puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,071,574 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1061 • • Aziz Combat Fighter

Lenita, 28.7.2007 12:53:
---
Ana-5000, 27.7.2007 14:16:
Mulla on ny paino tippunu 10kg, kun vähensin hiilareita, lisäsin protskua, vaihdoin valvomohommat kenttätöihin ja aloin käymään 2-3 kertaa viikossa nostelemassa puntej.

En tiiä onko lihasmassa varsinaisesti kasvanu, mutta ainaki erottuu pikkasen paremmin kun kymmenen kilon mätisäkki on heitetty pois kupeilta.

Huonona puolena mainittakoon että kaikki housut istuu huonosti :(

---


Oho *whaat* Kuinka pitkä aika siihen meni? Etkös sä vasta just alottanu saleilun?

Nii ja kuvia!



haha, ei mul oo kuvii, eikä toi paino ny pelkän saleilun takii oo tippunu. eniten tohon on vaikuttanu toi työpaikan vaihdos, ku nykyään tulee duunissa liikuttua istumisen sijaan.
Worin

Posts: 526

#1062 • • Worin
Meikältä repes ac nivel pikkusen kun perjantai 20 päivä heittelin hyppyukemeita kovissa tumuissa ja sit tulin ilmeisesti olkapään kärki eellä maahan. 3 viikkoo kantosidettä ja sit menee aika pitkään et kuntoutuu täysin jos kuntoutuu ikinä kokonaan. Paska homma mut ei voi mitään. 2 viikon päästä alan kevyesti kuntouttaa olkapäälihaksia. Uskon kyl et homma hoituu kuntoon. On muiden oikeenkäden tapaturmien ansiosta + tappelulajeista kehittyny tosi hyvä vasurin koordinaatio niin ei oo merkitystä et just "oikee" käsi on pois pelistä.
Avernian

Posts: 7,451

#1063 • • Avernian Kerettiläinen

Tuikkari, 28.7.2007 19:29:
Meikältä repes ac nivel pikkusen kun perjantai 20 päivä heittelin hyppyukemeita kovissa tumuissa ja sit tulin ilmeisesti olkapään kärki eellä maahan. 3 viikkoo kantosidettä ja sit menee aika pitkään et kuntoutuu täysin jos kuntoutuu ikinä kokonaan. Paska homma mut ei voi mitään. 2 viikon päästä alan kevyesti kuntouttaa olkapäälihaksia. Uskon kyl et homma hoituu kuntoon. On muiden oikeenkäden tapaturmien ansiosta + tappelulajeista kehittyny tosi hyvä vasurin koordinaatio niin ei oo merkitystä et just "oikee" käsi on pois pelistä.



Ai stn. Paska juttu.
Toivottavasti tervehtyy!

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Jammailija

Posts: 3,224

#1064 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Nyt tuntuu, että on ollu ja on edelleenkin pirun hyvä vire salitreenissä. Palautumispäivät on oikeestaan vähissä, mut kroppaa on kuunneltu. Saanu syötyä hyvin viikolla ja radallakin pyrkiny ahtamaan lisäravinteita nassuun hyväl tahdil.

Salitreenis edelleenkin tehny snadisti pidempiä sarjoja. Tajunnu jo vähän enemmän "kipu on ystävä" -sanonnan merkityksen. Ja pitäny huolen, että heti radan jälkeen tää jäbä on salilla, vaikka kuinka ois enmäjaksaeikämuahuvita-olo*super*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

aaaaaaaa

Posts: 178

#1065 • • Edited aaaaaaaa partyparty/Alfanaaras
Lihosin tuossa keväällä joku 8 kg ja 157cm varressa se näkyy, hyi helvetti, jenkkakahvatkin oli ja kaikki. Sit ku muutin Varkauteen kesätöihin nii aloin käydä JÄRJESTELMÄLLISESTI salilla ja jumpissa ja juoksemaan töihin. Työmatka on 4,5km eli 9 km päivässä jaettuna kahteen. Alussa kesti joku 25 min mut nyt loppukesästä on alkanu mennä parhaina päivinä 16min jos oikein rutistaa. Ja on kyl kilot lähteny ja kroppa erimallinen, nyt sitä alkaa pikkuhiljaa huomaamaan, kotonakin kuulee et "mitäs mun beibelle on tapahtunu ku se on niin makeen näkönen"*jiihaa*
Lisäks tietty windsurfing tai wakeboarding viikonloppusin toimii urheiluna vaik se on niin yyberkivaa ettei ees huomaa ku kädet tärisee väsymyksestä*pepsodent*

--
elämän ruuhkavuodet on NYT

Xer

Posts: 261

#1066 • • Xer Bassosankaritar
Mun suurin ongelma salilla käymisessa on tällä hetkellä se että ei o sopivaa mestaa lähellä himaa tai duunimatkan varrella.
Eli jos jollain on suositella kohtuullisen hintaisia paikkoja joihin uskaltaa lähteä vaikkei olekkaan ihan superfit akselilta Kallio-Vuosaari, niin vois käydä kattomassa itselleen sen 'mun salin' ja sais taas rutiinin toimimaan.
ella_

Posts: 1,329

#1067 • • ella_

Xer, 29.7.2007 19:17:
Mun suurin ongelma salilla käymisessa on tällä hetkellä se että ei o sopivaa mestaa lähellä himaa tai duunimatkan varrella.
Eli jos jollain on suositella kohtuullisen hintaisia paikkoja joihin uskaltaa lähteä vaikkei olekkaan ihan superfit akselilta Kallio-Vuosaari, niin vois käydä kattomassa itselleen sen 'mun salin' ja sais taas rutiinin toimimaan.



Vuosaaressa (Columbuksessa) ainakin on toi entinen Baras kuntokeskus, en tiedä miksi muutti nimensä. Oli suht inhimillinen, tosin ei se saanut mun lädeä peppua sohvasta ylös :D

--
Elementary, my dear.

Xer

Posts: 261

#1068 • • Xer Bassosankaritar

ella_, 29.7.2007 19:20:
---
Xer, 29.7.2007 19:17:
Mun suurin ongelma salilla käymisessa on tällä hetkellä se että ei o sopivaa mestaa lähellä himaa tai duunimatkan varrella.
Eli jos jollain on suositella kohtuullisen hintaisia paikkoja joihin uskaltaa lähteä vaikkei olekkaan ihan superfit akselilta Kallio-Vuosaari, niin vois käydä kattomassa itselleen sen 'mun salin' ja sais taas rutiinin toimimaan.

---


Vuosaaressa (Columbuksessa) ainakin on toi entinen Baras kuntokeskus, en tiedä miksi muutti nimensä. Oli suht inhimillinen, tosin ei se saanut mun lädeä peppua sohvasta ylös :D



Mun kokemusten mukaan noiden isojen kuntokeskusten isoin ongelma on se että ne pyytää ihan hävyttömiä hintoja niiden 'muka-hienommista' palveluista.. Tietty jos onnistuu saamaan jonkun hyvän tarjouksen jostain tollasesta, ni mikäs siinä. *hymy*
ella_

Posts: 1,329

#1069 • • ella_

Xer, 29.7.2007 19:23:

Mun kokemusten mukaan noiden isojen kuntokeskusten isoin ongelma on se että ne pyytää ihan hävyttömiä hintoja niiden 'muka-hienommista' palveluista.. Tietty jos onnistuu saamaan jonkun hyvän tarjouksen jostain tollasesta, ni mikäs siinä. *hymy*



Joo ei ne kyllä halpoja ikinä ole.. ainakin Baraksessa piti kaiken lisäks sitoutua vuodeks. kävin ehkä siellä yhteensä 10krt eli tulihan siinä kertatunnille hintaa :D

--
Elementary, my dear.

La Petite

Posts: 1,160

#1070 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Jahas, jospa sitä lähtis koht salille ettei tarvii tääl himas kiukutella *tirsk*

--
Rem tene, verba seqventur

Sallakat

Posts: 2,220

#1071 • • Sallakat jungle, baby !

ella_, 29.7.2007 19:29:

Joo ei ne kyllä halpoja ikinä ole.. ainakin Baraksessa piti kaiken lisäks sitoutua vuodeks. kävin ehkä siellä yhteensä 10krt eli tulihan siinä kertatunnille hintaa :D



tosi yleistähän tuo on, että sopimukset kirjoitetaan minimissään vuodeksi tai kahdeksi. on mun mielestä ainakin aika kohtuutonta joutua viemään jotkut sairastodistukset tms, että sais edes yhden kuukauden väliin milloin ei tarvisi maksaa(/käydä). Ja että se minimi on yleensäkin kokonainen kuukausi. Olisi kiva saada vuoden aikana edes muutama 1-2 vkon väli ettei tarvitsisi maksaa tai käydä, jos ei oikeasti ehtisi.

Toisaalta tuo pakkomaksaminen tietyllä tapaa motivoi kyllä käymään. Tai no, tässä kesällä on ollut monta viikkoa nyt itselläni sellaisia, että olen käynyt 1 kerran tai max 2 kertaa viikossa. Tulee aika kalliiksi/ kk *justjoo*
r2d2

Posts: 286

#1072 • • r2d2 Droid from Naboo

vaavu, 27.7.2007 12:40:
---
La Petite, 27.7.2007 10:30:
---
22 % proteiini ja 30 % rasva, hiilihydraatti 48 %
---
Toistat itseäsi? Edelleen sun ruokavalios on hiton hiilarivoittoinen, ja proteiinin määrä on kehoilijalle suhteessa kokonaiskalorimäärään pieni.
Nyt syöt perusjunttisuomalaisen ruokaympyrän mukaan, se on vanhentunutta tietoa...
---


Eihän mikään tuollainen jakauma voi mitenkään kertoa koko totuutta siitä, onko ruokavalio terveellinen / sopiva vai ei! Voihan joku syödä tuon 30% rasvan pelkkänä voina ja 48% hiilarit puhtaana sokerina. Pelkästään hiilareista tai proteiineista puhuminen on vähän turhan yksisilmäistä hommaa.

Mielestäni tästä on jo nähtävissä vaarallinen seuraus: nykyisessä proteiinivouhotuksessa kaikki hiilarit julistetaan pahaksi. On aika vaikea saada päivittäistä 30g kuituannosta täyteen, jos ei suostu syömään esimerkiksi leipää tai muita viljatuotteita. Kuitu, erityisesti rukiista saatu, on taas äärimmäisen tärkeää ruoansulatuksen toiminnan kannalta ja myös ruoansulatuselimistön syöpien ehkäisemiseksi.

---
OlliS:



Kuidun puutteesta seuraa myös monia muita ruuansulatuselimistöön liittyviä ongelmia.

R2D2
Muikku

Posts: 427

#1073 • • Edited Muikku
Joka toinen päivä käyn telinevoimistelussa ja joka toinen lenkillä. Sitten vielä salilla about joka toinen viikonloppu. Voimistelussa tulee nätit ja symmetriset lihakset, kunhan ei treenaa liikaa. Kaiken lisäksi voi tuntea itsensä ketteräksi ja notkeaksi.

Ainut kakkeli voimistelussa on se, että hapenottokykyä pitää parantaa jossain muualla. Onneksi jaksan juosta.

Salin merkitys jää vähäiseksi, mutta kovasta pumppaamisesta tulee kiva olo, joten tulee käytyä.

Ruokavalioon en sano muuta kuin, että en syö karkkia, sipsejä, yms. juuri lainkaan. Ruisleipää ja puuroa!
Avatar
#1074 • • ALIEN Guest

OlliS, 27.7.2007 10:45:
Oman kehon ja tuntemusten kuuntelu on kaiken a ja o, niin syömisessä kuin treenaamisessa ja nukkumisessa.



QFT.
milessi

Posts: 188

#1076 • • milessi Jai
uudessa duunipaikassa on ilmanen sali, rupean AIVAN varmasti käymään vähintään 3krt/vko kun kerran on siihen mahdollisuus *iloinen* liian pitkään surkutellut kun ei tule lähdettyä eikä maksettua kalliita kausikortteja, joten tämä oil varsinainen lottovoitto *plur*

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

-Alex-

Posts: 706

#1077 • • -Alex- Dj

OlliS, 27.7.2007 11:15:
Ja vielä mitä tulee hiilihydraatteihin:
erityisen haitallista on toistuva verensokerien heilahtelu esim. nopeiden hiilareiden vaikutuksesta (karkki, pulla, leivokset ym.). Näin saadaan aikaan jatkuva tulehdustila, jossa CRP (c-reaktiivinen proteiini, yleinen tulehdusmittari) on koko ajan koholla aiheuttaen mm. ateroskleroosia (valtimoiden kovettumista) ja tätä kautta sydän- ja verisuonitaudin kehittymisen.



Siis nouseeks CRP koholle aina, kun nauttii jotain nopeita hiilareita (esim. pussillisen karkkia)? Eipä noita nyt hirveen usein tulekkaan naposteltua, mut vois jättää varmaan kokonaan pois.
soile

Posts: 138

#1078 • • soile
Kesän oon käyny murun kanssa epäsäännällisen säännöllisesti salilla. Aikasemmin oon käyny jumpilla, en ikinä salilla. Oon ihan rikki salipäivien jälkeen, mut on vaan niin kivaa treenailla murun kanssa. Tuloksiakin jopa näkyy, ja tuntuu. Saas nähdä, miten opiskelut Joensuussa vaikuttaa tähän treenailuintoon.