Matkailu avartaa

139 posts, 7 pages, 56,293 views

Etya

#61 • • Etya
hee...huomen lähös Turkkiin *aplodit*
Töölön Prinsessa

#62 • • Töölön Prinsessa Veitikka/ d a n c e m a c h i n e s
*plur* INTIA *plur*

Sellanen kokemus että oksat pois. Mikäs siinä on tanssahdellessa, ku viiden aikaa aamuyöstä delfiinit hyppii Intian valtameressä, ja aurinko alkaa nousee..........

--
Palaillaan*piis**iloinen*

Humppabeibi

#63 • • Humppabeibi Söpöilijä
Voisin omalta osaltani ylistää Thaimaata. En todellakaan mitään Phuketin tapaista, vaan muita hieman erilaisia paikkoja. Oltiin keväällä kaksi viikkoa omin nenimme matkassa. Lennot varasimme ja pari hotellia, loput mietittiin paikan päällä. Reissaaminen maan sisällä on helppoa ja halpaa ja ai mikä ilma :) Ihmiset siellä olivat todella mukavia ja aina auttamassa vaikkei itse siitä mitään hyötyneetkään. Pakko päästä sinne vielä uudestaan, pidemmäksi aikaa. Reissumme meni suurinpiirtein reittiä Bangkok-Khao Sok-Ao Nang-Ko Phi Phi-Phang-Nga. Kiinnostuneet ottakoot paikoista itse selvän ;)

--
"Pienenä kuvittelin että maailmassa kaikki rakastais mua"

innae

#64 • • innae PaskaJätkä
Matkailukärpänen on puraissut kyllä nyt niin lujaa. Lähteä vain kiertelemään sinne sun tänne. Nyt vain ankaralle säästökuurille, niin jospas sitä päästäisiin vähäksi ajaksi pois Suomesta...

--
PaskaJätkä

helluli

#65 • • helluli pupunen / hababambi
sitten joskus kun reissun vaatimat rahat on kasassa haluan lähteä etelä-koreaan, pusaniin. muutama vuosi siellä asuttu joskus*joo* olen ollut siinä mielessä onnekas, että olen päässyt matkustelemaan lapsena paljon, erityisesti aasiassa. hinku olis takasin sinne päin..
toisaalta myös moni muu paikka kiinnostaisi..
no.. ehkä sit ku olen varoissan *iihhih*

--
Elämä on kaunein satu - H. C. Andersen

vaavu

#66 • • vaavu vara-vana
Osaisikohan joku antaa neuvoja Bostonista? Olen lähdössä sinne elokuun lopussa. Koska kyseessä on työmatka, ei mitään kovin kummoista ehdi iltaisin tehdä, mutta olisin kiinnostunut nähtävyyksistä, ostospaikoista ja ravintoloista. Myös vinkkejä siitä mistä tietoa voisi etsiä otetaan vastaan.
vaavu

#67 • • vaavu vara-vana
Jos monenlaisia kohteita on jo nähty, on yksi käymisen arvoinen paikka Islanti. Kyseessähän ei ole mikään ranta- tai kulttuurikohde, mutta jo pelkkä luonto saarella on niin ällistyttävä, että sellaista ei kovin monessa paikassa maailmassa ole.

Yksi huippupaikkoja on Blue Lagoonin ulkoilmakylpylä. Vesi on hyvin lämmintä, valkoista ja täysin läpikuultamatonta, melkein kuin uisi lämpimässä maidossa. Haju tosin on vähintäänkin erikoinen...
Oliwer

#68 • • Oliwer

S-T
Irlanti *sydän*

Menetin sydämeni ihan kokonaan viime viikon aikana.

Viikon päästä lähtis meillä lennot Dubliniin, siellä pari päivää ja sitten vuokra-autolla kiertelemään saarta. Majoitumme b&b (bed & breakfast) paikoissa, joita irkuis näyttäs olevan pirusti. Irlantiin on kuulemma kätevä tutustua autolla, koska julkisilla ei pääse moneenkaan paikkaan..Ei olla ennen käyty kumpikaan, mutta moni on kehunut maata paljon.
Vähän mietityttää se vasemmanpuoleinen liikenne. Keväinen Irlanti, täältä tullaan!
Hansu

#69 • • Hansu
Minä *sydän* Tanska
Viime kesänä olin siellä kuudetta kertaa. Rantalomalla oon siellä aina ollut, esim. Jyllannin länsirannikko on _upea_, samoin Sjellannin saaren (se jossa Kööpenhaminakin on) pohjoisrannikko. Valkoisia pehmeitä dyynejä silmänkantamattomiin ja kirkasta vettä. Ihana maa! Elokuu on hyvä lomakuukausi Tanskassa, merivesi on ehtinyt siihen mennessä lämpiämään sopivasti. Parasta Tanskassa jättidyynien ja meren lisäksi on todella rento ilmapiiri ja sellainen tietynlainen boheemius, joka näkyy tanskalaisten iloisessa elämänasenteessa ja tavoissa. Grillijuhlat saatetaan laittaa pystyyn yömyöhällä, elämästä otetaan ilo irti eikä pingoteta turhista asioista. Eron huomaa erityisen hyvin saavuttaessa lautalla Ruotsista Tanskaan. Ruotsin puolella talojen pihapiirit ja kaupunkien siisteys on viimeisen päälle laitettua, kun taas Tanskassa monet asiat vähän repsottavat, pihat ovat villiintyneet jne. mutta yhteiskunta toimii kuitenkin yhtä hyvin kuin muissakin Pohjoismaissa.

Suosittelen! Kannattaa muuten ottaa sateenvarjo mukaan, Tanskassa hyvin lyhyet päivittäiset sadekuurot ovat erittäin tavallisia.
peepe

#70 • • peepe

Hansu:
Minä *sydän* Tanska
Viime kesänä olin siellä kuudetta kertaa. Rantalomalla oon siellä aina ollut, esim. Jyllannin länsirannikko on _upea_, samoin Sjellannin saaren (se jossa Kööpenhaminakin on) pohjoisrannikko. Valkoisia pehmeitä dyynejä silmänkantamattomiin ja kirkasta vettä. Ihana maa! Elokuu on hyvä lomakuukausi Tanskassa, merivesi on ehtinyt siihen mennessä lämpiämään sopivasti. Parasta Tanskassa jättidyynien ja meren lisäksi on todella rento ilmapiiri ja sellainen tietynlainen boheemius, joka näkyy tanskalaisten iloisessa elämänasenteessa ja tavoissa. Grillijuhlat saatetaan laittaa pystyyn yömyöhällä, elämästä otetaan ilo irti eikä pingoteta turhista asioista. Eron huomaa erityisen hyvin saavuttaessa lautalla Ruotsista Tanskaan. Ruotsin puolella talojen pihapiirit ja kaupunkien siisteys on viimeisen päälle laitettua, kun taas Tanskassa monet asiat vähän repsottavat, pihat ovat villiintyneet jne. mutta yhteiskunta toimii kuitenkin yhtä hyvin kuin muissakin Pohjoismaissa.

Suosittelen! Kannattaa muuten ottaa sateenvarjo mukaan, Tanskassa hyvin lyhyet päivittäiset sadekuurot ovat erittäin tavallisia.

Kyllä vain :) Sille maalle ei voi olla menettämättä sydäntään *sydän* Reilun viikon olen Tanskassa aikoinaan viettänyt, ja kyllä tykästyin niin paljon. Kuinka ne ihmiset voivatkaan olla siellä niin kauniita, ja niin ystävällisiä ja avuliaita. Siellä todella tuntee itsensä tervetulleeksi. Kööpenhamina on aivan mahtava kaupunki, ja vaikka mentiin johki clubille keskellä viikkoa, se oli aamukuuteen asti auki ja meininki oli mitä mukavin :) Suosittelen myös!
innae

#71 • • innae PaskaJätkä
Lennot varattu 11.7 (lähtö) ja paluu on 31.7. Jenkkilä tutiskoon, täältä tulee hirmuinen irma :D
Tuossa suunniteltiin duunikaverin kanssa, että lähtettäis tos toukokuussa pariksi päiväksi Irlantiin/Hollantiin/Tanskaan (siis johonkin noista vaihtoehdoista, pitäis vaan päättää). Sopii mulle aivan mielettömän hyvin. Tahtoisi vain vähäksi ajaksi pois kaikesta, olisi huomattavasti vähemmän stressiä.
Mutta heinäkuuta odotellen :) Ja mikä parasta, saadaan kultin kanssa lennotkin ilmaiseksi joten lisää rahaa matkakassaan palasi :)
Olen niin iloinen ja onnellinen :)

--
PaskaJätkä

lohikarme

#72 • • lohikarme RitariVittupää
Thaimaa ja Malesia kutsuu vuoden vaihteessa *iloinen*

--
Qualis artifex pereo

Bellezaaa

#73 • • Bellezaaa Afrodite*

lohikarme:
Thaimaa ja Malesia kutsuu vuoden vaihteessa *iloinen*

*justjoo* mäki haluun sinne takas siis Thaimaahan. *sydän*
Sul on hieno reissu edessä!!!
Samu

#74 • • Samu Bodhisattva

vaavu:
Osaisikohan joku antaa neuvoja Bostonista? Olen lähdössä sinne elokuun lopussa. Koska kyseessä on työmatka, ei mitään kovin kummoista ehdi iltaisin tehdä, mutta olisin kiinnostunut nähtävyyksistä, ostospaikoista ja ravintoloista. Myös vinkkejä siitä mistä tietoa voisi etsiä otetaan vastaan.

Lonely Planet Boston. Noi Lonely Planetin kaupunkikohtaiset opaskirjat on erinomaisia. Olen useammassa Euroopan kaupungissa testannut ko. kirjoissa mainittuja ravintoloita, enkä kertaakaan ole pettynyt.
Oon vannoutunut opaskirjojen käyttäjä. Siinä saa tutustakin paikasta hurjan paljon irti kun heittäytyy täysturismaks ja hyvän opaskirjan vietäväks. Lisäksi säästyy aikaa kosolti.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

#75 • • Viola00 Guest
Matkustaminen on ihanaa *sydän*

On erilailla ihania matkoja, mutta kaikissa yhetisenä se, että matkailu on aina yhtä mahtavaa ja ihanaa. Ehkäpä kuitenkin suosikkeina puhtaat shoppailu/kaupunkilomat perus nähtävyyksineen ja heti perään kakkosena tulee rentouttavat ranta/bilelomat. Harmi vaan, että elämä nyt on mitä on eikä pääse menee miten haluaa eli koko ajan. Mutta "isona" sitten.

Pääsen käymään vielä tänäkeväänä kerran sukuloimassa Espanjassa, kesällä ehkä myös ja syksyllä/talvella ois tarkoitus lähteä jonkinlaiselle lomalle mutta en tiedä vielä minne ja millaselle. Ehkä joku shoppailuloma vois olla mukava tai sitten talven kylmänä kautena kunnon rantaloma.. en tiedä. Sen näkee sitten.

Välillä oon jopa kade että poikaystävä pääsee työn vuoksi niin paljon matkustelemaan. Ei se tosin lomaa oo niillä matkoilla vaan työtä, mutta silti. Kyllä mullekin kelpais ainakin hetkeksi. Sitä en tiedä jaksaisinko pitkään, mutta ainakin pikkusen aikaa.. Nuoria kun ollaan niin pitäs vielä päästä menee ja kehittää/treenaa kielitaitoa ja kenties oppimaan jotain uutta, saamaan kokemuksia ja katsomaan erilaisia kulttuureja ja tyylejä elää ja mahtavia paikkoja.

Voih mikä keskustelu ! Jee sain muuten nyt kauan odotetut liput käteen, äkkiä talteen että pääsen lähtee *plur*
#76 • • Annakins Guest

Christinah:
Välillä oon jopa kade että poikaystävä pääsee työn vuoksi niin paljon matkustelemaan. Ei se tosin lomaa oo niillä matkoilla vaan työtä, mutta silti. Kyllä mullekin kelpais ainakin hetkeksi. Sitä en tiedä jaksaisinko pitkään, mutta ainakin pikkusen aikaa.. Nuoria kun ollaan niin pitäs vielä päästä menee ja kehittää/treenaa kielitaitoa ja kenties oppimaan jotain uutta, saamaan kokemuksia ja katsomaan erilaisia kulttuureja ja tyylejä elää ja mahtavia paikkoja.

Eipä siitä kannata paljoa olla kade, että pääsee istumaan lentokoneeseen 3t että voi pikaisesti käväistä Frankfurtissa, istua kokouksissa koko päivän, olla illalla myöhään pakollisella duuniillallisella ja aamulla kukonlaulun aikaan lähteä kentälle että voi taas istua sen 3t koneessa. Siinä ei mitään opi eikä näe. Paitsi hotelleja. Kieliäkään ei opi kun kaikki on nykyään englanniksi.
mureena

#77 • • mureena suppa greg numbah wan
Barcelona. selittely olis turhaa, se on vaan tällä hetkeillä paras kaupunki Euroopassa, ehkä maailmassa
vinha-

#78 • • vinha-
Aika paljon on tullut reissattua (paljon Eurooppaa, vähän vähemmän Aasiaa ja hiukan USAa ja Afrikkaakin) ja useimmista paikoista on jäänyt hienoja muistoja. Erityisesti olen tykännyt Lontoosta ja Pekingistä.

Peking on aivan uskomaton paikka: hyvää ja halpaa ruokaa, mielenkiintoinen kulttuuri ja historia, kirjaimellisesti miljoonittain ystävällisiä ihmisiä ja valtavasti nähtävää (ihmisvilinä, hutongit, temppelit, kielletty kaupunki). Epämiellyttäviäkin asioita sieltä tosin löytyy, esimerkiksi Pekingin eläintarhaa kannattaa boikotoida parhaansa mukaan (lähdin sieltä itku kurkusssa). Silti Kiinaan on päästävä uudestaankin.

Toinen rakastamani kaupunki on Lontoo. Jo kaupungin tunnelma on ainutlaatuinen ja sielläkin tuntuu olevan loputtomasti nähtävää ja koettavaa. Camdenista tykkäsin erityisesti, mainio paikka. Sieltä löytyy vaikka mitä.. Ja pubit ovat ihania. Ensi kerralla ja paremmalla ajalla tarkastetaan sitten klubitkin.

Jos pitäisi mainita paikkoja minne en lähtisi, mieleen tulevat Kanarian saaret. Olen pari kertaa käynyt ja eiköhän ne nyt ole nähty. En yksinkertaisesti jaksa rannalla/altaalla lojumista ja sitä, että useammin vastaan tulee suomalainen tai ruotsalainen turisti kuin paikallinen.

Kärsin kroonisesta matkakuumeesta ja pari reissua onkin taas suunnitteilla. Eniten tällä hetkellä houkuttelisivat Etelä- ja Keski-Amerikka. Sinne asti ei vielä ole varaa lähteä, mutta varmasti sitten joskus.. Tämän kevään ja kesän aikana olisi ainakin tarkoitus piipahtaa Tukholmassa, Tallinnassa ja Riikassa sekä kiertää Iso-Britannia ja Irlanti reilaten. Jos hyvin käy ehdin ennen vuoden loppua vielä moneen muuhunkin paikkaan.
#79 • • Edited hyperventilaatio Guest
Mussa on varmaan joku vika, mä kun en ikimaailmassa maksaisi ns. etelänlomasta, siis rannalla makaamisesta. Ajatuskin tuntuu todella vastenmieliseltä. Hyi saatana.

Mä tykkään lumesta, vuorista, jäästä ja pakkasesta. Mikäs sen parempaa.

Ainii, Perussa ainakin tahtois käydä joskus. Ja alaskassa. Himalaja. Siperia. Islanti. Kerava. Ehkä jopa Kouvola, mutta ei Heinolaa.
vinha-

#80 • • vinha-

hyperventilaatio:
Ehkä jopa Kouvola, mutta ei Heinolaa.

Mikäs Heinolassa on vikana? :D
No joo, en minäkään tänne varmaan tulisi, jos en asuisi täällä. Ja nytkin on kovasti kiire pois.

Mutta Siperia ja Nepal ois kyllä nähtävä. Siinä olet oikeassa.