Replying to SINKKULUUKKU:
Cloud, 26.2.2010 11:17:
Niin siis ihmisethän ei koskaan ole halunneet kihloihin tai tutkineet aikaisemmin sormuksia? Eihän tytöillä voi olla halu pienestä pitäen olla päässyt naimisiin.
Mä en nyt ihan ymmärtänyt kaikkea tästä. Voitko selventää mitä tarkoitit ja miten se on relevanttia?
kihla useasti on myös se perus rinkula ja ei sellaisen hankkiminen nyt niin kovin hankalaakaan ole. Eikä toisen sormuksenkoon selvittäminen rakettitiedettä ole.
Itse en perus rinkulaa hankkinut, mutta kyllä sen mieltymyksen ja toiveet täysin pystyi selville saamaan ilman, että toinen olisi pettynyt tai osannut odottaa.
Sormusta voi myös jälkikäteen muokata jos se nyt siten olisi ollut jotenkin väärä.
Mulle itselleni kelpaa ihan hyvin kihlasormukseksi vaikkapa juurikin se keltakultainen "perusrinkula" - mä kun en suoraan sanottuna välitä paskaakaan siitä millainen esine mulla on sormessani edustamassa jotain suurempaa, koska se itse asia on esinettä niin paljon isompi ja tärkeämpi. Jos olisin itse tässä kosintaa vääntämässä, niin en kyl silti lähtisi kokeilemaan ja arvailemaan et mikähän toista mahtaisi miellyttää, koska tunnustan ihan hyvin sen että tämä symboliesine saattaa olla hänelle vähän tärkeämpi kuin minulle. Niinpä mulle on jotenkin itsestäänselvää etten pakota kenenkään sormeen mahdollisesti jopa nappiin menneen kosinnan päätteeksi jotain sellaista johon hän ei ole itse saanut vaikuttaa.
Itse koen hivenen huvittavana, dissaamisesi sormuksen toiselle ostosta kun itse olet kuitenkin itse ko. sormuksen tekemässä "designeri tai ei" Se kun ei ole samanlainen paperilla kuin omassa kädessä valmiiksi tehtynä.
Sit sua huvittaa joku sellainen juttu mitä mä en ole oikeasti tehnyt. En missään tapauksessa dissannut ihmisiä, jotka kosintaa varten sormuksen valmiiksi ostavat. Sanoin vaan että se ei sovi mun ajatusmaailmaani ja musta on kummallista kuinka varaat itsellesi oikeuden tehdä johtopäätöksiä romanttisuudestani tai sen puutteesta sen perusteella etten toimi samoin kuin esimerkiksi sinä.
Mitä taas tulee tohon sormuksen suunnitteluun, niin no shit Sherlock. Luuletko etten ole yhtään perehtynyt asiaan vaan pöräyttelen vaan ajatuksia ihan peräreiästäni?
Kosimisen romanttisuuden ja romantiikan mittari on moni asia, mutta tyhjä rasia ei sitä taatusti lisää.
Ai nyt sit luulet et jos en oo kerran kosimassa sormuksen kanssa, niin silti aion syöksyä polvilleni jonkun korurasian kanssa? WTF?
Mä en ymmärrä miten korujen pitää ylipäätään liittyä koko tapahtumaan. Niitä kun on mun käsittääkseni kaupat pullollaan vielä seuraavanakin päivänä ja kosinnassa tärkeintä on se itse kosinta - ele, jolla kerrotaan toiselle merkittävällä tavalla rakkauden määrästä häntä kohtaan ja toiveesta viettää loppuelämä yhdessä.
Ehkä sitten olet romantiikan antilapsi tai et kun et ymmärrä "juustoisuuden" päälle. Ei siinä en minä alunperinkään sanonut, että tämä olisi ainoa tapa tai oikea tapa. Minä vain ja ainoastaan alunperin esitin kysymyksen johon sinä vastasit. Tosin vain omalla näkökannallasi aika ehdottomasti, joten osoitin toisenkin tavan mitä maailmalla paljonkin tehdään.
Ehkä sit oon. Tai ehkä sit vaan uskon siihen, että persoonallinen kosinta on romanttisempi kuin leffoista kopioitu ja miljooniin kertoihin nähty malli kosinnasta, jonka eteen on joutunut näkemään vaivaa yhtä paljon kuin mikropizzan valmistamiseen.
Ei meidän kummankaan tarvitse olla väärässä tän asian kanssa, mutta tää mun ehdottomuutena sulle ilmenevä kantani on huumorin ja puolustusreaktion yhdistelmä vastausta siihen, että kerrot mulle kuinka en osaa tehdä asioita oikein kun en halua tehdä niitä niinkuin kaikki muutkin.
Ei minustakaan sen tarvitse olla miesten etuoikeus mutta se saa olla sitä. Itse en lähtisi dissaamaan miehiä jotka sen sellaisena haluavat pitää. Nämä hommat kun toimivat kumpaankin suuntaan ja kummatkin tavat on minusta täysin hyväksyttäviä.
Ja tosiaan tässä on hyvä syy huomenlahjaan kun se on moderni ja toisen huomioiminen. Miksi toista ei voisi tai saisi huomioida vaikka oltaisiinkin naimisissa tai onnellisuuden kukkuloilla naimisiinmenon johdosta. Pitääkö muka olla joku mittari millä mitataan, että kun onnellisuus on tarpeeksi korkealla niin silloin ei tehdä mitään. Ja vain kun ei olla onnellisia niin tehdään asioita.
"Etuoikeus" oli kirjoituksessani lainausmerkeissä siksi etten mä näe toiselle sukupuolelle asetettuja erityisvaatimuksia huomion osoittamisen suhteen oikeasti etuoikeutena vaan typeränä velvoitteena, jonka kaltaiset jutut myrkyttävät maailmaa omalta osaltaan.
Mun mielestäni parisuhteen kummankin osapuolen tulisi ottaa toinen huomioon suhteellisen tasapuolisesti omilla tavoillaan. Erityisiä huomionosoituksia saa toiselle antaa koska tahansa ja pitäiskin antaa. Mun mielestäni kuitenkin mieluiten silloin kun itsestä siltä tuntuu eikä jonkun traditioon nojaavaan puolipakon johdosta. Pieni lahja ilman mitään erityistä syytä (sen lisäksi että haluaa vaan kertoa toiselle kuinka paljon välittää) arkisena torstaina on mun mielestäni huomattavasti romanttisempi teko kuin huomenlahjan antaminen.
Tsemmosta.