129 posts, 7 pages, 51,385 views
eloK:
Frendille soitti tossa vähän aikaa sitten puhelinmyyjä ja yritti kaupitella fittness lehteä. Ystävälleni oli kyseinen lehti tullut aikaisemmin mutta hän lopetti sen.
No myyjä siinä vähän aikaa tinkas että osta ny. Johon ystäväni tokaisi että joo olen nykyään niin lihava ettei mua noi urheilu aiheiset lehdet jaksa enää kiinnostaa.
Eihän toi nyt oikeesti pitäny paikkaansa mutta oli myyjä vähän aikaa änkyttäny ja sanonu vaan että no jos tilanne on tälläinen niin ei sitten...
¦):
Oon ollu kaks kertaa eri puhelin duunis...Hyvin oon tienannu muttei todellakaan kiinnostanu...
Yhen kesän olin sellases palomies - jutussa, siinä niinku myytii mainostilaa lehteen ja kaikesta minkä myi sai 20% ittelleen...Oli kiva Q välil teki 5000mk kauppojakin josta 20% ittelleen ni yhest puhelusta 1000mk
Mut ne yleisimmät kaupat oli 500-750 + alv ja näitä tein NOIN 2-3 tunnissa, mut tietenki oli sit myös sellasii pääivii q tekee vaa yhen kaupan...
Ja tää duuni ei ollu sellasta missä pitäis ruveta tyrkyttää jotai, kerrot vaa asiallisesti mikä lehti, millon, missä ilmestyy ja jne.
Mut en kyl takas mee...ei oo todellakaan mun duunii tollane
MR*ENIGMA:
Mut eikö työssä kuitenkin raha ratkaise?
MR*ENIGMA:
Olipa huono myyjä kun noin helpolla luovutti
MR*ENIGMA:
Jone:
---
MR*ENIGMA:
---
Ei?
Ainakin mulle sun arvomaailmasi tuntuu aivan käsittämättömän vieraalta. Oikeastaan musta on säälittävää ja surullista että rahan haaliminen keinoja kaihtamatta on elämässäsi noin korkeassa asemassa.
[muokattu 1.10.2003 20:24]
Tres:
Kellä nyt minkäkinlaiset arvot on.
Itse olen vaihtanut toimenkuvaa parikin
kertaa päästäkseni tekemään työtä
jolla on tarkoitus ja jonka koen mielekkääksi
vaikka saamani palkkio onkin jäänyt vähäisemmäksi.
Samoin nyt yrittäjänä olen jättänyt ottamatta
joitakin rahakkaita projekteja ihan vaan sen takia
ettei kiinnosta stressata.
Elämä on kuitenkin elämistä varten, ja haluan
ainakin itse saada myös töissä käyttämästäni
ajasta jotain muutakin irti kuin rahaa.
MR*ENIGMA:
Mun mielestä työssä raha on tärkeintä. Mul on vapaa-aika sitä varten et teen silloin niitä asioita mistä ite nautin ja kun sitä rahaa on se antaa vapaa-ajallakin enemmän mahdollisuuksia.
Mitähän tuohon sanoisi... Mun mielestä [tm] yksilötasolla onnellisuus on tärkeintä ja vaikka rahalla voi ostaa rajallisesti onnellisuutta, niin ei se autuaaksi tee. Melkoisen autuas ja onnellinen voisi toisaalta olla vaikkei rahaa olisi ikinä keksittykään ja nyky-yhteiskunnassakin vaikka olisi köyhä. Enemmän onnellisuudesta on kiinni muista asioista ja omasta elämänasenteesta, kuin rahasta. Jos joutuu 5 päivänä viikossa kärsimään 8 tunnista täyttä paskaa, niin kyllä se vaikuttaa mielialaan jo vapaa-ajallakin sen verran että se vähentää onnellisuutta myös silloin. Lisäksi on myös vaikea kuvitella tekevänsä mitään jonka itse kokisi moraalisesti arveluttavaksi (Lisäys: Tuo moraalinen arveluttavuus riittää siis jo syyksi olla verkostomarkkinointitouhuun sekaantumatta).MR*ENIGMA:
Mun mielestä työssä raha on tärkeintä. Mul on vapaa-aika sitä varten et teen silloin niitä asioita mistä ite nautin ja kun sitä rahaa on se antaa vapaa-ajallakin enemmän mahdollisuuksia.
MR*ENIGMA: