puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,038,995 views

Mai

Posts: 374

#1841 • • Mai Villikisu

Replying to puntti & sali:

epicuros, 9.4.2010 10:44:
Totta. Riippuu tietty tavoitteista,


---
Mai, 9.4.2010 10:29:
Miksi en voisi juhlia kunnolla jos olen aikaisemmin samana päivänä tehnyt 50minuutin punttitreenin? En tajua. *nauru*
Tosin kyllä munkin itsetunto kestää moisen ja vaikkapa usean viikon tauon, tossahan vaan joku juuri kyseli sitä kehityksen kannalta.

---


mut jos tavoite on juhlia esim. Ruotsinlaivan verran (eli 2 päivää) enemmän tai vähemmän valvoen niin kyllä mä sen ekan päivän jätän ihan suosiolla väliin ihan vain sen takia, et "kisakunto" kestää sit botskil, eli kaikki irti :D Veikkaan silti, et täälläkin monet (miehet) vetää punttia just sen näyttämisen halun takia, et pääsee laittaa kireetä paitaa lihat pumpissa yms., mut jokainen tavallaan, ei siinä midist jos on miesten cosmopolitanit hyllyssä :)



Joo toki jos jostain yksittäisestä kerrasta kyse, itse käyn kuitenkin ulkona joka viikonloppu tai joka toinen niin en mä joka kerta jätä sen takia reenejä väliin. Tollaset spessureissut on tietty erikseen!
W

Posts: 1,049

#1842 • • W
Ton takia monet bileissä ravaavat ei pääsekkään ikinä hyvään kuntoon (oli se sit mitä tahansa) kun jätetään aina treenejä väliin kaiken maailman tekosyistä...millon pitää säästää energiaa bilettämiseen ja millon palaudutaan vklopun bileistä. Loppujen lopuksi käydään keskiviikkona ja torstaina salilla huokailemassa.

Ensin treenit, sit huvit. Ja kun on vkloppuna huviteltu, pitää siitä maanantaina maksaa veronsa. *vink*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1843 • • Jusuplussa UG-///
Ja sit on näitä "viihdemyrkyttäjiä". Pikkasen menee winsuu ja pepsii, nii on hauskaa on pysyy kunnossa.
epicuros

Posts: 7,734

#1844 • • Edited epicuros

Replying to puntti & sali:

W, 9.4.2010 11:53:
Ton takia monet bileissä ravaavat ei pääsekkään ikinä hyvään kuntoon (oli se sit mitä tahansa) kun jätetään aina treenejä väliin kaiken maailman tekosyistä...millon pitää säästää energiaa bilettämiseen ja millon palaudutaan vklopun bileistä. Loppujen lopuksi käydään keskiviikkona ja torstaina salilla huokailemassa.

Ensin treenit, sit huvit. Ja kun on vkloppuna huviteltu, pitää siitä maanantaina maksaa veronsa. *vink*



Tottahan tuokin varmasti monen "joka vkonloppu"-bilettäjän kohdalla, eikä siihen auta mikään muu kuin kunnon itsekuri. Sen takia mä yleensä suosittelen monille noita ohjattuja tunteja, koska siellä ei noin vain löysäillä. Harva jaksaa rääkätä itseänsä ominpäin niin, et laatta lentää. Ja kannattaa silti muistaa, ettei varmasti montaa bilettäjää kiinnosta seisoa peilin edessä päivästä toiseen, koska käsitys "hyvästä kunnosta" on kuitenkin aika suhteellinen.

--
Valid criticism does you a favor.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#1845 • • Edited Jussi Soro choon!
Hyvä treenihän koostuu kolmesta peruselementistä, eli treenistä, levosta ja ravinnosta. Jos radattaa viikonloppuna pari päivää, niin lepo ja ravinto menee aikalailla vituilleen tuossa, ja seurauksia kärsitään pitkälle seuraavaan viikkoon, jolloin sitten treenikin kärsii. Alkoholi turvottaa, yöllä vedetyssä kebaanissa ei kauheasti positiivisia ravintoarvoja ole, olut ja siideri on sokeria, haiman toiminta kärsii alkoholista eikä se tuota insuliinia jne jne jne. Salista olis hyvä palautua sellainen 24 tuntia rauhassa, hyvillä yöunilla, jotta saa parhaan hyödyn siitä irti.

Alkuperäiseen Jagon kysymykseen vastauksena siis että ei salilla käyminen ennen radatusta aiheuta mitään lisävaurioita, mutta kännissä keho ei palaudu, ja väsymyksen haittavaikutukset taas näkyy aika pitkään.
Mar6

Posts: 2,178

#1846 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Replying to puntti & sali:

W, 9.4.2010 11:53:
Ton takia monet bileissä ravaavat ei pääsekkään ikinä hyvään kuntoon (oli se sit mitä tahansa) kun jätetään aina treenejä väliin kaiken maailman tekosyistä...millon pitää säästää energiaa bilettämiseen ja millon palaudutaan vklopun bileistä. Loppujen lopuksi käydään keskiviikkona ja torstaina salilla huokailemassa.

Ensin treenit, sit huvit. Ja kun on vkloppuna huviteltu, pitää siitä maanantaina maksaa veronsa. *vink*

Juuri näin, ja se miten pitkään testot on alhaalla ison keiton jälkeen, ei olekkaa ihan päivä tai pari...

--
-Where there is house there is a home-

GERTY

Posts: 411

#1847 • • GERTY
No kuka sitten tuntee sykemittarit?

Mitä ominaisuuksia kannattaa arvostaa? Mistä tiedän että mikä syke on minulle paras mm. painon pudotukseen? Onko missään hyviä arvosteluja tai muita artikkeleita aiheesta?
UkeUke

Posts: 394

#1848 • • UkeUke
Miten vuorotyössä käyvät ihmiset saa mallattua puntteilun? Itellä kun ei millään meinaa voimat riittää työpäivinä käydä salilla, joten viikon saldoks jää vaa kaks käyntiä. Joskus aamuvuoron jälkeen jaksan kyllä käydä, mut iltavuoroa ennen ei oo mitään mahiksia. Ensinnäkin tykkään nukkua pitkälle iltapäivään ja toisekseen enhän mä jaksais tehdä mitään töissä, jos puntilla kävis ennen.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1849 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Replying to puntti & sali:

UkeUke, 13.4.2010 16:17:
Miten vuorotyössä käyvät ihmiset saa mallattua puntteilun? Itellä kun ei millään meinaa voimat riittää työpäivinä käydä salilla, joten viikon saldoks jää vaa kaks käyntiä. Joskus aamuvuoron jälkeen jaksan kyllä käydä, mut iltavuoroa ennen ei oo mitään mahiksia. Ensinnäkin tykkään nukkua pitkälle iltapäivään ja toisekseen enhän mä jaksais tehdä mitään töissä, jos puntilla kävis ennen.



:D No eipä tohon paljoo varaa ehdotuksille jäänyt. Kokeileppa, et laitat sen kellon tuntia ennen soimaan ja kirmaat salille! Lupaan, et oot pirteempi duunissa salin jälkeen, kuin suoraan sängystä nousseena..

Vähän tekosyiltä kuulostaa noi sun selittelyt.. eli niskasta itseään kiinni vaan

Nim. aamulla klo 6.30 pyörällä töihin (7,5km), duunissa about 9h, sit pyörällä salille (8,5 km) ja sit salitreeni ja fillarilla himaan.. ja sama about joka päivä.. tehdään töitä kuitenkin varmaan sama määrä päivässä..sama kai se on milloin sinne salille menee.. *vink*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1850 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Replying to puntti & sali:

raveIt, 13.4.2010 12:53:
No kuka sitten tuntee sykemittarit?

Mitä ominaisuuksia kannattaa arvostaa? Mistä tiedän että mikä syke on minulle paras mm. painon pudotukseen? Onko missään hyviä arvosteluja tai muita artikkeleita aiheesta?



Netti pullollaan.. Mene googleen ja kirjoita sykemittari.. avot!! jo alkaa Lyyti kirjoittamaan! :) Hauskoja treenejä!!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

UkeUke

Posts: 394

#1851 • • UkeUke

Replying to puntti & sali:

Super-Kerttu, 13.4.2010 18:17:
---
UkeUke, 13.4.2010 16:17:
Miten vuorotyössä käyvät ihmiset saa mallattua puntteilun? Itellä kun ei millään meinaa voimat riittää työpäivinä käydä salilla, joten viikon saldoks jää vaa kaks käyntiä. Joskus aamuvuoron jälkeen jaksan kyllä käydä, mut iltavuoroa ennen ei oo mitään mahiksia. Ensinnäkin tykkään nukkua pitkälle iltapäivään ja toisekseen enhän mä jaksais tehdä mitään töissä, jos puntilla kävis ennen.

---


:D No eipä tohon paljoo varaa ehdotuksille jäänyt. Kokeileppa, et laitat sen kellon tuntia ennen soimaan ja kirmaat salille! Lupaan, et oot pirteempi duunissa salin jälkeen, kuin suoraan sängystä nousseena..

Vähän tekosyiltä kuulostaa noi sun selittelyt.. eli niskasta itseään kiinni vaan

Nim. aamulla klo 6.30 pyörällä töihin (7,5km), duunissa about 9h, sit pyörällä salille (8,5 km) ja sit salitreeni ja fillarilla himaan.. ja sama about joka päivä.. tehdään töitä kuitenkin varmaan sama määrä päivässä..sama kai se on milloin sinne salille menee.. *vink*


Ei nyt ehkä ihan tekosyitä, puhdasta laiskuutta kenties ja siihen lisättynä, että nautin nukkumisesta aivan liikaa! :D En siis ole aamuihmisiä ja nukkumaan käyminen venyykin aina sitten myöhään.

..ja kyllä, tehdään varmasti aika samat tuntimäärät, mutta kun tohon meidän kuntosalille ei saa mennä klo 21 jälkeen ja iltavuoro loppuu päivästä riippuen 21-24 ja vielä pisteenä i:n päälle kyseinen työ mitä teen (ravintolakokki) on aika raskasta jo sinänsä fyysisesti. Noh, lopetan nyt sit ruikutuksen ja meen heiluttelemaan rihmoja kerranki ku jaksaa.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1852 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Replying to puntti & sali:

UkeUke, 13.4.2010 18:43:


Ei nyt ehkä ihan tekosyitä, puhdasta laiskuutta kenties ja siihen lisättynä, että nautin nukkumisesta aivan liikaa! :D En siis ole aamuihmisiä ja nukkumaan käyminen venyykin aina sitten myöhään.

..ja kyllä, tehdään varmasti aika samat tuntimäärät, mutta kun tohon meidän kuntosalille ei saa mennä klo 21 jälkeen ja iltavuoro loppuu päivästä riippuen 21-24 ja vielä pisteenä i:n päälle kyseinen työ mitä teen (ravintolakokki) on aika raskasta jo sinänsä fyysisesti. Noh, lopetan nyt sit ruikutuksen ja meen heiluttelemaan rihmoja kerranki ku jaksaa.



No jos kerran on vaan laiska, niin mitä sit valittamaan..

Ja btw mun mies on kokki (tai nykyään mesu) ja urheilee vielä enemmän ku mä.. *vink*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

UkeUke

Posts: 394

#1853 • • UkeUke

Replying to puntti & sali:

Super-Kerttu, 13.4.2010 20:31:
---
UkeUke, 13.4.2010 18:43:


Ei nyt ehkä ihan tekosyitä, puhdasta laiskuutta kenties ja siihen lisättynä, että nautin nukkumisesta aivan liikaa! :D En siis ole aamuihmisiä ja nukkumaan käyminen venyykin aina sitten myöhään.

..ja kyllä, tehdään varmasti aika samat tuntimäärät, mutta kun tohon meidän kuntosalille ei saa mennä klo 21 jälkeen ja iltavuoro loppuu päivästä riippuen 21-24 ja vielä pisteenä i:n päälle kyseinen työ mitä teen (ravintolakokki) on aika raskasta jo sinänsä fyysisesti. Noh, lopetan nyt sit ruikutuksen ja meen heiluttelemaan rihmoja kerranki ku jaksaa.

---


No jos kerran on vaan laiska, niin mitä sit valittamaan..

Ja btw mun mies on kokki (tai nykyään mesu) ja urheilee vielä enemmän ku mä.. *vink*


hmph.. eikö mun argumentit nyt toimi..*blush*
Lumpy

Posts: 873

#1855 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

Replying to puntti & sali:

UkeUke, 13.4.2010 18:43:
---
Super-Kerttu, 13.4.2010 18:17:
---
UkeUke, 13.4.2010 16:17:
Miten vuorotyössä käyvät ihmiset saa mallattua puntteilun? Itellä kun ei millään meinaa voimat riittää työpäivinä käydä salilla, joten viikon saldoks jää vaa kaks käyntiä. Joskus aamuvuoron jälkeen jaksan kyllä käydä, mut iltavuoroa ennen ei oo mitään mahiksia. Ensinnäkin tykkään nukkua pitkälle iltapäivään ja toisekseen enhän mä jaksais tehdä mitään töissä, jos puntilla kävis ennen.

---


:D No eipä tohon paljoo varaa ehdotuksille jäänyt. Kokeileppa, et laitat sen kellon tuntia ennen soimaan ja kirmaat salille! Lupaan, et oot pirteempi duunissa salin jälkeen, kuin suoraan sängystä nousseena..

Vähän tekosyiltä kuulostaa noi sun selittelyt.. eli niskasta itseään kiinni vaan

Nim. aamulla klo 6.30 pyörällä töihin (7,5km), duunissa about 9h, sit pyörällä salille (8,5 km) ja sit salitreeni ja fillarilla himaan.. ja sama about joka päivä.. tehdään töitä kuitenkin varmaan sama määrä päivässä..sama kai se on milloin sinne salille menee.. *vink*

---

Ei nyt ehkä ihan tekosyitä, puhdasta laiskuutta kenties ja siihen lisättynä, että nautin nukkumisesta aivan liikaa! :D En siis ole aamuihmisiä ja nukkumaan käyminen venyykin aina sitten myöhään.

..ja kyllä, tehdään varmasti aika samat tuntimäärät, mutta kun tohon meidän kuntosalille ei saa mennä klo 21 jälkeen ja iltavuoro loppuu päivästä riippuen 21-24 ja vielä pisteenä i:n päälle kyseinen työ mitä teen (ravintolakokki) on aika raskasta jo sinänsä fyysisesti. Noh, lopetan nyt sit ruikutuksen ja meen heiluttelemaan rihmoja kerranki ku jaksaa.



Toi vuorotyö on kyl sellanen asia joka oikeasti syö jaksamista muissa askareissa. Olin aikoinaan tehtaalla vuorotöissä, eikä siitä punttisalilla käymisestä oikein meinannut tulla mitään ihan sen takia kun ei vain jaksanut. Tämä on varmasti myös ihmisestä kiinni. Toiset kykenee ja toiset ei.

Nykyään teen päivätöitä ja rutiinin omaisesti meen lähes aina töiden jälkeen salille tai lenkille. Vielä kun jaksais alkaa heräämään puolitoista tuntia aikaisemmin niin aamulenkki tekisi terää. Mutta olen erittäin huono aamuihminen.
Jusna666

Posts: 1,447

#1856 • • Jusna666 Diablo

Replying to puntti & sali:

UkeUke, 13.4.2010 16:17:
Miten vuorotyössä käyvät ihmiset saa mallattua puntteilun? Itellä kun ei millään meinaa voimat riittää työpäivinä käydä salilla, joten viikon saldoks jää vaa kaks käyntiä. Joskus aamuvuoron jälkeen jaksan kyllä käydä, mut iltavuoroa ennen ei oo mitään mahiksia. Ensinnäkin tykkään nukkua pitkälle iltapäivään ja toisekseen enhän mä jaksais tehdä mitään töissä, jos puntilla kävis ennen.



Ite tykkään aina käydä ennen ilta/yövuoroja puntilla.
Ainoo mikä vähän verottaa, ni jos on 12h yövuoroja 19-07, eikä saa sen jälkeen kunnolla
nukuttua ni on vähän nihkeetä vääntää varsinkin isoja rautoja.
Aamuvuorot taasen kun on 12h pituisia 07-19, niin käyn mielummin ennen töitä, about siinä klo 05
salilla, koska töiden jälkeen on ihan liian väsynyt.
Mut onneks suurin osa työvuoroista alkaa klo15.00, joka on ihan optimi aika omalle kropalle käydä sitä ennen.

Ja jos tuntuu ettet jaksa töissä treenin jälkeen, niin ei oo pakko vetää joka kerta sarjoja tappiin asti
verenmaku suussa.

Heität nyt vaan kaikki selitykset roskiin ja meet sinne salille. Herätyskellot soimaan jne. Ei se oo mitään rakettitiedettä.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1857 • • Aziz Combat Fighter
Vuorotyössä risoo eniten se, että kellonaikaan sidotut lajitreenit jää jatkuvasti väliin, kun sattuu työvuoroa huonosti päälle tai muuten kellonajat menee pieleen.

Puntille ja lenkille taas kerkiää milloin vaan, kyse on lähinnä omasta jaksamisesta. Vuorotyötä jaksaa paremmin kun treenaa, ja treenaamiselle löytyy yleensä aina aikaa.

Meillä on duunin puolesta ihan hyvä peruspunttis, ja siellä tulee käytyä työkavereitten kanssa. Lenkkeily taas on sellasta, että se ei katso aikaa eikä paikkaa, tota kaivaria voi lähteä kiertämään vaikka keskellä yötä jos huvittaa.

Eniten korpesi maksaa brassijutsutreeneistä monta kybää kuussa ja sit jättää ne kolme viikkoa putkeen väliin kun oli iltavuoroa listassa just niinä päivinä. Nyt se on sitten jäänyt ja tilalle tullu satunnainen sparrailu, lenkkeily ja punttis.
GERTY

Posts: 411

#1858 • • GERTY
Sattuisiko kukaan tietämään mistä etsiä juoksu'valmentajaa' aloittelijalle pk seudulta? ei itselle vaan mun miehelle, joka ei puhu vielä suomea, joten eng. kielen taito pitää olla. Meinasin hälle vähän 30v synde lahjaa =)
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1859 • • Jusuplussa UG-///

Replying to puntti & sali:

raveIt, 21.5.2010 13:35:
Sattuisiko kukaan tietämään mistä etsiä juoksu'valmentajaa' aloittelijalle pk seudulta? ei itselle vaan mun miehelle, joka ei puhu vielä suomea, joten eng. kielen taito pitää olla. Meinasin hälle vähän 30v synde lahjaa =)



En nyt tiedä millasta valmentajaa etsit, mutta jos joku on koko ajan mukana neuvomassa, niin varmasti tulee hintaa aika paljon. Netistä kyllä löytyy vinkkejä ja juoksuohjelmia.

Tästä löytyy jotain juoksuohjelmaa ja voi liittyä maksulliseen nettivalmennukseen: http://www.elixir.fi/viewPrograms.action?entity.id=3

Yks vaihtoehto olis lähteä jonkun urheiluseuran treeneihin.
GERTY

Posts: 411

#1860 • • GERTY

Replying to puntti & sali:

yusuplus, 22.5.2010 18:25:
---
En nyt tiedä millasta valmentajaa etsit, mutta jos joku on koko ajan mukana neuvomassa, niin varmasti tulee hintaa aika paljon. Netistä kyllä löytyy vinkkejä ja juoksuohjelmia.

Tästä löytyy jotain juoksuohjelmaa ja voi liittyä maksulliseen nettivalmennukseen: http://www.elixir.fi/viewPrograms.action?entity.id=3

Yks vaihtoehto olis lähteä jonkun urheiluseuran treeneihin.



joo tutkittuani vähän enemmän niin voisin oman (siis sen missä käydään) kuntosalin juoksuasiantuntijan palkata muutamaksi kerraksi ja sitten käyttää mm. noita ohjelmia netistä. Tärkein on siis saada tekniikka kuntoon kun hän itse sanoi että jokin ei tunnu olevan juoksussa kohdallaan.