Telemarkkinointi / Puhelinmyyjät / Suoramarkkinointi

129 posts, 7 pages, 49,944 views

Riku

Posts: 3,187

#61 • • Riku The Little Prince

POSER:
Ei kaikki telemarkkinointi ole kusetusta. Älä ajattele aina niin mustavalkoisesti *vink*

Viittasin kyllä oikeastaan kaikkeen ihmisille myymiseen ja siihen miltä se minusta tuntuu. Ollakseen hyvä myyjä täytyy pystyä myymään ihmisille mahdollisimman paljon ja luoda näille tunne tarpeesta, jota näillä ei todellisuudessa ole. Minusta yksinkertaisesti tuntuisi myyntityössä siltä,.että pyrin kusettamaan ihmisiä. En usko että yksikään myyjä olisi kovin tehokas jos tämä myisi ihmisille ainoastaan sitä mitä nämä todellisuudessa haluavat ja tarvitsevat.

[muokattu 30.1.2004 20:21]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

POSER

Posts: 800

#62 • • POSER Wimp and Poser

pHaze:
Viittasin kyllä oikeastaan kaikkeen ihmisille myymiseen ja siihen miltä se minusta tuntuu. Ollakseen hyvä myyjä täytyy pystyä myymään ihmisille mahdollisimman paljon ja luoda näille tunne tarpeesta, jota näillä ei todellisuudessa ole. Minusta yksinkertaisesti tuntuisi myyntityössä siltä,.että pyrin kusettamaan ihmisiä. En usko että yksikään myyjä olisi kovin tehokas jos tämä myisi ihmisille ainoastaan sitä mitä nämä todellisuudessa haluavat ja tarvitsevat.



No puhutaan sitten normaalista myyntityöstä. Markkinoinnin ja myynnin avulla pyritään asiakkaille tuomaan lisäarvoa jonkun tuotteen välityksellä. Jos asiakas on tyytyväinen näihin lisäarvoihin joita tuote tuo mukanaan, onko se kusetusta?

Kai tietät sen että kovinkin monessa tuotteessa jota nykyään myydään on ”ilmaa” mukana joten jos sen ”tyhjän” tilalla saadaankin asiakkaalle mukaan jotain lisäarvoa, niin minusta homma on kaukana kusetuksesta.

--
Keppiä Jehoville!

Riku

Posts: 3,187

#63 • • Riku The Little Prince

POSER:
No puhutaan sitten normaalista myyntityöstä. Markkinoinnin ja myynnin avulla pyritään asiakkaille tuomaan lisäarvoa jonkun tuotteen välityksellä. Jos asiakas on tyytyväinen näihin lisäarvoihin joita tuote tuo mukanaan, onko se kusetusta?

Ei kai myyntityön tarkoituksena ole varsinaisesti tehdä asiakasta tyytyväiseksi (paitsi siinä mielessä että tämä ostaisi jatkossakin jotain) vaan myydä mahdollisimman paljon ja saada liikkeelle tuottoa? Tuossa tulee juuri vastaan tuo ”jos asiakas on tyytyväinen..”. Joissakin liikeideoissa tyytyväinen asiakas on tärkeää tulevien kauppojen kannalta, joissakin ei, mutta tässäkään asiakkaan tyytyväisyys ei ole itse tarkoitus, vaan keino myynnin ja voiton maksimoimiseen.

Kai tietät sen että kovinkin monessa tuotteessa jota nykyään myydään on ”ilmaa” mukana joten jos sen ”tyhjän” tilalla saadaankin asiakkaalle mukaan jotain lisäarvoa, niin minusta homma on kaukana kusetuksesta.

Viittaatko tällä nyt esimerkiksi nettiliittymien mukana myytäviin tietoturvapalveluihin ja muihin periaatteeltaan vastaaviin palveluihin?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Individual

Posts: 10,942

#64 • • Individual HYPNO!

pHaze:
---
POSER:
Ei kaikki telemarkkinointi ole kusetusta. Älä ajattele aina niin mustavalkoisesti *vink*

---
Viittasin kyllä oikeastaan kaikkeen ihmisille myymiseen ja siihen miltä se minusta tuntuu. Ollakseen hyvä myyjä täytyy pystyä myymään ihmisille mahdollisimman paljon ja luoda näille tunne tarpeesta, jota näillä ei todellisuudessa ole. Minusta yksinkertaisesti tuntuisi myyntityössä siltä,.että pyrin kusettamaan ihmisiä. En usko että yksikään myyjä olisi kovin tehokas jos tämä myisi ihmisille ainoastaan sitä mitä nämä todellisuudessa haluavat ja tarvitsevat.

[muokattu 30.1.2004 20:21]



Kun ostat lättyjä jostain levykaupasta, niin ajatteletko että ”huhheijaa nämähän kusettavat
minua, koska ovat myyntityössä, mutta ostanpa silti, koska satun niitä lättyjä pyörittelemään...”
( Ansiokkaasti kylläkin, propsit siitä :) )

Ehkä pientä känniprovoa havaittamissa täällä päässä... T:Tero
Riku

Posts: 3,187

#65 • • Riku The Little Prince

Individual:
Kun ostat lättyjä jostain levykaupasta, niin ajatteletko että ”huhheijaa nämähän kusettavat
minua, koska ovat myyntityössä, mutta ostanpa silti, koska satun niitä lättyjä pyörittelemään...”

Jos olen ostoksilla, niin koen kyllä ahdistavana tunkemisena ja kusettamisena jos myyjä tulee tunkemaan pyytämättä kaikkea suurinpiirtein syliin. Jos haluan apua ja neuvoja, niin pyydän kyllä sitä itse. Myymisenä on nyt siis tässä ole tarkoittanut sitä että joku ottaa kassalla rahani vastaan, vaan sitä että tullaan tuotteita valitessani selittämään ”että sitten olisi teämmöinen ja tämmöinen ja tuon kanssa tarvitse tuollaisen ja tuollaisen”.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Individual

Posts: 10,942

#66 • • Individual HYPNO!

pHaze:
---
Individual:
Kun ostat lättyjä jostain levykaupasta, niin ajatteletko että ”huhheijaa nämähän kusettavat
minua, koska ovat myyntityössä, mutta ostanpa silti, koska satun niitä lättyjä pyörittelemään...”
---
Jos olen ostoksilla, niin koen kyllä ahdistavana tunkemisena ja kusettamisena jos myyjä tulee tunkemaan pyytämättä kaikkea suurinpiirtein syliin. Jos haluan apua ja neuvoja, niin pyydän kyllä sitä itse. Myymisenä on nyt siis tässä ole tarkoittanut sitä että joku ottaa kassalla rahani vastaan, vaan sitä että tullaan tuotteita valitessani selittämään ”että sitten olisi teämmöinen ja tämmöinen ja tuon kanssa tarvitse tuollaisen ja tuollaisen”.



Tässä olen kyllä kanssasi 100 prosenttisesti samaa mieltä. En tiedä mitään raivostuttavampaa kuin sen, että kun vaan sattuu astumaan jonkin liikkeen kynnyksen yli, tulee yli-innokas myyntihenkilö kysymään: ” Ja mitäs teille sais olla?” ja kun siihen vastaa, että: ” Ihan tässä vaan katselen vaan...” niin tuntee alentaneensa itsensä jo sellaiseen asemaan, että sama kuin lähtisi liikkestä pois, köyhä...
POSER

Posts: 800

#67 • • POSER Wimp and Poser

pHaze:
Jos olen ostoksilla, niin koen kyllä ahdistavana tunkemisena ja kusettamisena jos myyjä tulee tunkemaan pyytämättä kaikkea suurinpiirtein syliin. Jos haluan apua ja neuvoja, niin pyydän kyllä sitä itse. Myymisenä on nyt siis tässä ole tarkoittanut sitä että joku ottaa kassalla rahani vastaan, vaan sitä että tullaan tuotteita valitessani selittämään ”että sitten olisi teämmöinen ja tämmöinen ja tuon kanssa tarvitse tuollaisen ja tuollaisen”.



Tässäkin asiassa ratkaisee myyjän taidot. Osa myyjistä oikeasti osaa antaa hyödyllisiä neuvoja yms. muita vinkkejä jotka ovat osoittautuneet hyödyllisiksi ja tehneet minut tyytyväiseksi, vaikka olenkin ostanut monta muutakin asiaa sen yhden aikomani lisäksi. Hyvä myyjä kyllä tajuaa tarvitsetko sitä tuotetta oikeasti ja tuottaako se sinulle yhtään lisäarvoa. Se jos joku tyrkyttää jotain joka selvästi ei ole minua varten (esim.vaatekaupassa) on vittumaista ja äärimmäisen hyvä osoitus myyjän ammattitaidottomuudesta.

--
Keppiä Jehoville!

POSER

Posts: 800

#68 • • POSER Wimp and Poser

pHaze:
Ei kai myyntityön tarkoituksena ole varsinaisesti tehdä asiakasta tyytyväiseksi (paitsi siinä mielessä että tämä ostaisi jatkossakin jotain) vaan myydä mahdollisimman paljon ja saada liikkeelle tuottoa? Tuossa tulee juuri vastaan tuo ”jos asiakas on tyytyväinen..”. Joissakin liikeideoissa tyytyväinen asiakas on tärkeää tulevien kauppojen kannalta, joissakin ei, mutta tässäkään asiakkaan tyytyväisyys ei ole itse tarkoitus, vaan keino myynnin ja voiton maksimoimiseen.


Nykyään kaupat eivät enää oikein pärjää jos asiakkaita ei osata pitää tyytyväisenä. Kuluttajat ovat kyllä erittäin tietoisia tästä ja huonot kokemukset taatusti kerrotaan eteen päin tuttavapiirille. Joten jos kauppa todella haluaa olla pystyssä vielä vuodenkin päästä, on asiakkaat syytä juuri tehdä heidät tyytyväisiksi (senkin kustannuksella etteivät he välttämättä juuri sillä kertaa ostakkaan). Sanoisin että hyvin harvassa ovat ne liikkeet jotka voivat olla välittämättä asiakkaiden tyytyväisyydestä, korkeintaan jonkun pikku pitäjän ainoa kauppa voi nauttia tästä (ja vain niin kauan, kunnes joku tajuaa perustaa uuden).

pHaze:
Viittaatko tällä nyt esimerkiksi nettiliittymien mukana myytäviin tietoturvapalveluihin ja muihin periaatteeltaan vastaaviin palveluihin?


Voisi toimia esimerkkinä. Jollekin kuka ei nettiliittymästä tajua mitään on varmasti erittäin arvokasta että nuo kaikki on ängetty samaan pakettiin. Toisena esimerkkinä voivat toimia vaatteiden mukana tuleva ”imago” ja arvot jotka ostat samalla kun rahasi tuhlaat siihen kalliiseen merkkituotteeseen.

--
Keppiä Jehoville!

Riku

Posts: 3,187

#69 • • Riku The Little Prince

POSER:
Sanoisin että hyvin harvassa ovat ne liikkeet jotka voivat olla välittämättä asiakkaiden tyytyväisyydestä, korkeintaan jonkun pikku pitäjän ainoa kauppa voi nauttia tästä (ja vain niin kauan, kunnes joku tajuaa perustaa uuden).

Onhan tästäkin kuitenkin esimerkkejä, joiden toiminta voidaan jo mielestäni laskea kusetukseksi. Verkostomarkkinointi, melkeinpä mikä tahansa kuponkiuutisissa jne. Mutta olet kyllä oikeassa että ihan ”rehellisiäkin” tapauksia löytyy varmasti rutkasti, ja kyse on kai lähinnä minun asennevammastani sen suhteen etten itse pidä minkäänlaisesta tyrkyttämisestä alkuunkaan.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

¡ Previous post about a year ago !
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#70 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

POSER, 31.1.2004 11:10:
---
pHaze:
Jos olen ostoksilla, niin koen kyllä ahdistavana tunkemisena ja kusettamisena jos myyjä tulee tunkemaan pyytämättä kaikkea suurinpiirtein syliin. Jos haluan apua ja neuvoja, niin pyydän kyllä sitä itse. Myymisenä on nyt siis tässä ole tarkoittanut sitä että joku ottaa kassalla rahani vastaan, vaan sitä että tullaan tuotteita valitessani selittämään ”että sitten olisi teämmöinen ja tämmöinen ja tuon kanssa tarvitse tuollaisen ja tuollaisen”.

---


Tässäkin asiassa ratkaisee myyjän taidot. Osa myyjistä oikeasti osaa antaa hyödyllisiä neuvoja yms. muita vinkkejä jotka ovat osoittautuneet hyödyllisiksi ja tehneet minut tyytyväiseksi, vaikka olenkin ostanut monta muutakin asiaa sen yhden aikomani lisäksi. Hyvä myyjä kyllä tajuaa tarvitsetko sitä tuotetta oikeasti ja tuottaako se sinulle yhtään lisäarvoa. Se jos joku tyrkyttää jotain joka selvästi ei ole minua varten (esim.vaatekaupassa) on vittumaista ja äärimmäisen hyvä osoitus myyjän ammattitaidottomuudesta.



Hyvä myyjä luo sinulle tarpeen vaikka et tuotetta tarvitsisikaan.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#71 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:00:
Hyvä myyjä luo sinulle tarpeen vaikka et tuotetta tarvitsisikaan.



Ja hyvä salamurhaaja salamurhaa niin
ettei kukaan huomaa. En mä silti pidä
siitä että mut salamurhataan.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#72 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Reija, 14.9.2005 13:05:
---
MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:00:
Hyvä myyjä luo sinulle tarpeen vaikka et tuotetta tarvitsisikaan.

---


Ja hyvä salamurhaaja salamurhaa niin
ettei kukaan huomaa. En mä silti pidä
siitä että mut salamurhataan.



Mut jos hyvä myyjä luo tarpeen jollekin tuotteelle / palvelulelle ei kai kukaan siitä suutu, koska silloinhan sitä tuntee tarvitsevansa kyseessä olevan hyödykkeen.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#73 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:07:
---
Reija, 14.9.2005 13:05:
---
MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:00:
Hyvä myyjä luo sinulle tarpeen vaikka et tuotetta tarvitsisikaan.

---


Ja hyvä salamurhaaja salamurhaa niin
ettei kukaan huomaa. En mä silti pidä
siitä että mut salamurhataan.

---


Mut jos hyvä myyjä luo tarpeen jollekin tuotteelle / palvelulelle ei kai kukaan siitä suutu, koska silloinhan sitä tuntee tarvitsevansa kyseessä olevan hyödykkeen.



Ostohetkellä. Ainakin siihen asti kunnes
tajuaa että se saatanan koira myi mulle
tämmösen perseenlevittimen vaikka
mun perse ei nytkään mahdu auton
penkkiin *uuh* Ja mua suututtaa tollanen
tarpeettomaan kuluttamiseen lietsominen
noin yleisellä tasolla.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

serotonot

Posts: 3,137

#74 • • Edited serotonot Paul Easy
edit: reija sen jo sanoikin...
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#75 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
ei tyhmä ole se joka pyytää vaan se joka maksaa

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#76 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:11:
ei tyhmä ole se joka pyytää vaan se joka maksaa



Taas mennään tähän älyyn *justjoo*

SE joka pyytää on ahne rahanhimoinen
paskiainen, epähumaani nilkki ja
umpikiero liero. Et joo, mä oon mielummin
sit tyhmä ku mulkku.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#77 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Reija, 14.9.2005 13:13:
---
MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:11:
ei tyhmä ole se joka pyytää vaan se joka maksaa

---


Taas mennään tähän älyyn *justjoo*

SE joka pyytää on ahne rahanhimoinen
paskiainen, epähumaani nilkki ja
umpikiero liero. Et joo, mä oon mielummin
sit tyhmä ku mulkku.



toi nyt on taas tollasta kommari Paskaa oikein isolla peellä

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#78 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:15:
---
Reija, 14.9.2005 13:13:
---
MR*ENIGMA, 14.9.2005 13:11:
ei tyhmä ole se joka pyytää vaan se joka maksaa

---


Taas mennään tähän älyyn *justjoo*

SE joka pyytää on ahne rahanhimoinen
paskiainen, epähumaani nilkki ja
umpikiero liero. Et joo, mä oon mielummin
sit tyhmä ku mulkku.

---


toi nyt on taas tollasta kommari Paskaa oikein isolla peellä



*nauru*

kommunisti1.jpg

Tarkotin nyt sitä että kyllä kaupanteossakin
pitää olla moraali, eihän sitä murhastakaan
sanota että ei se ole tyhmä joka murhaa vaan
se joka tulee murhatuksi. Jos sua kusetetaan,
niin kyl se moraalinen taakka on kusettajan
harteilla eikä uhrin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Loose Grip

Posts: 330

#79 • • Loose Grip
Puhelinmyynti on kyllä vihonviimeinen homma. Aikoinaan lukiosta päästyäni olin vähän aikaa vailla töitä armeijaa odotellessa ja kokeilin moista hommaa. Neljä päivää mä jaksoin siellä käydä soittelemassa, kunnes palo niin käämi, että soitin sinne, että saatte pitää puljunne ja hommanne.

Viimenen tikki oli se, kun kysyin siltä ns. "työnjohtajalta", että mikä olis paras lähestymistapa, miten sais parhaiten lehtiä kaupaks, niin tää torsti vastasi jotain aivan käsittämättömän ympäripyöreetä. Muistan sen vastauksen vieläkin: "kannattee asettaa omat tavotteet ja pyrkiä niihin". Siis mitä vittua?! *grr* Mä kysyin, että miten sais parhaiten lehtiä myydyks ja tää vastaa jotain tommosta siansaksaa. *ding* Siinä vaiheessa mulle piisas, varsinkin kun koko homma oli ärsyttäny ensimmäisestä puhelusta saakka. Loppupäivän istuskelin siinä kopissa ja kävin pihalla tupakalla, enkä paljon viittiny ees soitella mihinkään. Eli varsinaista työntekoa siinä tulikin tehtyä kolme päivää, mikä on yhden ihmisen osalta tarpeeks häirikköpuheluja koko loppuiäks *iihhih*

Puhelinmarkkinointi on perseestä, mutta mulle voidaan noi neljä päivää kaiketi antaa anteeks koska olin nuori ja viaton ja vailla parempaa ymmärrystä *iloinen*
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#80 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Reija, 14.9.2005 13:18:


*nauru*

kommunisti1.jpg

Tarkotin nyt sitä että kyllä kaupanteossakin
pitää olla moraali, eihän sitä murhastakaan
sanota että ei se ole tyhmä joka murhaa vaan
se joka tulee murhatuksi. Jos sua kusetetaan,
niin kyl se moraalinen taakka on kusettajan
harteilla eikä uhrin.



Ootko sitä mieltä että kaikki hyvät myyjät jotka yrittävät vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen ovat rahanahneita sairaita paskiaisia?? Neuvostoliitto on jo hajonnut tiedoksi vaan.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA