puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,054,617 views

Mellu-

Posts: 4,006

#781 • • Mellu-
mikä on mielestänne sopiva ikä aloittaa punttiharjoittelu? koska tänään pääsin todistamaan karseaa näkyä,joukkueemme kehityspelaaja..ehkä painaa 50 kiloo ja on ku keitetty makarooni,tuskin edes omanpainon harjotuksia pystyy kunnolla tekemään oikein niin oli meidän vanhusten mukana puntilla ja valmentaja teetti samoja juttuja kun meillä *toktok* raukka on varmaan 16 vuotias ja pelkkää luuta ja nahkaa ja löysä kun mikä, ei puntille mun mielestä ennen kun täyttää 18,kasvu on loppunut ja pohja on kunnossa..sitten.. huih... kyllä mä sieltä taustalta sitten rääyin neuvoja kun valmentajat ei niitä osanneet antaa.kauhidtelin vain.. että semmosta..

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Avernian

Posts: 7,451

#782 • • Edited Avernian Kerettiläinen

Mellu-, 27.9.2006 18:25:
mikä on mielestänne sopiva ikä aloittaa punttiharjoittelu?



12. Tai aikasemmin. Jos tähtää sen alan kilpailu-uralle. Täytyy vaan olla hyvä valmentaja joka tietää mitä tekee.

TJEU : 50-kiloinen 14-vuotias, 90kg tempaus yms. nannaa. (Neljäs "esiintyjä".)


Edit : Karvan alle 4x oma paino syväkyykystä *kuolaa*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Ozie

Posts: 1,389

#783 • • Ozie
Mun mielestä jos kunnolla harjottelee ni 16-18v.

Täl viikol olis tarkotus alottaa taas salil käynnit. Eli kesäkuntoon -07 alkaa!
Avatar
#784 • • cjet Guest

Ozie, 27.9.2006 19:25:
Mun mielestä jos kunnolla harjottelee ni 16-18v.

Täl viikol olis tarkotus alottaa taas salil käynnit. Eli kesäkuntoon -07 alkaa!



Mä yhdyn kans tähän ikähaarukka-arvioon.. Sitä ennen on kuiteski viel kasvuiässä. Hyvin sitä kerkee pusertaa vanhempanaki. *hymy*

Mä aloitan kans taas ens viikolla. Kuukaus menny vahingossa ohi ku teloin käteni fillarin kans. Nyt alkaa vihdoin tuntua että uskaltais pusertaa tällä kyynärpäällä. *nauru*
Mellu-

Posts: 4,006

#785 • • Mellu-
joopa,mut jos alottaa kauheen nuorena ni ei kyl oo kauheen hyväs jamassa varmaan 15-30v päästä *vink* tosin jos on ammattitaitoi valmentaja ni tuskin pistää puntteja nostelee 13v.. tyyliin.. koska tekniikkaa pitää hioo kuiteski jonku aikaa ennen ku laitetaa painot perään.

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Alyna

Posts: 194

#786 • • Edited Alyna
Joop, villi veikkaus osuis varmaan kans tohon kasvuiän loppumisen kohdalle, sillon ku helpommin alkaa noi kilotkin kertymään tiettyihin paikkoihin *nauru*

Mut kyl tätä on ootettukin hitto vie, huomenna alkaa taas munkin salilla juoksu. Heti aamulla treenaamaan, viuuuuuuuh...! *joo*
skywalker

Posts: 159

#787 • • skywalker mr.miyagi

Mellu-, 27.9.2006 18:25:
mikä on mielestänne sopiva ikä aloittaa punttiharjoittelu? koska tänään pääsin todistamaan karseaa näkyä,joukkueemme kehityspelaaja..ehkä painaa 50 kiloo ja on ku keitetty makarooni,tuskin edes omanpainon harjotuksia pystyy kunnolla tekemään oikein niin oli meidän vanhusten mukana puntilla ja valmentaja teetti samoja juttuja kun meillä *toktok* raukka on varmaan 16 vuotias ja pelkkää luuta ja nahkaa ja löysä kun mikä, ei puntille mun mielestä ennen kun täyttää 18,kasvu on loppunut ja pohja on kunnossa..sitten.. huih... kyllä mä sieltä taustalta sitten rääyin neuvoja kun valmentajat ei niitä osanneet antaa.kauhidtelin vain.. että semmosta..


kyllä kai sitä ylä-asteella voi mennä jo puntille jos on kunnon ohjaus.ainakin lätkä ja jalkapallo aikana meidät laitettiin ylä-aste ikäisinä,oiskohan oltu seiskalla,eli mitäs sillo ollaan 13v tai jotai.
mua tosin ei pahemmin niihin aikoihin kiinnostanu puntti...*pepsodent*
paikat vaan menee aika helposti varmaan paskaks jos tekee liikkeet väärin ja liian isoilla painoilla.luulis et nivelet ja jänteet voi olla kovilla,viitaten tohon jos valmentaja pistää tekemään isoilla painoilla ilman oikeeta tekniikkaa....*pökr*

--
you don`t know the power of the dark side

hrdkvr

Posts: 3,929

#788 • • hrdkvr KURGO
tuli yht äkkiä totemus että miten kummassa painot on kasvaneet vaikka nyt oon tosi huonosti päässy käymään salilla?? tyyliin kerran viikossa ja joskus 2-3 vk jaksoja ilman punttista

enkä ole esim kreatiiniäkään käyttänyt vuosiin..pelkkää heraa aamupalaksi

vuosi sitten vipunostot sivulle 8kg nyt 12 kg
haba 12kg-> 17.5kg

ei ne lihaksetkaan siitä mihinkään oo kasvanut..ainoastaan painot
onks mul vaan jotenkin testot nousussa?

weird

any1?

--
-keep it hard-

Sallakat

Posts: 2,220

#789 • • Sallakat jungle, baby !
aaaaaaaah. Sain vapaapäivän kunniaksi vihdoin raahattua itseni salille. Olikin koko kesän verran taukoa tässä ja tuntu ett ky ehti lössähtää ihan hiton pahasti. Kesällä oli niin hyvä ilma koko ajan, ettei millään pystynyt kuvittelemaan antaa kaikkien muiden mennä puistoon kun ite ois lähteny sisään, salille puskemaan hiki ottassa.

Nyt kun alkoi syyskausi niin salikin hiipi mieleen ja ai vitsi ett teki hyvää. Vaikka oonkin ihan paskana nyt. Ilman lisäravinteita aamupuuron syöneenä painojen kimppuun. Kotimatka vielä kävellen niin avot, lihakset on aika tärinöissä. Ylihuomenna oon luultavasti ihan rampa, tai siis oon varma että en pääse sängystäkään ylös ilman apua.

Mä en ikinä jaksa jäädä muhimaan sinne salille vaan teen kaiken tarpeellisen tunnissa. Riippuen kuinka tehokas olo on niin teen joko minuutin palautuksilla vastakkaisia lihaksia (haba-ojentaja, vatsa-selkä jne) tai sitte muuten vaan yhdestä laitteesta suoraan toiseen (selkä-pakarat jne).

Vaikeinta salilla käymisessä mun mielestä on se, että ei lihaksien kasvaessa koko ajan lisäis painomääriä vaan yrittäis kovasti pysyä niissä tietyissä. Kuitenkin jonkun haban ja päällimmäisten reisilihasten kanssa huomaa suht nopeasti tuloksia, mutt kun en halua varsinaisesti kasvattaa lihaksia vaan kiinteyttää.
eclipsed

Posts: 134

#790 • • eclipsed p-p-partyboy
Mut pitää muistaa et haluatko kehittää lihasmassaa vai kestävyyttä? Jos kestävyyttä ni jatkaa vaan samoilla painoilla kunnes menee joku 30 *nauru* sit kannattaa jo ehkä nostaa hiukan painoja *tirsk*
skywalker

Posts: 159

#791 • • skywalker mr.miyagi

hrdkvr, 29.9.2006 14:29:
tuli yht äkkiä totemus että miten kummassa painot on kasvaneet vaikka nyt oon tosi huonosti päässy käymään salilla?? tyyliin kerran viikossa ja joskus 2-3 vk jaksoja ilman punttista

enkä ole esim kreatiiniäkään käyttänyt vuosiin..pelkkää heraa aamupalaksi

vuosi sitten vipunostot sivulle 8kg nyt 12 kg
haba 12kg-> 17.5kg

ei ne lihaksetkaan siitä mihinkään oo kasvanut..ainoastaan painot
onks mul vaan jotenkin testot nousussa?

weird

any1?



sen takia et lihakset kasvaa levossa.mulla tulee lisää toistoja/painot kasvaa kun vetää x määrän viikkoja putkeen treeniä ja lepää viikon kokonaan salilta.
tähän tietysti löytyy aika erilaisia variaatioita.mm eri saliohjelmilla.
testojen nousu tietysti edesauttaa sitä et saa enemmän rautaa...*tirsk*

--
you don`t know the power of the dark side

frz3n

Posts: 222

#792 • • frz3n
Vastoinkäymiset jatkuu ... nyt paukahti selkä taas uskomattomaan lukkoon ja treenaaminen jää pois ainakin ens viikolta *igor* Mut ei se mitään, pitää vaa ottaa lepoo vähän ja alottaa treenaan HST:lla vähän myöhemmin *pepsodent*

--
*nuotti* [boom] [boom] [buildup] [brakedown] [boom] [boom] *nuotti*

Avatar
#793 • • -Loyal- Guest

Looney, 31.8.2006 17:42:
---
JereBBA, 15.6.2006 07:31:
mites porukoilla on tuo HST toiminu??!? ite voin kyl sanoo, et omal kohdal ainaki on toiminu, mut tosin en tuota ohjelmaa tee ilman omia modauksia ;)

...tai jos joku on koittanu west side barbellia, niin olisi mukava kuulla miten muilla se on toiminut :) ja onko muuten sitten ollut muilla huomattavia apuja lankkupenasta, boxkyykystä tai pukkivedosta?

---


HST on testattu, ekalla kerralla ei mennyt ihan nappiin kun laiskana jätin vähän painot arvailujen varaan. Tokalla kerralla sitten viisaampana testasin kaikkiin liikkeisiin 15, 10 ja 5 toiston maksimit ja johan pelitti.

Ja mitä modauksiin tulee, niin eihän se ole enään HST, jos tekee omia modauksia... *vink*

West sidea en ole (vielä) testannut, mutta mielenkiintoisia ovat ideat siellä taustalla.
Lankkupenkki kai käsittääkseni on hyvä liike, jos loppuojennus on se mikä tökkii penkkipunnerruksessa. Lattiapenkki on myös hyvä liike noston loppuosaa varten.

Box-kyykkyä olen tehnyt nopeustreenipäivinä, eli pysäytys alhaalla ja räjähtäen ylös,
painot tietenkin 50% maximista.

Pukkivetoa en ole koskaan harrastanut, mutta kai se on hyvä liike jos mavessa noston loppuvaihe tökkii...

Jos voimatreeni kiinnostaa niin ohjelmia ja artikkeleja löytääpi esim. tuolta -> http://www.voimaharjoittelu.net/ohjelmat-t-2.html

Meinasitsä barbelin ohjelmia? Mä treenasinb jonkun aikaa niitä silmällä pitäen ja oli aika mielenkiintoista jonkun aikaa. Ensin meni aika rikki treenesistä, varsinkin kun roikotti kettingejä penkissä tangonpäissä, on muuten vitun raskas nostaa loppusentit ja saa kyllä kaiken powerin tohon pamauttaa. Jotenkin mull avaan tuntui että en oo enää yhtään niin puhki reenin lopussa, kun mun omilla normaaleilla menetelmillä. Mä kyl treenaa enemmän kehonrakennusta kuin voimaa, joten ei toi mun juttu niin ollutkaan, mut helveti tehokkaita ja kekseliäitä juttuja sieltä löytyy...

Kannattaa testaa...
Avatar
#794 • • -Loyal- Guest

JereBBA, 13.7.2006 07:53:
noh mut mite tua salimusa, mikä porukoilla pauhaa salilla ja mikä ei missään nimessä saa soida ku salilla ollaan? ite vois sanoo, et joku tollane mättö, hard trance/dance vois parhaite sopii sykettä nosteleen, ja sit taas ehdottomasti turn down ois joku kiva radiokanava mis vaa puhutaa paskaa ja tulee yks biisi puoleen tuntii ja seki on joku surkee viisu.. esim, huono radiokanava tällä logiikalla on yle x ja muut tollaset..

muuut mites muilla??

Mun mielestä salimusaks ei sovi minkäänlainen konemusiikki, no ehkä jotain poikkeuksia voi olla, mut harvemmin.
Kyllä se fiiliksen mä saan ainakin just ac/dc, metallica yms shitistä, metallia ylipäätänsä.
Woox

Posts: 146

#795 • • Woox


Mun mielestä salimusaks ei sovi minkäänlainen konemusiikki, no ehkä jotain poikkeuksia voi olla, mut harvemmin.
Kyllä se fiiliksen mä saan ainakin just ac/dc, metallica yms shitistä, metallia ylipäätänsä.



Hammerfallia *vink*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#796 • • Jussi Soro choon!

Loyal, 2.10.2006 17:23:
Mun mielestä salimusaks ei sovi minkäänlainen konemusiikki, no ehkä jotain poikkeuksia voi olla, mut harvemmin.
Kyllä se fiiliksen mä saan ainakin just ac/dc, metallica yms shitistä, metallia ylipäätänsä.


Siel salil mis mä käyn on jäbä, jolla on Rocky I:n soundtrackki mukana kasettimankassa!
Avatar
#797 • • -Loyal- Guest

JussiS, 5.10.2006 10:19:
---
Loyal, 2.10.2006 17:23:
Mun mielestä salimusaks ei sovi minkäänlainen konemusiikki, no ehkä jotain poikkeuksia voi olla, mut harvemmin.
Kyllä se fiiliksen mä saan ainakin just ac/dc, metallica yms shitistä, metallia ylipäätänsä.

---

Siel salil mis mä käyn on jäbä, jolla on Rocky I:n soundtrackki mukana kasettimankassa!

Ui vittu, mis käyt? Tossa on jo asennetta *Nauru*
Avernian

Posts: 7,451

#798 • • Avernian Kerettiläinen
Onko kellään kokemusta/tietotaitoa painonnostosta?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

egmondo

Posts: 292

#799 • • egmondo Elämäntapa Reivaaja/Perus Erno

Avernian, 21.10.2006 12:06:
Onko kellään kokemusta/tietotaitoa painonnostosta?



onhan sitä ja koko ajan oppii "uutta"*pepsodent* mitäs sul oli mielessä?

--
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.*nauru*

Avernian

Posts: 7,451

#800 • • Avernian Kerettiläinen

egmondo, 22.10.2006 04:22:
onhan sitä ja koko ajan oppii "uutta"*pepsodent* mitäs sul oli mielessä?



Lähinnä josko olisi jotain vinkkiä heittää tänne päin, kun en asioita yksikseen opetellen tunnu edistyvän yhtään.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*