Lyhyt, pitkä vai jotain muuta?

666 posts, 34 pages, 256,029 views

Woox

Posts: 146

#561 • • Woox
185-186 taitaapi olla *hymy*
Pauha

Posts: 515

#562 • • Pauha
181, eli jotain muuta.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Nikke

Posts: 881

#563 • • Nikke Robodisco / Techmu
172 eli aikasta pätkä oon.

--
Wunderbar... wundervoll... superschön... supertoll
Dj-info

Lash!

Posts: 57

#564 • • Lash! Lost soul
188 onpi tuo virallinen mittani mun.. pituutta on kiitettävästi omasta mielestäni... monesti tuntuu että porukassa on se pisin ja se on nykyään kiva fiilis..
kouluaikoina ku olin aina se luokan lyhin poika...
luode

Posts: 287

#565 • • luode
159 ja huom. PUOL!!!
Sunflower

Posts: 363

#566 • • Sunflower
167 cm. Mitä mainioin lukema, jos multa kysytään.-)
kakku111

Posts: 146

#567 • • kakku111 pikku pioneeri
jopa 169 cm. *whaat*

--
Sinä kysyit:
Kuka on karoliina?

Oraakkeli vastasi:
Joku omituinen hiihtelijä.

xandra

Posts: 281

#568 • • xandra bambi
177 cm.. *hihu* Sit jos haluu leikkiä korkkareilla niin on jo aika pitkä... *hih*

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#569 • • WiljamiDzay Nyypiö
Hrmr... 168,5 (noissa mitoissa aletaan laskea puolikkaat aika tarkasti... *nauru*)..

But hey... no problem (paitsi että viimeeks kun olin pokaamassa yhtä eukkoa, ni se sano että kun oot niin ihana ja mukava, mutta mulle aaivan liian lyhyt...) (mistä se senkii muka ties *igor*)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Caro²

Posts: 5,301

#570 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Monelle ei varmaan tule edes mieleen mitä "mukavuuksia" ylimittasille ihmisille tulee normielämän parissa, verrattuna semmoiseen 175cm normipituiseen ihmiseen. Itse olen "vain" 193,5±0,5cm pitkä, joka on suurin piirtein sillä rajalla (omasta mielestäni), että ollaanko sitä oikeesti isoja vai ei. Vaatteetkin on just sillä rajalla, etä jos olis vähän pienempi, niin kokoja löytäis. Samoin kenkiä, joiden koot yleensä loppuu 46-47:n ja oma jalka on 48. Kuvitelkaa sitten jotakuta yli 2metristä jonka jalka on 50.. :

Päätä saa varoa aina kun kulkee, varsinkin jos eksy vanhempiin taloihin tai jonkun mökille. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun pään lyö oven karmiin tms.

Jos sattuu olemaan harteikkaampaa tai muuten leveämpää sorttia, niin normaali 80cm oviaukko jää oikeasti melko pieneksi (mittailin juuri, että ryhdikkäästi seisten kädet sivulla, leveyttä on kyynerpäiden kohdalla karvan vajaa 70cm). Jos ei jokainen ovi ole levällään auki, niin mahtuminen oviaukosta on ainaista pujottelua tai osittain sivuttain kulkemista (tämä ei yleensä onnistu kotona, aina on joku kaapin ovi, kengät, tuoli tms niin, ettei ovi aukea kokonaan).

Autossa on myös mukavaa. Normaalissa henkilöautossa selkä suorana istuminen on käytännössä aivan mahdoton tehdävä. Eikä ole väliä istuuko edessä vai takana. Isoimmissa autoissa mahtuu etupenkillä istumaan niin, että hiukset hipoo kattoa, takapenkillä ei mitenkään. Takapenkille on muutenkin aika turha edes yritää änkeä. Pelkkä takaovesta ulos vääntäytyminen on jo likimain sirkussuoritus. Onneksi voi autossa istua löhöämällä, tai kääntää esm etupenkkiä "amis-asentoon", ettei ota pää kattoon kiinni.

Expressbusseihin, tai muihin matkalinja-autoihin on aivan turha edes kuvitella istuvansa yhdelle penkille. Mieluusti sitä istuisi polvet suussa, jos edes 48 kokoinen jalka mahtuisi pakaran ja etupenkin väliin. Sivuttain istuessa on tiukkaa silloinkin. Oppaan paikka toimii. Takapenkillekin mahtuu istumaan (mutta takapenkille käveleminen on sitten kyyristelyä ja sivuttain kulkemista). em. syistä käytän mieluiten henkilöautoa, sitten junaa, ja viimeisessä hädässä vasta bussia.

Hotellihuoneissa olevat sängyt, laivojen sängyt jne, ne ne vasta on mukavia. Ne kun yleensä ovat sopivasti 200-210 pitkiä. Tyyny tulee takaraivon yli noin 10cm, usein jää ne kantapäät patjan ulkopuolelle (jos nukkuu selällään). Normi makuupussit on myös melko tiukkoja, jos ei pituuden puolesta, niin ainakin leveyden (20kiloa pois elopainoa ei vaikuta vielä makuupussiin mahtumiseen juurikaan).

Jotkut ihmettelee miksen pidä ihmismassoista.. noh.. Onko kukaan ajanut kuorma-autolla täydellä parkkipaikalla. Toisin ku kuorma-autoissa, miulla ei ole peruutushälytintä joka ulisee kun käännyn tai astun taaksepäin jotakuta väistääkseni. Monta kertaa jotain 160-170cm:stä on jääny taakse niin, ettei yksinkertasesti olan yli katsomalla pysty näkemään. Sitten kolaroidaan. Em. syyn takia mieluusti vietänkin aikaa dj-kopilla, tai sen läheisyydessä.

Dj-kopista tuli mieleen, että soittopöytä pitää olla noin 100cm korkeudessa, muuten tulee kumarreltua ja niin saadaan selkä kipeäksi todella nopeesti.

-

Sitten niitä kivoja puolia:

Yleensä ihmiset väistää aika kiltisti kun taakse ilmestyy noin 50-60kg enemmän massaa ja 20cm enemmän pituutta. Ravintolassa blokkaaminen oli suorastaan älyttömän helppoa - kun taas ravintolan vakioblokkari itki ja valitti, että häntä ei kukaan koskaan väistä *iloinen*

Ihmismassojen joukosta myös kohtuu helposti näkee missä kaveri menee, ei tarvitse kuin nousta se 10-15 korkeammalle niin näkee jo tosi kauas. Sama toimii paremmin toiseen suuntaan, kaverit bongaa helposti päälaen mikä keikkuu muiden päiden yläpuolella.

Melkein aina pääsee etupenkille, kun ihmiset eivät kehtaa pakottaa takapenkille *iloinen*

Valokuvaaminen on myös melko helppoa. Ihmiset väistää huomattavasti hanakammin, kuin jos olisi 160cm pitkä.

Isojen ja painavien tavaroiden siirtäminen on kohtuullisen helppoa jos on ison koon lisäksi myös roteva. 80kg kaiutin nousee helposti olkapäälle *hihu*

PS. Ois kiva kuulla vastaavasti jonkun 150cm elämästä millasia "vastoinkäymisiä" on.

EDIT: Nämä mainitsemani asiat on siis ihan sellasia joihin on tottunu vuosien saatossa - ei ne omalla tavallaan häiritse, tai edes ärsytä. Mutta jos joutuu kulkemaan ahtaissa paikoissa, niin se kyllä rupee vituttamaan.
ninscu

Posts: 635

#571 • • ninscu candydelic
159 *hihu* mut siihen sit vielä vähintään +5 cm kengistä riippuen *hih*

--
.. grooving with the eternal now ..

ippu

Posts: 52

#572 • • ippu
Aikanaan ennusteltiin et 170cm tulis mittaa mut 160 on, valitettavasti, toi pituus. Todellakin olen noita "puuttuvaa" kymmentä senttiä kaipaillut...

--
on mielelle pahasta olla aina osa yleistä mielipidettä

J-Gear

Posts: 204

#573 • • J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno
pituus taitaa muistaakseni olla 176,5cm keskimittainen siis...

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?

AaKo

Posts: 637

#574 • • AaKo Tosi veivaaja

_RixU_, 24.8.2006 22:06:
171,5 centtii...ihan muksa pituus tuo, vaiks en kyllä pistäs pahitteeks jossois vaikka 5 cm lisää *hih*



samoissa mitoissa ollaan :)

--
En se mää ollut!!!

Jago

Posts: 4,039

#575 • • Jago un-trained monkee
182cm
eli kai mä ton mukaan oon pitkä.. tosin huono ryhti korjaa.. todellisuus varmaan jotain 179luokkaa*nauru*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#576 • • Jago un-trained monkee

Viivi, 25.8.2006 18:46:
---
Caro², 25.8.2006 10:19:
PS. Ois kiva kuulla vastaavasti jonkun 150cm elämästä millasia "vastoinkäymisiä" on.

---


Itse en ole sentään 150cm, mutta tätini oli. Häntä tytöteltiin kolmikymppiseksi asti ja erityisesti häntä rassasivat mm. keittiökaappien mitoitukset; yläkaappeihin ei ollut asiaa ilman alumiinitikkaita, sillä keittiöjakkaratkin olivat liian matalia. Naisellisia vaatteita ja kenkiä oli vaikea löytää oikeassa koossa ja "isot" ihmiset jyräsivät hänet helposti väkijoukossa.


tiesin yhen semmosen tytön joka oli about 130cm ja kyllä se oli tosi noloo kun ittekkin eteenpäin kattoessa joskus en tajunnut että joku ei todella näy mun tutkassa mitenkään vaikka edessä seisoisikin, ellen sitten vartavasten katso alaspäin nähdäkseni sen.
kompuroin parikertaa ja jos me oltais jotain frendejä oltu(siis jos oikeesti oltais hengailtu) ni varmaan oisin kompuroinut enemmänkin

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

mia-ow

Posts: 387

#577 • • mia-ow Mörrimöykky
167 cm ja suht tyytyväinen siihen, ehkä pari senttii vois olla enemmän...
Sundust

Posts: 314

#578 • • Sundust Behind The Sun

WiljamiDzay, 25.8.2006 09:51:
Hrmr... 168,5 (noissa mitoissa aletaan laskea puolikkaat aika tarkasti... *nauru*)..

But hey... no problem (paitsi että viimeeks kun olin pokaamassa yhtä eukkoa, ni se sano että kun oot niin ihana ja mukava, mutta mulle aaivan liian lyhyt...) (mistä se senkii muka ties *igor*)



*hihu* Samoissa lukemissa ollaan..
Niin ja eikös se ole että naiset tykkää jos mie on pitkä eikä pätkä *ding*

Juu ja on muakin kehuttu miten oon ihana ja mukava, mutta ei sitten oo tullukkaan mitään ja eikä oo kehattu sanoo syytä, mutta luulen että oon liian lyhyt.

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

ludde

Posts: 148

#580 • • ludde Anna
152cm!! Eli aikamoinen kääpiö *iloinen* Tosin melkein aina korkkarit jalassa eli muutama sentti lisää.

Mutta onneks mulla on pitkä mies joka kurkottelee mun puolesta kauppojen ylähyllyille jne jos mä en ite ylety *nauru* *plur*