SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,825,624 views

Avatar
#13561 • • Annakins Guest

ezzy, 19.8.2007 00:23:
---
Annakins, 18.8.2007 23:27:
---
egmondo, 18.8.2007 09:44:
Kyllä se niin on, mutta jotenkin vain tää odottaminen on vain niin kovin "yksinäistä" *tirsk*

---

Joo onhan se kiva et saa säännöllisesti seksiä ja et on joku jonka kainaloon käpertyä pimeinä syysiltoina, mut ei se tekis musta mua. Mä oon mä riippumatta siitä kenen kans hengaan, keitä mun kaverit on.

---


Vaikka mä oon kuinka mä, niin kyllä mä oikeasti mielummin olen "me".



Mä taas oon mä ja jos jollain käy tsägä ni ehkä joskus voin olla me. =D
Janisa

Posts: 2,226

#13562 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

egmondo, 18.8.2007 09:44:
Kyllä se niin on, mutta jotenkin vain tää odottaminen on vain niin kovin "yksinäistä" *tirsk*



I know the feeling -I'm still here, too! *vink*


Annakins, 18.8.2007 23:27:
Miks odottaminen ja yksinäisyys kävelee käsi kädessä sun mielestä? Miksei vain voi olla ja ottaa ilon irti niistä asioista, mitä tekee?

Mä en ole ikinä ymmärtänyt sitä ajatusta, että ihminen on "täysi" vasta kun on parisuhteessa. Miten parisuhde tekee kenestäkään paremman? Sä olet sä eikä sen pitäisi miksikään muuttua jos "olet" jonkun kanssa.

Joo onhan se kiva et saa säännöllisesti seksiä ja et on joku jonka kainaloon käpertyä pimeinä syysiltoina, mut ei se tekis musta mua. Mä oon mä riippumatta siitä kenen kans hengaan, keitä mun kaverit on.



Ma en tieda egmondon syvallisempia ajatelmia, mutta itsekin pitkan ajan sinkkuna voin avoimesti myontaa kaipaavani sita vakituista kumppania -ei siksi etta joku tekisi minusta taydemman vaan siksi etta haluaisin jakaa elamani ilot ja surut ja mielihalut ja ajatukset jonkun tarkean kanssa. Toki ystavat ovat tata virkaa nytkin jo toimittaneet, mutta itse "luokittelen" itseni silti enemman parisuhde-ihmiseksi kuin sinkuksi. Ainakaan itse en nauti sinkkuudestani ja olostani (olen erittain laheisyydenkipea...) yhta paljoa kuin parisuhteesta, joka toimii.

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Scy

Posts: 7

#13563 • • Edited Scy




Ma en tieda egmondon syvallisempia ajatelmia, mutta itsekin pitkan ajan sinkkuna voin avoimesti myontaa kaipaavani sita vakituista kumppania -ei siksi etta joku tekisi minusta taydemman vaan siksi etta haluaisin jakaa elamani ilot ja surut ja mielihalut ja ajatukset jonkun tarkean kanssa. Toki ystavat ovat tata virkaa nytkin jo toimittaneet, mutta itse "luokittelen" itseni silti enemman parisuhde-ihmiseksi kuin sinkuksi. Ainakaan itse en nauti sinkkuudestani ja olostani (olen erittain laheisyydenkipea...) yhta paljoa kuin parisuhteesta, joka toimii.



Kyse onkin siitä, että ihmisen ei tarvitse ajatella itseään sinkku- tai parisuhdeihmiseksi. Ei ole olemassa vain kaksi vaihtoehtoa suhteilulle. Tämä ei myöskään tarkoita mitään sinkkuuden ja parisuhdeihmisen välimuotoa koska sekin keskittyy vain korostamaan perinteisen seurustelun ja sinkkuuden näkökulmia kuten seksiä. Tällöin yleensä tarvittava läheisyys jää saamatta ja suhde ei tunnu hyvältä.

Tämä tarkoittaa sitä, että merkityksellisiä ja syviä ihmissuhteita voi muodostaa länsimaisen monogamian ulkopuolella eikä todellinen läheisyys, luottamus, ajatusten -ja tunteiden vaihto vaadi toimiakseen länsimaisen yksiavioisuuden raameja. Ihminen voi muodostaa elämänsä aikana lukemattomia upeita ja merkityksellisiä suhteita, jotka kestävät vaikka koko elämän. Ihmisellä voi olla samaankin aikaan monia eri elämänkumppaneita, joista jokainen on hieno olento ja elintärkeä osa omaa ajatusmaailmaa ja olemista. Suhteiden hierarkia ei ole pakollinen vaan monimuotoinen elämä ja ihminen voi koostua monimuotoisista suhteitsa ilman pakottavia ja rajoittavia laatikkokäsitteitä kuten "sinkku" "parisuhde" "seksuaalinen uskollisuus" sekä myös ystävyyden ja romanttisen parisuhteen eroa koskevat analyysit.

Todellisuudessa romantiikalla on tekemistä hyvin monenkaltaisten yhteiskunnallisten instituutioiden kanssa ja tietynlaisten suhteiden romantisointi liittyy näihin instituutioihin aina työelämästä sukupuolirooleihin. Romanttinen rakkaus sinällään on pelkkää kulttuuria, vaikka rakastamisessa taas on jotain universaalia.

Ihminen tarvitsee sosiaalisia suhteita, muita ihmisiä ja ennen kaikkea merkityksellisiä yhteyksiä koko elämänsä ajan. Tällä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä länsimaisen yksavioisuuden kanssa. Ihmissuhteiden tarkka rajaus, laatikointi ja käsitteellistäminen on vain itsensä rajoittamista eikä välttämättä palvele omaa hyvinvointia. Jokainen on ainutlaatuinen, valitseva persoona eikä epämääräinen valintojen välttely, juureton epävarmuus ja rutiinien kaipuu saa olla syynä parisuhteeseen hakeutumiselle.

Mikäli tuntee olonsa turvattomaksi "sinkkuna", vastaus ei ole parisuhde vaan itsensä, mielipiteidensä, arvojensa, päämääriensä ja unelmiensa löytäminen.
sunbeam

Posts: 205

#13564 • • sunbeam santa`s little helper
onhan tuo hieno tapa ajatella, mutta yhteiskunnassa missä suurin osa luokittelee itsensä joko seurustelijoihin tai sinkkuihin tulee kertomasi elämäntapa tuottamaan paljon väärinkäsityksiä ja antamaan joko pelimiehen tai pelinaisen leiman! Yleensä jos ollaan fyysisesti tekemisissä (seksi) ja aletaan puhumaan tunteista ja tutustumaan toiseen paremmin, toinen melko varmastii tuppaa olettamaan että nyt on kehittymässä jotain vakavampaa tai että toinen haluaa vakavampaa kun haluaa tutstua myös toisen "sisäiseen" minään.

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

Janisa

Posts: 2,226

#13565 • • Edited Janisa vaikeasti kesytettävä

Scy, 19.8.2007 06:02:

*hippeilya*



No mutta tassa asiassa me ollaan sitten erilaisia; itse haluaisin ja toivoisin itselleni hyvaa ja rehellista ihmissuhdetta, jonka kanssa voisin kayda lapi tata ihmeellista elamaa. Mieluummin kuin pitaa niita kaiken maailman haaremeita seksin ja ajatusvaihdonkin kanssa. *vink*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Scy

Posts: 7

#13566 • • Scy

Janisa, 19.8.2007 18:35:
---
Scy, 19.8.2007 06:02:

*hippeilya*


---


No mutta tassa asiassa me ollaan sitten erilaisia; itse haluaisin ja toivoisin itselleni hyvaa ja rehellista ihmissuhdetta, jonka kanssa voisin kayda lapi tata ihmeellista elamaa. Mieluummin kuin pitaa niita kaiken maailman haaremeita seksin ja ajatusvaihdonkin kanssa. *vink*



Moraalinen lataus perinteisen monogamian puolesta on vahva, mutta voisi ehkä silti ottaa hetken ja pohtia itsekseen voisiko hyviä ja ennen kaikkea rehellisiä suhteita muodostaa ilman lähinnä teollisen yhteiskunnan tasa-painoa tukevia suhdeinstituutiota. Jälkimodernissa yhteiskunnassa paineet ja mahdollisuudet tukevat monelta osin vaihtelevaa ja jatkuvasti muuttuvaa elämää, jota tietysti toisaalta on hyvä tasapainottaa kestävillä ihmissuhteilla.

Omia mieltymyksiä ihmissuhteissa on hyvä pohtia ja myös sitä mikä on omasta mielestä romanttista ja kaunista. Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi länsimainen monogamia on ajatuksena erityisen romanttinen. Kysehän on vakiintuneesta järjestelystä, jossa tehdään erilaisia sopimuksia sen puolesta että kumpikaan ei pääse toteuttamaan itseään täysipainoisesti muiden kanssa, kasvamaan ja näkemään muiden ihmisten kauneutta tai löytämään uusia näkökulmia. Nykyään tietysti korostetaan, että parisuhteessa pitäisi olla mahdollisuus tehdä kaikkea edellä mainittua, ainakin siltä osin, kun seksiä ei ole kuvioissa(tämä on ajatuksena aina yhtä absurdi. Miten fyysinen koskemattomuus voisi merkata enemmän kuin todellinen, henkinen uskollisuus, joka ainakin minun kirjoissani tarkoittaa vain sitä, että toisen tunteet ja ajatukset otetaan huomioon ja toista pidetään ainutlaatuisena, tasavertaisena persoonana). Silti länsimainen monogamia pelkillä raameillaan aiheuttaa ristiriitoja ja ongelmia, joita useimmiten lähdetään purkamaan moraalisella arvostelulla.

Rehellisyys, uskolllisuus ja sitoutuminen, kaikki hyviä asioita, mutta yksikään ei liity länsimaiseen yksiavioisuuteen. Kaikki voivat olla mukana ihmissuhteessa, jonka muodostaa kaksi yksilöä, parhaasta mahdollisesta syystä. Molemminpuolisesta kiinnostuksesta, intohimosta, mielten symbioosista, mistä tahansa todellisesta asiasta, joka ei liity epävarmuuden, valintojen vaikeuden ja itsetunto-ongelmien neuroottiseen korjaamisyritykseen. Tällaisessa ihmissuhteessa rehellisyys on todellista, ei vain perinteiden noudattamista tai itsensä kieltämistä.

Uskollisuus tarkoittaa todella toisen huomioonottamista, suurta luottamusta ja ennen kaikkea uskollisuutta toisen persoonaa, hänen erityisyyttään kohtaan. Oikealla uskollisuudella ei ole mitään tekemistä fyysisen koskemattomuuden kanssa. Seksi, fyysinen ja henkinenkin yhteys, jonkun toisen kanssa, ei loukkaa kenenkään erityisyyttä.

Sitoutuminen toisen auttamiseen, tukemiseen, ymmärtämiseen, ajatustenvaihtoon ja kaikkeen sellaiseen yhteyteen, jossa kaksi ihmistä ovat toisilleen ainutlaatuiset. Se ei liity suhteiden hierarkiaan, siihen, että ihmiset pitäisi laittaa eräänlaiseen arvojärjestykseen, jonka kautta sosiaalisten suhteiden tärkeyttä puretaan. Sitoutuminen on aina ainutlaatuista, vaikka sitä olisi monen ihmisen kanssa.

Ihmissuhteen tasavertaisuus toteutuu silloin, kun molemmat osapuolet ovat persoonia, joilla on omat arvonsa, mielipiteensä, päämääränsä ja unelmansa. Se toteutuu silloin, kun egon pönkitys ei ole missään mielessä tarpeen ja kun oma elämä on tyydyttävää. Perinteisen parisuhteen etsimiseen keskitytään yleensä silloin, kun elämä ei ole omasta mielestä tarpeeksi tyydyttävää tai turvallista, kun kaivataan jotakuta, joka pitää huolta tai sanoo mitä pitäisi tehdä. Suhteen muodostaminen omien epävarmuuksien pohjalta, luo yleensä kaikkea muuta kuin tasavertaisuutta. Sen sijaan itsenäisenä persoonana kasvaminen, sen harjoittelu, oman elämänfilosofian kehittäminen, oman elämänjatkumon suunnitteleminen, omien unelmien romantisointi ja toisten kunnioittaminen luo pohjan rakentaa ihania ja yksilöllisesti että yhteisesti kasvattavia ja kehittäviä ihmissuhteita, joiden tarkoituksena on viedä ihmistä eteenpäin, ei pitää paikoillaan. Tällaisia ihmissuhteita voi olla 2, 3 tai vaikkapa 100.
pupuankka

Posts: 869

#13567 • • pupuankka poly-wtf?!
Scyllä on pointti mutta mä olen kokenut tuollaiset suhteen melko vaikeiksi. *hymy* Kun kuitenkin väärinymmärrysten mahdollisuudet ovat aika suuret, varsinkin jos kuvioissa pyörii useampi tyyppi.

Mä en ole ihan varma tuollaisen ajattelutavan vallankumouksellisuudesta, mut onhan siinä ideaa että kyseenalaistaa myös omistusoikeuden toiseen ihmiseen yhtä lailla kuin muuhun materiaan ympärillämme.

Olis oikeestaan tosi hienoa jos joku ilmoittautuisi joka on saanut tuollaisen kuvion toimimaan, mulla itselläni tuntuu olevan pään hajotus aika lähellä tuollaisen meiningin kanssa. *vink*
Admo

Posts: 54

#13569 • • Admo

Scy, 20.8.2007 11:34:
Miten fyysinen koskemattomuus voisi merkata enemmän kuin todellinen, henkinen uskollisuus, joka ainakin minun kirjoissani tarkoittaa vain sitä, että toisen tunteet ja ajatukset otetaan huomioon ja toista pidetään ainutlaatuisena, tasavertaisena persoonana).



Eri ihmiselle merkkaavat eri asiat eri tavalla - ei siinä ole mitään niin ihmeellistä.

Ensinnäkin fyysinen koskemattomuus voi hyvinkin merkata jollekin enemmän.

Toisekseen, vaikka fyysinen koskemattomuus merkkaisi vähemmän, niin se voi siitä huolimatta merkata ihan tarpeeksi.


Itse tuntisin varmasti fyysistä pahoinvointia jos tietäisin rakastamani ihmisen panemassa (tai mitä tahansa mikä tuntuu itsestä pahalta) par aikaa jonkun muun kanssa. Ehkä sinä et näin tuntisi. Mutta veikkaan kuitenkin, että "vapaa suhde" ei useimmille ihmisille vaan toimi.
Scy

Posts: 7

#13570 • • Edited Scy

pupuankka, 20.8.2007 11:45:
Scyllä on pointti mutta mä olen kokenut tuollaiset suhteen melko vaikeiksi. *hymy* Kun kuitenkin väärinymmärrysten mahdollisuudet ovat aika suuret, varsinkin jos kuvioissa pyörii useampi tyyppi.

Mä en ole ihan varma tuollaisen ajattelutavan vallankumouksellisuudesta, mut onhan siinä ideaa että kyseenalaistaa myös omistusoikeuden toiseen ihmiseen yhtä lailla kuin muuhun materiaan ympärillämme.

Olis oikeestaan tosi hienoa jos joku ilmoittautuisi joka on saanut tuollaisen kuvion toimimaan, mulla itselläni tuntuu olevan pään hajotus aika lähellä tuollaisen meiningin kanssa. *vink*



Luulen, että aika monet epäonnistumiset ja turhautumiset johtuvat yrityksestä tehdä suhteesta jonkinlainen "avoin suhde", jossa ongelmana on järjestely, joka on oikeastaan vain perinteisten mallien yhdistelmä ja päätyy korostamaan liiaksi esimerkiksi seksiä, joka sellaisenaan ei voi millään toimia perustana tyydyttävälle ihmissuhteelle kovin kauaa. Läheisyyttä, oikeita välittämisen ja yhteyden tunteita pitää olla jokaisessa ihmissuhtessa senkin takia, että ihmisistä ei tulisi vain toistensa käyttötavaroita.

Tärkeää olisi, ettei kiellä itseltään tunteita, niitäkään, joiden epäilee aiheuttavan hankaluuksia. Jos toisesta tulee todella tärkeä ja alkaa tuntea mustasukkaisuutta toisen huomiosta ja arvostuksesta, kyse on silloinkin vain omasta asennoitumisesta. Mustasukkaisuus perustasolla lienee pelkoa siitä, että oma erityislaatuisuus katoaa toisen silmissä ja itsestä tulee vähemmän tärkeä. Varsinainen omistusosa on vahvasti kulttuurisidonnainen. Keskinäinen ajatuksenvaihto ja itseanalysointi on tässäkin pääosassa. Toisen todellinen huomiointi ja arvostaminen kaikessa yhteisessä tekemisessä kyllä näkyy ja lopulta eheä persoona ymmärtää miten toisen välittäminen on ennen kaikkea hänen auttamistaan omassa itsensä kehittämisessä, kohti kaikkia mahdollisia mieluisia suuntia. Mustasukkaisuus voi toimia opettavaisena tunteena siitä miten tärkeäksi toinen on muodostunut. Toiselta kantilta se voi tuhota koko ihmissuhteen.

Väärinymmärrysten vaara on olemassa ja itsekin olen sen päässyt kokemaan. Mahdollisimman suuri avoimuus ja rehellisyys on toiminut hyvänä lääkkeenä moraalisia tuomioita ja jopa suhteiden loppumista vastaan. Uusille tuttavuuksille voi kertoa suoraan mitä mieltä on ihmissuhteista ja vaikka ensin saisikin päälleen sen täysin hakoteilla olevan tuomion "Ai siis sä haluut vaan panna kaikkia", pikku hiljaa kun toisen kanssa on tarpeeksi paljon tekemisissä, hänen kanssaan viettää aikaa, tutustuu ja harrastelee monipuolisesti monenmoista, hän huomaa miten läheisyys ja ymmärrys ovat läsnä eikä kyse ole mistään panosuhteesta.

Tietysti useat ihmiset haluavat ehdottomasti sen perinteisen suhteen siksi, että ONE AND ONLY -ajattelusta saa paljon turvaa ja tukea. Itse kuitenkin katsoisin, että yksilöiden on alettava muodostaa omaa elämänpolitiikkaansa ja ryhdyttävä oikeasti etsimään elämänsä tarkoituksia, muustakin kuin työelämän oravanpyöristä ja sitä tukevista ihmissuhdeinsituutiosta. Nyt meillä on nimittäin siihen ehkä ensi kertaa mahdolllisuus.
pupuankka

Posts: 869

#13571 • • pupuankka poly-wtf?!

Scy, Väärinymmärrysten vaara on olemassa ja itsekin olen sen päässyt kokemaan. Mahdollisimman suuri avoimuus ja rehellisyys on toiminut hyvänä lääkkeenä moraalisia tuomioita ja jopa suhteiden loppumista vastaan. Uusille tuttavuuksille voi kertoa suoraan mitä mieltä on ihmissuhteista ja vaikka ensin saisikin päälleen sen täysin hakoteilla olevan tuomion "Ai siis sä haluut vaan panna kaikkia", pikku hiljaa kun toisen kanssa on tarpeeksi paljon tekemisissä, hänen kanssaan viettää aikaa, tutustuu ja harrastelee monipuolisesti monenmoista, hän huomaa miten läheisyys ja ymmärrys ovat läsnä eikä kyse ole mistään panosuhteesta.



Jesh, viisaita sanoja mutta edelleen se käytännön toteutus ontuu mun kokemusmaailmassani *vink* Avoimuus näyttäis olevan tässä se avainsana mut hemmetin vaikeeta se on silti *hymy*

Se on kyllä ärsyttänyt tällä boordilla että on toi Sinkkuluukku ja Seukkausluukku mut sit ei mitään muita vaihtoehtoja. Säpinäluukku nyt on ehkä lähinnä näitä vaihtoehtoisia kehittelyitä, mut pitäis olla sellainen luukku että "Mä oon ainakin niin anarko-punx ett mä vastustan kaikkee tollasta heteronormatiivista seukkausluukkumeininkii hei ja mulla on ihan omat meiningit menossa!1!" *nauru*
ezzy

Posts: 8,060

#13572 • • ezzy Droid-pappa

Admo, 20.8.2007 13:20:
---

Itse tuntisin varmasti fyysistä pahoinvointia jos tietäisin rakastamani ihmisen panemassa (tai mitä tahansa mikä tuntuu itsestä pahalta) par aikaa jonkun muun kanssa. Ehkä sinä et näin tuntisi. Mutta veikkaan kuitenkin, että "vapaa suhde" ei useimmille ihmisille vaan toimi.



Ärsyttävintä on kun tuntee noin entistä tyttöystävää ajatellessa...päivittäin.
Anselmi

Posts: 2,578

#13573 • • Anselmi And sell me

ezzy, 20.8.2007 15:17:
---
Admo, 20.8.2007 13:20:
---

Itse tuntisin varmasti fyysistä pahoinvointia jos tietäisin rakastamani ihmisen panemassa (tai mitä tahansa mikä tuntuu itsestä pahalta) par aikaa jonkun muun kanssa. Ehkä sinä et näin tuntisi. Mutta veikkaan kuitenkin, että "vapaa suhde" ei useimmille ihmisille vaan toimi.

---


Ärsyttävintä on kun tuntee noin entistä tyttöystävää ajatellessa...päivittäin.


Kysy jos pääset mukaan.

--
sen pituinen se

ezzy

Posts: 8,060

#13574 • • ezzy Droid-pappa

Anselmi, 20.8.2007 15:20:
---
ezzy, 20.8.2007 15:17:
---
Admo, 20.8.2007 13:20:
---

Itse tuntisin varmasti fyysistä pahoinvointia jos tietäisin rakastamani ihmisen panemassa (tai mitä tahansa mikä tuntuu itsestä pahalta) par aikaa jonkun muun kanssa. Ehkä sinä et näin tuntisi. Mutta veikkaan kuitenkin, että "vapaa suhde" ei useimmille ihmisille vaan toimi.

---


Ärsyttävintä on kun tuntee noin entistä tyttöystävää ajatellessa...päivittäin.

---

Kysy jos pääset mukaan.



Loistava vitsi. "heh heh"
Anselmi

Posts: 2,578

#13575 • • Anselmi And sell me

ezzy, 20.8.2007 15:22:
---
Anselmi, 20.8.2007 15:20:
---
ezzy, 20.8.2007 15:17:
---
Admo, 20.8.2007 13:20:
---

Itse tuntisin varmasti fyysistä pahoinvointia jos tietäisin rakastamani ihmisen panemassa (tai mitä tahansa mikä tuntuu itsestä pahalta) par aikaa jonkun muun kanssa. Ehkä sinä et näin tuntisi. Mutta veikkaan kuitenkin, että "vapaa suhde" ei useimmille ihmisille vaan toimi.

---


Ärsyttävintä on kun tuntee noin entistä tyttöystävää ajatellessa...päivittäin.

---

Kysy jos pääset mukaan.

---


Loistava vitsi. "heh heh"


Se ei ollut vitsi.

--
sen pituinen se

Scy

Posts: 7

#13576 • • Scy




Jesh, viisaita sanoja mutta edelleen se käytännön toteutus ontuu mun kokemusmaailmassani *vink* Avoimuus näyttäis olevan tässä se avainsana mut hemmetin vaikeeta se on silti *hymy*

Se on kyllä ärsyttänyt tällä boordilla että on toi Sinkkuluukku ja Seukkausluukku mut sit ei mitään muita vaihtoehtoja. Säpinäluukku nyt on ehkä lähinnä näitä vaihtoehtoisia kehittelyitä, mut pitäis olla sellainen luukku että "Mä oon ainakin niin anarko-punx ett mä vastustan kaikkee tollasta heteronormatiivista seukkausluukkumeininkii hei ja mulla on ihan omat meiningit menossa!1!" *nauru*



Kaikkein vaikeinta ainakin mulla on se itselle rehellisenä pysyminen kaikkien normipaineiden, roolien ja moraalisten näkökulmien sekasotkussa. Pitäisi harrastaa hirveästi itseanalysointia ja olla tietoinen itsessä vaikuttavista voimista, jotta voisi myös olla rehellinen toisille. Toisaalta taas ihmissuhteissa on aina oltava tietty määrä spontaanisuutta ja intuitiota, jotta säilyisi se taianomainen "hohto", maagisuus, mystisyys ja mielenkiintoinen jännite. Eihän ihmissuhteet saa olla vain sitäkään, että joka päivä keskustellaan vain siitä missä mennään, mitä tunnetaan ja mitä se nyt tällä hetkellä tarkoittaa.

Tästä johdettuna: miksi kaiken pitäisi olla niin helppoa? Miksei itsensä selvittäminen voisi olla koko elämänpituinen projekti, joka on hyvin traaginen ja raskas, mutta samalla palkitseva ja ihana. Miksi olisi tarpeen tyytyä helppoihin perinteisen romanttisen parisuhdekäsityksen ratkaisuihin, kun tilalle voisi saada jotain, joka tarjoaa saman ihanan, mutta lisäksi niin paljon enemmän. Ennen kaikkea enemmän kaikilla muilla osa-alueilla, jota tällainen avoimuuteen, luottamukseen, keskinäiseen ymmärrykseen, itsensä kehittämiseen ja myös oikeaan uskollisuuteen perustuva ihmissuhde tukee.
pupuankka

Posts: 869

#13577 • • pupuankka poly-wtf?!

Scy, 20.8.2007 15:45:
Tästä johdettuna: miksi kaiken pitäisi olla niin helppoa? Miksei itsensä selvittäminen voisi olla koko elämänpituinen projekti, joka on hyvin traaginen ja raskas, mutta samalla palkitseva ja ihana. Miksi olisi tarpeen tyytyä helppoihin perinteisen romanttisen parisuhdekäsityksen ratkaisuihin, kun tilalle voisi saada jotain, joka tarjoaa saman ihanan, mutta lisäksi niin paljon enemmän. Ennen kaikkea enemmän kaikilla muilla osa-alueilla, jota tällainen avoimuuteen, luottamukseen, keskinäiseen ymmärrykseen, itsensä kehittämiseen ja myös oikeaan uskollisuuteen perustuva ihmissuhde tukee.



Hmm, mä en sanoisi perinteistä parisuhdetta helpoksi. Tai että sellainen ei vaatisi riipivää itseanalyysiä. Sen takia kai näitä vaihtoehtoja etsitään että se yhteen sitoutuminen ei ole niin helppoa kuin luulisi. Mä vaan en silti ole varma tästä vaihtoehdosta. Siitä kai voi olla varma että kaikki ei sovi kaikille.

Mut ei kai sitä kokeilematta tiedä mistä puhuu. *hymy*
plink

Posts: 1,405

#13578 • • plink team paska
ääh, taas tais mennä orastava suhde hienon naisen kanssa pieleen oman idiotismin takia. koskahan sitä oikein oppis elämään kuten aikuiset... :/

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

101pilkkua

Posts: 37

#13579 • • 101pilkkua MelkoItsetuhoinenÄäliö
Löytyipi tällainenkin täältä, joten tartteepas ilmoittautua.
Tarinaa enemmän joskus myöhemmin... =)

--
Tyhminkin nainen saa viisaan miehen, mutta tarvitaan todella fiksu nainen selviytymään tyhmästä miehestä.*lmao*

Meke

Posts: 2,083

#13580 • • Edited Meke GT Digital, BCN Records

plink, 20.8.2007 23:48:
ääh, taas tais mennä orastava suhde hienon naisen kanssa pieleen oman idiotismin takia. koskahan sitä oikein oppis elämään kuten aikuiset... :/



Älä hätäile et ole ainoa jolle noin käynyt (i feel stupid, so stupid).
Pitää vain virheistään oppia.
Täällä sitä vain hengaa ainakin toistaiseksi.

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz