Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,066,930 views

:cybadogg:

Posts: 38

#681 • • :cybadogg: Team Raaka Raisio
mielestäni kyllä *nauru* se on välillä apljon rentouttavampaa kuin esim.kännääminen ....lailliseks vaan
phanatic

Posts: 1,123

#682 • • phanatic

cybadog:
mielestäni kyllä *nauru* se on välillä apljon rentouttavampaa kuin esim.kännääminen ....lailliseks vaan



Jos rentouttaminen on laillistamisperuste niin liputtaisin kyllä enemmän heroiinin puolesta.
paya^

Posts: 44

#683 • • paya^
riippuu mitä rento/rentouttava tarkoittaa, mutta.....

polttelu pelkilleen ei niinkään suoraan rentouta välttämättä...
alkoholin juominen kohtuudella on todella rentoa !
alkoholi+polttelu on vielä rentouttavampaa !
(heroiinia en ole kokeillut mutta se saattais olla kaikkein rentouttavimpaa...)

mut jos mietitään noita pidemmänpäälle niin alkoholista tulee vierotusoireita (pahimmassa tapauksessa krapula), joka taas ei yleensä ole kovin rento olotila. (heroiinin vierotusoireet vois olla aika pahat myös...)
polttelusta pidemmänpäälle tulee vaan laiskaks!

hmm. nää on aika monimutkasia juttuja...

mun mielestä mitään tollasia ei tarvitsis kenenkään kieltää lailla. ei ainakaan mitään kasvia!
paitsi jos joku haluaa niin voi kyllä itseltään kieltää mitä tahansa...

juupajoo
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#684 • • Aziz Combat Fighter

phanatic:
---
positiivi:
Suolaa saa myöskin väistämättä ruoan mukana ainakin pieniä määriä vaikka söisi miten suolatonta ruokaa.

---


Ok. Jotenkin olisi luullut, että suolaa on vain niissä ruoissa missä on suolaa. Aina oppii uutta.



eiks suola oo aika elintärkeetä elimistölle?
coolcat82

Posts: 771

#685 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

phanatic:
---
cybadog:
mielestäni kyllä *nauru* se on välillä apljon rentouttavampaa kuin esim.kännääminen ....lailliseks vaan

---


Jos rentouttaminen on laillistamisperuste niin liputtaisin kyllä enemmän heroiinin puolesta.



*nauru*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

Tripla-T

Posts: 373

#686 • • Tripla-T Räntämäen Lataamo
Miks ei lailliseks ? Ainaki valtio sais kerättyä verorahat niistä kaupoista, mitkä nyt menee pimeästi *hymy* Jokainen voi ihan itse päättää polttaako vai ei ? Ei kaikki juo edes alkoholia... Jos ei osaa päättää mitä tekee niin voi voi

--
Crom ! - Conan Barbaari

phanatic

Posts: 1,123

#687 • • phanatic

Ana:
---
phanatic:
Ok. Jotenkin olisi luullut, että suolaa on vain niissä ruoissa missä on suolaa. Aina oppii uutta.
---
eiks suola oo aika elintärkeetä elimistölle?



On. Siitähän tämä alkoikin:

phanatic:
---
Zorlim:
Kiellettävien myrkkyjen listalla pitäisi myös olla salmiakin ja suolan. Molemmat ovat ihan oikeasti ja todistetusti haitallisia aineita elimistölle.

---


Suola on käsittääkseni välttämätön aine elimistölle.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#688 • • Aziz Combat Fighter

phanatic:
---
Ana:
---
phanatic:
Ok. Jotenkin olisi luullut, että suolaa on vain niissä ruoissa missä on suolaa. Aina oppii uutta.
---
eiks suola oo aika elintärkeetä elimistölle?

---


On. Siitähän tämä alkoikin:


---
phanatic:
---
Zorlim:
Kiellettävien myrkkyjen listalla pitäisi myös olla salmiakin ja suolan. Molemmat ovat ihan oikeasti ja todistetusti haitallisia aineita elimistölle.

---


Suola on käsittääkseni välttämätön aine elimistölle.

---



Kas, missasin. No, niin. Ilman suolaa kuolee, ilman kannabista ei!
paya^

Posts: 44

#689 • • paya^

Avernian:
---
Tatuovi:
Jokainen voi ihan itse päättää polttaako vai ei ?
---


Eihän sitä voi päättää nytkään. Passiivinen tupakointi on ihan arkipäivää minne tahansa meneekin. Ravintolassa, bussia odottaessa, kadulla jne. saa jo haluamattaan ihmisten savuja keuhkoihinsa. *eiei* Siksi ei poltettavalle kannabikselle.



niimpä. tupakka "kulttuuri" on mennyt liian pitkälle!
kannabiksen ympärillä pyörivä kulttuuri on paljon "tiedostavampaa"... (ehkä)
liian usein kannabis vaan yhdistetään kovempiin aineisiin (kuten tupakkaan !!) ...

joo siis kannabishan aiheuttaa joskus "sekavaa" tilaa, toisinkuin tupakka joka rentouttaa...
mutta ei näitä aineita voi verrata keskenään milläänlailla. ihan eri meininki!

juupajoo
paya^

Posts: 44

#690 • • paya^

Amanita:
---
ujin:
Suomesta blossin luvattu maa! Kyllä, 100% laillistus ja pakolliset pitkät hiukset kaikille HETI!

---


Miksi pitkät hiukset pitää yhdistää kannabikseen tai toisin päin?



koska KAIKISTA jotka siihen aineeseen koskee tulee niin laiskoja ja välinpitämättömiä, ettei ne jaksa leikata tai kammata hiuksia + kerrasta koukkuun loppuelämäks... !

faktat faktoina!

juupajoo:P
Juhgu

Posts: 7,921

#691 • • Juhgu Virnistelijä

epeli:
---
koska KAIKISTA jotka siihen aineeseen koskee tulee niin laiskoja ja välinpitämättömiä, ettei ne jaksa leikata tai kammata hiuksia + kerrasta koukkuun loppuelämäks... !



Niin, ja lisäksi pitäisi tieteellisesti tutkia se paljon huhuttu kannabiksen hiustenkasvua kiihdyttävä sivuvaikutus.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

:cybadogg:

Posts: 38

#692 • • :cybadogg: Team Raaka Raisio
se nyt vaan kuitenkin on puhdas luonnontuote... antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...tämähän on vaan mun mielipide...
JustinSan

Posts: 822

#693 • • JustinSan Nullius in verba

cybadog:
se nyt vaan kuitenkin on puhdas luonnontuote... antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...tämähän on vaan mun mielipide...



Syaniditkin on puhtaita luonnontuotteita *joo*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Avatar
#694 • • Työkalu Guest
Onhan sekin totta että Alkoholiin ja Tupakkaan kuolee vuosittain n. 10 000 ihmistä ja en ole historiani aikana ainakaan kuullut että kannabis kuolemia olisi todettu yhtään suomessa. Jeesus keksi RISTI merkin, kannabis PEACE merkin. Eli eiköhän kannabis ole uskonto!

Jeesus elää ja kannabis on IN!
Juhgu

Posts: 7,921

#695 • • Juhgu Virnistelijä

Avernian:
---
Et tajunnut. Musta sitä saisi ihan vapaasti vaikka syödä tms. kunhan ei tule vahingossakaan mulle sitä tuputtamaan esim. savuna.



Okei. Eli sinun mielestäsi kannabis poltettavassa muodossa pitäisi pysyä laittomana siksi, että saat passiivisesti liikaa pilvenpolttelijoiden savuja keuhkoihisi?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#696 • • Aziz Combat Fighter

Työkalu:
Onhan sekin totta että Alkoholiin ja Tupakkaan kuolee vuosittain n. 10 000 ihmistä ja en ole historiani aikana ainakaan kuullut että kannabis kuolemia olisi todettu yhtään suomessa. Jeesus keksi RISTI merkin, kannabis PEACE merkin. Eli eiköhän kannabis ole uskonto!



Eipä se toki tapa mut aiheuttaa, krhm, "lieveilmitöitä" ;)
Cloud

Posts: 2,162

#697 • • Cloud Game Freak
Itse olen kyllä myöskin sitä mieltä etten toivo Baarityöntekiänä Kannabiksen laillistamista jo passiivisen polttamisen takia. Ei ole kiva ajatus että duuni yön puolessavälissä rupeaa itse olemaan täysin sekaisin jostain marista. Siinä vois olla jo hiukan vaikeaa tehdä töitä kunnolla.

Tietty Jos paarit tehdään savuttomiksi niin sitten. Tosin se ei ole oikea ratkaisu (siis savuttomaksi teko), sillä se tappaa useat yökerhot kokonaan etc. Eli ei baareja savuttomiksi kannabiksen laillistamiseksi!

nämä nyt oli muutamia omia ajatuksia miksen itse haluaisi kannabista ainakaan baareihin.. Varmasti aika mustavalkoisia joidenkin mielestä ja ehkä jopa puutteellisia, mutta se on minun oikeuteni joten ei siitä sen enempää.

Btw Kaikki tapaa liiallisesti käytettynä. Alkoholi, häkä, ruoka, aurinko, ja jopa kannabis.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

darkfr

Posts: 232

#698 • • darkfr d:play
mun mielestä kannabiksen kyllä voisi laillistaa, en usko että se vaikuttaisi ihmisten asenteisiin niinkään hirveästi, ainakaan lyhyellä tähtäimellä (en usko edelleenkään että kaikki ihmiset ovat sitouttaneet täysin lakeihin omat mielipiteensä päihteidenkäytöstä, jotkut tosin mutta suurimmalla osalla on kuitenkin aivot).

toisekseen, laillistaminen luultavasti poistaisi haittojakin, sillä kuten tunnetusti tiedetään, esimerkiksi erääseen kannabiksen muotoon voi kyllä sekoittaa vähän sitten muutakin, toisaalta tämä muu on kyllä yleisesti vain jotain sopivaa jolla voidaan jatkaa ko. huumetta sen rahallisen tuottavuuden lisäämiseksi, ei niinkään mitään "ne pistää jotain vitin pirii sekaa joo!1".

mutta olishan tässä myös huonojakin puolia, niinkuin joka ikisessä asiassa. minun mielestäni myös huumevalistus saisi olla kunnossa ennen kuin mietitään laillistamista. kannabiksesta löytyy helposti ääripäitä mielipiteissä, mutta ns. analysoiva informaatio on enemmän tai vähemmän yleensä kateissa.

suomen kannabisyhdistys esim. ei käsittele tiettyjä haittavaikutuksia (jotka on myöskin tutkitusti todistettu) kannabiksessa, mutta toisaalta toinen ääripää myöskin kääntää asioita päälaelleen. yllättävää kuitenkin, minun mielestäni ihmisistä joiden kanssa asiasta olen keskustellut, fiksumpia argumenttejä esittäviksi ovat osoittautuneet vastaan/neutraalit -ihmiset kuin ne jotka ovat asian puolesta.

ja koska kuitenkin joku kysyy että "mikäs tämä jonka sky on jättänyt mainitsematta on", päätin laittaa sen nyt sitten tähän. kannabiksen käyttö ei kyllä fyysistä riippuvuutta aiheuta, mutta psyykkiseen riippuvuuteen kynnys ei ole niin iso kuin moni luulisi. ihminen joka käyttää säännöllisesti kannabista tottuu serotoniinitasoon jonka se aiheuttaa, ja näin ollen "jumissa oleminen" saattaa hyvinkin helposti kääntyä normaaliksi olotilaksi. ja jokainen joka oikeasti on tarkastellut asiaa ja tietää mistä puhuu ei voi olla sanomatta etteikö pitkäaikaiskäytössä vauriot lähimuistissa (näin esimerkiksi) ja yleisesti ajatuksenkulussa olisi huomattavissa. passivoituminen on myös yksi asia jonka olen pistänyt merkille.

odotan myöskin tähän "no mutta liika mitä tahansa on liikaa" -kommenttia, tai en odota vaan sellainen saattaa myöskin ilmestyä. tämä on ihan yleisesti kyllä ihmisten tiedossa, mutta koska kannabiksesta ei välttämättä tiedetä hirveästi kun ainetta käytetään, se vie ajatteluun jossa ei ymmärrä vaihetta milloin alkaa lipsua kontrollista. alkoholikin tottakai voi viedä tähän, mutta esim. alkoholi vs kannabis keskustelut ovat ihan helvetin turhia, kyse on siitä että kannabisinformaatio olisi oikeellisempaa kuin nykyään on. eli jos joku haluaa laittaa kommenttina tähän että "no mieti nyt vaikka meidän laillista päihdettä, alkoholia? kuinka moni kuolee/aiheuttaa vahinkoa itselleen/läheisilleen ko. päihteen vaikutuksen alaisena" niin kiitos jättäkää myös tämä välistä.

mutta olipa asiasta mitä mieltä tahansa, sokeana harvoin löytää sinne minne on menossa yhtä hyvin kuin jos omaa näkökyvyn.

--
4/4

Avatar
#699 • • sakk303 Guest

Työkalu:
Onhan sekin totta että Alkoholiin ja Tupakkaan kuolee vuosittain n. 10 000 ihmistä ja en ole historiani aikana ainakaan kuullut että kannabis kuolemia olisi todettu yhtään suomessa. Jeesus keksi RISTI merkin, kannabis PEACE merkin. Eli eiköhän kannabis ole uskonto!

Jeesus elää ja kannabis on IN!



Passaa toki muillekin sitä jointtia, alkaa menemään jo pehmoseksi noi puheet. Tai vedä oikein kunnolla ja irtaudu itestäs hetkeksi ja käväise katsomassa miltä toi ylläoleva mutustelu näyttää muiden silmissä *eiei*
liikkuva muna

Posts: 2,652

#700 • • liikkuva muna an egg on the move


Työkalu:
Onhan sekin totta että Alkoholiin ja Tupakkaan kuolee vuosittain n. 10 000 ihmistä ja en ole historiani aikana ainakaan kuullut että kannabis kuolemia olisi todettu yhtään suomessa. Jeesus keksi RISTI merkin, kannabis PEACE merkin. Eli eiköhän kannabis ole uskonto!

Jeesus elää ja kannabis on IN!



Ei jumalauta oikeesti. Tässä on nyt aivan helvetin hyvä esimerkki mitä kannabis saattaa pahimmillaan tehdä ihmiselle.