Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,068,586 views

Umbala

Posts: 769

#1941 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

DJ-Juri, 7.6.2008 16:35:


Raamatussahan lukee että käyttäkää kaikkee shittii mitä maasta niinq löyätte, siä kuset nyt oman jumalas alttarille! Tuntuuko oudolta?

---


Jumala ei luonut huumeita, vaan ihmiset on itse alkanut käyttämään Jumalan luomia kasveja väärin. Ei Jumala missään ole esim käskeny polttamaan tupakkaa=)


Mutta siis tuo pajarin syöminen on Jumalan mielestä sit ihan jees? (kaikkea kannabista ei polteta vaan sitä saatetaan käyttää myös syömällä, myös päihdyttävä vaikutus)

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Damien

Posts: 2,882

#1942 • • Damien [tr3ox]
Ensimmäinen Mooseksen kirja 1: 29

Jumala sanoi vielä: Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on simentä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne.


Se miten minä näen asiat, eli tarkoituksena löytää harmonia ja kunnioitus elämää kohtaan, jokaisella sen osa-alueella.

Mikä on väärinkäyttöä?

Tough titty, kaikki jos katsotaan ja ei mikään jos oikein tulkitaan, kysymys on lähinnä harmonian tuomisesta omaan elämään ja sen välittömään läheisyyteen. Missä ikinä liikutkin, levitä rakkauden sanomaa, ole onnellinen omasta olemassaolostasi ja kohtele kaikkea - minkä kanssa oletkin tekemisissä - kunnioituksella ja rakastaen. Jumala sisälläsi on vain rakkaus mielessäsi, "now that we found love what are we going to do with it?".
Avatar
#1943 • • Edited REivaaja Guest

psycch, 8.6.2008 00:41:
Pyydän anteeksi tuota typerää viestiäni. Hermot aika kireellä välillä johtuen lääkkeiden aiheuttamista vaurioista, huono tekosyy tosin.

Psykedeelit ei ole mikään leikin asia, edes kannabis.


Oletko koskaan kokeillut huumeita?

Kuulostat psykoottiselta.
Damien

Posts: 2,882

#1944 • • Damien [tr3ox]

psycch, Toisaalta, minusta tuntuu että päihteillä ei todellisuudessa saada tarvittavaa muutosta aikaan.



Olet siinä aivan oikeassa sillä vain rakkaudella on merkitystä. Päihteillä tosin voidaan helpommin riisua henkilö egosta ja sulauttaa tämä suureen kokonaisuuteen, jotta hänen sisällä kukkiva rakkaus pääsisi vapautumaan auran välittömään läheisyyteen.
Avatar
#1945 • • Edited REivaaja Guest

psycch, 10.6.2008 17:33:
Olen.
Psykiatri jonka luona kävin tänä aamuna ei tuollaisesta minulle maininnut, eikä myöskään maanantaina käyntini terapeutilla joka on minua auttanut jo yli kahden vuoden ajan.

Mun mielestä ongelma ei ole siinä että jotkut päälle parikymppiset käyttää kannabista vaihtoehtoisena päihteenä, vaan siinä että nuoret tyyliin 14-15 vuotiaat alkaa polttamaan säännöllisesti, mistä seuraa lähes aina ongelmia, koska ei ole vielä ammattia ja muita elämän edellytyksiä.

Tuota kriminalisointia tasapainottaa muistaakseni kohta mahdollisuudesta syyttämättä jättämisestä jos huumausaineen hallussapito on omaan käyttöön (oliko se noin sanottu) mutta siinä mainittiin juuri tuo edelletys että ihminen hakeutuu hoitoon.

On harmillista että ihmisiä irtisanotaan kannabiksen polton takia.

No ne on ikävä kyllä vahvasti sidoksissa toisiinsa. Ei yhtä ilman toista. Samoin voitaisiin sanoa että alkoholin tulisi olla laitonta, koska siihen pääsee käsiksi myös alaikäiset ja alkoholistit.
En näe kannabiksen poltossa niinkään sitä ongelmaa, vaan näen että se ongelma juontuu syvemmälle. Sitä ei hyvä vanhempi pysty hyväksymään.

Psykiatrille on helppo suoltaa sitä puolta itsestään kuin haluaa. Ei kerro historiaa ja on kohtelias.
Hoitajien päälle voitkin sitten räkiä, joten psykiatrin luona oma aloitteisuus on tärkeä osa hoitoa. Sun pitää itse pohtia jotain asiaa, johon yhdessä etsitte ratkaisua.
En nyt väitä että olisit psykooottinen, mutta mun on vaikea kuvitella että olet onnistut polttamaan reseptorit aivoistasi. Olen kohdannut niin sekopäistä jengiä, että heidän aivojensa pitäisi silloin olla
ihan puhki, vaan niin ei ole. Niitä kovertaa mielisairaus.
psycch

Posts: 75

#1946 • • Edited psycch

REivaaja, 10.6.2008 17:45:
---
psycch, 10.6.2008 17:33:
Olen.
Psykiatri jonka luona kävin tänä aamuna ei tuollaisesta minulle maininnut, eikä myöskään maanantaina käyntini terapeutilla joka on minua auttanut jo yli kahden vuoden ajan.

Mun mielestä ongelma ei ole siinä että jotkut päälle parikymppiset käyttää kannabista vaihtoehtoisena päihteenä, vaan siinä että nuoret tyyliin 14-15 vuotiaat alkaa polttamaan säännöllisesti, mistä seuraa lähes aina ongelmia, koska ei ole vielä ammattia ja muita elämän edellytyksiä.

Tuota kriminalisointia tasapainottaa muistaakseni kohta mahdollisuudesta syyttämättä jättämisestä jos huumausaineen hallussapito on omaan käyttöön (oliko se noin sanottu) mutta siinä mainittiin juuri tuo edelletys että ihminen hakeutuu hoitoon.

On harmillista että ihmisiä irtisanotaan kannabiksen polton takia.

---
No ne on ikävä kyllä vahvasti sidoksissa toisiinsa. Ei yhtä ilman toista. Samoin voitaisiin sanoa että alkoholin tulisi olla laitonta, koska siihen pääsee käsiksi myös alaikäiset ja alkoholistit.
En näe kannabiksen poltossa niinkään sitä ongelmaa, vaan näen että se ongelma juontuu syvemmälle. Sitä ei hyvä vanhempi pysty hyväksymään.

Psykiatrille on helppo suoltaa sitä puolta itsestään kuin haluaa. Ei kerro historiaa ja on kohtelias.
Hoitajien päälle voitkin sitten räkiä, joten psykiatrin luona oma aloitteisuus on tärkeä osa hoitoa. Sun pitää itse pohtia jotain asiaa, johon yhdessä etsitte ratkaisua.
En nyt väitä että olisit psykooottinen, mutta mun on vaikea kuvitella että olet onnistut polttamaan reseptorit aivoistasi. Olen kohdannut niin sekopäistä jengiä, että heidän aivojensa pitäisi silloin olla
ihan puhki, vaan niin ei ole. Niitä kovertaa mielisairaus.



Jos sait sellaisen kuvan että olen käräyttänyt aivoni, en silloin osannut sanoa sitä oikein. Voi hyvin olla muita syitä miksi hermoni ovat kireällä, kuten työstressi tms.

Olen kuullut monelta ihmiseltä jotka ovat käyttäneet useita vuosia psyykelääkkeitä että heille jää ongelmia siitä. Ei ne mitään pastilleja ole. Olen myös tutustunut kirjallisuuteen esim "Your Drug May Be Your Problem" jossa valoitetaan tutkimustuloksia.

Mutta ovat ne lääkkeet auttaneet minua ja pystyn edelleen tekemään teknistä kirjoitusta ja ohjelmointia päivittäin työkseni.
Avatar
#1947 • • REivaaja Guest

psycch, 10.6.2008 17:56:

Jos sait sellaisen kuvan että olen käräyttänyt aivoni, en silloin osannut sanoa sitä oikein. Voi hyvin olla muita syitä miksi hermoni ovat kireällä, kuten työstressi tms.

Olen kuullut monelta ihmiseltä jotka ovat käyttäneet useita vuosia psyykelääkkeitä että heille jää ongelmia siitä. Ei ne mitään pastilleja ole. Olen myös tutustunut kirjallisuuteen esim "Your Drug May Be Your Problem" jossa valoitetaan tutkimustuloksia.

Mutta ovat ne lääkkeet auttaneet minua ja pystyn edelleen tekemään teknistä kirjoitusta ja ohjelmointia päivittäin työkseni.

Sorry. Vedin viivan sen asian ja sun kanssa... Toi syyttämättä pointti muuten raiskattiin totaalisesti.
poliiseille annettiin pikasakko käytäntö jotta he voisivat tarkemmin miettiä keitä tulisi tilanteessa syyttää, mutta syytteet vain lisääntyivät. Ja kiitos sakkokiintiöiden, se ei tule muuttumaan.
psycch

Posts: 75

#1948 • • Edited psycch

REivaaja, 10.6.2008 18:48:
---
psycch, 10.6.2008 17:56:

Jos sait sellaisen kuvan että olen käräyttänyt aivoni, en silloin osannut sanoa sitä oikein. Voi hyvin olla muita syitä miksi hermoni ovat kireällä, kuten työstressi tms.

Olen kuullut monelta ihmiseltä jotka ovat käyttäneet useita vuosia psyykelääkkeitä että heille jää ongelmia siitä. Ei ne mitään pastilleja ole. Olen myös tutustunut kirjallisuuteen esim "Your Drug May Be Your Problem" jossa valoitetaan tutkimustuloksia.

Mutta ovat ne lääkkeet auttaneet minua ja pystyn edelleen tekemään teknistä kirjoitusta ja ohjelmointia päivittäin työkseni.

---
Sorry. Vedin viivan sen asian ja sun kanssa... Toi syyttämättä pointti muuten raiskattiin totaalisesti.
poliiseille annettiin pikasakko käytäntö jotta he voisivat tarkemmin miettiä keitä tulisi tilanteessa syyttää, mutta syytteet vain lisääntyivät. Ja kiitos sakkokiintiöiden, se ei tule muuttumaan.



OK.
Thomas Szasz mielisairaudesta:


Oon jonkin verran lukenut ton Thomas Szaszin kirjoja ja ne on todella kiinnostavia. Se ihminen on käyttänyt melkein kaiken aikansa tutkiakseen epäkohtia mielenterveyden hoidossa ja löytänyt paljon.
..no such user..

Posts: 1,106

#1949 • • ..no such user..

psycch, 10.6.2008 19:04:

OK.
Thomas Szasz mielisairaudesta:





Ohhohh.. Ihan helkutin hyvää settiä.

Siis juuri noinhan se on. Hieno nähdä viimeinkin joku alan ammattilainenkin joka tajuaa asian.

Oon miettiny sitä miten hanurista on et kokoaika lyödään vaan oudolta kuulostavia kategorioita ihmisten eteen tyyliin "skitsofrenia" jotka ei kuitenkaan tarkota yhtään mitään.

Ts. niin monta erilaista juttua niputetaan noiden oudolta ja pelottavalta kuulostavien nimien alle. Lähimmäisenrakkautta tässä maailmassa vaan tarvitaan ja jos jollekin on tehty jotain, esim koulukiusaamista niin meidän muiden pitäs vaan halata ihmisiä niin kauan et ne uskoo taas et rakkautta on sen sijaan et nimetään eri oireyhtymiä ja kategorisoidaan väkee johonkin muottiin.

Aika OT, mut harvinaista et näinkin järkevää settiä näkee missään niin oli pakko kommentoida.
Avatar
#1950 • • REivaaja Guest
*sellanenetleukaniikuputoo*
Avatar
#1951 • • REivaaja Guest

029, 11.6.2008 00:39:
Ohhohh.. Ihan helkutin hyvää settiä.

Siis juuri noinhan se on. Hieno nähdä viimeinkin joku alan ammattilainenkin joka tajuaa asian.

Oon miettiny sitä miten hanurista on et kokoaika lyödään vaan oudolta kuulostavia kategorioita ihmisten eteen tyyliin "skitsofrenia" jotka ei kuitenkaan tarkota yhtään mitään.

Ts. niin monta erilaista juttua niputetaan noiden oudolta ja pelottavalta kuulostavien nimien alle. Lähimmäisenrakkautta tässä maailmassa vaan tarvitaan ja jos jollekin on tehty jotain, esim koulukiusaamista niin meidän muiden pitäs vaan halata ihmisiä niin kauan et ne uskoo taas et rakkautta on sen sijaan et nimetään eri oireyhtymiä ja kategorisoidaan väkee johonkin muottiin.

Aika OT, mut harvinaista et näinkin järkevää settiä näkee missään niin oli pakko kommentoida.

Ootko käyny hullujenhuoneella? Ei kuule halit auta ku toinen yrittää repiä silmät päästä ku oot muka tehny jotain.
..no such user..

Posts: 1,106

#1952 • • ..no such user..

REivaaja, 11.6.2008 02:13:
---
029, 11.6.2008 00:39:
Ohhohh.. Ihan helkutin hyvää settiä.

Siis juuri noinhan se on. Hieno nähdä viimeinkin joku alan ammattilainenkin joka tajuaa asian.

Oon miettiny sitä miten hanurista on et kokoaika lyödään vaan oudolta kuulostavia kategorioita ihmisten eteen tyyliin "skitsofrenia" jotka ei kuitenkaan tarkota yhtään mitään.

Ts. niin monta erilaista juttua niputetaan noiden oudolta ja pelottavalta kuulostavien nimien alle. Lähimmäisenrakkautta tässä maailmassa vaan tarvitaan ja jos jollekin on tehty jotain, esim koulukiusaamista niin meidän muiden pitäs vaan halata ihmisiä niin kauan et ne uskoo taas et rakkautta on sen sijaan et nimetään eri oireyhtymiä ja kategorisoidaan väkee johonkin muottiin.

Aika OT, mut harvinaista et näinkin järkevää settiä näkee missään niin oli pakko kommentoida.

---
Ootko käyny hullujenhuoneella? Ei kuule halit auta ku toinen yrittää repiä silmät päästä ku oot muka tehny jotain.



Niin toi oli enemmän sun idea halata sellasta tyyppiä ei mun. Puhuin halaamisesta ihan erilaisessa tilanteessa. Lähimmäisenrakkaus voi meinata muutakin. Venyvä käsite nääs.
Claquesous

Posts: 3,206

#1953 • • Claquesous viidettä kolonnaa

REivaaja, 11.6.2008 02:13:
Ootko käyny hullujenhuoneella? Ei kuule halit auta ku toinen yrittää repiä silmät päästä ku oot muka tehny jotain.



Ootko ite käynyt itse hullujen huoneella? Ootko töissä hullujenhuoneella?

--
32. of December

Avatar
#1954 • • Edited REivaaja Guest

Claquesous, 11.6.2008 02:44:
---
REivaaja, 11.6.2008 02:13:
Ootko käyny hullujenhuoneella? Ei kuule halit auta ku toinen yrittää repiä silmät päästä ku oot muka tehny jotain.

---


Ootko ite käynyt itse hullujen huoneella? Ootko töissä hullujenhuoneella?


Oon asunu hullujenhuoneella pakkohoidossa 2x4pvä, normi minimi on 2vko. Tulohaastattelu oli molemmilla kerroilla meno haastattelu. Nopeammin ei kuulemma ulos pääse :( Terkkarin lääkärit on ammattilaisia kato :DDDDDDDDDDDDD
Avatar
#1955 • • REivaaja Guest

029, 11.6.2008 02:42:
Niin toi oli enemmän sun idea halata sellasta tyyppiä ei mun. Puhuin halaamisesta ihan erilaisessa tilanteessa. Lähimmäisenrakkaus voi meinata muutakin. Venyvä käsite nääs.

Se oli kyl sen idea... Skitsofrenia on ihan todellisuutta, usko pois. Ei se toki tarkoita, etteikö heitä pitäisi rakastaa juuri sellaisena kun he ovat. :)
Claquesous

Posts: 3,206

#1956 • • Claquesous viidettä kolonnaa

REivaaja, 11.6.2008 02:51:
Oon asunu hullujenhuoneella pakkohoidossa 2x4pvä, normi minimi on 2vko. Tulohaastattelu oli molemmilla kerroilla meno haastattelu. Nopeammin ei kuulemma ulos pääse :( Terkkarin lääkärit on ammattilaisia kato :DDDDDDDDDDDDD



No ketkä yritti repii sun silmii veke? Ne hoitajat vai kanssapotilaat?

--
32. of December

Avatar
#1957 • • REivaaja Guest

Claquesous, 11.6.2008 02:53:
---
REivaaja, 11.6.2008 02:51:
Oon asunu hullujenhuoneella pakkohoidossa 2x4pvä, normi minimi on 2vko. Tulohaastattelu oli molemmilla kerroilla meno haastattelu. Nopeammin ei kuulemma ulos pääse :( Terkkarin lääkärit on ammattilaisia kato :DDDDDDDDDDDDD

---


No ketkä yritti repii sun silmii veke? Ne hoitajat vai kanssapotilaat?

Kaikki sulassa sovussa yhdessä jonossa: Hän>minä>hoitsu
psycch

Posts: 75

#1958 • • Edited psycch

REivaaja, 11.6.2008 02:53:
---
029, 11.6.2008 02:42:
Niin toi oli enemmän sun idea halata sellasta tyyppiä ei mun. Puhuin halaamisesta ihan erilaisessa tilanteessa. Lähimmäisenrakkaus voi meinata muutakin. Venyvä käsite nääs.

---
Se oli kyl sen idea... Skitsofrenia on ihan todellisuutta, usko pois. Ei se toki tarkoita, etteikö heitä pitäisi rakastaa juuri sellaisena kun he ovat. :)



Kyllä skitsofrenia on ihan todellisuutta, siinä olet oikeassa.

Eläkää hyvin.
tbo

Posts: 935

#1960 • • tbo budhisattva

siveys, 7.6.2008 01:58:
Ehkä mussa vaan on vikaa. Kertokaapas asiantuntijat auttaako kannabis minun kaltaisiini ongelmatapauksiin?



Kyllähän sillä vähän kaikki viat tuppaa hoitumaan, eiköhän nyt yks ongelmatapaus siinä syöpien ja kaihien ohessa mee ihan huomaamatta.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*