puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,039,918 views

wiwi

Posts: 1,575

#1762 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to puntti & sali:

Wiko, 4.9.2009 11:33:
http://www.getwow.com/

*lmao*


Mikä WOW? World of warcraft? :D

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Wiko

Posts: 185

#1763 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin
Lähinnä naurattaa toi osoite ja sit toi hehkutus...You can getWOW! in only 12 weeks...mihin oikeesti menee vuosia!!! *pepsodent*
Yallu

Posts: 1,910

#1764 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to puntti & sali:

JussiS, 4.9.2009 11:49:
---
Wiko, 4.9.2009 11:33:
http://www.getwow.com/

---

No ei toi nyt ohjelmana ihan typerältä vaikuttanut, mutta että 12 viikossa... :P

Kaikki sama info löytyy kyllä ilmaiseksikin netistä, esim UFS:n sivuilta.


Riippuu lähtötasosta.. Jos painetaan menemään se 4-5 treenikertaa viikossa + aerobiset siihen päälle, niin oikealla ruokavaliolla, 3 kuukautta on hyvinkin mahdollista.. Mä otin 2,5 kuukaudessa 7 kiloa läskiä pois alkuvuodesta (kyllä, ne ovat tulleet takaisin), eikä mun ruokavalio ollut todellakaan kohdallaan..

Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa ja sitten kun pitäis vielä aerobisilla polttaa rasvat pois, niin jaksaminen on koetuksella.. Kokeilkaa joku, kertokaa miten käy..
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1765 • • Jusuplussa UG-///

Replying to puntti & sali:

Yallu, 8.9.2009 12:33:
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa



Miks niitä kinttuja ei voi ottaa kahta kertaa viikossa?
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1767 • • Jusuplussa UG-///

Replying to puntti & sali:

Yallu, 8.9.2009 13:08:
---
yusuplus, 8.9.2009 12:47:
---
Yallu, 8.9.2009 12:33:
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa

---


Miks niitä kinttuja ei voi ottaa kahta kertaa viikossa?

---

Ei kerkee palautumaan, kun tekee kunnolla.. Niille pyhitetään yksi päivä.


Kyllä niitä jalkoja pystyy treenaa ihan samalla tavalla kaks kertaa viikossa, ku muitakin lihasryhmiä. Tietenkin jos haluu hakkaa jaloille 20 kovaa sarjaa, niin eihän ne sillon tietenkään palaudu, mutta onko se sitten fiksua?

kroppa on siitä jännä, että sen voi pakottaa palautuu rankoistaki jalkatreeneistä nopeasti, kun pitää tarpeeksi lyhyen kierron. Tää pitää kyllä tehdä ajan kanssa, jos on ennen treenannu kerran viikossa lihat.
OlliS

Posts: 3,999

#1768 • • OlliS Further
Yleisenä kommenttina tähän keskusteluun, mietin usein mikseivät salilla treenaavat ihmiset keskity oikeasti kokonaisvaltaisiin liikkeisiin, jotka ovat sekä funktionaalisia että yleistä kehonhallintaa ja myös voimaa kehittäviä? Itsekin tuli hakattua 10v päätä seinään pelkällä salitreenillä, mutta onneksi jostain tuli vastaan CrossFit ja sen myötä moni muukin funktionaalinen harjoittelu kahvakuulineen.
Toki perusliike kuten jalkakyykky on hyvä olla ohjelmassa aina, mutta oheen kannattaisi harjoitella rinnallevetoa+työntöä sekä tempausta ja näiden eri kombinaatioita sekä osaharjoittelua. Tohon vielä päälle renkaille tehdyt liikket (mm. muscle-up, dipit jne.) sekä käsilläseisonnat, hyppynarut, medicine ballit, kahvakuulat ym. niin johan löytyy motivaatiota lisää kun lihaskunnon lisäksi kehittyy sekä koordinaatio että anaerobinen kapasiteetti.

Mutta jatkakaa, tämä näin välihuomautuksena :D
-Casper-

Posts: 1,363

#1769 • • Edited -Casper- FADE / React^ resident DJ

Replying to puntti & sali:

OlliS, 8.9.2009 14:58:
Yleisenä kommenttina tähän keskusteluun, mietin usein mikseivät salilla treenaavat ihmiset keskity oikeasti kokonaisvaltaisiin liikkeisiin, jotka ovat sekä funktionaalisia että yleistä kehonhallintaa ja myös voimaa kehittäviä? Itsekin tuli hakattua 10v päätä seinään pelkällä salitreenillä, mutta onneksi jostain tuli vastaan CrossFit ja sen myötä moni muukin funktionaalinen harjoittelu kahvakuulineen.
Toki perusliike kuten jalkakyykky on hyvä olla ohjelmassa aina, mutta oheen kannattaisi harjoitella rinnallevetoa+työntöä sekä tempausta ja näiden eri kombinaatioita sekä osaharjoittelua. Tohon vielä päälle renkaille tehdyt liikket (mm. muscle-up, dipit jne.) sekä käsilläseisonnat, hyppynarut, medicine ballit, kahvakuulat ym. niin johan löytyy motivaatiota lisää kun lihaskunnon lisäksi kehittyy sekä koordinaatio että anaerobinen kapasiteetti.

Mutta jatkakaa, tämä näin välihuomautuksena :D



Second that, itelle ainakin girya tuonut helvetisti lisää motivaatioita salitreenin ohella. Samalla myös parantanut tulosta moniin perusliikkeisiin. Myöskin hiihdot, uinnit yms aerobiset mutta silti lihasta kuormittavat treenit tukee salitreeniä helvetin hyvin...
Yallu

Posts: 1,910

#1770 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to puntti & sali:

yusuplus, 8.9.2009 14:52:
---
Yallu, 8.9.2009 13:08:
---
yusuplus, 8.9.2009 12:47:
---
Yallu, 8.9.2009 12:33:
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa

---


Miks niitä kinttuja ei voi ottaa kahta kertaa viikossa?

---

Ei kerkee palautumaan, kun tekee kunnolla.. Niille pyhitetään yksi päivä.

---

Kyllä niitä jalkoja pystyy treenaa ihan samalla tavalla kaks kertaa viikossa, ku muitakin lihasryhmiä. Tietenkin jos haluu hakkaa jaloille 20 kovaa sarjaa, niin eihän ne sillon tietenkään palaudu, mutta onko se sitten fiksua?



Tämä riippuu vähän siitä, mikä on määränpää.. Halutaanko massaa, voimaa, nopeutta (ja kyllä tiedän että tuo kolmas edellyttää molemmat aiemmat), vai reenaatko vaan pitääksesi itsesi jonkinlaisessa kuosissa. Nollilta aloittaminen on aina rankkaa ja tosiaan tuo läski pitää saada ensin tottumaan siihen, että ne tekee jotain. Kun on voima-treenin aika, niin kyllä siinä on paikat melkoisen jumissa n. 3-4 päivää jalkatreenin jälkeen ja sitten kun pitäisi vielä yhdistää nuo aerobiset (missä lähes poikkeuksetta käytän jälkoja), ei toisen jalkapäivän sijoittaminen viikkoon ole järkevää.

Oma jalkatreenini on melko kevyt: juoksulämpö, 2 erilaista kyykkyä, pohkeet (pohkeet AINA polvi suorana), pakarat.. 4-6 sarjaa/liike, 2-6 toistoa/sarja, jos viimeisellä sarjalle menee enemmän kuin 6 -> lisää painoa seuraavalla kerralla.
Avatar
#1771 • • niomic Guest

Replying to puntti & sali:

OlliS, 8.9.2009 14:58:
Yleisenä kommenttina tähän keskusteluun, mietin usein mikseivät salilla treenaavat ihmiset keskity oikeasti kokonaisvaltaisiin liikkeisiin, jotka ovat sekä funktionaalisia että yleistä kehonhallintaa ja myös voimaa kehittäviä? Itsekin tuli hakattua 10v päätä seinään pelkällä salitreenillä, mutta onneksi jostain tuli vastaan CrossFit ja sen myötä moni muukin funktionaalinen harjoittelu kahvakuulineen.
Toki perusliike kuten jalkakyykky on hyvä olla ohjelmassa aina, mutta oheen kannattaisi harjoitella rinnallevetoa+työntöä sekä tempausta ja näiden eri kombinaatioita sekä osaharjoittelua. Tohon vielä päälle renkaille tehdyt liikket (mm. muscle-up, dipit jne.) sekä käsilläseisonnat, hyppynarut, medicine ballit, kahvakuulat ym. niin johan löytyy motivaatiota lisää kun lihaskunnon lisäksi kehittyy sekä koordinaatio että anaerobinen kapasiteetti.

Mutta jatkakaa, tämä näin välihuomautuksena :D



Perus salitreeni on helppoa, tuntuu selkeämmin tietyissä paikoissa eikä tarvii niin pollaa vaivata kaikenlaisilla vaihtoehdoilla (CF). Käsilläseisonta nyt on mielestä aika huono esimerkki. Kuinka moni siihen oikeasti pystyy treenimielessä jos lähtökohdat on ollu tavallisessa salitreenissä. Vähän samaa voisin sanoa kyllä noista renkulaliikkeistä, tulee varmaan ennemminkin itku ennenku jotain muscle-uppeja lähtee noin vaan ja dipitkin on aika paljon raskaammat ku staattisessa vehkeessä :P

Tuen kyllä sanomaasi täysin, kuten olen aiemminkin todennut. Mun mielestä sulla on vaan outo käsitys siitä et jengi oikeesti haluais jotain CF:n tasoista kokonaisvaltaista hyvää kuntoa ja on valmiita panostamaan siihen. Suurimmalle osalle kuitenkin riittää parit ryhmätunnit tai punttisessiot tai salibandyt viikossa (jos ees tekevät mitään erikseen liikunnan eteen). Siihen on vähän kova tulla tarjoo tilalle jotain giryaa, rinkuloita, kunnon kehonhallintaa vaativia liikkeitä ja muutenkin asioita, mitä ei välttämättä voi kovin helposti joka gymillä toteuttaa ylipäätään.

Itse oon pyrkinyt koko ajan liikkumaan tuohon suuntaan, hiljalleen, mutta matkaa on vielä aika runsaasti sekä henkisesti että fyysisesti.
OlliS

Posts: 3,999

#1772 • • OlliS Further

Replying to puntti & sali:

niomic

Tuen kyllä sanomaasi täysin, kuten olen aiemminkin todennut. Mun mielestä sulla on vaan outo käsitys siitä et jengi oikeesti haluais jotain CF:n tasoista kokonaisvaltaista hyvää kuntoa ja on valmiita panostamaan siihen. Suurimmalle osalle kuitenkin riittää parit ryhmätunnit tai punttisessiot tai salibandyt viikossa (jos ees tekevät mitään erikseen liikunnan eteen). Siihen on vähän kova tulla tarjoo tilalle jotain giryaa, rinkuloita, kunnon kehonhallintaa vaativia liikkeitä ja muutenkin asioita, mitä ei välttämättä voi kovin helposti joka gymillä toteuttaa ylipäätään.


En mä oikeastaan ole miettinyt mitä "jengi"(?) haluaa, yleisesti vaan olen huomannut miten tämän tyyppinen harjoittelu on selvästi lisääntynyt ja moni kenen kanssa tästä on keskustellut ovat saaneet ja tulevat saamaan siitä paljon enemmän irti kuin perus salitreenistä. Toki noi CF:n monet jutut vaativat paljon harjoittelua ja vaivaa eikä siihen varmasti riitä motivaatio ihan hirveän monilla. Anyway, kaikki liikunta on hyvästä ja yritän kannustaa kaikkia liikkumaan myös ammatin puitteissa :)
Claudi0

Posts: 255

#1773 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s
Nyt ois varmaan aika taas ottaa sama asenne ku viime talvena ja ottaa tää homma tosissaan. Viimeseen puoleen vuoteen ei oo kertyny yhtään lihaa, ja tulee pahamieli kun ajattelee mitä siinäkin ajassa ois VOINU saada aikaan.
Wiko

Posts: 185

#1774 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin

Replying to puntti & sali:

Claudi0, 18.12.2009 19:00:
Nyt ois varmaan aika taas ottaa sama asenne ku viime talvena ja ottaa tää homma tosissaan. Viimeseen puoleen vuoteen ei oo kertyny yhtään lihaa, ja tulee pahamieli kun ajattelee mitä siinäkin ajassa ois VOINU saada aikaan.



Alkuvuosi on hyvää aikaa keräillä lihoja, joita voi sit taas kuluttaa koko loppuvuoden tanssilattialla *tanssittel*
Avatar
#1775 • • silmä Guest
Mietin tässä äskettäin selaillessani toista foorumia ja ihmetellessäni
heidän saliohjelmiaan. Jokainen heistä tuntuu tekevän yhtenä salipäivänä
vain yhtä tai kahta lihasryhmää ja vaihtaa lihasryhmiä sitten seuraavana
salipäivänä.

Itse olen kai sitten vääräoppisesti tehnyt jokaisella salikerralla aikalailla
jokaista lihasryhmää, ja päinvastoin näiden "alan miesten" oppeja en tee
koskaan samaa lihasryhmää kahdella laiteella peräkkäin. Mä teen näin
siksi niin, että en rasita yhtä lihasryhmää ja harvemmin mulla mikään
paikka on kipeänä seuraavana päivänä. Ohjelmani tarkoitus on pudottaa
painoa joten teen pitkiä sarjoja kohtuu pienillä painoilla, mutta se nyt
ei ole se pointti, vaan onko se väärin tehdä koko kroppa yhdellä
salikerralla, kolme kertaa viikossa? Ohjelmani on about seuraavanlainen:


-alkulämpö 10min
-vatsat
-ylätalja
-jalat (etureidet)
-vatsalihaskierto (mikäonkaan?)
-vinopenkki
-jalat (takareidet)
-selkä
-skottipenkki / käsipainot
-lisää vatsoja
-ojentajat
-loppulämpö 10min
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1776 • • Jusuplussa UG-///

Replying to puntti & sali:

silmä, 22.1.2010 14:11:
Mietin tässä äskettäin selaillessani toista foorumia ja ihmetellessäni
heidän saliohjelmiaan. Jokainen heistä tuntuu tekevän yhtenä salipäivänä
vain yhtä tai kahta lihasryhmää ja vaihtaa lihasryhmiä sitten seuraavana
salipäivänä.

Itse olen kai sitten vääräoppisesti tehnyt jokaisella salikerralla aikalailla
jokaista lihasryhmää, ja päinvastoin näiden "alan miesten" oppeja en tee
koskaan samaa lihasryhmää kahdella laiteella peräkkäin. Mä teen näin
siksi niin, että en rasita yhtä lihasryhmää ja harvemmin mulla mikään
paikka on kipeänä seuraavana päivänä. Ohjelmani tarkoitus on pudottaa
painoa joten teen pitkiä sarjoja kohtuu pienillä painoilla, mutta se nyt
ei ole se pointti, vaan onko se väärin tehdä koko kroppa yhdellä
salikerralla, kolme kertaa viikossa? Ohjelmani on about seuraavanlainen:


-alkulämpö 10min
-vatsat
-ylätalja
-jalat (etureidet)
-vatsalihaskierto (mikäonkaan?)
-vinopenkki
-jalat (takareidet)
-selkä
-skottipenkki / käsipainot
-lisää vatsoja
-ojentajat
-loppulämpö 10min



1-jakoinen on ihan hyvä treenijako aloittelijalle. 1-jakoista lähtisin rakentaa sitä aika perusliikkeistä. Jos vaan pystyt tekemään leukoja, kulmasoutua, dippejä, pystypunnerrusta, penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa, niin tee niitä. Noilla saa jo aika fiksua ohjelmaa aikaseksi ja koko kroppa varmasti saa kyytiä. Ite pidän sellasta perussääntöä, että mitä isompi lihas, sitä enemmän sille voi ja pitää tehdä sarjoja.

Sitten kun alkaa 1-jakoinen joskus vituttaa, niin siirry tekemään 2- tai 3-jakoista. Noissa voit luonnollisesti nostaa tehoja ja sarjamääriä verrattuna 1-jakoiseen, koska palautumiseen on varattu pidempi aika.

Onhan näistä kaikista treenijaoista ja tyyleistä vaikka mitä tutkimusta, mutta pidä treenaaminen mielekkäänä. Et sä jaksa treenaa samalla 1-jakosella kovin montaa vuotta. Vaihda aina ohjelmaa vaikka 6kk välein tai sitten kun alkaa kyllästyttää (kunhan nyt viikon välein et vaihtele).
Avatar
#1777 • • silmä Guest

Replying to puntti & sali:

yusuplus, 22.1.2010 14:30:

1-jakoinen on ihan hyvä treenijako aloittelijalle. 1-jakoista lähtisin rakentaa sitä aika perusliikkeistä. Jos vaan pystyt tekemään leukoja, kulmasoutua, dippejä, pystypunnerrusta, penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa, niin tee niitä. Noilla saa jo aika fiksua ohjelmaa aikaseksi ja koko kroppa varmasti saa kyytiä. Ite pidän sellasta perussääntöä, että mitä isompi lihas, sitä enemmän sille voi ja pitää tehdä sarjoja.

Sitten kun alkaa 1-jakoinen joskus vituttaa, niin siirry tekemään 2- tai 3-jakoista. Noissa voit luonnollisesti nostaa tehoja ja sarjamääriä verrattuna 1-jakoiseen, koska palautumiseen on varattu pidempi aika.

Onhan näistä kaikista treenijaoista ja tyyleistä vaikka mitä tutkimusta, mutta pidä treenaaminen mielekkäänä. Et sä jaksa treenaa samalla 1-jakosella kovin montaa vuotta. Vaihda aina ohjelmaa vaikka 6kk välein tai sitten kun alkaa kyllästyttää (kunhan nyt viikon välein et vaihtele).



Jees, kiitokset tästä :)

Mulla on kyykyn kanssa vähän sellainen homma, että ei polvet ei
pidä siitä lainkaan, vanha fudistausta vaivaa niiltä osin.
Sitten vastaavasti tavallinen penkkipunnerrus koskee olkapäihin kun
painoja laitetaan +30kg, en tiedä onko tekniikassa jotain vikaa? Oon
sitten tehnyt pelkästään vinopenkkiä, joka on todella hyvä.
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1778 • • Jusuplussa UG-///

Replying to puntti & sali:

silmä, 23.1.2010 09:15:

Jees, kiitokset tästä :)

Mulla on kyykyn kanssa vähän sellainen homma, että ei polvet ei
pidä siitä lainkaan, vanha fudistausta vaivaa niiltä osin.
Sitten vastaavasti tavallinen penkkipunnerrus koskee olkapäihin kun
painoja laitetaan +30kg, en tiedä onko tekniikassa jotain vikaa? Oon
sitten tehnyt pelkästään vinopenkkiä, joka on todella hyvä.



Ehdottomasti sellaset liikkeet veke, jotka sattuu. Koita löytää jaloille joku raskas liike, joka ei satu polviin. Jalkaprässi, askelkyykky tangolla/käsipainoilla, bulgarialainen kyykky käsipainoilla, hack-kyykky tangolla, smith-kyykky (jalat vietynä eteen, ettei polvet mene yli varvaslinjan = polville parempi). Vinopenkissä voit sitten välillä vaihdella penkin kulmaa ja tee välillä tangolla ja välillä käsipainoilla. Noita kun sekottelee kivasti, niin saat 1-jakoiseenkin vähän vaihtelua.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1779 • • Jussi Soro choon!

Replying to puntti & sali:

silmä, 23.1.2010 09:15:
Sitten vastaavasti tavallinen penkkipunnerrus koskee olkapäihin kun
painoja laitetaan +30kg, en tiedä onko tekniikassa jotain vikaa? Oon
sitten tehnyt pelkästään vinopenkkiä, joka on todella hyvä.


Jos penkkiä alkaa tekemään ns. "nollasta" voi olkapäät tulla aika helpostikin kipeiksi. Alkuun kannattaa mielestäni tehdä monipuolisesti pienillä käsipainolla nostoliikkeitä, eli ihan vaakapenkistä vinopenkin kautta aina pystypunnerrukseen asti. Pitkiä 15 toiston sarjoja ja puhtaalla tekniikalla. Kiertäjäkalvosimia on hyvä myös aina lämmitellä ennen penkkiä. Helpoin tapa lienee ottaa 2,5kg kiekko käteen, käsi vaakatasoon, kyynerpäästä 90 asteen kulmaan ja kiertää olkapäällä käsi vaakatasosta pystyyn (olipa vaikeasti selitetty). Varovasti lisää hiukan tahtia ja joku 50 toistoa per olkapää. Jos kiertäjäkalvosin ärtyy jossain vaiheessa, kannattaa antaa suosiolla lepoa pari viikkoa ja testata uudestaan. Muutenkin alkuvaiheessa kannattaa kuunnella tällaisissa kivuissa aika paljon kehoa.
ValaX

Posts: 3,891

#1780 • • ValaX
Tohon viikko jaotteluun, mulla on ammattilaisen tekemä nelijakoinen ohjelma ja käyn joka toinen päivä salilla. Jaottelu on tällä hetkellä seuraavanlainen Päivä 1: Rinta ja hartiat, päivä 2: Selkä, Päivä 3: jalat, Päivä 4: Hauis, ojentaja, pohkeet. Sekä neljät eri vatsa liikkeet joka päivälle omansa. 2-3 viikkoa kypällä ja sitte kevytviikko.

Mä oon tehny yhteistyötä tän personal trainerin kanssa syksystä 2008 lähtien ja epätasasesti kävelevästä linkkuveitsi-kukkakeppi yhdistelmästä on alkanut tulee ihan siedettävän näkönen ja tasasemmin kävelevä olio ja nälkä sen kun kasvaa syödessä:) Yksin mä en olis pysytnyt tähän mitenkään*super*