604 posts, 31 pages, 223,033 views
dew, 13.11.2005 20:56:
Mäkin olen huomannut että sekasyöjät hyökkäilee pelottavankin äkäisesti kasvissyöjien kimppuun, ihan kuin se ois niille uhaksi kun meikä jättää lihat sivuun.
Ana-5000, 9.11.2005 21:25:
Jos ekologisista syistä lopettais syömästä lihaa, niin ekana pitäs kyl lopettaa kalansyönti. Eniten se taitaa kuormittaa luonnon diversiteettiä ja meriä, kun nykyään ei kalansaaliksia enää rajota se, kuinka paljon troolataan vaan se, että merestä alkaa kalat loppumaan :(
No, in all fairness, jos kunnon ruokanatseja etitään ni kyl mä väittäisin et ne pahimmat moralistit löytyy sieltä kasvisruokailijaleiristä.
mekaanikko, 14.11.2005 17:09:
---
Ana-5000, 9.11.2005 21:25:
Jos ekologisista syistä lopettais syömästä lihaa, niin ekana pitäs kyl lopettaa kalansyönti. Eniten se taitaa kuormittaa luonnon diversiteettiä ja meriä, kun nykyään ei kalansaaliksia enää rajota se, kuinka paljon troolataan vaan se, että merestä alkaa kalat loppumaan :(
---
No täähän ei pidä paikkaansa. Ekologisista syistä kyseenalaisia ovat ylikalastetut lajit kuten tonnikala, sei ja turska sekä viljelty kala kuten kirjolohi ja valitettavan suuri osa lohesta. Sen sijaan kotimainen järvikala pieksee ekologisen selkärepun keveydessä jopa suuren osan kasviksista, lihasta/kanasta nyt puhumattakaan. Muistelisin, että saman energiamäärän sisältävän naudanlihasatsin tuottaminen vaatii joku 30-40 kertaa sen määrän luonnonvaroja minkä kalastus.
---
No, in all fairness, jos kunnon ruokanatseja etitään ni kyl mä väittäisin et ne pahimmat moralistit löytyy sieltä kasvisruokailijaleiristä.
---
Tähän ehkä saattais vaikuttaa se, kumpaan leiriin itse kuuluu? =) Kyllä mä itse oon saanut paljon enemmän aggressiivisia kuumotteluita lihansyöjiltä kuin oon kasvissyöjiltä joutunut kuulemaan edes sivusta. Mut kokemus lienisi hieman erilainen jos itse söisi lihaa.
Ana-5000, 14.11.2005 17:18:
Toki kotimainen järvikala on sit asia erikseen. Ja onhan noissa tietty kategorian sisäisestikin eroa. Olettais et itse ammutun hirvenlihan ekologinen selkäreppukin taitaa olla aika pieni.