139 posts, 7 pages, 56,313 views
S-T
Irlanti
Menetin sydämeni ihan kokonaan viime viikon aikana.
Hansu:
Minä Tanska
Viime kesänä olin siellä kuudetta kertaa. Rantalomalla oon siellä aina ollut, esim. Jyllannin länsirannikko on _upea_, samoin Sjellannin saaren (se jossa Kööpenhaminakin on) pohjoisrannikko. Valkoisia pehmeitä dyynejä silmänkantamattomiin ja kirkasta vettä. Ihana maa! Elokuu on hyvä lomakuukausi Tanskassa, merivesi on ehtinyt siihen mennessä lämpiämään sopivasti. Parasta Tanskassa jättidyynien ja meren lisäksi on todella rento ilmapiiri ja sellainen tietynlainen boheemius, joka näkyy tanskalaisten iloisessa elämänasenteessa ja tavoissa. Grillijuhlat saatetaan laittaa pystyyn yömyöhällä, elämästä otetaan ilo irti eikä pingoteta turhista asioista. Eron huomaa erityisen hyvin saavuttaessa lautalla Ruotsista Tanskaan. Ruotsin puolella talojen pihapiirit ja kaupunkien siisteys on viimeisen päälle laitettua, kun taas Tanskassa monet asiat vähän repsottavat, pihat ovat villiintyneet jne. mutta yhteiskunta toimii kuitenkin yhtä hyvin kuin muissakin Pohjoismaissa.
Suosittelen! Kannattaa muuten ottaa sateenvarjo mukaan, Tanskassa hyvin lyhyet päivittäiset sadekuurot ovat erittäin tavallisia.
vaavu:
Osaisikohan joku antaa neuvoja Bostonista? Olen lähdössä sinne elokuun lopussa. Koska kyseessä on työmatka, ei mitään kovin kummoista ehdi iltaisin tehdä, mutta olisin kiinnostunut nähtävyyksistä, ostospaikoista ja ravintoloista. Myös vinkkejä siitä mistä tietoa voisi etsiä otetaan vastaan.
Christinah:
Välillä oon jopa kade että poikaystävä pääsee työn vuoksi niin paljon matkustelemaan. Ei se tosin lomaa oo niillä matkoilla vaan työtä, mutta silti. Kyllä mullekin kelpais ainakin hetkeksi. Sitä en tiedä jaksaisinko pitkään, mutta ainakin pikkusen aikaa.. Nuoria kun ollaan niin pitäs vielä päästä menee ja kehittää/treenaa kielitaitoa ja kenties oppimaan jotain uutta, saamaan kokemuksia ja katsomaan erilaisia kulttuureja ja tyylejä elää ja mahtavia paikkoja.