E10v - Ten Years Of Entropy 1.11.2003 @ Helsinki

488 posts, 25 pages, 57,263 views

Avatar
#401 • • Dorka Guest

tinkle:
Ne ihmiset jotka olivat siellä auttamassa kamojen roudaamisessa, dekojen tekemisessä jne, OVAT ENTROPY, tämä oli meidän kaikkien yhteinen projekti, eikä meillä ole tapana syyttää ainoastan niitä kahta ihmistä jotka olivat näennäisessä päävastuussa.


Jep, kyllä se on tiedossa.

Luettuani tekstisi en voi muuta kuin olla todella vihainen siitä että voit olla noin ajattelematon ja taustoja tietämättä haukkua tuntemattomia ihmisiä tuolla tavalla. Melkeinpä jokainen kohta mitä tuossa tekstissäsi dissasit ja väitit Entropynm vastuullisten ihmisten mokaksi omilla päätelmilläsi, meni erilailla kuin luulit.



Hieman vääristäen olet lukenut kirjoituksiani, nytpä itseasiassa kirjoituksen jälkeen vähän omituinen vaikutelma - hieman karrikoidusti vääristäen samalla tavalla, kun minunkin postausta:

Ihmettelen, että saitte edes tämänluokan bileet kasaan järjestössä missä on paljon jäseniä jossa jolla ei ole, kuin muutamilla näennäisessä vastuussa. Aivan, kun teillä vähän jokainen sopii kamojen tilauksia joista kummiskaan kukaan ei ole vastuussa tai hoitamassa loppuun asti. Jos näin on ollut niin onnea onnituineista bileistä sillä olisin odottanut, että moni muukin asia olisi mennyt pieleen. Jos saisin ”opastaa” niin jatkossa ehkä kannattaisi muuttaa toimintamallianne hieman missä on jokaisessa päävastuu mies joka myös hoitaa hommansa - en ole nähnyt ainuttakaan yritystä joka voisi tuolla kirjoittamallasi laumatyylillä pärjätä tuottavasti. Kirjoitin aikasemmin, että juuri kristilliset järjestöt ovat surkuhupaisin esimerkki, missä jokainen tai kukaan ei ole vastuussa mistään missä jokainen tekee vähän mitä tahtoo oli ammattitaitoa tai ei, kun kukaan ei ole vastuussa rahoista ja rahaakin tulee kannattajilta ”ilmaisiksi”. Tosin onneks nyt on viimeaikoina toikin homma muuttunu fiksummiksi, kun kirkot ja muut kristiliset järjestöt painii vakavissa talousongelmissa, kun ihmiset on KYLLÄSTYNEITÄ tapahtuneeseen ja saatuun tulokseen rahoillensa et eivät halua antaa samalla tavalla lahjoituksia. Liian paljon oma kohtaista kokemusta tästä asiasta ja en nyt halua dissata niin kristillisiä, kuin muitakin vapaaehtois järjestöjä vaan minusta nämä kaikki on todella hienoa, että ihmiset tekevät asioita ilmaiseksi / talkoovoimin mutta minusta aina loppujen lopuksi olisi syytä kaikesta huolimatta järjestöjen käyttää normaalia ”liikeajattelua” oli sitten voittoa tavoitteleva yritys tai ilmaiseksi / talkoo voimin toimiva järjestö nykymaailmassa. Ikävää se on, mutta olennainen osa nykyistä yhteiskuntaa.

Ensinmäisessä postauksessa olin osittain väärässä sillä en tiennyt tarkemmin tapahtumien tarkkaa kulkua vaan lähdin olettamuksesta liikkeelle joita sitten myöhemmin korjailtiin enkä myöskään omasta mielestäni provosoinut tahallani ketään entropyn jäsentä tai järjestöä vaan minusta tässä käydyt on ollut minulle ainakin hyvin valaisevia. Pahoillani olen jos joitakuita olen tässä loukannut joka nyt ei ollut mikään alkuperäinen idea. Tunnen itse monia entropy ihmisiä ja heidän työ oli se itse kokonaisuutena sitten onnistunu tai vähemmän onnistunu silti kunnioitettavaa ja hienoa.
Avatar
#402 • • tinkle Guest

Dorka: Tunnen itse monia entropy ihmisiä ja heidän työ oli se itse kokonaisuutena sitten onnistunu tai vähemmän onnistunu silti kunnioitettavaa ja hienoa.



Ja olet silti noin hakoteillä kuvaillessasi Entropyn toimintaa? En halua alkaa väittelemään enkä käymään typerää kädenvääntöä asioista, Entropylta on tulossa ihan virallinen vastine asiakaspalautteeseen, ja minulle itselleni riittä se että minä ja jokainen muu Entropylainen tiedämme asioiden todellisen laidan. Eli mun osalta tämä loppui tähän.
blender

Posts: 2,552

#403 • • blender Arcade | KAIKU
on taidettu jo kaikki sanoakkin, eli liian hiljasel musa, ei oikee sytyttäny ku ei saanu mitää selvää varsinki marushan loppupuoliskosta, mut eliotin loppupuoli alko jo tuntuu sit sopivalta volalta.... valoista odotin enemmän, mut iha k... inkvisition junkat alus maistu... ilmeisesti genki asial tuskaruhon kaa... sit nopeemmas puoles ink.:ssa just ku tykityksen piti alkaa ni kuulu vaa kaikkien puhe pääl ja jotai pientä kohinaa kajareist... suuri pettymys mut ei tää inkvisition vika varmaa ollukkaa... mushroomis tuli aivan liian teknoo saundia... melodioita en bongannu ollenkaan vaik välil odotin niit muutamia minuutteja mut sit rupes kyllästyttää.. lava esiintymiset todella laimeita jos harrii ei oteta lukuun mitä se veti siel hc/wc puolel.. miksikähän sen nimee ei ollu soittolistal vai oliko jollai toisel nimel??? tuli kyl tosi nopeeta saundii *plur* chillipuoli oli rasittava, ei sinne koskaan mahtunu ees istuu *poks* mushroomin dekot jees....

Kokonaisuutena huonoimmat bileet mis oon ollut.... jotai 6½ ja jonotukseenki meni vajaat 2h jollo ei oikee enää mikää huvittanu... ei tullu oikee huippui biisei ees tai sit ei vaa ollu kertakaikkiaan mun makuun...

[muokattu 4.11.2003 14:58]
Avatar
#404 • • Dorka Guest

tinkle:
Entropylta on tulossa ihan virallinen vastine asiakaspalautteeseen, ja minulle itselleni riittä se että minä ja jokainen muu Entropylainen tiedämme asioiden todellisen laidan. Eli mun osalta tämä loppui tähän.


Se on hienoa, että teiltä tulee virallinen vastine asiakaspalautteeseen, mutta taas ”hieman” karrikoidusti sanoen: hieman omituinen on tapasi vastata asiakaspalautteeseen kummiskin tapahtumasta mikä oli KAUPALLINEN (vaikka vapaaehtoisjärjestö tässäkin oletettavasti voittoa tavoittelematon järjestikin). Minusta maksavana asiakkaana minulla on myös halutessani saada oikeus tietää ja keskustella miksi ja miten asiat menivät niin, kuin menivät ja jos siihen tapahtuman järjestävä taho ei tahdo vastata niin fine. Mut se et sinä yksi mukaan lukien järjestön jäsenenä samantien kaadat kylmää vettä niskaan ei ole se ehkä kaikkein paras järjestön imagon kannalta tämän kaiken tapahtuman jälkeen.

Ymmärtäisin jos olisi ollut joku ilmainen ristiretki VR makasiineille jossa siihen osallisena vain valittaisin niille talkooväelle jotka ovat olleet sitä järjestämässä, mutta ei tapahtumassa missä on sisäänpääsymaksu joka oli täysin JULKINEN - jossa suurinosa ei edes tiedä, että entropy järjestö tässä tekee vapaaehtoisena voittoa tavoittelematta.

Samoin mieleeni vain nousi näillä kommenteillasi et osataanko siellä yhtään paremmin seuraavissa bileissä organisoida ja ottaa opiksi omista virheistä?

[muokattu 4.11.2003 15:08]
Karski

Posts: 6,049

#405 • • Karski Pomon kätyri

Dorka:
Samoin mieleeni vain nousi näillä kommenteillasi et osataanko siellä yhtään paremmin seuraavissa bileissä organisoida ja ottaa opiksi omista virheistä?



Haluisits vaikka jäädä kumminki odottaan
sitä virallista ja luvattua selvitystä nyt. *justjoo*

Asiakkaalla on oikeus valittaa mutta vittuilu on
turhaa eikä varmasti auta ketään tässä
vaiheessa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#406 • • Dorka Guest

Tuomiorovasti:
Asiakkaalla on oikeus valittaa mutta vittuilu on turhaa eikä varmasti auta ketään tässä vaiheessa.


Potut pottuina vai miten se menikään *nauru* odottelen innolla virallista selvitystä *hymy* mut jos potut pottuilee niin mun pottu ylikypsyy ja täältä tippuu ylikypsiä pottuja jokaisen pottuilijan päähän *hali*
Avatar
#407 • • tinkle Guest

Dorka:Samoin mieleeni vain nousi näillä kommenteillasi et osataanko siellä yhtään paremmin seuraavissa bileissä organisoida ja ottaa opiksi omista virheistä?



Siitäkin huolimatta että ”kaadoin niskaasi kylmää vettä” loukkaantuessani erittäin kärkevistä syytöksistäsi, tässä ollaan ihan nöyrällä asenteella liikkeellä ja aivan varmasti otamme opiksi omista (ja myös yhteistyökumppaneidemme) virheistä. MIkä promoottori se sellainen olisi joka omaa tyhmyyttään samat virheet toistaisi?
Avatar
#408 • • Dorka Guest

tinkle:Siitäkin huolimatta että ”kaadoin niskaasi kylmää vettä” loukkaantuessani erittäin kärkevistä syytöksistäsi, tässä ollaan ihan nöyrällä asenteella liikkeellä ja aivan varmasti otamme opiksi omista (ja myös yhteistyökumppaneidemme) virheistä. MIkä promoottori se sellainen olisi joka omaa tyhmyyttään samat virheet toistaisi?



Sanoinkin nämä karrikoiden, en minä todellakaan oleta että ette osaisi ottaa opiksi virheistänne. Toivottavasti tulevat vastaavanlaiset tapahtumat järjestyvät paremmissa merkeissä! *hymy*
Jil

Posts: 682

#409 • • Jil
Todella sääli, että tollaseen tapahtumaan tarvitaan 20 sivarikyttää vahtaamaan huumeita.
Ja TODELLA sääli, et jos järjestetään turvatarkastukset, niin niissä ei edes pyritä löytämään mitään, vaan ne on näköjään vähän joka paikassa pelkkä muodollisuus, joka vaan alentaa yleistä fiilistä.

[muokattu 4.11.2003 15:23]
sts

Posts: 7,969

#410 • • sts Sama pyynti aitta!

Dorka: ”TÄHÄN KAIKKI DORKAN SHITTI*



Lapsella on kivaa potkia, jo maassa makaavaa, itse olisi kiva nähdä kun itse tekisit homman paremmin. Se että makasiiti oy, Jutom oy jne... tekivät päättömiä lupaksia ei tarkoita sitä että syy olisi entropyssä. Entropy koitti aika monella tavalla korjata tilannetta (mm.. narikoiden maksu etc)

Olet aika perus tavis jos et ala ajattelemaan asiaa vähän laajemmalta näkökulmalta.

Entropy kumminkin duunasi noita bileitä noin vuoden, tapahtumassa ei imo ollut pahemmin mitään puutteita (red roomin sähköjenkin hajoaminen oli makasiinit oy:n syy),.

Osa asioista oli alunperin suunniteltu paremmaksi mutta palotarkastaja / makasiinit oy / jutom oy päättivät muuttaa asioita vielä 30min ennen bileiden alkua.

Myös Entropisteillä on paha mieli asiasta, ei vain sinulla.

Silti voit laittaa 10e taskuun ja koittaa löytää parempia bileitä tuolla hinnalla, ja lyön vetoa ettet löydä.

MENE SIIS KOTIISI ITKEMÄÄN.

*pahis*

Aijoo ihan turha sitten alkaa quotettamaan mua, kun olin ilkeä ja haukuin pikku tavista, ei se auta mitään en ota nokkiini kuintenkaan.

Ja kaikki mitä sanoin sanoin omasta puoleastani en Entropyn.

*pahis*

[muokattu 4.11.2003 15:24]
Avatar
#411 • • Dorka Guest
No nyt tuli lyönti vyön alle ja jatketaan nyt oikein olantakaa tässä, kun aikaakin näyttää vielä.

astiasto:
Lapsella on kivaa potkia, jo maassa makaavaa, itse olisi kiva nähdä kun itse tekisit homman paremmin. Se että makasiiti oy, Jutom oy jne... tekivät päättömiä lupaksia ei tarkoita sitä että syy olisi entropyssä. Entropy koitti aika monella tavalla korjata tilannetta (mm.. narikoiden maksu etc)


Miten voi olla mahdollista, että muut tahot tekivät ”päättömiä” lupauksia? Sinuna miettisin muutaman kerran ennen, kun mitään tämänkaltaista kirjoittaisit tänne.

Olet aika perus tavis jos et ala ajattelemaan asiaa vähän laajemmalta näkökulmalta.


Kumpi tässä ajattelee laajemmalta näkökulmalta? Liittyen ylläolevaan?

Entropy kumminkin duunasi noita bileitä noin vuoden, tapahtumassa ei imo ollut pahemmin mitään puutteita (red roomin sähköjenkin hajoaminen oli makasiinit oy:n syy),.


en ole missään nimessä haukkunu valojen häviämistä missään vaiheessa enkä edes maininnut asiasta. omasta mielestä nuo kuuluu ”normaaliin” elämään joita sattuu ja tapahtuu halusi tai ei.

Osa asioista oli alunperin suunniteltu paremmaksi mutta palotarkastaja / makasiinit oy / jutom oy päättivät muuttaa asioita vielä 30min ennen bileiden alkua.


...niin ja miten tämä mahtoikaan olla mahdollista?

Myös Entropisteillä on paha mieli asiasta, ei vain sinulla.


Ihanko tosi?

Silti voit laittaa 10e taskuun ja koittaa löytää parempia bileitä tuolla hinnalla, ja lyön vetoa ettet löydä.


aijaa?

MENE SIIS KOTIISI ITKEMÄÄN.


Itseasiassa ei tarvitse enää, kun äiti laittoi maidon ja piltin tulemaan ja tulee kohta syöttämään.
Avatar
#412 • • Dorka Guest
ai niin ja muo on turha quotata, kun en mä ymmärrä kummiskaan mistään muusta, kun et pampers on PARAS!
[Nuclear]

Posts: 5,855

#413 • • [Nuclear] el aprendiz

Dorka:
Miten voi olla mahdollista, että muut tahot tekivät ”päättömiä” lupauksia?[...]


Mä en oikein tajunnu mitä tässä ajoit takaa, joten näin uteliaana olentona ois kiva tietää. *hymy*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

sts

Posts: 7,969

#414 • • sts Sama pyynti aitta!

Dorka:
pampers on PARAS!



Word! *hih*

Ihan sivukysymyksenä, valitatko vain siksi että jouduit jonottamaan, vai siksi että tunnet että sinua on riistetty ja elämäsi on pilattu ja maailman loppu on tulossa *pahis*
Avatar
#415 • • Dorka Guest

[Nuclear]:Mä en oikein tajunnu mitä tässä ajoit takaa, joten näin uteliaana olentona ois kiva tietää. *hymy*


Itse tässä vain olen seurannut erillasia firmoja ja heidän ajattelutapoja. Meidän perheen firmassa tämänkaltaisille asioille on tehty tiukat raamit missä alihankkija toimii sekä selkeät korvausvastuut jos homma menee reisille. Muuten on todella vaikeata laillisin keinoin vaatia rahallista korvausta tai olla edes varma et tekeekö alihankkija kunnolla hommansa.

Ikävää se on, mutta näinkin isossa tapahtumassa itse olisin tehnyt erittäin tarkat sopimukset kaikesta mahdollisesta ja tarvittaessa kiristänyt heitä. Se on todella ikävää ja siinä saa helposti vaikean asiakkaan leiman, mutta nykyään nämä on vain pakko tehdä. Omakotaisesti on käynyt niin, että alihankkija on joutunut tarkkojen sopimusten takia sopimusrikkomuksesta johtuen maksamaan satojentuhansien korvaukset firmalle. Yleensä tietysti pienemmissä tapauksissa suullinen lupas on riittävä, mutta näinkin isossa tapahtumassa olisi syytä olla enemmän, kun tarkkana kaikkien asioiden kanssa.

Se et syyttää alihankkijaa et se ei tehny hommanssa kunnolla on aivan turhaa, se myös kertoo siitä et myös alihankkijan hommannut on tehnyt jossain vaiheessa itsekin virheen / virheitä. Yleensä en nyt tarkoita tätä tapahtumaa, mutta asiat missä alihankkijan tilaaja antaa itsestään vähän lepsun kuvan myös alihankkijat helposti rupevat lipsumaan ajattelutavalla et ”mitäs mekään, kun eivät hekään”.

Myöskin (nyt tarkoitan tätä tapahtumaa) aina tapahtuman järjestäjä on vastuussa KAIKISTA mokista mitä siellä tapahtuu eli ketjulla: asiakas valittaa tapahtuman järjestäjää - järjestäjä valittaa alihankkijalle - alihankkija (virkavaltaa?). Aivan miten Jone sanoi, oli se sitten miten hyväntekeväisyyttä tekevä järjestö ja vaikka kaikki tekisivät siellä töitä ruokapalkalla.

Näitä tosiasioita tietysti on vain vaikea hyväksyä ja niellä varsinkin juuri ei kaupalliset järjestöt missä kaikki tehdään hyvää hyvyyttään. Onhan se itsestään selvä, että työtä tehdään ilmaiseksi raatamalla pitkään ja sitten tuntuu et saa palkaksi vain ihmisten valitusta niin ei voi tulla kovin hyvä mieli. Mut omasta mielestäni ihmisten pitäisi tajuta myös se, että näin voi myös tapahtua ja kyetä ottamaan niin risuja, kuin ruusuja vastaan ja omasta mielestäni entropy on sinänsä hyvin koko ryhmänä toiminut asian jälkipuinnissa muutamia irrallisia henkilöitä lukuunottamatta.

Fakta on et eletään 2000 lukua, ei 1900 tai 1800. Kommunismi ei toimi, maailma globalisoituu yms. aina voi pistää kampoihin, mutta siihen yksi, 10 tai 10000 pysty estämään. Niin, kuin sanoin vapaaehtoistyö on hienoa, mutta heidänkin pitäisi vähitellen tai heti sopeutua vallitsevaan business ajatteluun tai muuten heidän käy huonosti (en tarkoittanut tällä entropyä vaan yleisesti) - halusivat tai ei.
LauriA

Posts: 109

#416 • • LauriA Creative

tinkle:
MIkä promoottori se sellainen olisi joka omaa tyhmyyttään samat virheet toistaisi?



Ajattelin taasen kerran etten kommentoisi, sillä en itse paikan päälle päässyt sunnuntai aamun aikaisen työvuoron takia, mutta satuit tietämättäsi osumaan kommentillasi hieman hupaisaan rakoon.. *justjoo*

Tila valintana VR:n Makasiinit oli tapahtumalle varsin ymmärrettävä, sillä mihinkään muualle Helsingin keskustaan tuskin olisi vastaavia bileitä pystynyt duunaamaan yhtä kuluttajaystävällisellä lipunhinnalla. Joten sitä en siis sen enempää kritisoi.

Vaikka Entropy ei ehkä osannut aavistaa makasiineilla piileviä ongelmia, mm. sähkön, narikan ja desibelirajojen suhteen, niin ainakin yhdellä pääjärjestäjistä kuitenkin oli jo hyvää esimakua noin vuosi takaperin Makasiineilla vastaaviin ongelmiin törmänneen tapahtuman tiimoilta.

Silloin taisteltiin myös desibelirajojen kanssa, ja jouduttiin toteamaan myös varsin pahasti alimitoitettu narikkahenkilökunta. Makasiinien sähköjen kanssa saatiin myös kiroilla otteeseen jos toiseenkin. Baarihenkilökunnankin kanssa saatiin hyvin kitkaa aikaiseksi, varsinkin sen erään, joka oli humalassa. Kyseisen tapahtuman kanssa tuli myös viimeisien viikkojen aikana varsin mukavia yllätyksiä Makasiinien suunnalta. Vaikka Makasiinien omistaja onkin vaihtunut tässä välissä, niin olisi silti pieni ylivarovaisuus kyseisten asioiden suhteen varmasti ollut paikallaan.

Olisin kuvitellut, että tämän pohjalta olisi tällä kertaa osattu vaatia kaikki (lämmittimistä, riittävään narikkahenkilökuntaan) mustana valkoisella? Toivottavasti kaikki löytyykin sopimuksesta niin teillä on varmasti ainekset varsin tiukkaan reklamaatioon.

Toivottavasti postauksen hieman kylmä sävy ei aiheuttanut kenellekään mielipahaa, sillä se ei ollut tarkoitukseni. Pahoittelut myös siitä, että jouduitte tällaisia vastoinkäymisiä kohtaamaan. Toivottavaa olisi ollut että Makasiinitkin olisivat jotain jo oppineet, mutta nähtävästi näin ei asian laita ollut.

Lopuksi toivottaisin vielä onnea ja hyvää jatkoa Entropylle, joka taitaa olla pisimpään Suomessa toiminut bilejärjestö(?).

[muokattu 4.11.2003 16:10]

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

Lost-Soul

Posts: 3,107

#417 • • Lost-Soul los pallos

Jil:
Todella sääli, että tollaseen tapahtumaan tarvitaan 20 sivarikyttää vahtaamaan huumeita.
Ja TODELLA sääli, et jos järjestetään turvatarkastukset, niin niissä ei edes pyritä löytämään mitään, vaan ne on näköjään vähän joka paikassa pelkkä muodollisuus, joka vaan alentaa yleistä fiilistä.

[muokattu 4.11.2003 15:23]


Kuulin juttua, että jotain henkilöä oli tarkastettu jopa 4-5 minuuttia... Se tuskin enään oli mitenkään näyttävyyden takia. Itselleni ”turvatarkastus” oli mitään sanomaton. Olisin pystynyt tuomaan mukanani haulikon jos vaan olisin halunnut, mutta eipä tullu ennen bileitä kyseinen asia mieleen.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#418 • • Dorka Guest

astiasto:

Ihan sivukysymyksenä, valitatko vain siksi että jouduit jonottamaan, vai siksi että tunnet että sinua on riistetty ja elämäsi on pilattu ja maailman loppu on tulossa *pahis*


En minä valita vaan itseasiassa olen vain kiinnostunut tietämään tarkemmin miksi asiat menivät miten menivät. Se et jos mennään asioissa aivan 10v tasolle niin silloin minä lähden leikkiin mukaan ja vedin koko keskustelun 2v ajattelutasolle. Tekstejä voi tulkita monella tavalla ja omasta mielestäni en haukkunut edelleenkään entopryä kaikesta mahdollisesta vaan myös sanoin asioista mistä minä nostan hattua mut jos asiat otetaan erilleen ja ruvetaan örveltämään niin sitä mä en siedä.

Itse en jonottanut, kuin parikymmentä minuuttia ja lähdin niin aikaisin pois et pois lähtiessäänkään ei tarvinnut jonottaa lainkaan. Sähköt meni vessasta, mutta sitä tapahtuu paremmissakin piireissä, vola oli matalalla, mut minusta se oli enemmän hyvä, kuin huono loppujenlopuksi, kun vihdoin ja viimein saadaan niitä volia alas eikä tarvitse kärsiä kuulovaurioista - tosin olisi se minustakin voinut ”hieman” olla kovemmalla. lämmitys ei haitannut, kun itse pidin sitä piristävänä vaikkakin olishan se ollut yksi mukavuustekijä lisää siellä hallien vaihtamisessa. baarissa ei ollu ainakaan omalta kohdalta mitään valittamista vaan kaikki toimi normaalisti. hcwc oli hauska. decoja en edes huomannut pahemmin paitsi mitä nyt marushan setin aikana pari screeniä jotka oli kivat (en käyny chillissä). orkidean setti oli ”vähän” laimee mut senkin settien tasot vaihtelee sen verran paljon et ei siitä paha mieli tullu. muita en marushan lisäks edes muista kuulleeni joten ei minulla mitään valittamista ole.

Avatar
#419 • • Dorka Guest

Ni Shi:
Olisin kuvitellut, että tämän pohjalta olisi tällä kertaa osattu vaatia kaikki (lämmittimistä, riittävään narikkahenkilökuntaan) mustana valkoisella? Toivottavasti kaikki löytyykin sopimuksesta niin teillä on varmasti ainekset varsin tiukkaan reklamaatioon.


Tämän luettuani sekä kommentteja entropy jäseniltä niin luulen kovasti, että mitään sopimuksia ei pahemmin löydy tai ainakaan sellaisia millä saataisiin alihankkijat ”korvausvastuuseen”, mutta tosiaan odotellaan virallista entropyn selvitystä asiasta. *hahjust*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#420 • • [Nuclear] el aprendiz
Olen joissain määrin Dorkan kanssa samaa mieltä, mutta uskoisin, että muutaman viime viestien närkästyksen syy oli Dorkan vahvat mielipiteet/sanavalinnat joita hieman itsekin ihmettelin. Quottaukset vähän sieltä täältä koittaen jättää turhaa tekstiä pois, koska aika pitkälti samasta asiasta koko viesti oli.

Dorka:
Ikävää se on, mutta näinkin isossa tapahtumassa itse olisin tehnyt erittäin tarkat sopimukset kaikesta mahdollisesta ja tarvittaessa kiristänyt heitä. Se on todella ikävää ja siinä saa helposti vaikean asiakkaan leiman, mutta nykyään nämä on vain pakko tehdä. Omakotaisesti on käynyt niin, että alihankkija on joutunut tarkkojen sopimusten takia sopimusrikkomuksesta johtuen maksamaan satojentuhansien korvaukset firmalle. Yleensä tietysti pienemmissä tapauksissa suullinen lupas on riittävä, mutta näinkin isossa tapahtumassa olisi syytä olla enemmän, kun tarkkana kaikkien asioiden kanssa.


Näin varmaankin olisin itsekin tehnyt (en nyt yritä sanoa kuinka oisin hoitanut hommat paremmin) (ennen Entropyn ”virallista” selvitystä en voi tietää etteikö hekin ole tehneet), mutta jos alihankkija ei tee kuten sovitaan, niin ei siitä silti mielestäni voi Entropyä syyttää (ts. vaikka alihankkija olisikin rikkonut sopimuksia, niin ei se illan tapahtumia enään muuta mitenkään). Tekstistäsi sai vain sen vaikutelman, ettet ollut ottanut huomioon topikin aiempia viestejä missä mainittiin kyseisistä seikoista ja kritiikki oli sen mukaista sitten. Itse ihmettelin lähinnä sanojen voimakkuutta ottaen huomioon tilanteen jossa Entropy oli lähes voimaton.

Myöskin (nyt tarkoitan tätä tapahtumaa) aina tapahtuman järjestäjä on vastuussa KAIKISTA mokista mitä siellä tapahtuu eli ketjulla: asiakas valittaa tapahtuman järjestäjää - järjestäjä valittaa alihankkijalle - alihankkija (virkavaltaa?). Aivan miten Jone sanoi, oli se sitten miten hyväntekeväisyyttä tekevä järjestö ja vaikka kaikki tekisivät siellä töitä ruokapalkalla.


Näinhän se menee. Mutta silti minun korvaani kuulosti siltä, ettet antanut painoarvoa ollenkaan sille kenen virheistä ne paikanpäällä johtuivat.

Näitä tosiasioita tietysti on vain vaikea hyväksyä ja niellä varsinkin juuri ei kaupalliset järjestöt missä kaikki tehdään hyvää hyvyyttään. Onhan se itsestään selvä, että työtä tehdään ilmaiseksi raatamalla pitkään ja sitten tuntuu et saa palkaksi vain ihmisten valitusta niin ei voi tulla kovin hyvä mieli. Mut omasta mielestäni ihmisten pitäisi tajuta myös se, että näin voi myös tapahtua ja kyetä ottamaan niin risuja, kuin ruusuja vastaan ja omasta mielestäni entropy on sinänsä hyvin koko ryhmänä toiminut asian jälkipuinnissa muutamia irrallisia henkilöitä lukuunottamatta.


Uskoisin, että Entropy ottaa niin risut kuin ruusutkin vastaan ilomielin, mutta kritiikkisi oli vain joittenkin mielestä kohtuuttoman rankka, josta sitten alkoi tämä kädenvääntö.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku