337 posts, 17 pages, 133,015 views
Ihan A:
Kertokaa ihmeessä. Mikä on tän jutun ideologia? Tai siis miksi se on siis muuttunut, koska sama se ei varmaankaan ole, mikä se on joskus ollut, kun levysoitin keksittiin.
Ihan A:
Sillä mun ideologiassa yksittäinen kappale menettää merkityksensä sillon, jos sitä ei ajatella kovan työn tuloksena ja ainutlaatuisena esityksenä, jolla voi olla alkujaan oma merkitys. Mutta ei tietenkään kaikkien kappalaiden kohdalla, jos siis ne on tehty sitä suurempaa kokonaisuutta varten.
Ihan A:
Mähän puhuin varpaille hyppimisestä ja niiden viereen hyppimisestä. Tää on vaan tyyli muiden joukossa, kuinka saada erilaisia juttuja ulos ihmisistä. Enkä tarkota, että tää olis joku mun ainoo tapa kommunikoida ihmisten kanssa. Rajojen etsimistä vain. Ihan niinku joku tuol kerto, että on eri tapoja soitella niitä levyjäkin.
Tres:
Mikä ideologia? Harhaanjohtava käsite tässä
yhteydessä. Mikä on pianonsoiton ideologia?
Pianismi?
Pointti onkin siinä, että esimerkiksi monotrack,
sinullekin ilmeisen tuttu musiikin alalaji
on puhtaasti käyttötaidetta: rytmejä, jotka
on alun perinkin tehty VÄHINTÄÄN
kahdella levysoittimella soitettaviksi, DJ:n
pilkottaviksi, raaputettaviksi, rakennuspalikoiksi.
Onko uusi kappale jotenkin
vähempiarvoinen kuin kappale, jota
on samplattu, ja miksi?
Jos et ole itse ohjelmoinut jokaisen kappaleesi
jokaista rumpusoundia, oletko oikeastaan
luonut mitään?
:::modifying::::
Tuli mielee sillai DJ is God ja taivaissa fiilis, ja muut ollaa muurahaisii sen jalkojen alla ... Ei se mua pahemmin häirinny mitenkään... mut sehän on sentään pelkkä dj... eikä jumala! Toisaalta se kyl myös performoi ku se heittelee levyii ilmaan ja sillee, ja olihan siel se show... ehkä siinä selitys. Mut osaahan ne nykyää pyytää kai iha älyttömii sullia... vähä niinq huippumallit 90`luvulla.
insejn:
sen verran tohon modifying:in pätkään täytyy kommentoida, että on kyllä naurattanu monta kertaa ku jotku ihmiset on pomppinu vieres esim. säde weekendis kato toi on proteus!! ja sit kavereittensa kanssa pomppii siin lavan edessä yrittäen epätoivoisesti huutelemalla ja huitomalla saada yhen katseen itseään päin.... tää on vaan yks esimerkki monesta nähdystä ilmiöstä
henkilökohtaisesti oli siel kuka tahansa mikserin takana ni ei se sen kummosempi ihmisenä oo ku mäkään, se vaan osaa soittaa / tehä musiikkia paremmin ku minä...
insejn:
kato toi on proteus!! ja sit kavereittensa kanssa pomppii siin lavan edessä yrittäen epätoivoisesti huutelemalla ja huitomalla saada yhen katseen itseään päin.... tää on vaan yks esimerkki monesta nähdystä ilmiöstä
:::modifying::::
en mä tyhmä oo, kylhän mä sen tiedän et dj voi olla tuottoisa ja tuottaja, ja toetuttaja, ja-ja...
niitäkin löytyy kyl joo. esim. coxhan on yksi niistä. mutta silti ei yli-jumalointi ei ole hyväksi kenellekkään, näkeehän sen mitä se tekee ihmisille. oli se sit dj, live-act, data-nörde tuottaja, tai rokkistara
Disco Stu:
imo länsimaisessa kulttuurissa on viimeisten muutaman vuoden aikana tuotu todella räikeästi esille yleisestikin tälläinen palvomiskulttuuri. luodaan kuvaa suurista tähdistä ja niiden palvomisesta. ja tätä kuvaa pönkitetään medioissa jotta saadaan vahvistettua näiden sinäkin voit olla yksi näistä -kisailujen menekkiä. tjeu popstars, american idol jnejnejne. esimerkkejä on lukuisia
Ihan A:
Sillä mun ideologiassa yksittäinen kappale menettää merkityksensä sillon, jos sitä ei ajatella kovan työn tuloksena ja ainutlaatuisena esityksenä, jolla voi olla alkujaan oma merkitys.
hardikaveri:
mutta toi kommentin perusteella mitä ihan a heitti tohon mun profiiliin niin täytyy vaan sanoo että kaveri tarvii ammattiapua
insejn:
jos kuuntelee Texas Faggottii ni ei kyl oo tervejärkinen