Jr:
Toi Duodecimin juttu on aika huono viite. THC:n vaikutuksesta immuniteettiin siinä ei ole oikeastaan mitään. Tossa jutussa on hiukkasen käyty läpi sekä in vitro että in vivo dataa. Vaikka kannabiksella on selvästi myös lääketieteellisesti merkittäviä ominaisuuksia (esim.kivunlievityksessä ja ruokahalun säätelyssä) se ei tee sitä miksikään ihmerohdoksi. Tarvitaan vielä paljon perus- ja kliinistä tutkimusta jotta voidaan seuloa ne parhaimmat lääkeaihioiksi kelpaavat ei-psykoaktiiviset kannabinoidit. Se osoittautuuko ne yhtään nykyisiä lääkkeitä paremmiksi näemme tulevaisuudessa.
Juu eipä itse jutussa paljon asiasta sanota muuta kun viitataan mutta lähdeluettelosta voinee kaivaa lisää asiasta. En vaan viitsi laittaa viitteitä artikkeleihin joita en ole lukenut. Ja tällä hetkellä on vähän muutakin opiskeltavaa, ei oo aikaa kaivaa noita, eikä oikeestaan edes kiinnostustakaan
Ja siitä olen täysin samaa mieltä että mikään ihmerohto ei ole kyseessä, sitä oon yrittänyt tässä kokoajan sanoa että vaikka kyseistä kasvia on käytetty maailman sivu ties mihin niin EBM-näyttö siitä mihin siitä on oikeasti hyötyä (ja niin että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat) puuttuu vielä täysin.