SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,807,630 views

Hurjimus

Posts: 188

#6821 • • Hurjimus Team Yökukkujat

tom_gore, 19.8.2005 21:55:

Olen monesti miettinyt, miksi harvoin kuulee ihmisten päätyvän pitkästä suhteesta toiseen kovin nopeasti. Yleensä selitys on että vastapuolet eivät ole vaan "kolahtaneet", mutta voisiko se sittenkin johtua vain siitä että varsinkin vaikeiden erojen jälkeen ihminen ei kykenekään rakastumaan toiseen ihmiseen kovin nopeasti?

Onko joku muu pohtinut tai ollut huomaavinaan samaa, vai olenko minä vaan pihalla?

[/vuodatusta]



On tullu mietittyä pitkän suhteen päättymisen jälkeen kaikenlaista ja vaikka kenen kans. Aina oon tullu samaan tulokseen että vain itse tietää onko vielä valmis yhtään mihinkään, ja jos on, niin mihin.

Muutamaan suhteeseen olisin ehkä ollut valmis, mutta se vastapuoli ei ollut sitten kuitenkaan riittävän oikea.
Vaikea tyhjentävästi sanoa mitään, mutta itse en usko tuohon ainakaan että koskaan olisi niin pitkää aikaa liian rikki, eikä siksi kykenis mihinkään pitkällä aikavälillä.
Oon aina ollu sellanen että jos se ei kolahda täysillä jalat alta-tyyliin niin ei se sitten kolahda ollenkaan. Ei siihen ole mitkään erot vaikuttaneet.

Ikäväkseni voin sanoa että pääsen tähän samaan johtopäätökseen mitä sulle ollaan yritetty tuputtaa, että se ei ole oikea ihminen kohdalla jos ei pahemmin kolise. Ärsyttävää.

--
Nullum magnum ingeniae sine mixtura dementiae fuit.

tom_gore

Posts: 168

#6822 • • tom_gore kiksujäärä

Hurjimus, 21.8.2005 17:21:
Ikäväkseni voin sanoa että pääsen tähän samaan johtopäätökseen mitä sulle ollaan yritetty tuputtaa, että se ei ole oikea ihminen kohdalla jos ei pahemmin kolise. Ärsyttävää.



Tämähän olisi itse asiassa selkeästi se parempi vaihtoehto, koska se tarkoittaisi että en olekaan tunnevammainen vaan tapaamani naiset eivät vaan ole olleet sitten sillä "kemiatasolla" sopivia. Noh oli miten oli, seuraavaa kolahdusta odotellessa...
tom_gore

Posts: 168

#6823 • • tom_gore kiksujäärä
En käsitä ihmisiä jotka ovat sinkkuja omasta valinnastaan. En sitten yhtään. Olisi varmaan hienoa viihtyä hyvin vuosikausia itsekseen, ilman ketään erityistä elämässään. Mutta kun en viihdy.

Toki itsellenikin sinkkuilu on alussa vapauttavaa. Varsinkin jos edellinen suhde on kariutunut vähänkin rumemmalla tavalla (koskas ne kauniisti kariutuisivatkaan?) On hienoa hengittää "vapaata ilmaa" jos suhteen loppuosa ei ole sujunut kovin hyvin. Tosin kun asiaa näin jälkikäteen ajattelee, tuntuu että ei se sinkkuus itsessään ole se vapauttava asia vaan se kitumastaan lopetettu suhde.

Mutta sitten, kun aikaa kuluu alkaa se oman Yksinäisyytensä pakoonjuoksu. Joskus juoksu kulkee ja elämä maistuu. Ei edes tunnu siltä että kaipaisi mitään sen enempää. Päivä päivältä kuitenkin tuo Perkeleen kätyri, omien tuntemuksiensa syvin pohjasakka petraa raviaan ja sitten tulee se päivä kun jää toiseksi ja Yksinäisyys taputtaa olkapäälle virnistäen: "Tässä mä olen, kaveri. Mitäs tehdään tänä iltana?"

Ei tehdä mitään. Mietitään miten vitussa tässä näin kävi. Pohditaan, miksi sitä ei voi olla onnellinen ilman sitä toista puoliskoa vaikka elämäänsä olisi muuten kovinkin tyytyväinen. Ja ihmetellään ollaanko sitä tässä vielä seuraavienkin täysien kymppien kolahtaessa lasiin.

Purkamistapoja on monia. Joku itkee itsensä uneen, toinen ryyppää. Minä kuuntelen Deliriumin Silencea loopilla ja vuodatan aiheeseen mitenkään liittymättömälle foorumille, tehden itsestäni säälittävän vähintään tusinan minulle täysin tuntemattoman ihmisen silmissä ja varmaan jokusen tuntemanikin.

DNA sen tietää. Elämä on.

Vuodattelija out.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#6824 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tom_gore: Todella hyvin kirjoitettu, täytyy sanoa että oon sataprosenttisesti sun kanssa samaa mieltä.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

anton fine

Posts: 1,359

#6825 • • anton fine myspace.com/finethedj

tom_gore, 24.8.2005 22:54:
En käsitä ihmisiä jotka ovat sinkkuja omasta valinnastaan. En sitten yhtään. Olisi varmaan hienoa viihtyä hyvin vuosikausia itsekseen, ilman ketään erityistä elämässään. Mutta kun en viihdy.

Toki itsellenikin sinkkuilu on alussa vapauttavaa. Varsinkin jos edellinen suhde on kariutunut vähänkin rumemmalla tavalla (koskas ne kauniisti kariutuisivatkaan?) On hienoa hengittää "vapaata ilmaa" jos suhteen loppuosa ei ole sujunut kovin hyvin. Tosin kun asiaa näin jälkikäteen ajattelee, tuntuu että ei se sinkkuus itsessään ole se vapauttava asia vaan se kitumastaan lopetettu suhde.

Mutta sitten, kun aikaa kuluu alkaa se oman Yksinäisyytensä pakoonjuoksu. Joskus juoksu kulkee ja elämä maistuu. Ei edes tunnu siltä että kaipaisi mitään sen enempää. Päivä päivältä kuitenkin tuo Perkeleen kätyri, omien tuntemuksiensa syvin pohjasakka petraa raviaan ja sitten tulee se päivä kun jää toiseksi ja Yksinäisyys taputtaa olkapäälle virnistäen: "Tässä mä olen, kaveri. Mitäs tehdään tänä iltana?"

Ei tehdä mitään. Mietitään miten vitussa tässä näin kävi. Pohditaan, miksi sitä ei voi olla onnellinen ilman sitä toista puoliskoa vaikka elämäänsä olisi muuten kovinkin tyytyväinen. Ja ihmetellään ollaanko sitä tässä vielä seuraavienkin täysien kymppien kolahtaessa lasiin.

Purkamistapoja on monia. Joku itkee itsensä uneen, toinen ryyppää. Minä kuuntelen Deliriumin Silencea loopilla ja vuodatan aiheeseen mitenkään liittymättömälle foorumille, tehden itsestäni säälittävän vähintään tusinan minulle täysin tuntemattoman ihmisen silmissä ja varmaan jokusen tuntemanikin.

DNA sen tietää. Elämä on.

Vuodattelija out.



niin just, miks?

ois varmaan kivempaa olla itsekäs paska ja rakastaa ainoastaan itteäni
Lyylikki

Posts: 2,975

#6826 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tällaisena iltana, kun on hieman down fiilis, sitä todella toivoisi, että voisi jonkun kainaloon käpertyä. Pää kipeänä, eikä oikein uskoa itseen riitä.

Mutta minkäs sille teet. Ei ne koskaan soita.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#6827 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Lene, 24.8.2005 23:10:
Mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. *joo* Jos/kun ei ole kokenut hyvää suhdetta niin on erittäin helppoa viihtyä yksin.



Aika monella on kumminkin jokunen hyvä suhde takana? Pahinta on, jos suurin osa elämästä on ollut erilaisia suhteita. Pidempiä tai lyhempiä seurusteluja. Eri vakavuustasolla...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#6828 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

fine, 24.8.2005 23:09:
ois varmaan kivempaa olla itsekäs paska ja rakastaa ainoastaan itteäni



tää on se lopputulos sit kun on muutaman kymmentä epäonnistunutta, paskaa ja raadollista suhdetta takana *plur* No en oo itse vielä tossa tilassa, mut veikkaanpa että aika nopeesti oon jos tää jatkuu tätä rataa... *toivo elää*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

eonik

Posts: 182

#6829 • • eonik graafinen suutelija
Arf! Auttakaa mut pois täältä *nyyh*

*vink*

--
Unts, unts, unts...

UnityF

Posts: 15,721

#6830 • • UnityF joo just se
Kolmisen vuotta yksin.. pari kertaa koitettu on alkaa seurustelee.. huoh.. tuloksetta.
En vain tiedä haluanko särkee sydäntäni, pelkään sitoutuu. Villen jälkeen jotenkin..Sen kuolemasta oon päässy jo yli mut sit pelkään et tapahtuu jotain muuta vastaavanlaista jos sitoudun ja sitten oon taas niin rikki et hyvä kun itte selvii hengissä. Tietenkin pitäis uskaltaa ottaa riski mut siinä saa käydä kyl niin et joku saa tulla tekee aloitteen mä en enää uskalla. Sit kun en kaipaa mitää ihqu plur suhdetta hetken kestävää huumaa vaan mä kaipaan sitä pitkäaikasta suhdetta jossa jaetaan tylsä arki ja keksitään tyhmiä juttuja jotta ei olis niin tylsää. *ding*
Viihyn yksinkin mut joskus tulee aaltoja et toivois et joku olis vieressä.
tom_gore

Posts: 168

#6831 • • tom_gore kiksujäärä

Lene,

Jos vaikka viettäisi aikaa kavereiden kanssa tai tekisi jotain kehittävää elämässään? Näkisi elämässä ne muutkin elämisen arvoiset asiat.



Tämä on juurikin sitä pakoonjuoksua. Päivien täyttämistä kavereilla, harrastuksilla, töillä, bilettämisellä, jne., jne. Sinulle ei varmaan sano mitään termi "olla yksin seurassa"?

Ole tyytyväinen jos sinua ei Yksinäisyytesi saa koskaan kiinni. Minutkin se saa nykyään vielä harvakseltaan. Viimeksi eilen illalla ja kuten näkyy, se ei ole kaunista katseltavaa.
kilobitti

Posts: 2,419

#6832 • • kilobitti 1-2-3 techno

tom_gore, 25.8.2005 08:40:
Tämä on juurikin sitä pakoonjuoksua. Päivien täyttämistä kavereilla, harrastuksilla, töillä, bilettämisellä, jne., jne. Sinulle ei varmaan sano mitään termi "olla yksin seurassa"?



Yhtä hyvin se, että ei kykene olemaan esim. vuotta yksin, voi olla pakoonjuoksua itseltään - sitä, että ei ole tarpeeksi sinut itsensä kanssa pystyäkseen elämään yksin.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

tom_gore

Posts: 168

#6833 • • tom_gore kiksujäärä

kilobitti, 25.8.2005 08:50:
---
tom_gore, 25.8.2005 08:40:
Tämä on juurikin sitä pakoonjuoksua. Päivien täyttämistä kavereilla, harrastuksilla, töillä, bilettämisellä, jne., jne. Sinulle ei varmaan sano mitään termi "olla yksin seurassa"?
---


Yhtä hyvin se, että ei kykene olemaan esim. vuotta yksin, voi olla pakoonjuoksua itseltään - sitä, että ei ole tarpeeksi sinut itsensä kanssa pystyäkseen elämään yksin.



Edellisen suhteen jälkeen en ole, mutta olen kokeillut myös yksinelämistä. Vuosia ja taas vuosia. Kuinkas kauan minun tarvitsee elää yksikseni että voin oikeasti olla sitä mieltä etten viihdy yksin?
kilobitti

Posts: 2,419

#6834 • • kilobitti 1-2-3 techno

tom_gore, 25.8.2005 08:54:
Edellisen suhteen jälkeen en ole, mutta olen kokeillut myös yksinelämistä. Vuosia ja taas vuosia. Kuinkas kauan minun tarvitsee elää yksikseni että voin oikeasti olla sitä mieltä etten viihdy yksin?



En mä tiedä sun tilanteesta...ehkä niin kauan että tiedät että se johtuu siitä, ettet viihdy yksin, eikä siitä että yrität paikkailla jotain omia ongelmiasi parisuhteella. Halusin vaan tämänkin näkökulman esille, koska tuntuu että naurettavat mittasuhteet saava sinkkuus-pakokauhu on monelle vaan oire siitä että ei ole päässyt edellisestä tms. henkilökohtaisista ongelmista yli.

Ja miksi aktiivinen elämä pitää nähdä pakoonjuoksuna? Eikö voi ajatella, että sinkuilla on enemmän aikaa tehdä asioita? Eihän se aktiivisuus korvaa sitä kaipuuta, että olis joku jonka kanssa jakaa päivän asiat, joku jota rutistaa...

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

tom_gore

Posts: 168

#6835 • • tom_gore kiksujäärä

kilobitti, 25.8.2005 09:19:


Ja miksi aktiivinen elämä pitää nähdä pakoonjuoksuna? Eikö voi ajatella, että sinkuilla on enemmän aikaa tehdä asioita? Eihän se aktiivisuus korvaa sitä kaipuuta, että olis joku jonka kanssa jakaa päivän asiat, joku jota rutistaa...



Pakojuoksu sopi vain tähän hieman vertauskuvalliseen tekstiini. Eipä se Yksinäisyyskään niin kovin fyysisesti mua olalle taputtele. NIIN sekaisin en sentään vielä ole ;)

Mutta siis kyllä ihan samaa asiaa tarkoitimme. Aktiivisuus on hyvä asia, mutta oli sitä kuinka aktiivinen tahansa, tuntuu että jotain puuttuu :)
sapeli

Posts: 11,768

#6836 • • sapeli jokukukamikä?

UnityF, 25.8.2005 01:02:
Sit kun en kaipaa mitää ihqu plur suhdetta hetken kestävää huumaa vaan mä kaipaan sitä pitkäaikasta suhdetta jossa jaetaan tylsä arki ja keksitään tyhmiä juttuja jotta ei olis niin tylsää. *ding*
Viihyn yksinkin mut joskus tulee aaltoja et toivois et joku olis vieressä.



Sulla on rakkaita ihmisiä joiden kanssa jakaa tylsä arki, ja kun tulee niitä "aaltoja" niin sulla on myös niitä ihmisiä jotka oikeesti jättää kaiken ja tulee pitämään sulle seuraa kun sitä eniten kaipaat *sydän*

(tai ainakin joiden luokse voi tulla pitämään seuraa, jos kyseessä on erityisen laiska yksilö *hih*)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Howdy

Posts: 7,955

#6837 • • Howdy Oldie

deena, 18.8.2005 05:48:
---
toma, 18.8.2005 01:50:
---
elisha,
tuntuu et kaikki(edes vähänki potentiaaliset)jutut menee aina vituiks,tavalla tai toisella*grr*
kohtaloako?*justjoo*

---

Oiskohan sullakin toi naisten tyypillinen "ihastun vääränlaisiin miehiin"-tauti :)

---


Vauh=) Mikä tuo on?



Oisko se se renttu jutska ...

--
Käpy vailla vertaa

tom_gore

Posts: 168

#6838 • • tom_gore kiksujäärä

Lene, 25.8.2005 13:17:
Niille sitten kai, jotka eivät kykene olemaan yksin. Kyllähän suhteen jälkeen on sellainen tietty vaihe, kun yksinäisyys tuntuu, mutta se on mielestäni ohimenevää. Kai tavoitteiden asettaminen olisi toimivampi vaihtoehto kuin vaan päivien epämääräinen täyttäminen...



Kyllähän sitä yksin kykenee olemaan, mutta kivaa se vaan ei ole. Itseäni kuitenkin tunnen jo sen verran että en minä yksinoloon totu vaikka sitä tekisi montakin vuotta putkeen ;)


On kyllä tullut vastaan miehiä, jotka on hautomassa itsemurhaa, kun niillä ei ole naista, vaikka kaikki muu elämässä on kohdallaan. Ei voi käsittää, enkä koskaan ottaisi sellaista miestä. *eiei*



Naisten tai naisettomuuden takia ei kyllä kannata itseään tappaa, ette te sen arvoisia sentään ole ;)
UnityF

Posts: 15,721

#6839 • • UnityF joo just se

sapeli, 25.8.2005 13:23:

Sulla on rakkaita ihmisiä joiden kanssa jakaa tylsä arki, ja kun tulee niitä "aaltoja" niin sulla on myös niitä ihmisiä jotka oikeesti jättää kaiken ja tulee pitämään sulle seuraa kun sitä eniten kaipaat *sydän*

(tai ainakin joiden luokse voi tulla pitämään seuraa, jos kyseessä on erityisen laiska yksilö *hih*)



niih mut sillee kierosti ajateltuna.. Ystävä on kuitenkin eri asia.. ja joskus vain tekee pahaa nähä kun toinen on yhessä toisen kanssa lintunen ja simppu.. sie ja markku.. juhan ja niina.. tuntuu et kaikki läheiset.. sit mie oon sellainen ulkopuolinen tappi siinä kaiken keskellä. ääh vaikee selittää. Mut kyllä te kaikki ootte rakkata.. mä vaan ajottain kaipaan sitä jonka kanssa kinastella ym ym..

ja tosta laiskuudesta.. ai että sit jaksaisin liikkuu sinne kaaaaaaaaauas sun luo.. hahahah,... onneksi on mese *sydän*
tom_gore

Posts: 168

#6840 • • tom_gore kiksujäärä

Lene, 25.8.2005 14:07:
No jos vaikka omaa vuosikaudet vääränlaisen asenteen niin ei siitä mitään tulekaan. *vink*

Samasta syystä ei voi olla nauttimatta elämästä yksinkin. *vink*



Ja sitähän mahdollisuutta ei ole olemassa että jotkut ihmiset vain eivät viihdy yksinään eikä se ole mistään asenteesta kiinni?