Android, 27.4.2007 17:37:
---
Damien, 27.4.2007 17:20:
Lähetään yhdessä rakentaa parempaa huomista, VASTAKKAIN ASETTELUN AIKA ON OHI!
---
Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä, että kannatatko kaikkien aineiden laillistamista? Ja millä tavalla? Niin että mitä tahansa substanssia saisi kaupanhyllyiltä, vai reseptillä apteekista, miten? Ja miten ikärajojen suhteen? Saako valtio kontrolloida yhtään mitään, siinä tapauksessa mitä, missä määrin ja miksi?
Lähinnä sitä kyselen, koska moni täällä puoltaa huumeiden lailliastamista, mutta järkeviä ja hyvin mietittyjä malleja miten tämän pitäisi tapahtua loistavat liian usein poissaolollaan.
Itse en tiedä mikä kantani on kannabiksen suhteen kun puhutaan viihdekäytöstä, lääketieteellisen ja psykiatriseen käyttöön sen sijaan lukuisia aineita, kuten THC, MDMA ja LSD voitaisiin mielestäni laillistaa. Varsinkin noista jälkimmäisistä on todistetusti ollut hyötyä psykiatriassa ennen kuin nistä tuli laittomia. Kaikista laillistamista puoltavista postauksista Rikun ehdottama malli vaikuttaa itselleni järkevimmältä, joskaan en täysin siihen (esim. viihdekäytön suhteen) voi yhtyä.
No omasta ja psyykeeni puolesta voin puhua että kaiken vois laillistaa. Toimivaa mallia en oo miettiny sen pidemmälle, mitä oon joskus tässäkin topicissa maininnut eli ns. huumepassi.
Mustalla värillä kaljaa kaupasta, pinkillä mitä vaan apteekista. Mut joo kuten sanottua pikkuhiljaa, mietitään ja funderataan.
Se mikä kuitenkin on varmaa on ettei tätä kieltolakijärjestelmää voi alkaa pohjustaa sen pienimmän yhteisen nimittäjän kautta, ellei sitten haluta holhousyhteiskuntaa ja poliisivaltiota. Nej nej, Rane ei voi olla se malli mitä kautta vahvemmat kärsii, Ranea pitää valistaa ja kouluttaa, opettaa talon tavoille tai sit mun vaan pitää muuttaa pois täältä pohjan perukoilta. Pois Ranen ja sen pullon tieltä...