päivän :)

46,900 posts, 2,345 pages, 16,352,735 views

Janisa

Posts: 2,226

#44641 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Soitin äsken hotellini respaan ja kysyin minkä meganen netti täällä on, jotta tietäisin millä nopeudella ja kuinka paljon tietoa saan liikkumaan.

Hetken mietittyään ja papereiden kohinasta päätellen, myös tuloksetta etsittyään vanhempi herrasmies kertoi mulle, että "jos sinä kytket sen koneen siihen kaapeliin, niin se johtohan kulkee kyllä seinien sisällä tänne alas asti näihin samoihin piuhoihin kuin nämä meidän tietokoneet ja nämä kyllä toimivat ihan valonnopeudella."


Paras. *sydän*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Avatar
#44642 • • Edited Reivaaja Guest

TV ottaa häiriötä seinäkatkaisijasta

Eli nyt on alkanut pari vuotta vanha LG:n taulutöllön kuvassa vilahtamaan häiriötä kun katkaisee kattolampun virrat seinäkatkaisijasta. Onko tuo normaalia vai alkaako TV hajoamaan? TV on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan. Ja voiko tuolle tehdä mitään?

...Tarkempi valojen rämpyttely osoitti, että vika ilmenee kun valot laittaa puoliksi kiinni. Eli katkaisia antaa häiriötä. Ja laite joka häiriintyy taitaakin olla digiboksi, sillä tv:n kuva ei värissyt jos syötin kuvaa läppäristä. Kun kuva taas tuli digiboksista tai dvd:ltä (dvd tulee digiboksin kautta) kuva otti itseensä. Digiboksin kiinniolo dvd:n katselussa ei vaikuttanut häiriöön.


=D

(hiljainen ratkaisuni: Kyllä. Yllättäen ilmenevät tilat ovat normaaleja. Se ei ole huonompi kuin ostettaessa. Ostettaessa se oli vain uudempi. Voi tehdä, varmastikkin.

Älä laita valoja puoliksi kiinni jos katkaisimessa ei ole sellaista asentoa. Se ei ole vika. Sähkömagneettiset häiriöt ovat valokaaren ominaisuus.) (ja valokaaren aiheuttamat yliaallot tekee tollasta, jos jotain kiinnostaa pilkun viilaus..)

Sähkövikaa olohuoneen katossa?

Olohuoneessani on kummallinen vika. Asennettuani lampun valaisimeen ja valaisimen kattoon, valo ei sytykään katkaisimesta. Kuitenkin kun halvalla jännitemittarilla kokeilen mustia johtoja, niissä menee virtaa. Katossa on siis 2 mustaa ja 1 ruskea (ilmeisesti maadoitus) johto. Ei mene jakeluun. Lamput toimivat moitteettomasti muissa huoneissa.

...Kytkin siis katon ruskean valaisimen keltavihreään, ja mustat johdot niihin kahteen jäljelle jääneeseen. Ihmetys kyllä, näin yksinkertainen operaatio eikä toimi. Olen kokeillut myös toista lamppua samaan tyyliin eikä sekään toimi. Järkeilin että jännitettä on liian vähän, mutta siihen en oikein usko itsekään. Ei nyt viitsi sähkömiestä yhden lampunvaihdon takia soittaa ^^

Kruunukatkaisin? eli sellainen on/off tyyppinen perusmalli ihan

ps. ennen olen aina suoriutunut valaisimen asennuksesta vaivatta



=D
(Ihan ekaksi onnittelen jäljellä olevista vuosistasi. Olet jo voiton puolella. Vikasi on ei ole kummallinen, eikä se sijaitse lampussa, kuin ei myöskään katossa, vaan aivan muualla. Ruskea ei ole maadoitusjohto. Se on nolla. Kevi on suojamaadoitus, johon ei saa änkeä MITÄÄN!!!! muita johtoja. Sama pätee myös muihin johtoihin..
Sävy sävyyn tuntuisi olevan hyvä muistisääntö tässä tilanteessa. Jännitettä oli oletuksestasi huolimatta tarpeeksi. Sanoisin, että ehkä jopa liikaakin.)
Avatar
#44643 • • Edited Reivaaja Guest
HAHAHAHAHAHAHAHA

http://aliisal.vuodatus.net/blog/833131

Happo/emästasapainosta
23.09.2007 - 22:16
Enpä vielä vuosi sitten tiennyt elimistön happo/emästasapainosta yhtään mitään. Jostain vain se asia tuli minua vastaan ja aloin lukea siitä. Sain sen käsityksen, että sillä on syövän syntyynkin suuri merkitys. Nimittäin, jos elimistö on liian hapan.

Olen tullut siihen tulokseen, että olen ollut jo lapsesta lähtien "liian hapan". En ole koskaan pystynyt syömään esimerkiksi piimää, viiliä, jogurttia ym. Olen kyllä jossain vaiheessa sanonutkin, että olen valmiiksi hapan, kun en noita happamia pysty syömään. Enpä vain koskaan tiennyt, kuinka suuri merkitys sillä on ihmisen hyvinvointiin.

Kahvi on happoatuottava/muodostava. Sitäkään en ole koskaan juonut. Toisaalta luulisi, että en olisi niin hapan, kun olen aivan kuin vaistomaisesti noita happoa muodostavia karttanut. Enpä tosiaankaan tiedä, mikä minut on happamaksi saanut.

Liha on happoatuottava, mutta kun pihvin päälle laittaa sitruunan siivun, niin se neutraloi lihan. Sitruuna on emäksinen, vaikka luulisi juuri päinvastoin.

Kun netistä lukee ruoka-aineista, jotka tuottavat happoa (vasikanliha, naudanliha, sianliha, kana, riista), niin noista mainituista syön yleensä vain sianlihaa. Myös maksa, munuaiset ja juustot muodostavat happoa ja niitä en yleensä syö, ainoastaan yhtä laatua juustoa joskus.

Olenkin miettinyt, että mikä voisi vaikuttaa tähän happamuuteeni. Voisiko suurin syy olla stressi? Stressaantunut koen olleeni monia vuosia. Ja, kun ajatellaan, että stressi (voi) aiheuttaa syöpää, niin siinä taas mahdollisesti yksi syy, miksi syövän olen saanut.

Tästä happo/emästasapainosta on netissä paljon luettavaa. Se on asia, josta mielestäni kirjoitetaan ja puhutaan aivan liian vähän.

Tällä hetkellä koetan saada elimistöni tasapainoon juomalla vettä, johon on sekoitettu ruokasoodaa. Tämä vesiliuos on emäksinen ja sen sanotaan olevan terveellinen ruokajuoma.

Terveisin Aliisa



RE:

Hei!

Ylläpidämme terveysportaalia osoitteessa http://www.terveyskeskus.fi . Haemme jatkuvasti Internetistä hyviä blogeja, joita haluamme suositella lukijoillemme. Blogit esitetään aiheen mukaisina linkkilistoina.
Haluaisimme nyt lisätä palveluumme linkin sinun blogiisi. Blogiasi ei ole vielä laitettu esille, joten voisitko laittaa viestiä palvelumme Webmasterille, jos haluat että linkki blogiisi julkistetaan sivustollamme.

Löydät em. osoitteesta Palaute-linkin, jonka kautta voit lähettää vastauksesi Webmasterillemme.

Terveisin
Terveyskeskus.fi:n Webmaster

Toykio

Posts: 294

#44644 • • Toykio
Ihana tekstiviesti herätti juuri sopivaan aikaan :)...muuten oisi voinut nukkua pommiin, kun olin pistänyt torkunkin pois päältä...prinssi herätti prinsessa ruususen :)
yertle

Posts: 421

#44646 • • yertle

Replying to päivän :):

Janisa, 20.11.2009 01:00:
Soitin äsken hotellini respaan ja kysyin minkä meganen netti täällä on, jotta tietäisin millä nopeudella ja kuinka paljon tietoa saan liikkumaan.

Hetken mietittyään ja papereiden kohinasta päätellen, myös tuloksetta etsittyään vanhempi herrasmies kertoi mulle, että "jos sinä kytket sen koneen siihen kaapeliin, niin se johtohan kulkee kyllä seinien sisällä tänne alas asti näihin samoihin piuhoihin kuin nämä meidän tietokoneet ja nämä kyllä toimivat ihan valonnopeudella."


Paras. *sydän*



Nauroin ääneen ja kauan, ihana mies *sydän*
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#44647 • • Aurinkoneiti
Ostin kaksi ihanaa paitaa paikallisesta vaate putiikista. Muitakin ihania juttuja sattunut.*hihu*
Avatar
#44648 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to päivän :):

2la, 20.11.2009 11:05:
---
Reivaaja, 20.11.2009 05:04:
HAHAHAHAHAHAHAHA

http://aliisal.vuodatus.net/blog/833131

---

Mikä sua tarkalleen tässä niin paljon huvitti? Ei auennut vitsi mulle.



No ei se syöpä.


Tällä hetkellä koetan saada elimistöni tasapainoon juomalla vettä, johon on sekoitettu ruokasoodaa. Tämä vesiliuos on emäksinen ja sen sanotaan olevan terveellinen ruokajuoma.


Itsekkin vedän etikkaa, mutta mä oon jo aika hapan :D (eli vatsahapponi on. vatsahapot esim. polttaa nielun). Mä taas vedän kaikkea kirpeetä ja lapsena hedelmät oli parhaimmillaan raakana.


Olen tullut siihen tulokseen, että olen ollut jo lapsesta lähtien "liian hapan". En ole koskaan pystynyt syömään esimerkiksi piimää, viiliä, jogurttia ym. Olen kyllä jossain vaiheessa sanonutkin, että olen valmiiksi hapan, kun en noita happamia pysty syömään. Enpä vain koskaan tiennyt, kuinka suuri merkitys sillä on ihmisen hyvinvointiin.



Hei!

Ylläpidämme terveysportaalia osoitteessa http://www.terveyskeskus.fi . Haemme jatkuvasti Internetistä hyviä blogeja, joita haluamme suositella lukijoillemme. Blogit esitetään aiheen mukaisina linkkilistoina.
Haluaisimme nyt lisätä palveluumme linkin sinun blogiisi. Blogiasi ei ole vielä laitettu esille, joten voisitko laittaa viestiä palvelumme Webmasterille, jos haluat että linkki blogiisi julkistetaan sivustollamme.



Liian hapokasta.
Amma

Posts: 2,383

#44649 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to päivän :):

Janisa, 20.11.2009 01:00:
..."Einykytekniikastatarviikaikkienkaikkeatietääjaymmärtää"...
Paras. *sydän*


*aplodit* *hihu*

--
*etsiskel*

Amma

Posts: 2,383

#44650 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
- Eilinen Showhat. *jiihaa* Erityismaininta: Oskun ja Jarkon sääret. *pökr*
- Muille suunnatun kehumisen, kiitosten ja auttamisen tuottama hyvä fiilis.
- Kokonaisvaltaisen positiivisemman elämänasenteen lisääminen/metsästys on alkanut ja sitä kautta tavoitteena elämänlaadun parantaminen.
^_______________^

--
*etsiskel*

Avatar
#44651 • • Edited Muussika Guest
Ehin käymään ruokakaupassa (tää on nykyään juhlinnan aihe :D), pyykit pyörimässä ja huomenna saa nukkua niin paljon kuin huvittaa! AH! *sydän*

Vielä kun huomiselle illalle olisi mukavaa ohjelmaa, niin avot. :) Täytynee koittaa järkkäillä jottain.
Maihku

Posts: 1,186

#44654 • • Maihku neiti hankala
Tänään pääsee pitkästä aikaa Tavastialle nauttimaan musiikista :)
Avatar
#44657 • • Muussika Guest
Eilinen ilta rockbandeineen ja Jenny Wooneineen oli erittäin bueno, mitä nyt pienoinen pettymys mahtui myös iltaan. :P

Ja tänään katsoin pitkästä aikaa Amélie -elokuvan, on se vaan aina yhtä ihana. *sydän* :')
Sparkling

Posts: 740

#44658 • • Sparkling TEAM Kyntäjät
Mennyt viikonloppu *sydän*

--
.: Astetta enemmän nostetta :.

sunbeam

Posts: 205

#44659 • • sunbeam santa`s little helper
Enpä olisi eilen uskonut että tämän laittaisin tänne ja varmaan muutkin ihmettelee, mutta tänään hymyilyttää eilinen krapula... 32-vuotta kesti kokea eka krapula, taas ollaan yhtä kokemusta viisaampi, vaikka ei kovin positiivinen kokemus ollutkaan.*blush*

Pakko se on kavereita uskoa, "kyl se tulee kun tuut vanhemmaksi"... -Onpas mulla fiksuja frendejä! *nauru*

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

Banda

Posts: 121

#44660 • • Banda suloinen rääväsuu
Huomenna kampaaja :)

--
*jiihaa*