Kasari Epärytmi:
PUOLUEETON tutkimustieto kannabiksen vaikutuksista.
Sen tiedon kanssa voitaisiin sitten mennä eteenpäin päätöksenteossa....faktat faktoina!
Eihän tuollaiseen voi lähteä mukaan. Kannahan olis laillinen alta aikayksikön.
100-11
2,281 posts, 115 pages, 1,096,566 views
Kasari Epärytmi:
PUOLUEETON tutkimustieto kannabiksen vaikutuksista.
Sen tiedon kanssa voitaisiin sitten mennä eteenpäin päätöksenteossa....faktat faktoina!
Lana83:
siirtyy ehkä vahvempiin aineisiin
Lana83:
Ja kun niille se ei jää vaan hamppuun vaan niille annetaan kaikkea muutakin, varsinkin piriä.
Tuo nyt taas ei liity mitenkään kannabikseen, vaan käyttötarkoitukseen ja -tapaan. Tuossa ajatusmallissa kannabis voidaan korvata ihan millä tahansa laillisella tai laittomalla lääkkeellä/päihteellä/insertdefinitionhere, joka jollakin tapaa muuttaa olotilaa, ja sitä kutsutaan ongelmakäytöksi. Tällöin kannabista ei juurikaan voida pitää ongelman aiheuttajana, vaan sen käyttöä enintään oireena jostakin muusta.Lana83:
Ja kyllä niitä ihmisiä, jotka on jääny riippuvaiseksi kannabikseen ja kun kannabis loppuu eikä saa sitä mistään niin päätetään ottaa tilalle jotain muuta.
Perustele?Chare84:
kannabista ei sais laillistaa.. se tois taas niin paljon lisää ongelmii tähän muutenki jo huonosti voivaan yhteiskuntaan...
Jos jotain voi ehkä tapahtua, niin asia pitää unohtaa jo sen takia? Kuulostaa yhtä järkevältä kuin geenimanipuloitujen tuotteiden vastustaminen.jos se ois laillista, monet sellaset, jotka ei aiemmin oo uskaltanu, ehkä haluis kokeilla sitä,
Tuohon auttaisi se asiallinen valistus.koska ajattelis et jos eduskunta on tän aineen hyväksyny ni se ei voi olla vaarallista. ja sehän kuitenkin on pidemmän päälle vaarallista.
Ei tietenkään. Mutta kannabiksen laillistamisen voisi hyvin olettaa laskevan viinan kulutusta ja täten tasoittavan kokonaishaittoja. Mutta tässä liikun itsekin heikoilla jäillä.tosin niin on alkoholi ja tupakkakin. mut ei oo mikään peruste kannabiksen laillistamiselle se, et alkoholi on ihan yhtä vaarallista.
Tupakan ja alkoholin kieltäminen ei varmasti lopettaisi niiden käyttöä. Todennäköisesti markkinoilla olisi reilusti nykyistä enemmän vaarallista ja tappavaakin viinaa.Koska tupakka ja alkoholi on jo laillisii, ei mun mielest pitäis vapauttaa enää yhtään huumaavaa ainetta. nekin ois ihan hyvä kieltää, säästyis moni henki ja valtiolta paljon rahaa. ja sit loppuis munki tupakointi. heh..
Suomea on mahdoton verrata suoraan muihin maihin, mutta noin homma ei ainakaan ole ihan jokapuolella mennyt. Mä muuten maksan verorahoillani liikalihavien ylimääräiset terveyskulut ja sata muutakin asiaa jotka ei mua itteäni kosketa (ainakaan vielä ;P), mutta omasta mielestäni ne eurot ovat helposti sen arvoisia, koska se antaa myös minulle itselleni vapauden elää elämääni miten itse haluan. Ja sivuhuomautuksena toki sekin, että tällä hetkellä sinä maksat ne verosi kannabiksen valvontaan, oikeuskuluihin, vankiloiden ylläpitoon samalla kun monet ihmiset syrjäytyvät turhaan yhteiskunnasta ja jättävät tämän takia omat veronsa maksamatta vaikkapa yhden hallussapitomerkinnän takia. Ei tule halvaksi tämäkään.mut jos kannabis laillistettais, sen käyttö mitä luultavimmin lisääntyis, ja samalla sen käytöstä aiheutuvat yhteiskunnalliset ongelmat. ja sillon se vaikuttas muhunki, esim. jos valtion terveydenhuoltokulut lisääntyis ni sillo verot nousis ja mua alkais suututtaan ku makselen toisten huumeiden käyttöö..
Chare84:
...mut jos kannabis laillistettais, sen käyttö mitä luultavimmin lisääntyis, ja samalla sen käytöstä aiheutuvat yhteiskunnalliset ongelmat. ja sillon se vaikuttas muhunki, esim. jos valtion terveydenhuoltokulut lisääntyis ni sillo verot nousis ja mua alkais suututtaan ku makselen toisten huumeiden käyttöö..
no ni, tuli sit vähän pidemmän sortin avautuminen... mut piti päästä avautuun tästäkin aiheesta..