kirjoja kauppaavalle krishna-kamulle kohteliaasti, että ei nyt ole käteistä mukana, eikä että ne sen jutut ei voisi vähempää kiinnostaa. sen vuoksi noita sanottuja syitä ei välttämättä kannata jäädä kovin paljoa miettimään.

em. perusteella ei tietenkään voi sanoa, ettetkö olisi/voisi olla mestarimyyjä ja kova kauppamies. kaikille näitä joskus sattuu. asiakkaan 'tyhmyyskin' lienee vähän rajanvetokysymys, että miten pitkälle sitä pitää lähteä ymmärtämään. mutta rahat ne olisi saatava pois 'tyhmiltäkin' *pahis*
sielu hänkin

#115 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.
Tässä on linnu keihäs anna- lehdestä hei!
Kuinkas teidän kesäpäivänne aamu on sujunut? Sateenvarjo vaiko aurinkorasva siellä päin on käytössä?
No mutta sepä on mukava kuulla. Täällä turussa aurinko paistelee jo kauniisti ja
Ei, en koita myydä teille mitään, kerron vain että olette voittaneet arvonnassamme. Tänä vuonna anna lehti täyttää piip vuotta ja meillä on vain tämän viikon enää synttärijuhlat käynnissä. Miltäs teistä kuullostaisi anna lehden juhlanumero?
No siis tämän viikonhan minä voin tarjota arvonnoissa voittaneille lehteä hullun huokeaan hintaan!
Laitetaanko teille koko vuosi vai vain puoli vuotta?

Ensinnäkin.
Joo, minä arvoin kenelle soitan. Soittelin läpi listoja jotka oli tulostettu puhelinluettelosta. Mm. todellista arvontaa. Suunnaton voitto että soitin juuri TEILLE.

Ei, en koita myydä teille mitään muuta paitsi kestovuosikertaa anna lehteä.

Mä en tehnyt tuota työtä kuin päivän. Frendi samassa firmassa rupesi pikkuhiljaa *tuuntumaan kun kolmen duunissa olo kuukauden jälkeen sama "meillä on vain tämän viikon synttäri juhlat käynnissä" kuului myyntipuheeseen.

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

z

#116 • • z
mun eka myymäni lehti oli Great Handjobin kotimainen versio Suuri Käsityö.

tosimiesten hommaa.
hallucinogen

#117 • • hallucinogen Edain

linnu, 16.9.2005 14:10:
Mä en tehnyt tuota työtä kuin päivän. Frendi samassa firmassa rupesi pikkuhiljaa *tuuntumaan kun kolmen duunissa olo kuukauden jälkeen sama "meillä on vain tämän viikon synttäri juhlat käynnissä" kuului myyntipuheeseen.

Joo täytyy myöntää et ne myyntipuheet mitä esimiehiltä yleensä saa lentää kyllä roskakoriin :D Sellasta tuubaa mitä ne niihin laittaa ei voi kyllä vakavalla naamalla pysty sanomaan :D Suoraan asiaan vaan ja selittää mahdollisimman helposti mistä on kyse on mun mielestä paras tapa, menee vähemmän kummankin aikaa jos toinen ei vaan yksinkertaisesti ole kiinnostunut.

--
pikku-*possu*

hallucinogen

#118 • • hallucinogen Edain

miikkah, 16.9.2005 13:28:
mutta anyway, näissä tapauksissa ei myyjä selkeästikään ymmärtänyt asiakkaan vaikuttimia. jos pelkästään tuosta rahasta olisi ollut kiinni, niin eiköhän kuka tahansa asiakas olisi sen säästön ottanut.

No mistä muusta voi jossain sim-kortissa olla kyse kun rahasta varsinkin kun kuuluvuus pysyy samana :D Liittymän ainoa tarkoitus on kuitenkin vaan pystyä lähettämään puhetta ja dataa ja jos kaikki asiakkaan tarvitsemat palvelut löytyvät siitä halvemmastakin vaihtoehdosta niin ei voi käsittää miksi ei vaihtaisi jos ainoa vaiva on postiin kävely ja sim-kortin vaihtopuhelimeen kun numero yms pysyy samana :)

--
pikku-*possu*

phanatic

#119 • • Edited phanatic

hallucinogen, 16.9.2005 15:59:
---
No mistä muusta voi jossain sim-kortissa olla kyse kun rahasta varsinkin kun kuuluvuus pysyy samana :D Liittymän ainoa tarkoitus on kuitenkin vaan pystyä lähettämään puhetta ja dataa ja jos kaikki asiakkaan tarvitsemat palvelut löytyvät siitä halvemmastakin vaihtoehdosta niin ei voi käsittää miksi ei vaihtaisi jos ainoa vaiva on postiin kävely ja sim-kortin vaihtopuhelimeen kun numero yms pysyy samana :)

-asiakaspalvelu
-liittymän ominaisuudet
-luotettavuus

Markalla saa markan tuotteen.
hallucinogen

#120 • • hallucinogen Edain

phanatic, 16.9.2005 16:06:
-asiakaspalvelu
-liittymän ominaisuudet
-luotettavuus

Markalla saa markan tuotteen.

Eipä ole ollut itsellä sen enempää ongelmia halpaliittymän kanssa kuin elisan ryöstöhintaisen kanssa ja ominaisuuksista sen verran, että ainoa kerran on toivottu löytyvän oli gps-paikannus sim-kortissa :D
Ja yhtälailla Soneran asiakaspalveluun saa jonottaa 30 minuuttia usein ja äsken kaveri soitti tf:n asiakaspalveluun ja jonotti 5min.

--
pikku-*possu*