Mutta jotenkin musta tuntuu että kansainvälinen rikollisuus ei vähene sillä että tutustutetaan entistä useampi thc:n maailmaan? En tiedä onko pelkoni laillistamisen ja käytön lisääntymisen yhteydestä oikea, mutta musta se on huomattava pelko. Rikollinen haluaa toimeentulonsa siinä missä muutkin ja varmasti on valmis tekemään sairaampia jippoja sen eteen.
Mua pelottaa ainakin laillistamisessa se että abaut ala-asteen ylimmiltä luokilta lukion ykköselle asti on niin komiaa ja trendikästä liikkua hampunlehti-koru kaulassa. Luulisin että ongelmia tulee nimenomaan alaikäisten käytöstä. Kaikkihan meistä tietää sen että lapsena/nuorena kokeillaan kaikkea ja nimenomaan liikaa. Turha sanoa että onhan siinä sitten se ikäraja. Näin henkilökohtaisesti olen itse saanut viinakseni n. 15-16vuotiaasta asti itse alkosta ja sitä ennen random huoltoasemilta ja kioskeista. Mitäpä jos ne Haziz-kauppiaat siirtyykin kauppaamaan sitä läpyskää suomen tulevaisuuden toivoille? 10vuotiaille jotka ei saa sitä kotimaassa tuotettua kukkaa?
Kannabiksen laittomuuden trendikkyys toki katoaisi pikkuhiljaa, mutta mä luulen että kannabista kohtaan oleva asenne on kuitenkin vielä pitkään täysin erillainen kuin se olisi alkoholiin. Molempien ollessa täysin erillaiset päihteet ei asenteet voisivatkaan ikinä olla samanlaiset.
"Alkoholi on kuin laittaisi mopokypärän päähän. Äänet ja näkökenttä supistuu. Tajuntaa laajentavat ovat kuin aurinkolippa. Lippa estää jotain näkymästä mutta suurempaa haittaa siitä ole."
Suomen kansallishuume alkoholi on kyllä huono juttu. Se kun aiheuttaa taatusti väkivaltaa ja kuolemia. Varmasti enemmän kuin kannabis. Kannabis ei suoranaisesti aiheuta yhtään kuolemaa kun taas alkoholin yliannokseen on suomessa historian mittaan useampikin sankari menettänyt henkensä. Liikenneonnettomuuksien ja kannabiksen suhdetta en tiedä. Auton ratissa pilvipää on musta ihan yhtä huono valinta kuin humalainen kuski...
Niin, tokihan se on oma ongelma jossei päihteitä osaa käyttää, mutta kyllä silti isoveli saisi valvoa. Tiedän, itseasiassa todella hyvinkin että ei laittomuus ole este käytölle. Mutta saatavuutta se rajaa. Tietenkin laittomuus ja hankaluus vain lisäävät nykyaikaisen keräilijä-talouden harjoittajan intoa. Mikäs sen kivampaa kuin sytkää vaivalla hankittu jointin sisältö. Siinä kokee tehneensä töitä, vähän niinkuin ennen neoliittista vallakumousta kun haeskeli selviytyäkseen ruokaa. Entäs jos laittomien päihteiden käyttö onkin nykyajan supermarket yhteiskunnassa vain paluuta juurille.. Ei taida. Pisteet sille joka joskus keksi ruveta käyttämään alkoholia jossain kivenkolossa. Eiköhän päänsekoitus ole meillä kuitenkin sisäänrakennettuna... Siksi päihteet on olemassa. Koska me niin haluamme.